Fórum - Téma


Správné zajetí motoru


Fórum Qashqai J10 Správné zajetí motoru

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10

Diskuze o vozidlu

2013 Qashqai J10 1.6

1 fotek  |  184 diskuzí

Výkon motoru 86 kW (117 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, HR16DE.



2013-08-04 23:38:13

Ahoj,

Omlouvám se za pro Vás asi amatérský dotaz, ale prostě se zeptám.

jsem novým majitelem Nissan Qashqai 1,6, Visa, bebzín, motor HR16DE.

V manuálu se píše o zajetí motoru prvních 1600 km, že se nemá jezdit na plný plyn a ne konstantní rychlostí .... atd..

Všude na webu jsou informace, jak zajet benzinový motor a to, že se nemá podtáčet ani max. vytáčet, nejlépe udržovat mezi 2 000 - 3 000 otáčkami a dle toho řadit.

Pokud bych ale u Qashqaie dodržoval pokyny palubního počítače (šipka znázorňující na displeji, že mám zařadit vyšší nebo nižší stupeň), jel bych sice asi ekonomicky, ale myslím, že bych motor dost podtáčel. Zkoušel jsem to přesně dle palub. počítače a otáčky se pohybovali v rozmezí 1 400 - 2000. což je na zajetí motou málo, nebo se pletu?

Mohu se tedy optat jak nejlépe zajet nový motor HR16DE? řídit se šipkami palubního PC, nebo raději držet otáčky a řadit v rozmezí 2 000 - 3 000 ot/min.? Rád bych zajel pořádně, taka aby motor nebyl v budoucnu "žravá bestie" a naopak nebyl lýný jak veš.

Je vůbec ta nápověda na palubním PC jak a kdy řadit jiný stupeň k něčemu dobrá? není spíš na škodu

Děkuji za informace a přeji hezký zbytek dne.

Honza

2013-08-05 00:00:25

Ja som zabehaval uz dva nove, ale 2,0i a vobec som ich nesetril. Prvych cca 300km som isiel max do 3000otacok, ale potom som uz isiel normalne aj do 4-5 tisic otaciek a oba motory slapu v pohode a teraz mam priemernu spotrebu okolo 8-8,5 l/ 100km.

Peto

2013-08-05 00:14:25

Ahoj Honzo,vždyck se zajíždí motor tak,že se začíná zlehka tlačit na plyn a nechá postupně pracovat motor do čím dál větších otáček. Takže ho třeba mezi kvalty zařaď ve 2500ot,pak to zvyšuj a nepoužívej u toho hodně plynu,ale nech ho pomalu vytáčet.Po krátkým čase to samý s více plynem a dál do vyšších otáček,až se dostaneš k akceleraci na plný plyn.

Na každou rychlost ze začátku střídej otáčky,ať si zvykají i převody v samotný převodovce.

Dobře zajetý motor v budoucnu nepapá olej,vydrží a nevadí mu celý rozsah otáček a ani vytáčení,protože jsou pohyblivý součástky sedlý ve všech režimech,což jistě víš.Bude i tišší a platí to i pro převodovku.

Už to sice není tak horký jako u škodovek,ale pořád je to nutný.

Snad ti bude Kasquai dobře přést

Ze začátku bych se i držel při řazení NAD doporuč. otáčkami podle rádce,protože motor je syrový a dobře potáhne s menší spotřebou až dýl,o tisíce km dýl.Po 1000-1500km hlavně nový olej.Potom v půlce intervalu a pak podle používání raději pokaždý o něco dřív.Jak kdo ke stroji,tak stroj k němu - hlavně čím je starší.

Třeba ti tu ještě někdo poradí srozumitelněji a doplní mě.Mě to učil stavitel závodních motorů a nejen on a funguje to.

Ten rádce je tam jen na to,jak blondýnám napomoct snížit emise a kdy v tak tichých autech vůbec zařadit a většinou je to v nesmyslně nízkýchotáčkách

2013-08-05 08:39:12

bmarcellus: To máš pravdu, díky


Odpovědět