Fórum - Téma


spotřeba vůči otačkám? meziplyn


Fórum 350Z spotřeba vůči otačkám? meziplyn

Informace o modelu: Nissan 350Z (Z33)


1  2

San
San
2011-04-13 10:21:50

Zdar, za tu dobu co jezdím ze zetkem, tak jsem tak sledoval spotřebu jak se s tím dá a nedá jezdit. A hodně hledím na počítač dojezdu, nevím jak moc je přesný, ale nějak asi ukazuje...

Ale přide mi, že když s autem jezdim ve vyšších otačkách (3000-4000/ot) tak auto žere míň, než když ho mučim, že jezdim mezi 1200-2000/ot. Tzn, že když jedu prostě 80 po okresce na šestku, tak se mi zdá, že si to auto veme víc a to mám otačky cca 1500ot. A když tam nechám čtyřku a kolem 3tis otaček tak to je lepší,... Je tohle vůbec možný, nebo moje sledovaní stojí uplně za nic :D:D

a ještě otazká, kamarád furt otravuje, ať davám meziplyn.. ale mě přide, že pokud to člověk opradu neumí, tak to auto spíš ničí, než aby tomu pomáhal. Ja si normálně podřadím a necham lehce proklouznout spjku a pak ji pustim, takže auto nijak neškubne. Hlavne si podřazuju třeba ze 4tis ot na 5tis ot, takže is myslim, že tomu motoru nijak neškodi, když ten meziplyn nedám.. Asi ho pochopim někde na okruhu, kde je člověk furt u červenýho..

Na motorce meziplyn davam pokaždý, ale tak to je o nečem jinym podle mě.. Co si myslíte?

Dík ;)

2011-04-13 10:32:21

U primery mi taky prijde ze zere mene kdyz ma trochu vic zvlaste pokud je teren kopcovitej nebo tak. A rikam si ze je to tim ze kdyz tam mas treba 5 a 2000ot a prijde mirnej kopec tak ani ti to neprijde a musis na to vic slapat ,aby sis udrzel rychlost,ale na 4 uz ma motor vtich vyssich ot silu a vyjede to bez pridani . Ale pokud je vylozene rovina tak klidne co nejmin ot a konstantni rychlost.

2011-04-13 10:58:07

tak meziplyn jako takový se dával u nesinchroních převodovek kde to bylo třeba. a to metodou, sešlápnout spojku, neutrál, pustit spojku, plyn, sešlápnout spojku, zařadit, pustit spojku . sportovní auta mají velký kompresní poměr a v závodních autech máš většinou spojku s polohou 1 nebo 0, dost blbě si ji necháš prkluzovat aby ti to necuklo takže na spojku se spolehnout nemůžeš. zkus si někdy v zatáčce podřadit dolů a pustit spojku natvrdo uvidíš co to udělá na mokru, dojde k zablokování kol na chvíli. dnes už málokdo ví co to je vlastně meziplyn a neprávem si ho plete jen ťukáním do plynu při řazení. tento "meziplyn" se používá taky aby si udržel motor v otáčkách případně roztočeně turbo. starým dobrým meziplynem se vyrovnávali otáčky vstupní a výstupní hřídele převodovky aby se hladčeji řadilo a šetřila se tím převodovka. kdybys dokázal vyrovnat otáčky motoru a převodovky meziplynem dokázal bys řadit bez použití spojky (taková zajímavost i u moderních aut) a tudíž nejspíš i rychleji.

2011-04-13 11:06:37

Já meziplyn při podřazování dávám vždy, mám prostě pocit že se to tomu autu víc líbí než když někdo podřazuje bez meziplynu a tu rychlost hřídelí srovnává proklouznutím spojky. Stejně tak se dá naučit heel and toe a brždění levou nohou, samozřejmě je otázka do jaké míry se to člověk může naučit a bude to použitelné když nejezdí často na okruh apod., ale i v běžném provozu se těmtito technikami dá docílit plynulejší jízdy bez nějakých cukání.

2011-04-13 13:28:31

jenomže jak dáváš meziplyn???? to je podstatná otázka co je pro tebe meziplyn? je třeba si uvědomit, že zařazený neutrál není totéž jako vyšlápnutá spojka

2011-04-13 16:26:33

Při razantní jizdě se podřazova se Zetkem bez meziplynu snad ani neda haže sebou jako prase,jednou jsem podřadil na dvojku bez meziplynu při 80km/h a malem jsem zkončil ve škarpě blok zadnich koldostava zahul převodovka i spojka,takže jedině s meziplynem, kdyz jezdim lehce po mněstě tak se to da v pohode bez meziplynu ale je to sem tam takove uskakane Se spotřebou nevim je tam jen prumněrna a zte se to sleduje blbě ja tam mam pořad 16-17l,ikdyž to vynuluješ tak se to težko sleduje Teď mam novy iPad2 a koupim tu bluetoth diagnostiku a tam přes programek by už mněla byt i aktualni spotřeba,uvidime.

2011-04-13 16:46:00

zaroven brzdis a podrazujes ? To se mi moc nedari no ,ale taky pedaly bych potreboval jinak a mensi nohu

Ja si tam hodim meziplyn v poho kdyz podrazuju ,ale bez brzd no

2011-04-13 17:25:19

Svobi: to zase neni tak těžký, prostě při brzdění máš nohu už trochu posunout stranou a pak hranou nohy dám trochu plynu, řekl bych že dneska jsem ve stavu kde se mi to tak v 60% ti procentech případů podaří tak jak chci, ale tohle asi má smysl jenom při ostřejší jízdě.... Tak se nevymlouvej a trénuj

Chemldoslav: Meziplynem myslím to že při přeřazení vyrovnám otáčky plynem, naučil jsem se to i tak že zmáčkneš spojku, na neutrál, pustíš spojku, zase jí zmáčkneš, dáš rychlost a srovnáš otáčky plynem, ale to trvá dlouho a v době synchronizovaných převodovek v tom nevidím moc velký význam podle mě ty synchrony dostávaj nejvíc zabrat právě při tom podřazení bez meziplynu.

2011-04-13 17:28:35

Neboj zkousim to ,ale fakt se musi razantne brzdit a neprijde mi ze brzdim jak chci . A ne vzdy se to povede no a jeste kvuli velky noze to delam opacne nez japonci . Oni spicka bzrda a pata plyn to ja nemuzu nevejdu se ja naopak

2011-04-13 17:34:11

No já bych neřekl že je to tolik o razantím brždění, spíš o tom když nemáš čas si přibrzdit a pak teprve podřadit.. No tak když si to tak představím tak to si tam tu nohu dost kroutíš.... já to dělám tak že jí mám normálně, pata dole na podlaze, cca polovina nohy na brzdě a druhé polovina ovládá plyn jakoby nakláněním.... hm, asi by to chtělo nějaké video.

2011-04-13 18:04:54

Jo při brždení no nemam stim problem,brzdim špičkou nohy a vychylením nohy do prava ciknu po plynu Phoda to se mi stalo stim blokem ze začatku jak jsem to moc neumněl,je to fakt jen při razantni jizdě

2011-04-13 18:27:18

Christo no to ja ji tam prave nezkroutim pac jsem uz takle jen tak tak nohama kolem volantu dan za skoro dva metry . Nejlip se mi to asi cvicilo na Daihatsu 0.8

2011-04-13 19:24:00

Hm tak to je pruser

2011-04-13 19:44:51

za me: spotreba pri nizsich otackach je nizsi

pri razeni nahoru i dolu (hlavne dolu) se snazim "vyrovnavat" otacky - tzn. davat ten "náš" meziplyn...

uz mam najeto 105tis a porad prvni spojka....

2011-04-13 19:51:31

Při 105tis opřad origo spojka tak to klobouk dolu,asi to musiš hodne šetřit co?co jsem četl tak ostatni mněni co 30-40tis ja mam na to mojem 87tis a podle servisky je tam druha pri 82tis ja mam snim zatim najeto 3tis co ho vlastnim,a davam mu zahul tak uvidime kdy se ozve

San
San
2011-04-14 17:53:20

Díky za nazory... ještě tu spotřebu otestuji :)) a co se týče meziplynu, tak nevím co stím no. Každej má svůj pohled. Věřím, že když někdo jede palbu a drží se v červenejch, tak to asi je dobrý, ale ja to jinak moc řešit nebudu. Ja si sem tam hodím drift a to ani nejedu kudlu, protože to auto je na to prostě božííí takže zatím budu u klasického podřazovaní a hlavně když zmatkuju tak ještě při brždění abych tam hledam plyn :D vím, že kamoš to umí davat tou patou co jste tady rešily ,ale každej není takovej skill :P

2011-04-26 21:46:18

medziplynmi chrániš spojku , zotrvačník , prevodovku . nedostáva to také rany a si aj rýchlejší s medziplynmi

2011-05-05 10:48:54

za mě, meziplyny ano.

svým způsobem je jedno jestli pravý (s double clutch) a nebo falešný.

Vzhledem k tomu v jakém stavu mám setrvák (ano ještě jsem nenamontoval JWT kit, protože lamela přišla z USA prasklá ) tak hodně dobře slyším, jestli se to auto líbí a nebo nelíbí. při necitlivém puštění se klidně ozvě rána jak prase a přenese kardanem až dozadu na diferák. a srovnáním otáček se tomuhle jevi dá dobře odpomoci. člověk hlavně může pustit spojku opravdu rychle, takže neklouže a daleko víc vydrží.

mojě má 57 000 a v servisu mi řekli už ve 21 000 že je zralá na výměnu. a hle..jezdím na ni dosud a tipuju že by vydržela klidně dalších dvacet. Spíš tu výměnu řeším právě kvůli setrváku.

a spotřeba...no...meziplyny ji určitě zvyšují. citelně. hlavně ve městě se poslední dobou nejsem stavu dostat pod 12 litrů.

Teď jsem jel z brna, přes Ustí nad Orlici do prahy a povedlo sem iza celou cestu jet za 9,2 litru prumerně. byla to citovka a na meziplyny jsem se vyprdnul

a tady malá vychytávka

2011-05-05 13:41:04

6,2 ???

To jsi jel pořád jen z kopce ne?

2011-05-05 13:52:46

já z autem nejel snad nikdy pod 11 :)

Co se dívám tak jezdím standardně za 14 už nějakou dobu. A to tomu moc velký kotel nedávám :)

Nejhorší je, že naberu plnou za 2700,- a palubní počítač napíše dojezd 550km.

Ještě jedna věc. Beru Shell V Power Racing, protože tady u nás nikde Natural 98 není. Myslíte, že to je fajn nebo vyhazování peněz z okna? Natural 95 jsem tam ještě ani jednou nenalil...


Odpovědět

1  2