Fórum - Téma


spotreba oleje


Fórum Micra K12 spotreba oleje

Informace o modelu: Nissan Micra III K12


1  2

2015-10-25 21:26:06

s tim 5w30 to je pro mne teda uplne nova informace, kontroloval jsem vzdycky olej s manualem a ted z hlavy nevim jestli A2 B2 nebo A3 B3 ale kontroloval jsem, jaky olej konkretne bys mi tedy doporucoval konkretne, at zkusim koupit jiny a uvidim co to udela? Asi teda budu prakticky jezdit dal a pockam az se to projevi vic, fakt ten kour ani kapicky nepozoruju. vyfuk je i celkem cisty. Ale tu kompresi jeste zmerim. Kdyz zacnu pocitat tak se asi pak fakt vyplati vrakoviste, spis abych nekoupil jeste horzi, ze.

2015-10-26 17:39:37

mareksper: není reálný,aby to změna oleje zásadně ovlivnila,ale nech změřit kompresi a zajeď na test emisí

Potom se uvidí,jak je to nutný řešit.

(Jezdit od nova s kvalitní w30 který je long live díky nabušenosti adekvátními aditivy plus předčasný výměny,měl by motor mít delší a kvalitnější život,než s w40,která je výborná,ale pořád je její výhoda jenom v tepelný odolnosti,jejíž mez netrápený auto nikdy nezažije.Kor když ho ani nesmaží přeplňování turbem,ani akumulace tepla rozpálenýho motoru po odstavení - nemá plastový kryt motoru.)

 NO_HITS  
Laďa
2015-10-26 21:17:39

bmarcellus:

1) když jsem jezdil na LM s MoS2 tak mě to začlo žrat olej a kouřit jak blázen, když jsem pak začal zas používat normální oleje (mobil) tak kouřivost rázně ubyla a i spotřeba oleje

2) rozdil mezi xxW30 a xxW40 hovoří teoreticky ve výhodu pro 40, prakticky se nedá říct kterej je lepší, protože 30 je lehkoběžnej ( má tenčí olejovej film) , takže ve starým autě by byla docela vysoká spotřeba ( i kdyby jsme to u těch našich aut dávali od nova) a naopak do moderního motoru kterej ten tenčí film vyžaduje by hlavně za studena ta 40 dělala paseku .. není to ale normou SAE (xxW30/40) ale tím jaks uvedl, že 30 je jinak aditivovaná aby měla ty vlastnosti co má - znovu říkám hlavní rozdíl je v tloušťce olejovýho filmu (tuším, že se tomu říká HTHS viskozita) , deklarují to hlavně normy API a ACEA v případě speciálního požadavku výrobce i jeho norma ( v první řadě)

2015-10-26 22:33:25

no_hits: Zajímavý já LM mos2 používám od koupě auta a nic takovýho nepozoruju. Zbytečně tady píšeš fámy! To že ti to kouří a žere olej bych nesváděl na určitou značku oleje. To je nečím jiným.

 NO_HITS  
Laďa
2015-10-27 12:12:28

xxxmichal: do té doby to bylo ok , po nalití oleje prvních 500 km jak kdyby mě v motoru obíhal písek - následně velká kouřivost, po výměně oleje se to o dost zlepšilo, podle mě to naráz rozpustilo plno usazenin a ty pak trochu podrápaly kruhy , navíc ten olej bude mít možná tenčí film což zřejmě způsobilo prunik oleje a vyšší kouřivost , ten motor před nalitím nebyl v top stavu ale nekouřil a mezi výměnama žral třeba 0,5L po této akci začal žrát 1L na výměnu se stálým stupňováním a teď je to ustálený na cca 1L/1000km , takže bych to řekl tak, pokud NENÍ motor venitř ČISTEJ a je tam VÍCE USAZENIN tak bych se MoS vyhnul , stejně jako olejům s API SM/SN a vyšší normou ... fámy to nejsou je to osobní zkušenost , znovu už po 100. na klubu píšu, že přede mnou jezdily majitelky na castrol magnatec a měnily olej po 15-20tis km , usazeniny měly místama až 1cm tloušťku , při zkoušení různých olejů to začlo pomalu mizet ale v tomto stavu tento olej nebyla nej volba. Do novýho motoru nebo motoru po GO by to nemuselo být špatný, několikk lidí si stěžovalo u motorů s hydroštelama na jejich zaseknutí, ale už nikdy neuvedli v jakým stavu měli motor a štely samotný takže tuto informaci bych bral s rezervou

2015-10-27 20:25:28

bmarcellus: jasné... napísal som len " nesúhlasím" lebo viem kde končia tieto debaty o olejoch.... mňa len prekvapila tvoja rovnica že 5W30 rovná sa lepší olej. Nie som chemik ani olejár... tak laicky... o aiditvácii z tech. listu nezistíš nič. Proste môžeš niečomu veriť a hlavne tomu že ten olej plní nejakú normu. Pre daný motor môže byť rovnako kvalitná 10W40, 5W40 aj 5W30. Myslím všeobecne, pre konkrétny motor v nejakom stave to nemusí platiť.

Ak by sme brali že všetky budú mať rovnaké ACEA tak by som vyberal podľa klimy a hlavne spôsobu užitia.

Ano 5W40 je značne upravená modifikátormi viskozity, doporučuje sa skôr interval mierne skrátiť ale aby bola menej kvalitná zo strany ostatných aditiív? Ak máš 5W30 vedľa 5W40 o obe budú API SN, ACEA A3... ktorý je lepší? Ja neviem ktorý, povedal by som sú kvalitné rovnako a sú vhodné na kúsok iné použitie....

Moje skúsenosti sú o tom že s tými olejmi to je aj nie je veda. Ja lejem všetko možné - tam kde je motor starej konštrukcie je to v podstate jedno - mal som značky Shell, Ardeca,Lidl olej, Mogul, Paramo, Valvoline,Total, Sunoco, viskozity od 10W40, cez 5W40, 0W40, 5W50, teraz v Toyote 0W20 a žeby som pobadal nejaké extra rozdiely... teraz na zimu dávam 0W40, na leto 10W40, mením po 10 000km.... dokonca mi po prerábke na lpg Tino začalo brať olej, neviem či to má súvis, pravda je že v Nemecku všetky výmeny boli pretiahnuté - aj cez 20 000km, minule som skúsil od LM preplach motor clean a zatiaľ - zatiaľ sa zdá že to išlo badateĺne dole. Ale ešte je to len 2000km takže skoro na záver. Čítal som jeden názor polovníka-strelca, oni sa zaoberajú čistením zbraní a odstraňovaním spečených zvyškov prachu a ten tvrdil že spečený karbon nieje možné nijako rozpustiť, predpokladám že ho aj nejako uviesť do stavu suspenzie je obtiažné. Takže najlepšia prevencia.

Normu zachovávam, s viskozitou laborujem lebo to je možné, aj ACEA sa dá použiť rôzna, o kvalite si myslím že značkové oleje sú kvalitou porovnateľné. Dokonca si myslím že mánia okolo Millers oils do obyčajného auta je čistý marketing a že tie oleje za tú cenu nestoja.

Žena jazdí s hybridom dialnicu denne, je to síce len 30km ale 2xdenne, 5xtýždenne, limity prekračuje stále, olej 0W20 ACEA A1 a logicky by to malo žrať olej, malo by sa to pripaľovať, trhať film .... a nič z toho sa nedeje.

2015-10-27 20:54:41

Dík za zkušenosti.

To mi připomíná: i na čaji se dá dlouho přežívat,ale to moc správná strava zrovna není,ať je sebekvalitnější.

Aby se rozhovor zkrátil,tak si každý může během pár měsíců přelouskat tyto 1000x připomínaný odborný stránky,kde píší pravý odborníci a po sečtení 1+1 si každý udělá názor správný a ne laický.

https://www.oleje.cz/clan...astnosti-motorovych-oleju

Další olejový šílenství v podobě leju co mám po ruce,nebo čím vyšší číslo za W za každou cenu,už tu nemusíme znovuprobírat.V jistých případech je lepší 5w30,stejně jako v jiných 10w40-60 atd. ... rozhodně w40,50,60 už nepatří do většiny dnešních pohoných jednotek.

Jak říkáš,w30,20 žádným trháním filmu netrpí při běžným užívání.Tomu jsou ale i přizpůsobený pohonný jednotky jaký emisní limity mají splňovat.Ty ostatní ho mají bohatě dimenzovaný,což je plus jen při používání max otáček po dlouhou dobu

My se ale bavíme o běžným provozu.

Milers už je vpodstatě na syntetický bázi a proto tomu odpovídá i cena. Rychle a náhle ovšem zdegraduje,a proto je vhodný pro závodní provozování s brzkou výměnou.


Odpovědět

1  2