Fórum - Téma


spotreba oleje


Fórum Micra K12 spotreba oleje

Informace o modelu: Nissan Micra III K12


1  2

2015-10-21 22:04:47

Dobry den, micra nam zacala posledni dobou docela zrat olej, drive nebylo potreba mezi vymenami oleje vubec dolevat. Nemate uz zkusenosti cim to byva na mikrach? Je to benzinovy motor 1.2.

dekuji M.

NO_HITS  
Laďa
2015-10-22 07:33:46

mareksper: to samý co na jinych autech velkej najezd na olej, nebo šetření na oleji případně kombinace obojiho

2015-10-22 09:46:22

no_hits: díky, ale takto jsem to nemyslel, myslel jsem to tak, jestli na těchto motorech to bývají kroužky, nebo třeba gufera ventilů, případně pcv ventil, jak to případně diagnostikovat - s čím cca počítat a jak je nejlepší to řešit (případně jestli se podívat po motorech na vrakovištích)

jinak měnili jsme to doma, cca +/- po 10 ti tis. nájezd 150 tis, nejsem si vědom, že bych něco vyloženě zanedbal

NO_HITS  
Laďa
2015-10-22 12:20:03

mareksper: poškození kruhu vznika buď flákáním udrzby - olej a nebo nespravnym zachazenim s motorem napr vytáčení nebo velká zátěž za studena

2015-10-23 13:19:08

no_hits: jasný, díky, jen mi neříkáš příčinu ale příčinu příčiny, já bych se ptal spíš na tu příčinu, jestli zkrátka bývá obvyklé, že na těchto motorech bývá nějaká příčina. Kroužky asi otestuji změřením komprese.

NO_HITS  
Laďa
2015-10-23 19:22:21

mareksper: ty to furt nechapes, ja ti rekl pricinu/duvod a kruhy/spotreba oleje jsou nasledek

2015-10-23 19:59:16

chlapci... on sa pýta či ten motor je konštrukčne náchylný na spotrebu oleja asi tak ako 1.8 ... myslím že nieje... takže buď krúžky alebo vodítka ventilov, pokiaľ si nezmenil nejak významne špecifikáciu oleja alebo významne nezmenil štýl jazdy... alebo olej netečie von, to si snáď prezistil...

2015-10-23 21:41:52

slabostka: přesně tak, děkuji za pochopení.

Čekal jsem zhruba odpověď typu - "na těchto motorech odchází to a to .... zkontrolovat to můžeš tak a tak - kup to a vyměň to" . Koukal jsem, že takovéty obchody s náhradními díly mají v sortimentu jak vodítka ventilů tak kroužky, takže to asi odchází běžně. Ještě bych měl dotaz - kroužky bych vyzkoušel tedy změřením komprese, jak vyzkouším ta vodítka ventilů?

poznámka - dáváme pořád 5w-40, někde jsem četl, že při náběhu cca těch 100-150 je lepší přejít na 10w (ale pořád držíme 5w).

2015-10-23 22:10:57

Na stránky, kde píšu podobné bludy, viac nechodievaj!

2015-10-23 22:17:29

Nie som mechanik ale nenapísal si aká je tá spotreba oleja, ako sa s autom jazdí - hlavne či dostáva zabrať napr. na dialnici alebo nie, či napr. dymí - po-pri štarte.... k oleju ak je spotreba nejaké to dcl tak by možno pomohlo skúsiť 5W50. Ale ak je tá spotreba rádovo litre na jeden interval tak zmena viskozity nepomôže. Ako postupovať neporadím - ano pomerať kompresiu.... ak bude dobrá asi tie vodítka... skôr nájsť servismena čo robí aj motory.

2015-10-24 00:58:56

slabostka: budou to tak 2-3 litry na jeden interval, dym nepozoruji, trochu ztratu vykonu asi ano, ale nic dramatickeho, spotreba benzinu je stale stejna, kolem tech 6 litru, po zahrati jede porad dle meho nazoru hezky. je jezdena spis tak mesto a okresky

2015-10-24 05:33:13

tak to je vela, toto zmena oleja neporieši, to treba servismena a urobiť základnú diagnostiku. Spálený olej zničí lambdu aj katalyzátor....

NO_HITS  
Laďa
2015-10-24 07:17:22

Vybírat olej podle SAE normy je hloupost píšu to tady pořád, důležitý je API, ACEA případně přímo norma výrobce, SAE se vybírá až na konec. Pokud ti to žere až 3 litry na interval tak budeš muset udelat vic než jen kruhy a těsnění ventilu. Radši si sežeň jinej motor to vyjde levněji.

2015-10-24 07:39:52

Pri tehle spotrebe to musi dýmit.. Zkoukni jestli to fakt nkde netece ( od kliky, u prevodovky,pres ventildekl..) takovy rychly narust spotreby oleje by jinak znamenal zlomenej nebo zapecenej kruh, roztrzeny gufero ventilu.. Proste neco vyraznyho.. Motor s mensim najezdem vyjde levneji

Jeste muzes vyzkouset vzit bilej list papiru a nechat ho podrzet podrzet u vydechu vyfuku a ty to pri zahratym motoru parkrat proslapnes aspon k 5 tis. Otacek.. Pokud budou na papire cerny tecky od oleje tak je to jasny

2015-10-24 07:40:36

no_hits: bavíme sa o tom že miernu spotrebu oleja napr. v súvislosti s vysokou záťažou motora môže poriešiť vyššia viskozita.... nie o výbere oleja pre bežné auto.

2015-10-24 10:42:03

Zatím jsem neregistroval,že by Ká Dvanáctky trpěly na spotřebu oleje.

Obávám se,že měření komprese to taky nemusí pokaždý ukázat.Zažil jsem to. Pak už kromě výměny motoru v pochybným stavu udělat GO hlavy a když to nepomůže,jako se to tenktát stalo u nás,tak pak je jistota v kroužkách.

Předně,klasický olej 5w40 se svojí aditivací tam nepatří.Patří tam 5w30 se svýma jinýma vlastnostna díky odlišný aditivaci pro novější motory.Taky jsem měl nápad ušetřit a dát do naší K12 1.0 normální olej,ale po přečtení spec listů jsem to hned napravil a používám nejnovější specifikaci Divinolu III. generace. Teoreticky možná i proto se ve 150.000 projevila vysoká spotřeba a nebo je to jenom častýma krátkýma jízdama,kdy je interval výměny jen 7-10.000 km / 1 rok.

(Jsou i kvalitní přípravky proti zapečeným kroužkům a pro nějaký utěsnění nebo co. Dá se to do každý nový olejový náplně a co vím,už to několika lidem nějakou dobu funguje a auto ani nekouří. To ale doporučuju vyzkoušet lidem,kde cena opravy v desetitisících neodpovídá stavu a ceně auta,který nebudou mít dlouhá léta.)

 Svobi
2015-10-24 18:24:04

To jak nohits píše ze třilitry na interval znamená ko motor není pravda. Důležité je taky vědět kolik ten interval je. To ze by ta 5w40 ničila také.

Můžou bejt dobre kompresní tlaky a presto zrát . Pripecene stiraci kroužky ,zle gufera atd. Bud pokud ti někdo udělá gufera na autě nebo jestli půjde hlava ven tak rovnou vyskubnout písty a zkouknout plus válce atd.

Za motor chtějí na vrakaci cca 10 000 tak se rozmyslet co se ti vyplatí

2015-10-24 20:18:15

bmarcellus: no celkom nesúhlasím ale len jedna otázka: kde si videl v tech. liste aditiváciu? ja tam vidím len viskozitu 40st, 100st., TBN aj to nie všade a to je tak všetko. O aditivácii sa môžem domnievať na základe API ? Aj sr20DE má v manuále 5W30 a predpokladám nikto ju tam nedáva.....

2015-10-25 09:55:31

slabostka: nedává,protože je 2x dražší a její aditivace je nevhodná pro tak jetý motory s různým stupněm usazenin. O účincích aditivace dnešních olejů w40 a w30 se tu snad ani nemusí znovu rozebírat........... SR sežere všechno,ale novější motory né a právě až při vysokým nájezdu se to může /podotýkám může/ projevit - stejně jako cokoliv jinýho.Např. prosakování benzínu a nemrnoucí směsi do oleje,styl používání a provozování.Znáš to: jedno s druhým souvisí. Nicméně mám opět pocit,že jde zase o slovíčkaření,takže když máš nutkání zdělit,že nesouhlasíš (což je bez vysvětlení irelevantní) ,tak přidej tedy k tématu svoje životní (o 4 roky delší) zkušenosti a znalosti a já se zase rád poučím

 Svobi
2015-10-25 17:04:17

Já vim ze motor na 5w40 přežije určité déle než na 5w30 při správných lhůtách výměn. Ale to nemá cenu rozebírat .

Od toho tohle téma není


Odpovědět

1  2