Fórum - Téma


Spotřeba benzínu


Fórum Primera P11 Spotřeba benzínu

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 7  8  9  10  11

NO_HITS  
Laďa
2013-03-04 09:17:08

gigabite: Ať už je to uspornější nebo ne, tak by mě vadilo že si neužiju jízdu, řadit za mě bude automat a šlapat budu jen jednou nohou ... navíc u automatu spotřebu moc neovlivníš, u manuálu jo a prostě fofrklacek je fofrklacek :D

2013-03-04 09:43:17

No o tomto tématu by se dalo dlouho diskutovat. Už jen z faktu, že jakákoliv nesuchá automatická převodovka je skoro dvakrát težší, než manuální ( a ta hmotnost vůči celému auto není rozhodně zanedbatelná), je jasné, že automatická převodovka musí mít negativní vliv na spotřebu.

Dále je to jen o sladění motor managementu s převodovkou. Protože základní princip automatiky není jezdit co nejekonomičtěji, ale co nejefetivněji. Tzn převodovka se snaží držet motor v otáčkách, ve kterých má motor největší kroutící moment, což není rozhodně místo s nejnižší spotřebou.

Obecně se dá říct, že automat bude spořivější pro řidiče, který nechápe princip motoru, jeho výkonvou křivku. Protože řidič, který motor podtáčí a i ta podobně akceleruje v domění, že šetří palivo bude na tom hůř než ten samý člověk s manuálem. Znalý řidič s manuálem vyrobí lepší spotřebu, než neznalý s automatem.

2013-03-04 10:33:58

gigabite: Stare Nissan CVT urcite sporivejsi nebude, to je blabol... nehlede na to, ze s tou nespolehlivosti je to pravda.

2013-03-04 18:30:57

Jestli je v reálu o něco vyšší, nebo nižší je celkem šumák, záleží na mnoha faktorech. Když jsem to pořizoval cekla jsem tak o 0,5 až 1 litr vyšší, ale tohle je celkem dost.

O víkendu jsem dělal nový výfuk, někdo jej pěkně dodrbal, tak uvidíme, co to udělá se spotřebou. K těm kolům, jsou tam 195/65 15", balény jako blázen, ale zase mi to popírá to, že auto ukazuje o 10km/h více, než je reál.

2013-03-04 18:39:24

Ucinost variatoru je vyznamne horsi nez standardni prevodovky se sikmymi ozubenymi koly, tady neni o cem diskutovat.

Spolehlivost je take v principu nizsi, proste slozitejso system.

Je pravda, ze nova generace dvouspojkovych automatu vykazuje nizsi normovanou spotrebu a casto i lepsi zrychleni 0-100, ale to urcite neni pripad CVT.

NO_HITS  
Laďa
2013-03-04 18:40:31

Hynek: ja vceea srovnaval rychlomer s gps. Na 60km/h mam skutečných52 na 100 mam skutecnych 90 a na 140 mam skutečných128. Mam predepsanej rozměr 185/60/14 stejna tolerance je i u letnich který sou kulatejsi. Cim to je? :-P

2013-03-04 18:49:01

Tak když to dělá každý nismo, tak to pak jo, ale vyvstává nová otázka, pokud proměřuje tacho o 10km/h, pak nemůže ukazovat dobře ani počítadlo a tedy i výpočet plná -> plná bude vlastně s chybou a to celkem velkou.

2013-03-04 18:55:08

Standardni chyba. Take v obci jedu ~56 kmh tacho, tj 49-50 real. Jak u N16, tak u P11. Na dalnici stejne jedu kolem tech 130 tacho, takze vlastne pomalu...

2013-03-04 19:23:25

Pokud jde o přeměřování, je to normální. Tachometrových 60km/h je to u mě ve skutečnosti tak 53 +/- 1km/h. To platí na zimních 185/65R14. Na letních 205/55R16 mi to měří skoro přesně (cca 58 km/h +/-1 km/h) při tachometrových 60 km/h. Jinak, pokud jde o spotřebu, tak na Spritmonitoru má 2,0/96kW s manuální převodovkou průměrnou spotřebu 8,7 litru, 2,0/103kW s CVT pak 9,7 litru. 12,6litru v zimě, městě a s CVT bych se možná ani nedivil, ale pokud jsou tam z části i cesty mimo město, je to trochu moc.

2013-03-04 20:56:46

Ty letni 205/55 R16 jsou uz na Primeru P11 moc velka kola....pri srovnani verze 96 kW s verzi se 103 kW je treba si uvedomit rozdil nekde kolem 0,7 litru u mechanickych prevodovek, CVT prida dalsi skoro litr.

2013-03-05 06:21:40

Já mám ve velkém TP 185/60/15, pak dodatečně nějaké alternativy, ale 15-ky mi přijdou moc malé

Po včerejšku a dnešní cestě do práce s "novým" výfukem už jsem na 10,6 a stále klesá. Díky za rady a tipy

2013-03-05 11:10:12

Proměřováni rychloměru při použití předepsaného rozměru kol je naprosto v pořádku. Je to umyslné, danné opět unijními předpisy. Proměřování je exponencionální, tedy čím jedete rychleji, tím rychloměr kecá víc. Jednotka vidí počítanou rychlost z převodovky správně (při správných kolech), a do rychloměru posílá modifikovaný signál(lze ověřit z datascanu/OBD), tedy údaj o ujeté vzdálenosti touto chybou není zatížen.

195/65?? to jsou balony jak prase, to auto nemůže vůbec jet, dej tam předepsaný rozměr, a poznáš, jak ta primera najednou umí jezdit svižně, nehledě na spotřebu. Rozměr pneumatiky spotřebu ovlivní dost výrazně.

2013-03-05 11:26:30

Arteee: Tak tak, me na datascanu ukazuje presnou rychlost, narozdil od rychlomeru...

2013-03-05 12:16:59

No, originální rozměr, to je taky sranda. Ve velkém TP mám 185/65/15 což se mi moc nezdá. Na www.carfolio.com jsem našel 195/60/15. Co tam má správně být?? To co mám na autě je jedno, budu dávat nové.

2013-03-05 12:20:10

já mám v TP 195/60 R15 a 185/65 R15

2013-03-05 12:22:31

Hynek: Verze před FL měly 185/65/14 a 195/60/15 (to mám já v papírech), verze po FL (oranžové směrovky) začínaly na 185/65/15 a pak tuším 205/50/16. Já si nechal dopsat 205/55/16, neb jsem s těmi koly to auto už koupil.

2013-03-05 13:57:08

Tak to by me zajimalo, kdo, kde a jak a podle ceho Ti to dopsal, protoze tyhle pneu nikdx na P11 nebyly, jsou proste prilis velke.....

2013-03-05 13:59:09

franta.s: Stačily k tomu typové listy od dovozce kol Proline. Pak už klasické kolečko STK, DI a bylo to

2013-03-05 14:10:48

mino: tak to je neuveritelne.....jak Ti mohli napsat do TP gumu, ktera na to auto nepatri.

Proline mel typovy list....tohle kolo muze na P11 a tahle guma muze na kolo...a uz z toho bylo..tahle guma muze na P11....))

2013-03-05 14:23:06

franta.s: taky mám v techničáku 215/40 R16 a nemají tam co dělat


Odpovědět

1 ......... 7  8  9  10  11