Fórum - Téma


Spotřeba benzínu


Fórum Primera P11 Spotřeba benzínu

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 11

2010-09-22 21:44:29

... pustil som zenu na damsku jazdu - od Kosic az za Ostravu - a kedze isla aj moja starsia dcera (3),tak som dal zene na cestu primeru ... isli este dve jej kamosky a soferovala najskusenejsia - zachranarka z Falcu ... na moje prekvapenie priemerka jej vysla 6,1 l/100km a to isla na primerke prvi krat ...

2010-09-24 02:00:23

Nieco este ku tomu plynu -------------------------http://mitsubishi-lancer-...-evolution-id1132507.html

2010-09-24 08:07:53

ja som dal za primeru 3000 eu plyn uz bol urcite by som nekupoval auto bez plynu...

2010-09-24 10:44:37

sice je to ponekud OT ale budiž:

pokud se chceme bavit o plynu nebylo by spatny mit alespon zakladni znalosti o tom jak to funguje a jak se to vlastne do motoru krmí. nejaky ty zplynovace co se davaly do žigulů a 120tek a podobne sou opravdu kravina nicmene kvalitni sekvenčni vstrikovani plynu ma sve vyhody ta hlavni je cena to je jasne navic se sekvencni strikackou je narust spotreby oproti benzinu do max 10% ja mam dokonce nizši (ford probe 2,0 16v) auto lip tahne ma klidnejsi volnoběh. a to nemluvim o potencilalu plynu vyskoke oktanove cislo moznost vstrikovani kapalne faze => dochlazovani smesi uvnitr motoru atd. a neco pro ekology - vyrazne mensi emise.

k negativum jeste sem neslysel a ani se mi nestalo ze by to smrdelo v aute mozna priklad tech zigulaků vyrezana dira do naraznika muze byt i na miste kde to neni videt treba ja to mam zespoda. navic myslim ze sou tragictejsi veci na autech, nizsi vykon taky neni pravidlem naopak pokud mas system ktery se i umi chovat a mas ho autu naladeny je mozne naopak vykon zvysit nebo ho uhladit. a samozrejme porizovaci cena zacina to nekde na 25tCZK za kompletni sestavu je na kazdym jak jezdi a jak moc je to rentabilni.

zajimalo by me kolik lidi co plyn odsuzuje se touto problematikou zaobiralo na nejake mimokecálkovské urovni

p.s: ted se mi stalo ze tipek odsuzoval LPG a do svojeho auta bez jakychkoliv uprav lije E85 s 20% technickeho bezinu... dalsi clovek co odsuzoval LPG mel octavku v TDi a rikal mi ze ted tam ma sportovni spojku a ta mu zvysuje vykon... proste samej odbornik (doufam ze sem se nikoho nedotkl)

2010-09-24 14:11:39

Jo ja si ho tam dam mozna taky . Jinak ktomu evu jak nekdo daval vim o cloveku co ma uz druhe evo na LPG.

2010-09-29 00:13:42

Systém s centrálním směšovačem

Určený pro vozidla s karburátorem kde si vystačí s jednoduchým systémem s centrálním směšovačem, kde hlavní výhodou je nízká cena, která začíná zhruba na 12 000,- Kč. Vozidla se vstřikováním a řízeným katalyzátorem je nutno doplnit řídicí jednotkou, kde je cena zhruba dvojnásobná. Nevýhodou těchto systémů jsou - nižší výkon a zvýšená spotřeba než u systémů vyspělejších. V současné době se montují jen velice zřídka.

Sekvenční vstřikování LPG

Zatím nejlepším a nejrozšířenějším systémem, který je určený pro moderní automobily, je systém sekvenčního vstřikování plynu. Oproti předchozímu systému je zde vstřikování řízeno elektronicky na každý válec zvlášť. U tohoto systému je spotřeba i výkon motoru při provozu na plyn nejblíže provozu na benzín. Cena za montáž LPG tohoto systému se pohybuje od 26 000,- Kč.

Sekvenční vstřikování LPG pro motory FSi

Jedná se o systém určený pro motory s přímým vstřikováním benzínu do hlavy válců nejčastěji označovaný jako FSi. Zařízení pracuje na stejném principu jako sekvenční vstřikování plynu, jen software řídící jednotky je vytvořený přímo od výrobce a nastaven přímo pro daný typ a kód motoru. Systém funguje tak, že vstřikuje kombinovaně benzín-plyn v poměru tak, že např. po každém sedmém vstříknutí paliva LPG následuje vstříknutí benzínu. Děje se tak z důvodu chlazení vstřikovače benzínu umístněného v hlavě válců. Nevýhodou je, že při provozu na LPG spotřebovává i benzín a to podle stylu jízdy od 10 do 30%. Je to ale pořád lepší než jezdit na drahý benzín. Cena za montáž LPG tohoto systému se pohybuje od 35 000,- Kč.

Sekvenční vstřikování kapalné fáze LPG - LPi

Zatím nejnovější a na dlouhou dobu poslední systém vstřikování kapalné fáze LPG. Funguje stejně jako sekvenční vstřikování plynu, jen se nepoužívá předehřevu LPG, ale palivo je dopravováno do motoru pomocí čerpadla umístněného v plynové nádrži. Velkou nevýhodou je cena, která se pohybuje v rozmezí od 60000 do 80000,- Kč. Systém je také více než jiné citlivý na kvalitu paliva LPG. V současné době se montuje hlavně do vozidel Subaru, kde je při koupi nového vozidla díky dotaci výrobce vozidla za přijatelnou cenu.

tolik ve zkratce k systemovym variacim na LPG.

zdroj: Internet

2010-09-29 09:09:31

lpg je rentabilne od 20000-30000 rocne a urcite kupit auto rovno s lpg montaz sekvencneho je pomerne draha...

2010-09-29 10:22:42

jak sem psal jako daily mam ted ford probe 2,0 a duvod je jednoduchy - LPG (sekvencni strikačka)a ta montaz je draha pokud beres novy ale starsi a plne funkcni sady se daj bezproblemu sehnat treba kolem 5-10t a tam je navratnost na dost lepsi urovni. ja se zrovna divam po te posledni variantě bohužel je to dost dost drahy...

2010-10-15 13:56:15

No tak u nas maji Natural 98 za peknych 31,90,- Kč/litr, tak jsem posledni dobou zacal tankovat jen 98 a mozna se to lehce na spotrebe projevilo.Ale bude to fakt jen trochu, cili je to zanedbatelny. Co se ale vylepsilo je to, ze v nizsich otackach mi motor tolik "necvrdlika"...Zrejme ma proste vice oktanu nez ten udavany Natural 95. A to jsem ted koukal na ten seznam ČOI a dle jejich testů měla (vloni) vycházet nase benzinka (presneji Martin Oil) dobre, ze nic nezjistili. No ale kdovi, ten Natural 98 bych rekl Primerce chutna o neco vice.

2010-10-16 17:53:36

Ja som dal plnu v power racing a mam urcite vyssiu spotrebu, aj ked PC ukazuje priblizne rovnako, vidim na rychlejsie klesajucej rucicke palivomera / najazdene km. Ked sa to potvrdi aj dotankovanim, budem teda dost sklamany

2010-10-24 20:54:07

Já jsem teď konečně spočítal, za kolik jezdím. Mám P12 kombík, 2,0l.

Za poslední 3 roky mám spotřebu asi 10,3 l/100. Jezdím na LPG, cca 8-10% spotřeby tvoří benzín. ( startování, nebo není plyn). Většinu cest je cesta do práce - 26km tam, 26 zpět, občas naložené auto na dovolenou - letní i zimní. Najedu 15-17 tis. km ročně. Jezdím jako asi většina řidičů - lehce nad povolenými limity.

2010-10-24 21:05:13

No já s wp12 jezdím rok,najeto cca 25tis a jsem pod 10L, na 2L benzin jsem sakra spokojenej...Předchozí majitel jezdil 8,6 ale hlavně dálky...

2010-11-28 21:50:41

neviem ako jazdite pani, ale ja som rad,

2010-11-28 21:51:32

ja som rad, ked stlacim spotrebu pod 10. a pritom spravim denne 50 km, z toho 20 po meste

2010-11-28 22:08:53

Tak nam zacala zima jak se patri,cili to znamena zimni pneu,velmi studene starty a hlavne stale zaple topeni aby clovek neumrzl. A nizsi teplota = ne ridky vzduch. To vsechno znamena zvyseni spotreby. Nyni uz nejezdim za cca 7-7,5 litru, ale bude se zrejme pres zimu jezdit okolo 8 litru. Jezdim stale stejnou a celkem dlouho trasu, stejne rychle,takze krasne jde poznat (po tankovani benzinu) jaka je spotreba.

2013-03-01 20:08:11

Zdarec, hlavně mě neukamenujte, ale nenašel jsem odpověď na mojí otázku.

Blbne mi palivoměr, to jsem tu našel, ale nenašel jsem, jestli to má vliv na průměrnou spotřebu (zmatený palubák). Ještě jsem neměl šanci jet plná plná -> plná, mám to chvíli, ale momentálně mi ukazuje 12,6l, a to mi předtím nežral ani 225 koňovej Mejdloš Jedná se o P11 144 SR20DE CVT-M6, jezdím převážně Brno, ale jezdím domů cca 16 km mimo město a pořád to samé, navíc mi teď na zimákách ukazuje rychlost o 10 km/h víc.

Díky za odpověď či odkaz někam, kde se to řešilo.

2013-03-04 00:12:03

to CVT spotrebe velmi nepomoze

prevazne Brno, zalezi ci semafory, zapchy alebo okruh, v prvom pripade by ta spotreba bola dobra

s manualom 16km mimo mesto znamena cca 7-7,5/100 podla nohy/trasy

a aky mas rozmer gum?

standartne ta odchylka je do 10% (cca 110 tacho - cca 100 real)

2013-03-04 07:28:04

Hynek: vlastním P11/144 103kw CVTM6cca 2roky.spotřeba v létě 7,6-7,7l.nyní v zimě jízdy okolo 20km 8,6l/100,jinak jízdy ted v zimě pouze město 9,8l/100km,dle Pc.Takže 12,6l se mě zdá opravdu dost.Je známo,že CVT převodovka snižuje spotřebu oproti manuálu,to se týče i CVT převodovek jiných,třeba u Subaru,Hondy atd.

2013-03-04 08:30:39

Tak CVT urcite za min, nez manual nejezdi.

2013-03-04 08:59:55

jagy: nevím,jestli jste měl někdy CVT a jestli s ním máte zkušenost,ale CVT převodovky jsou vždy uspornější než manuální pětikvalty.Dnes u nových vozů to platí dvojnásob,využívají již 7stupnové CVT převodovky a dočtete se všude i v testech,že jsou prostě uspornější.V ČR je prostě zažitý nezájem a odpor k automatickým převodovkám,kdežto jinde ve světě jsou automaty dost oblíbené/Německo,Švýcarsko,Usa atd./Takže nezájem o automaty je v ČR známým jevem,hlavním důvodem jsou obavy o spolehlivost a drahé opravy převodovky


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 11