Fórum - Téma


Spotřeba benzínu


Fórum Primera P11 Spotřeba benzínu

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 11

2mato  
Mato
2008-01-29 00:12:48

Pavelp11 skus si resetnut palivove mapy v ECU napr odpojenim baterie tak na den...neviem ci to tak pojde aj na p11 ale skus myslim ,ze tvoja ecu to po vymene tych veci urcite potrebuje

2008-01-29 00:22:57

P11 uz by mala mat aj s 1,6l motorom samouciacu ECU a mala by si mapy upravovat podl astylu jazdy kazdych 50km ak sa nemylim

2mato  
Mato
2008-01-29 08:22:48

pokial viem tak aj starsie 8bitove ecu su adaptibilne a nastavuju palivove mapy ci uz na primere alebo sunnykoch a mnoho dalsich...ja by som skusil pisalo to tu viac ludi aj s p11 ze odpojili baterie a menej im to zacalo zrat skoro o liter ,ja by som skusil. Tazko povedat podla akych parametrov upravuje ecu mapy pocas jazdy ,je mozne ze doladuje napr podla 3 parametrov ale ked ju resetnes tak z pociatku na tvorenie map sleduje 7 parametrov podla ktorych zostavi mapy a tie mozu zostat pevne aj neskor.....to len taka uvaha

2008-01-29 21:43:28

Já se přidávám k pozitivně postiženým -- v servisu jsem nechal dobít baterku (odpojili), od té doby šla spotřeba plynule dolů z 11,5 na zatím 10,1 (po městě)...

2008-03-05 21:05:49

Zdravím vás kolegové, právě jsem si přečetl, že se tady bavíte o nějakých palivových mapách v EKU, jen by mě zajímalo co to přesně znamená a jestli je skutečně pravda, že odpojení baterie na delší dobu může mít vliv na snížení spotřeby. Osobně jsem o palivových mapách četl až tady, tak bych vás poprosil jesli by jste mi někdo laicky nevysvětlil o co se jedná. Sám mám Primeru r.v. 98, 1,6 kombi. Pokud by to mělo fungovat, tak proč to nevyzkoušet. Díky za odpověď

2mato  
Mato
2008-03-10 14:46:51

Kovec tak laicky :

Tvoj motor si pocas jazdenia raz za cas sam nastavuje plan optimalneho davkovania paliva podla hodnot ,ktore sleduje pomocou roznych cidiel.

Tieto hodnoty sa menia ale neviem do akej miery ,pretoze obcas pomaha ked ich z ECU vymazes a motor zacne bezat v zakladnom nastaveni a hodoty si zacne prisposobovat nasledujucimi jazdami.

Kedze si to ale ECU robi sama aj bez resetu tak sa domnievam ,ze tie mapy a hodnoty si upravuje iba do istej miery ale restart ECU musi vynulovat aj hodnoty ,ktore si pravdepodobne nemeni vzdy pri konfigurovani map.

Je to podla mna logicke ,inac by nemal zmysel reset tych hodnot keby si to robi sama ECU ,ale prax hovori ze to zmysel ma tak preto si to myslim.

Kazdopadne to mozes skusit.

2008-03-10 14:54:16

A co když mám vadný knock senzor, nemůžou se ty hodnoty pak nastavit méně optimálně? Když už jedno čidlo nefunguje správně. Mimochodem je možné, že konck senzor může hlásit yávadu při diagnostice pokud má motor nedostatek oleje (alespoň to mi řekli v Nissanu, oleje tam bylo fakt málo).

2mato  
Mato
2008-03-10 15:15:09

Mino pokial je cidlo opotrebovane ci uz MAF, lambda alebo hociake, tak to pletie ECU a optimalne nastavenie je v haji ,takze ... Knock si myslim ,ze pokial je v norme tak do nastavovania nekeca jedine ze by si schytal detonacie tak zasiahne do predstihu ,pokial ho mas vadny tak neviem ,tazko je zistit do akej miery su cidla aktivne ,s cim vsetkym v ECU suvisia a co sa stane po vyradeni ,ako zareaguje ECU.

To ti povie niekto kto stym ma skusenost ,alebo kto to niekde cital ,ja som sa nedocital zatial kde vsade sa uplatni v ECU knock a ani som to neriesil tak neviem...radsej nech ti napise niekto kto to vie ,lebo ja sa mozem len domnievat a teoretizovat.

2008-03-11 07:24:17

Ja mam spotrebu 8,9 a to jazdim do prace a spat cca 10 km cez mesto. A aj ked jazdim po meste viac tak nikdy som nespravil lepsiu spotrebu, mimo mesta som mal 7,4 na cca 80km. Dost jazdim v otackach a este mi aj spojka smyka, ale uz sa na tom pracuje a potom dufam ze klesne

2008-03-11 08:00:39

nu, tak zkusim odpojit ti baterku,tim nic nezkazim....dočet jsem se ,že někteří s timhle motorem to zaváleli za 6...no uvidim,ale už i tak mi potřeba klesla na 7l (každý den min.53km,několik kopců,přes 24 obcí ,za +/-dodržování předpisů,lehčí noha)....ještě se zeptám ..počítadlo má samostatnou baterii,že..nerad bych ho vynuloval.

Nemam palubní počítač s okamžitou spotřebou,jestli někdo má,nebylo by špatný,kdyby někde zkusil,je-li výhodnější s lehkou nohou rozjiždět auto z 2000tis. otáček,nebo i třeba níž...nebo to odřazovat ....co?popř jaká spotřeba při jakých otáčkách se zjevuje....jen nápad. Konkrétně by mě zajímal 1.6, 74 kW

2008-03-11 09:48:28

Dracik: spotreba je hodne zavisla v konecnom dosledku od priemernej rychlosti. ja ked ju mam podla palubaku tak 20-30km/hod tak som so spotrebou na 9,8-11l/100km. Takze snaha dostat sa v meste ako je napr Bratislava pod 9litrov je nezmyselna a nepocita s tym ani vyrobca. ten kto ma spotrebu menej jazdi vacsinou kombinovanu prevazdku. resp v meste kde nie je tak husto.

Ak sa vratim k tej priemernej rychlosti vzdy sa v meste dostanem na tieto hodnoty. daleko viac ako zohriaty motor v otackach to zerie ked je motor studeny. V zime pocas prvych 2-3km je priemerna spotreba v meste aj tou nejdedkovatejou jazdou cez 10litrov. Podla mna neni na tom co riesit podla udajov co mas, iba je tu ta tema asi 150x . Vseobecne sa da povedat ak je auto v ok stave ma spotrebu mensiu (menene filtre, cista vaha vzduchu, lambda ok, tesny vyfuk, brzdy a loziska v dobrom stave (nedrhnuce)). Extremne hodnoty smerom hore ako dlhodoby priemer (12 a viac litrov/100km) signalizuju ze je nieco zasadne spatne. Totalne vylagrovany motor bude asi tiez zrat viac

2mato  
Mato
2008-03-11 13:54:19

blesk ale totalne vylagrovany motor ktory uz koli vylagrovaniu robi spotrebu je v nissane asi nad 500tisic km

2008-03-11 15:23:25

2mato asi tak nejak ale da sa to docielit napr nemenenim, nedolievanim olej aj skor, staci vsetko poriadne vymlatit na velke vole, nebude vykon, bude spotreba ako lusk ked teda niekto ma problem s malou spotrebou mne mala spotreba nevadi , ale nebudem snad chcet od auta ktore neni len ekonomicke priblizovadlo ma 2l a 110kW aby zralo v meste 7l ako diesel. Mne tam nerijde vobec divna spotreba v meste v zime 10-11l kor ked to udava vyrobca a jazdim s tym tak ako bolo auto konstruovane teda sportovo nie tak aby otacky snad ani nevideli 3tis. Iste ked je studene ano, ale potom...

2mato  
Mato
2008-03-11 16:15:46

blesk jasne od 2,0 nejde cakat spotrebu jak z polovicnej kubatury alebo diesla ,starsie rocniky ako mam napr ja (93) su u inych znaciek vacsie zruty ,jedine pre koho to neplati je este mazda ,mitsu , hondy zeru viac trochen teda aspon tie 2litre...ale vsetko ostatne 2,0 z toho roku su zruty ,ci opel ,vw, atd nebudem to menovat....ja jazdim za 10-11 v meste a tiez sa obcas nezdrzim a prezeniem otackomer ale este mam eso v rukave ,musim kupit new lambdu a vymenit loziska v predu...a vycistit valceky na brzdach...od toho cakam este nieco

2008-03-12 08:24:57

Díky za vyčerpávající odpověď . Zkusím to tedy na nějakou dobu odpojit a uvidíme. Stejně mi nějak odchází baterie, tak až si teď koupím novou, tak to spláchnu najednou.

2008-03-12 21:08:03

blesk, da sa aj pod 10 v meste, len treba mat dalej pracu od domu Ale ako vravis, ked sa vynuluje priemerna spotreba na palubnom tesne pred nastartovanim studeneho motoru, skutocne dlho pod 10 neklesa a zacina to na hodnote vysoko cez 20...

Skusenost zo vcerajsej 750 km dlhej trasy - spotreba podla palubneho 7.3l/100. Islo sa dialnica (120-150 km/h, kratkodobo 180), mimomestske cesty (3500-7000 ot/min vacsinou), par mensich miest a kopce.. Takze max spokojny Este jeden trik ak sa chcete oklamat - pri dobre zohriatom motore a stabilnych otackach okolo 2-3 tisic vynulujte palubny pc a kochajte sa cislom. Moj rekord v tomto pripade - 3,9

2008-03-14 14:02:17

jj to ma uz prestalo bavit kochat sa takou spotrebou ked realita je troska ina. skorej by som ocenil moznost zobrazenia okamzitej spotreby. Alebo rovno nejaky prietokovy merac

Ale vseobecne SR20DEH neni taky strasny zrut

2008-03-16 18:53:06

v stredu som siel do Heidelbergu cca 550km dilanica smer vychod zapad , silny protivietor celu cestu -hlasili orkan, s autom len tak hocikedy zakmitalo a niekedy sila vetra bola taka, ze auto ako keby sa na stotinku zastavilo a potom slo dalej

rychlost v dlhych kopcoch 120 a rovinky 130 , dalej to uz nemalo zmysel hnat a tlacit na plyn, vietor uz silno odporoval motoru a ziadana odpoved na plyn sa nedostavila

teda spotreba 8,2l

cesta spat v sobotu, ta ista trasa slnecne pocasie slabucky vetrik rychlost 140-150 spotreba 7,8

kto pozna dialnicu smer Dresden-Chemnitz-Nürnberg, Heibbornn, tak vie ze su zo same dlhe prudsie stupania a minimum dlhych roviniek.

2008-05-03 10:14:44

Tak jsem byl v servisu, nechal jsem spravovat elektriku (stahování oken, mlhovku), takže předpokládám, že odpojili baterku. Auto jezdí pořád stejně, ale mám takový nepříjemný dojem, že teď místo necelých 8 litrů na 100km bere snad 11. Prostě ručička palivoměru klesá nějak brutálně rychle (ten nebyl přesný nikdy, ale znepokuje mě to). Zatím jsem od té doby najel jen něco málo 100km, ale i tak jsem na polovinu nádrže byl schopen zajet necelých 400km. Teď mám od posledního tankování 240km a do spotřebování poloviny nádrže chybí cca 5 litrů. Že by se ten "vadný" knock senzor projevil? Nebo jsem jen paranoidní? Zpočátku jsem měl dojem, že motor má trochu brumlavější zvuk, ale to se mi možná jen zdálo, já fakt nevím. Nevím jak zní klepání motoru, takže nemůžu posoudit, ale motor zní dle mého názoru normálně.

2mato  
Mato
2008-05-12 16:38:56

Ja som dnes spravil 420km od Nitry az do Povazskej Bystrice cez HC PN TN Dubnica atd a spat cez D1 dialnicu az po Trnavu skoro cesta tam nic moc stale obec ci mesto a este som sa aj ponahlal kusok a na dialnici naspat 120-160 kmh a vyslo mi to na 7,6 L na 100km ,tankoval som presne za 1300 sk Na omv 41 sk liter benzinu....lutoval som ze som nesiel na shell wrr ...ale fakt spokojnost cakal som ovela vyssiu spotrebu aspon 8,5-9


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 11