Fórum - Téma


Spotřeba 2.0 DCI


Fórum Qashqai J10 Spotřeba 2.0 DCI

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1  2

2012-09-30 22:54:12

Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli je kombinovaná spotřeba 8.3 litru u tohoto motoru normální,nejezdím zrovna full gas a vetšinou prázdné auto,max přítelkyně a pár tašek v kufru. 4x4 používám jen v zimě na sněhu jinak 2wd. Díky za odpověď.

2012-10-01 20:16:13

skus spotreby.cz

2012-10-02 09:42:21

alebo www.spritmonitor.de

2012-10-02 09:50:03

Rodinné výlety 2+1 bez batožiny po okresných cestách sa mi dajú za 5,5 l bez extra šetrenia. Štandardná cesta z BA do KE (južná trasa) s batožinou po všetkých druhoch ciest do 6,5 l s razantným predbiehaním a mimo obce viac ako dovolené . Dlhšia trasa do Alp a Dolomitov 4+výbava do hôr, priemer 6,7 l. V meste to neviem veľmi odhadnúť, pretože po dlhšom jazdení po meste ho idem okamžite niekde prevetrať aj kvôli DPF. Každopádne som nikdy nemal na počítači viac ako 7,5 l aj to asi len v zime pri dlhšom pobyte v meste. Všetko sú to údaje palubného počítača takže počítam min +0,5 l. Ešte podotknem, že mám trvalo vyhodený tretí rad sedadiel, nejaké to kilo mínus. Nedávno sa mi nejako nepáčila spotreba, trochu narástla. Tak som skontroloval gumy a boli dosť pod min limitom. Moja chyba, od prezutia som ich kontroloval až uprostred leta. Po dohustení do stredného zaťaženia šla spotreba okamžite dolu o 3/4 litra.

2012-10-02 09:55:30

tak tak, podhustene pneu vedia nepekne zvysit spotrebu...

2012-10-02 10:13:23

Pneumatiky kontroluji cca jednou za měsíc měli by být v pořádku,byl jsem je měřit ještě teď mají 2.2, na kolik dáváte tlak? Rozměr mám 215/60 17. Podle pc mám spotřebu 8.3,reálně to bude někde okolo 9 L. Myslím že bude někde problém protože všichni ostatní jezdí minimálně o jeden až dva litry méně. Možná mě napadl z části přicpaný DPF filtr. Jinak nevím v čem by mohl být problém.

2012-10-02 10:27:52

Mám 215/55 R18 a dávam to tak na 2,3-2,4.

2012-10-02 10:50:17

Já mám QQ+2 4x4 mauál, (2.0dci) a furt mám pocit, že žere hodně. V zimě jsem se nedostal pod 8, v létě se blížím k 7l (zhora), níž to moc nejde. A to se snažím jezdit úsporně. Nespěchat, moc nepředjíždět a hlavně brzdit motorem. + Nízké otáčky, takže když člověk chce rychle přidat, musí přeřadit i o 3 stupně... Nicméně často jedeme naloženým, a poměrně často jezdím město. Všechno jsou to nádržové průměry. Když sem se snažil extrémě šetřit, projevilo se to tak, že PP začal ukazovat míň, ale reál byl stejnej, rozdíl až přes 0,5l. Klimu moc nepouštím, a kola mám nahuštěný doprostřed intervalu (to dělá dost)

2012-10-02 11:13:45

u mna je najvacsia spotreba na dialnici pri 130km/hod - 7,5l,mimo obce 5,5l,obec do 6l,nebrzdim motorom,snazim sa dojazdievat na neutral - treba predvidat

2012-10-02 11:20:11

este tie nizke otacky, ja jazdim okolo 1700 az 1800 ot/min

zerno, 2012-10-02 11:20:11 napsal:

este tie nizke otacky, ja jazdim okolo 1700 az 1800 ot/min

2012-10-02 11:27:54

Ahoj,pokusy se spotřebou jsem také dělal,ale není 1700 ot příliš málo? Nemám dvoulitr,ale patnáctku...ale jedná se o turbo.... Jestli se náhodou neničí při nekvalitním spalování při nižších ot... Nekamenujte mne za to,jen se ptám... Nevím při kolika se zapíná turbo u čtyřech (půllitrů)

2012-10-02 11:37:43

turbo zacina nabiehat akurat pri tych 1700ot/min,a preco mas dojem ze bez turba je horsie spalovanie a nici sa ?

zerno, 2012-10-02 11:37:43 napsal:

turbo zacina nabiehat akurat pri tych 1700ot/min,a preco mas dojem ze bez turba je horsie spalovanie a nici sa ?

2012-10-02 11:55:27

Nemám dojem... Kamarádovi se seklo turbo právě pomalou(ůspornou dlouhodobou jízdou) Po rozebrání měl něco s naklápěcíma lopatkama,byly zaneseny a sekly se... Řekli mu,že jezdit v nízkých ot se nedoporučuje,je potřeba tomu dát víc dýchnout... Já jsem od těchto ,,pokusů,, už dávno upustil Jezdil jsem i za 3,7 litrů.... Jako pokus ok. Ale ne jako jízda na pořád... Já držím otáčky kolem 2000. U 4-řech to bude asi jiné,tak nevím... Psal jsem jen jestli si tím neničíte turbo,ale ve skutečnosti mi to je jedno... O tom jsem tady psal...

2012-10-02 12:09:37

ok - ved ja tiez nejazdim stale na tych 1700 otackach,len vtedy je u mna najnizsia spotraba

zerno, 2012-10-02 12:09:37 napsal:

ok - ved ja tiez nejazdim stale na tych 1700 otackach,len vtedy je u mna najnizsia spotraba

2012-10-02 12:17:23

Jo,však v poho... Myslím, že u mě se turbo zapíná kolem 1500... Raději to ale neriskuju a držím ho tam,kde vím,že pracuje a nelelkuje...

Je tam,tak ať fachčí jak má... Tak ahoj.

2012-10-02 14:26:43

trvalo priemer 6,8l, 2,0 Dci, 2x2, najazdene cca 61.000km a obcas to prevetram aj 230km/h.

2012-10-02 14:48:53

Ještě bych chtěl poprosit, aby Ti co tady píšou svou spotřebu uvedli, jak ji dostali - jestli opravdu vydělením spálené nafty ujetými kilometry, nebo jen z palubního počítače. Páč údaj z palubního PC je dost bezcenej. To umím jet i za 0. Za řeč stojí až průměry z celé nádrže, neboť pak je velká pravděpodobnost, že se do toho dostane i cyklus čištění DPF, který s průměrnou spotřebou pěkně zamává.

Otáčky - není žádný důvod držet otáčky motoru na 1700 či vejš. Nějakej kec nějakýho pomatence ze servisu je naprosto nezajímavej. Servis dycky potřebuje problém na někoho hodit, a to je obvykle buď špatně jezdící zákazník, nebo nekvalitní nafta. Naopak, motor má největší účinnost před nástupem turba, a také je nejméně namáhán (motor, převodovka, dvouhmotový setrvačník, konec konců i turbo samotné...). Je samozřejmě vhodné občas auto protáhnout všemi jízdními režimy, ale rozhodně nepovažuji za rozumné držet dýzl trvale ve vysokých otáčkách.

Jinak k těm rychlostem - pokud někdo vytáhl z QQ 230, mohl by se pochlubit kde těch 230 sebral. Totiž tachometr QQ ukazuje při 100km/h o 10km/h víc (tedy 110km/h) Při skutečných 204km/h, co jsem z toho vytáhl ukazoval necelých 220km/h (mimochodem auto bylo po strop - a to doslova - naloženo. A taky bacha na kola, běžné obutí QQ není na takovýhle rychlosti. (Pokud teda nemáte jak já zimní gumy na 240km/h )

2012-10-02 18:54:38

spotreba na dialnici pri 130 km/hod -7,5l na plnu nadrz- jazda dovolenky Chorvatsko,po okreskach 5,5l -dlhodobe zapisujem km a l do programu v mobile /asi 2 roky/,mesto do 6l podla pocitaca - len tak na okraj,po odsraneni DPF sa mi realna spotreba rovna pocitacovej pri dlhodobom sledovani +/-0,2l

2012-10-02 21:22:59

A o kolik ti klesla spotřeba po vyndání DPF?

2012-10-03 07:37:26

jazdim 90% po okreskach,tam kesla spotreba asi o 0,5l,neviem to presne odhadnut,lebo ked som predtym prerusil jazdu pocas vypalovania DPF /vynuloval pocitac/,tak spotreba ukazovala aj16l co sa mi stavalo dost casto,stupala hladina oleja v motore-nafta v oleji-vymena oleja,a to kontrolka DPF ani niekedy nesvietila,teda celkovo naklady na prevadzku rastli a to este navjac km pri rozsvieteni konrolky ked som mal cas na vypalenie DPF


Odpovědět

1  2