Fórum - Téma


sportovy filter


Fórum Tuning a úpravy sportovy filter



1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 15

2009-08-12 10:48:16

ja nevim, jasne ze normalne se tam voda nedostane, ale ja jsem daleko klidnejsi kdyz ten filtr mam nahore u vahy... bal bych se ze kdyz bude vody vic tak proste se muze stat ze se nasaje do motoru kdyz ten filtr bude izolovanej nejak ale prece jen dole... no a takovej rozdil to zase neni, pokud teda neni 30 stupnu, to potom znat rozhodne je, ale zase kolik takovych dnu tu mame...?

2009-08-12 10:57:57

jasny, ale ... ;)

Kdyz sem onehda si delal live data, tak po sednuti do auta, a okolni teploty 26° bylo pod haubnou (v sacim traktu) vzduch s teplotou 35°. to vzniklo jen slunickem v pomerne chladnem letnim dni... rozdil 11° neni zanedbatelny, bohuzel si nepamatuju, kolik byla byla teplota vzduchu za jizdy, mam OBD konektor dost nesikovne, skopl jsem ho :)

Stare rceni rika, ze kazdych 15° teploty dolu prida osla (kone)(i kdyz dnes je to diskutabilni vzhledem k rizenemu vstrikovani).

A potom, takova vlhkost neni k zahozeni ;) to vyrobi jeste lepsi smes, ale to se vyrabi jinac (vstrikovani vody), u prvnich dieslu to byla bezna vec tuningu.

2009-08-12 11:10:01

no porad jsi me nepresvedcil - pokud to nemas na zavody kde jde o vteriny tak to riziko zatopeni mi rozhodne za ty kone navic nestoji, a stejne si myslim ze vic nez 5 koni ten rozdil nebude i v parnu.... Muj nazor je ze u tech nasich atmosferickych motoru se vyznam CAI trochu precenuje, pokud mas turbo tak tam ten rozdil muze byt vetsi diky i vetsimu vykonu, ale myslim ze na normalni jezedeni je to u atmosfery spis otazka zvuku... zejmena jeste kdyz nemas jine upravy....

2009-08-12 11:25:46

kajencik mame s chalanmy odskusane v praxi ze primera so seriovym sanim nic nejde a ak tam mas este filter made in poland tak duplom konkretny priklad primera GT so seriovym sanim sa nad 190 brutalne horko tazko dostava na 205 a so siskou uplne najhorsou na svete za 10euri uz je vyditelny rozdiel ta ista trasa teoreticky ta ista teplota vzduchu a auto ide o 10-15 viac a o dost sviznejsie sa vysplha na tych 210-220 seriove sanie u primeri je totalny trapas a tie polske fitre co tam ludia pchaju tak to je uz skandal

2009-08-12 11:31:42

JJ, s tim souhlasim, ale ja mluvil o CAI vs WAI, seriove sani u SR20DE je dooost restriktivni (hlavne airbox a to co před ním), ale podle me neni takovy rozdil jestli je siska nahore hned za vahou nebo dole u mlhovky... no a davat ji dolu na kazdodenní jezdeni podle me neni dobry napad kvuli te vode....

2009-08-12 11:40:58

moj nazor na sisku dole je, ze je to totalna blbost ale to tu zase len rozvirim vojnu,ale co som cital niake clanky tak hadam kazdy centimeter zmeny sisky robil rozdiel na vykone a mali to vsetko testovane na brzde a tento sposob siska dole a take dlhe vedenie vzduchu tam bol totalne skrityzovany-dovod?tak v skratke ako som to ja pochopil proste siska dokaze nasat vela vzduchu ale pri tomto dlhom vedeni sa to aj tak zreguluje na take mnozstvo aky je priemer vedenia a podla tych merani tam dlhe sanie bolo o trochu lepsie vo vysokych rychlostiach a vysich otackach ale teoreticky ja to vidim tek ze dlhe sanie fakt brdi vzduch vsak povodny box ma poctate zasobnik vzduchu v tom boxe ,ale dlhe sani nema nic, len preukrutne dlhu cestu vzduch ku vahe a dalej

2009-08-12 12:26:04

add to utopeni ... je to podle me blbost, pokud se bojis hydrolocku, tak motor nevyprodukuje takovy podtlak, aby jeste dlouhym vedenim dotahlo vodu az do valce. Kdyz hupsnes do vody, tak se ten motor ukucka, ale ne vodou, ale neodstatkem vzduchu.

A pak jeste niz mas vyfuk, kterej bude taky ucpanej, a na to se ti driv ten motor udusi, nez by stacil nacucnout pres takovy vyskovy rozdil vodu, proste podle me na to nema dostatecnou silu. Vyfuk prevres, kdyz to driz hodne vysoko (zkusenost z offroadu), ale i tak se motor nafukuje, ze sebevetsi prekazka k proudeni vzduchu skrz to udusi.

2009-08-12 12:29:01

no mozna na volnobeh ne, ale v otackach bych rekl ze to tu vodu nasat dokaze... ono vem si jenom jak je na volnobeh citit vyfuk jak fouka kdyz kolem nej projdes a co teprve ve vyssich otackach, i kdyz ano, sani ma vetsi prumer nez vyfuk, ale jsem si jist ze to tu vodu nasat dokaze a podle me ani nemusi byt ten filtr vyslovene pod vodou, staci aby na nej strikala treba voda kdyz prsi fakt hodne.... jako jsem ted jel domu v nedeli a na dalnici uplne stala voda na mistech kde hned stece jak prselo fest.

2009-08-12 12:47:53

no expanze plynu z vyfuku se asi nebude rovnat objemu nasavaneho vzduchu ... tam ten tlak vyrabi komprese a horeni smesi (teple plyny se roztahuji)...

No proste nevim, OBD ukazuje i tlak v sani, ale ted nevim to cislo, ale proste se mi nezda, ze by to dokazalo nasat vodu tak, ze by to zaplavilo valec. Jine mnozstvi vody ti nevadi, pevne castice ti zachyti filtr a vlhkost motoru nijak neublizi, ochudi smes, a muze dojit akorat k detonaci, ale to zase by mel podchytit knock senzor, ale to driv se ta voda odpari a horka para te zbavi carbonu ;) ...

(voda se do spalovani pridava cilene pro zvyseni vykonu, ale musi upravit mapa ECU a predstih, a ja napr vodou naprimo cistil skodovacky motor - rozprasovacem se caka primo pred klapkou voda, motor se drzi v otackach - z vyfuku lita carbon. Je fakt, ze ten motor je hrube sile, oproti japoncovi, co je vic hodinarska prace.)

Chce to fundovanejsi hlavu, nez je ta moje.... oba ventilujem jen sve nazory.

2009-08-12 12:49:46

no proc ne, od toho ventilovani je to diskuzni forum No jin o te dekarbonizaci jsem taky cetl... ale to si myslim ze je uz spis pro motory od kterych toho mnoho necekas....

2009-08-12 12:56:18

já mam to dlouhý sání vyrobené samo doma, a filtr je skoro kolmo k zemi, stalo se mi za velkého deště, že byl filtr trochu mokrej, spíš vlhkej, voda tam nalítala škvírami kolem plastových krytů.

To origo AEM má filtr vodorovně za mlhovkou,tam to asi nehrozí, a utopit to takovym způsobem aby nasál vodu? to asi ne ,,to možná ten offroud, a taky se to nestává...

to na vojně u BVP, tam to hrozilo a viděl jsem to, jak to člověku ve velký kaluži zdechlo, šlo to rovnou do válců vejfukem tak 50 X40 cm velkým.....a bylo po hehe

2009-08-13 13:19:04

dva fakty:

1.skus si pri plom otvoreni skrtiacej klapky ako to saje-ako poriadne silny vysavac, takze vodu to urcite do valca dostane, preto ked uz tak treba dat dole nohu z plynu...

2.stalo sa uz v par pripadoch ze pri nasati vody uplne zhavaroval motor-preco? vzduch j estlacitelny, ale ked sa do kompresneho priestoru dostane viac vody tak vodu nestlacis a vtedy to pozohyba ojnice-to sa realne stava.

takze bud mat hydroshield, alebo jazdit s tym len max v slabsom dazdi, resp jazdit potom opatrne a cez velke kaluze vyslovene pomaly. alebo mat short ram (skratene CAI)

2009-08-13 14:16:45

Tohle je vecna debata, co je lepsi a ani amici nedosli k tomu, ze by bylo WAI ci CAI jednoznacne lepsi. Kazda vec funguji na kazdem motoru trosku jinak, je to hodne individualni. Kazdopadne plati, cim studenejsi vzduch motor saje, tim lepe. To se staci projet v noci nebo parnem dnu a kazdy pozna rozdil.

Ja jsem CAI mel na Sunny a problem nebyl ani v desti. Kdyz jsou tam vsechny ty plastove podblatniky, atd. tak tam ani misto neni. Problem nastane, kdyby nekdo najel opravdu do vysoke stojate vody, tak si to motor nasaje pres filtr, ale pokud je to jen lehka vlhkost, tak ta se pres ten filtr podle me ani nedostane.

2009-08-13 15:22:55

toť mne zajima tiež tema ale k nejaky QG°15 motoru se nevyadruje nikto

2009-08-13 15:31:05

Tak sem prolitl vetsinu for o nissanech a fanousci maximy v USA jsou cili. Nekolik lidi testovalo rozdil mezi CAI, WAI a stock boxem. na vykon a kroutak to moc vliv nemelo (jednotkove zmeny, max 1 - 1,5hp, max 5Nm), nejlepsi absolutni prirustek mel prekvapive WAI, ale CAI posunulo krivku kroutaku niz, takze na daily jezdeni je vhodnejsi CAI.

Co se tyce teploty uvnitr sani. Pri jizde (40km/hod a vic) nejsou skorem zadne rozdily mezi stock boxem, WAI a CAI, rozdily byly patrne po 8min idle stani, kdy CAI drzelo pomerne konstatni teplotu lehce o 10st vyssi nez okoli, kdezto WAI a box nasavaly stale teplejsi vzduch. Takze zde se CAI vyplati asi pri sprintech, kdy auto dlouho stoji pri cekacce na start, pri samotne jizde co se tyce teplot neni.

No a pro me smutna zprava, cely den sem hledal CAI pro SRko a nic moc, spis nic, nez moc...

EDIT: Jenom pro ujasneni pojmu, lze shortRam intake povazovat za WAI?

2009-08-13 18:19:05

Smazano sam bez moderatora :-D

2009-08-13 21:42:44

Artee: No Maximy maji ale jiny motor, to bych radsi vubec nesrovnaval. Jak jsem psal, je to hodne individualni na kazdem SR20 motoru, natoz u jineho (V6 Nissan) motoru.

WAI = shortram.

Mohl by nekdo s moderatoru smazat radoby vtipne prispevky uzivatele yan65, ktere kazi jinak zajimavou diskuzi? Diky

2009-08-13 22:07:08

u mna bol namerany rozdiel CAI a WAI ten ze cc 4-7tis ot bol evidentny narast krutaku aj vykonu (vykon je len vypocitana hodnota z krutaku) niekde okolo 2-3ti sot malo lepsi ehodnoty o malo WAI. celkova hodnota vykonu bol au CAI o cca 6hp vyssia. Pocitovo bol najevidentnejsi prirastok 6-7200ot. toto rozmedzie j esice kratke ale bolo az neuveritelne ako to v tomto rozmedzi bolo lepsie, Ja som to ale uz mal so zvodmi SS AC (X-Power) ktore tu uz viaceri mate a so sportovym katom a 60mm potrubim az dozadu. so seriovym vyfukom a zvodmi to bude trochu ine.

2009-08-14 12:38:08

A to by me zajimalo ze ja litam uplne v pohode s Primerou GT 230km/h na tachaci z mirneho kopecka teplicka dalnice. Kola 205/45/17 ( origo v technicaku mam 195/60/15 koeficient je v norme tak ze by nemelo premerovat.. Kolik je skutecna nevim a na 190km/h se v pohode dostavam na 4. Tak nevim safra a se seriovym sanim. Jen odspodu se ji proste nechce. Ja si myslim ze mnoho vykonu neprida spis to posunuti otacek je zajimavejsi. Me by spis zajimalo jak to bude v zime. Jestli by nebylo spis v zime lepsi tam davat origo sani. Jinak je jasny ze i v praxi za studena auto jede lepe nez kdyz je zahrate :o) ale zas je to niceni auta.

2009-08-14 17:21:38

Honza: A co cekas, ze to prida 20hp? Na zimu nevidim nic jednodussiho, nez vyndat druhou cast CAI a jezdit jen se shortramem. Davat tam zpet origo airbox je hloupost.

ad jizda za studena - jde o teplotu nasavaneho vzduchu, ne teplotu motoru..


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 15