Fórum - Téma


sportovy filter


Fórum Tuning a úpravy sportovy filter



1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 15

2012-03-06 15:19:36

ja mam filtrik a PCV cast je cela ucpana. Myslim, ze raddy rikal, ze pres filtr se nasava a pres PCV to jde do mani. Takze v pripade filtriku se PCV ucpe aby nesel do motoru nezmerenej vzduch, proto me tady prekvapuji ty sipky toho toku vzduchu.

Hele Svobi, ty mas to viko dole, na obou dirach ve viku je ventil, over mi jak ktery kam pousti vzduch. Proste co jsem zkousel tak na PCV strane (prostredni cast topu vika) jde smerem z vika, ten na prave strane vika jde dovnitr.

 Svobi
2012-03-06 15:39:58

Muzu mrknout ,ale nevim kdy budu doma mozna az pristi tyden.

Jinak se zkusim ve ctvrtek podivat jak to ma zapojene Evo IX ze serie.

2012-03-06 15:51:54

Já už sem stoho teď úpnej debil.... obr. 1 je Bad a obr. 2 je Great.... a co tam je jinak krom toho že tam dal před ten filtr ještě OCT... to tak zásadně pomůže

2012-03-06 16:00:17

jak rikam, ja jsem z toho taky nejak zmatenej, viz ten smer vzduchu prave v teto casti (pres ten filtrik ma jit vzduch dovnitr, ne ven)... Ale tady to neni obycejny OCT, chapu to jako nejaky aktivni, tedy neco, co vyrabi podtlak (proste pumpicka).

Autor chtel puvodne asi tuknout na to, ze puvodne je touto cestou vzduch VYSAVAN pres vstup sani, pres filtrik je vzduch PUZE vytlacovan, a tato pumpicka opet dodava onen PODTLAK.

Ale ja furt zastavam nazor, ze tudy viko ventilu saje ze sani vzduch, a vsechen, spolecne z klikovky jde pres PCV do mani.

2012-03-06 16:17:07

Pokud je motor v zaberu, tak to urcite z vika taha vzduch pred klapku... viz. u nekterych aut olej v sani. Od toho je v te hadicce takova steticka aby sel jen vzduch a ne olej. Na RR SR20 motoru jsem to mel treba naprosto ciste, bez oleje.

2012-03-06 16:23:16

jagy : myslíš podtlakem jo, to by bylo logický. Tu štětinku sem tam taky vyděl v tý hadici a skoumal sem k čemu tam asi je . A když se do toho sání ten olej trochu dostává tak to trochu nepomáhá k promazání ventilů, k nim od nikud olej nejde né? Myslím k dříkům ventilů.

 Svobi
2012-03-06 16:38:11

Jak jsem cistil sani tak tam byla olejova emulze jak jde zezadu z vika olej do sani ,ale taky az tak nic hrozneho a akorad vtom miste jinak sani docela ciste.

2012-03-06 20:13:14

Tak ale teraz asi buď trepnem blbosť alebo? Na tomto obrázku je , že BOV ventil prebytočný tlak prepustí nazad do sania za váhou vzduchu? Dobre to chápem ??? Veď to by malo pustiť von do atmosféri , nie?

Teraz si asi budete o mne myslieť že som úplný pako , ale nejde mi to vyobrazenie do hlavy totižto

 Svobi
2012-03-06 20:26:18

Spravne to ma poustet zpet - protoze vaha vzduchu toto mnozstvi ,,spocitala" a najednou by zmizelo .

Pro ochranu turba je nejlepsi uplne ven a pro efekt .

Ale zase muze nastat na moment spatna smes (trosku nebezpecny pro motor)

2012-03-06 20:27:33

Tak sorry , už som nato došiel , tá hadica je podtlak na ovládanie otvorenia BOV. Som divný-no

Tak Svobi ma predbehol a tak ani potom čo som si odpovedal som pravdu nemal. Ách jo. :(

2012-03-06 20:28:51

A u toho turba tam už ten filtřík bejt může

Mirko :

 Svobi
2012-03-06 20:31:37

Ne muze bejt recirkulacni bov - jde zpet do sani -kvuli tomu co jsem popsal vejs

2012-03-06 20:32:23

Takže musím zmeniť motor aby som si ho tam mohol dať - ten filtrík.

2012-03-06 20:37:09

No dobre Svobi , ale keď ten vzduch váha už raz spočítala a ona ho prepočítava stále a teraz si BOV odfúkne nazad a za MAF (tým pádom ten prebytok čo BOV pustil prepočítaný nemá , lebo je až za MAF ten nadbytočný vzduch vyfúknutý) tak nevinde potom blbosť? Dostane v podstate motor na chvílku viac al. menej zmesy ako má dostať - nie? Vzhladom k neustálim prepočtom MAF .Či si to potom turbo zobere vzduchu aj tak len tolko čo nasaje a potlačí ďalej?! Ideálne by bolo ak by tam bola ešte jedna MAF čo počíta len to čo BOV prepustý a táto 2 MAF by komunikovala s tou hlavnou a podľa toho by boli výpočty ...

2012-03-06 22:09:05

Mirko: stačí jedna MAF, na obrázku je hned na začátku sání za filtrem, ale pokud by BOV nebyl recirkulovaný tak díky němu bude v sání méně vzduchu než s čím počítá ECU na základě údaje z MAF a výsledkem bude příliš bohatá směs.

2012-03-07 07:00:46

dark.rider jj pochopil som to. Včera mi akosi ináč pálilo v hlave.Občas sa mi to stáva-únava.To vieš po nočnej a potom som zasa celí deň nespal-nedalo sa a večer potom akosi nemyslím normálne. Aj Svobi mi to vysvetlil dobre, len dajak som "nepochopil" .Ale dík Vám za trpezlivosť so mnou.

2012-03-07 12:49:01

Mirko, BOV ventily jsou dva druhy. Jednak recyrkulacni (viz obrazek) a pak vented to atmosphere (ten ktery vydava ty zvuky).

Zakladni parametr kdy a jaky pouzit, je jaky system mereni vzduchu pouziva motor. Pokud motor pouziva MAP system, tak lze pouzit vented system, pokud je motor vybavem MAF/AFM, tak by se mel pouzit recyrkulacni.

Je to kvuli jednomu prostemu duvodu. V rezimu WOT, kdyz TPS~100% je maximalni prutok vzduchu podle otacek a tlaku turba, jamile pustis plyn (TPS~0%), uzavre se klapka, zadny vzduch do motoru nejde, ale v systemu je stale vzduch, ktery jiz byl vyroben turbem a tento vzduch diky setrvacnosti turba stale proudi smerem k manifoldu. BOV je tu jednak kvuli vyreseni teto situace a predevsim k ochrane turba, protoze turbo by tento vzduch muselo zacit stlacovat v sani, a zaclo by se neumerne namahat (hrozi poskozeni). Druhy efekt je, ze tento vzduch v systemu s MAF je jiz zmeren, a pokud jednotka nedavkuje palivo v soucinosti s kontrolou s TPS, muze dojit k nasledovne situaci: WOT, MAF ma nejakou hodnotu, ECU davkuje palivo ekvivalentne k teto hodnote podle mapy, Uzavre se klapka (pustis plyn), MAF stale dodava stejnou hodnotu, a ECU stale dodava prislusne palivo, ale v motoru zadny vzduch neni, takze zaplavis valec v podstate jen palivem a motor chcipne (protoze takle bohata smes je nezapalitelna). Takze efekt je takovy, ze pustis plyn a chcipne ti motor(pri prerazovani, vyslapnuti spojky), po dobu, nez MAF bude mit hodnotu volnobezneho proudeni vzduchu, v tu chvili ti motor naskoci (pokud nevymacknes spojku) a druhotny efekt je, ze se ti vzniti nespalene palivo, ktere uz je nekde na ceste vyfukem, a vyhodis hezkou lisku.

V systemu s MAPem, toto nehrozi, protoze po odpusteni vzduchu BOVem, MAP ma okamzite realnou hodnotu, na kterou jednotka adekvatne reaguje.

2012-03-07 13:40:35

vzduch nebyl turbem vyroben ale stlacen, a turbo jak pises sertvacnosti stale stlacuje a i ten vzduch ma nejakou hmotnost a celkem vlou rychlost tedy ma i nezanedbatelnou hybnost potazmo schopnost narazu... stejne jako kdyz za jizdy vystrcis ruku z okna...

hezka liska ti muze podpalit treba ventily poskodit turbo atd

jinak mas pravdu...

2012-03-07 13:59:13

Kveščn : asi totální haluz, ale... nemůže být MAF až za turbem a BOV nebo by pro ní tam ten vzduch už proudil moc rychle a pod velkým tlakem?

2012-03-07 14:14:42

Jde to tak, ze je vaha cca 30cm od klapky, filtr na turbu primo, bov na hot-side strane IC. ECU se musi samo doladit. Viz. foto:


Odpovědět

1 ......... 9  10  11  12  13 ......... 15