Fórum - Téma


Spolehlivost značek


Fórum Pokec všeobecný Spolehlivost značek



1  2  3

ker
2008-01-18 21:38:07

Mě spíš přijde,že se stále zmenšují rozdíly ,viz 5 honda jazz a27-29 almera je rozdíl 1% což slovy klasika(J.C.)není mnoho

2008-01-19 14:34:08

RS955i : Ty to říkáš, jako kdyby po tom ty lidi toužili, lepit starej vrak. To je jasný, že většina lidí by chtěla raději nový auto a nejezdila ve starým střepu. Pročpak v něm asi jezdí? Že by nadbytek financí prochlastali, nebo prohráli v automatech? Nebo jsou to takový pitomci a nedokážou si ušetřit na nový? Podle toho jak píšeš, si zřejmě žiješ v blahobytu. No nedivím se, vždycky jsem si myslel, že není lukrativnější povolání než automechanik na Slovensku Uvědom si, že hodně lidem dá spoustu práce ušetřit na ten blbej kus plechu na čtyřech kolech. A když už se jim to jednou podaří, nic potom asi nemůže člověka nasrat víc, než peníze utracený za šmejd, kterej neustále stojí v servisu a dává vydělat těm, který se jim nakonec posmívaj a maj je za chudáky a blbce.

2008-01-19 15:17:22

Navíc bych neříkal o starším autě,že to musí být "vrak".Možná jsem exot,ale mně se docela příčí vyhazovat funkční mobil jen proto,že nová generace je barevnější,vybavenější,líp hraje a vrní,když ten starej mi pro moje potřeby plně vyhovuje.Už tak produkujeme kvanta odpadu (např.Čína v něj přetváří valnou část své "produkce",které říká vznosně "zboží") - stejně tak se mi příčí kupovat co 3 roky nový auto,protože tak míň tratím a jsem pořád v "novým".Beru ohledy na ekologii i zdraví,fajn,nejezdím olejničkou nebo kamnama,ale dávat zvrakovat auto,které splňuje předepsané limity a je ve vyhovujícím technickém stavu,ověřeném nepodplacenou STK,jen proto,že to nový má navíc líbivější design,pár inovativních systémů a pouští z výfuku o 20 gramů CO2/100 km míň?Děkuju,nebudu.To je můj soukromej názor,ne dogma.

2008-01-19 15:27:28

Přesně tak. Mám na to stejný názor. Navíc mnoho starších věcí je vyrobeno kvalitně a ne v duchu úspor nákladů a produkce spotřebního zboží za účelem "použij a vyhoď " s cílem maximálního zisku výrobce a autorizovaných servisů. Mám 16 let starý vůz a "vrakem" bych ho teda nikdy nenazvala. Dodnes je plně funkční, přes STK a emise prochází bez problémů, nekazí se a navíc se mi oproti mnohým moderním a vzhledově spíš futuristickým vozům líbí. Tak proč ho odkopnout a nechat zničit?

2008-01-19 16:16:46

Tak tak... muj vuz bude mit 17let a na STK ani emisich nebyl jediny problem.. dokud je to bez koroze, nic neklepe, vse funguje, jezdi do 8l, tak nevidim duvod kupovat neco nove, ke kteremu bych nikdy nemel takovy vztah.

2008-01-19 16:59:51

souhlasím ,třeba mi to nebudete věřit,ale za život jsem měl 2 mobily 5110 a teď 6310i nokču.A tu 5110 mám v šuplíku "kdyby náhodou".U 6310i mi baterka teď vydrží cca 12 dní a to na noc nevypínám,když byla nová tak 15-16dní bez problémů v běžném provozu a občas BT-head set.Ty nový telefony co jsou hezky barevný a maj víc funkcí než topolánek vydrží tak 3-5 dní když nahodíš BT tak 2-3dny a to je smutek.No proč bych si měl pohoršovat s novým ???Nejvíce jsem jí ocenil při povodních 2002,když byla část města bez proudu a po ulicích pobíhaly desítky lidí s vybitýma mobilama.K čemu jim ty miliony funkcí a vylepšení byly?A s autem je to stejný.Když je v pořádku,funkční a udržované není důvod měnit.Jenže to je vážení proti podstatě kapitalismu jako takovému.Ten systém stojí na spotřebě a bez setrvalé nebo rostoucí spotřeby se zhroutí.Proto se dělají spotřební věci včetně aut na ty 3-4roky a pak šup s tím do šmelce a koupit nový.Proto se masírují spotřebitelé nesmyslnou reklamou.A názor,že na novém autě se tolik netratí,když se po 2-3letech mění, také není zcela pravda,protože nové auto ztrácí nejvíce práve za ty první 3 roky.......Koupím auto za 1míli za 3roky dostanu možná 600kKč a jsem -400.Ročně jsem prodělal nějakých cca 130kKč.Takže je pravda,že na novém neutratím za servis,ale o ty prašule přijdu poklesem hodnoty auta.Otázka zní je-li reálné v běžných podmínkách nacpat do ojetého auta za běžný servis 130kKč za rok.

2008-01-19 17:38:37

Doris.Je mnoho šikovnych lidí,kteří dokáží udržovat vozy vperfektním stavu.Já vím,hodně je to o financích,třeba velká rodina si žádá své,ale bez auta se snad už žít nedá.Už kvůli velkým nákupům,snad jen sobecký manžel může vykřikovat,že auto nechce,když plné tašky tahá jeho manželka.Snad nejdůležitější u aut je přístup řidiče k údržbě a cit pro řízení.Jak může auto vypadat po několika letech,když šofér v třeskute zimě tůruje za studena motor,nebo opravuje auto,až když už nejede.Pak ho prodá a nový majitel si pak užívá své.Proto se ani nedivím,že si mnoho lidí koupí raději nový vůz a ví, že co si udělá,to má.

2008-01-19 18:46:34

Miroslav: Je to tak. Každá věc, aby dobře fungovala, potřebuje i adekvátní péči. U auta je to též o štěstí na daný kus a kvalitě jeho provedení výrobcem. Je to určitě i o vztahu, někdo to bere jen jako spotřebič, využije ho a pak odhodí, aniž by udělal něco pro údržbu a péči, no a jinému, jako třeba mne , přirostlo auto k srdci. Je to možná paradoxní, ale mám tu stařičkou Primeru s obyčejným diesel motorem ráda čím dál tím víc. Prostě to člověk nebere jen jako dopravní prostředek z bodu A do bodu B, ale jako "kamaráda", co mu pomáhá a dá mu potěšení a zážitek z jízdy.

2008-01-19 19:23:40

Doriska Pro mne je taky autíčko srdeční záležitost.Když už mi něco říká Pane,tak to znamená se o to dostatečně starat.Je to krásný pocit,když všechno funguje jak má.Nesnáším zašpiněná auta,i když v zimě při každodenním provozu se to špatně udržuje.Určitě má na to vliv i to ,že údržbu mám kde dělat,mám garáž.A s čistoučkou Primerkou i Almerkou je radost jezdit. Už aby bylo jaro,to mám daleko větší chut do práce.S dieselovou Almerkou jsme byli vloni v Chorvatsku a vůbec jsem necítil nějaký handicap,že nemám konstrukčně moderní motor.Ba naopak.Na dálnicích v Rakousku jsem musel motor krotit,měl pořád snahu překračovat rychlostní limity.A to při spotřebě nafty,přísahám,5,1 l/100 km ,při plně naloženém autě.Samozřejmě to není trhač asfaltu,ele jak se rozjede,tak jede!Prý tomu motoru praskají hlavy.No samozřejmě,jak drží plný plyn 200 km,tak dochází k přehřátí.A co u moderních motorů dělá turbo?Při plném zatížení se začíná spalovat vlivem přehřátí olej a to pak působí jako brusná pasta a za chvíli je po turbu.Takže vše je jen a jen o přístupu šoféra k vozu. Já mám autíčka moooc rád a doufám, že mi budou ještě dlouhá jéta sloužit

2008-01-20 01:03:16

Krupi: . Tak isto som sa stal majitelom 10 rocnej almerky, len pretoze na drahsie auto nemam, a ani ak pravdu chcete vediet tak novym autam prespikovanym elektronikou neverim....Proste auticka ako boli mercedesy w 124-ky, audinky 80-tky ci 100-vky, golfi 2-ky atd. naozaj slovo nesmrtelny prinalezi....Almerku zacina trapit korozia, ale rad do nej zainvestujem pretoze viem ze mi este na zopar rokov s radostou posluzi

2008-01-21 06:28:01

Krupi,Tvoje socialne citenie je tak trochu zvratene...Ja za dany stav naozaj nemozem Je na kazdeho slobodnej voli ci si nejake auto kupi alebo nie.Ale ako hovori prislovie ''Kto si kupi kona,musi kupovat seno!''A z praxe poznam hodne pripadov ako si ludia neuvedomuju ake nakladne je renovovat a udrziavat,pre zjednodusenie uvediem vyraz ''stary vrak''!A potom su rozcarovany z toho ze to len zere prachy a stoji to v servise a maju pocit ze ''dává vydělat těm, který se jim nakonec posmívaj a maj je za chudáky a blbce.''

2008-01-21 16:15:43

celkom nesuhlasim ze nove auto az tak moc nestoji. naopak je daleko ekonomickejsie rieseni kupit si auto v strede jeho zivotnosti. teda ked uz sice neni v zaruke ale zas nema este tolko km aby sa zacalo sypat. Auto po 3-4 rokoch strati najviac svojej ceny a cim je jeho nadobudacia cena, vybava motor vacsi tym je zostatkova cena nizssia. Navyse na udrzanie platnej zaruky nemusi novy majitel platit casto az nechutne vysoke ceny za "garancne" prehliadky ktore su obhajovane vysokymi nakladmi autorizovanych servisov. Jasne je ina vec lepit skutocny vrak, ale to uz je holt udel ludi ktori nemaju n ato dat jednorazovo viac penazi, ani si rozumne pozicat" a stale im ine neostava ako postupne auto opravovat. samozrejme najlepsie riesenie to neni, a tiez mam ten nazor ze je lepsie kupit drahsie(lepsie) auto ako lacnu sunku ktor abude v konecnom dosledku drahsia. Ved staci zajst na dediny kde este stale je prevladajuce auto Skoda 105, pripadne Lada. takze takze taky 10rocny Nissan tam bude este dost paradne auto

2008-01-21 17:12:09

Blesk666: No garančky jsou dost drahá záležitost, přičemž některé autorizované servisy mají tendenci přesvědčit neznalého zákazníka o nutnosti provést tolik zbytečných úkonů, které si pak mastně zaúčtují, že je to až nechutné. Když jsem byli vloni s Mazdou na první garančce, chtěli po 10.000km dělat tolik různých úkonů (ač se o nich vůbec nic nepsalo v garanční knížce), že jsme nechápali. U tohoto auta se dělají garančky buď co 20.000km nebo jednou za rok, podle toho, co nastane dřív samozřejmě. Se slovy, že je to práce na půl dne a že do dílny nesmíme, jsem už byli docela znechuceni. Totální zvrat nastal v okamžiku, kdy jsme jim sdělili, že máme dle vyjádření centrály v Praze nárok na zkrácenou garančku, což je především výměna oleje, eventuelně výměna kabinového filtru a korekce případných problémů. Upozornili jsme je, že auto ihned po převzetí zavezeme k našemu mechanikovi a necháme zkontrolovat, zda je provedeno vše, co si zaúčtují. A hle, najednou změnili a všechno šlo. Vyměnili pouze olej a filtry + dotáhli ručku. Za 45 minut nebylo co řešit a dovolili nám i vstoupit do dílny a zkontrolovat si výměnu oleje a filtrů. Asi věděli proč. S respektem nám pak předávali auto se slovy, "máte pravdu, je to jak nové a bylo by zbytečné po těch kilometrech do toho zasahovat, přijeďte zase za rok a uděláme, co bude třeba". Takže asi tak. Mohli jsme tam ale nechat klidně i o pár ticíc víc, ovšem možná by na tom autě nebylo uděláno vůbec nic dalšího.

2008-01-21 18:28:24

Doris a co ste platili za to? To pocujem prvy krat ze je mozna skratena garancka? (resp co viem v Skode mi ani nic ineho pri tzv "malej garancke" nerobia okrem vymeny oleja a vzduch filtra) aj tak stoji okolo 6500,- Sk, V Nissane co som zistoval stoji mala 3500-5500,- Sk a "velka" 10-13500,- Sk. Maju na to vraj predpis ktory ich "nepusti" ale ci urobia vsetko zalezi na dobrej voli ci serioznosti servisu, lebo kto dokaze ze pozreli stav podvozka, brzd, tesnost vyfukoveho systemu... Ked mechanik zo skusenosti vie ze u 1,2,3 rocneho auta pri urcitom pocte km to este pozret netreba... Bol som raz vo vnutri jedneho Skoda servisu a odvtedy uz nemam vobac ziadne iluzie o ich kvalite Chalan (ucen) tam montoval klimu do cisto novej Fabie za pomoci manualu a kedze sa mu asi dost nedarilo (resp bol z toho jelen) tak okrem stavnatych nadavok dal do vymennika celkom slusnu supu kladivom (len tak od zlosti nie ze by to bolo treba) By som sa divil keby ho neposkodil

2008-01-21 19:01:07

Je jisté, že velký vliv na spokojenost majitele auta má kvalita servisu ,který mu značková síť poskytuje. Každá porucha je nepříjemná, ovšem je-li opravena rychle a kvalitně nezlobí majitele tolik. Navíc nekvalitní oprava se většinou po čase projeví znovu. Automechanik má "záběr" od elektroniky až po zámečnickou, taková práce musí člověka bavit a mít k ní vztah ale měla by být taky slušně zaplacena

2008-01-21 19:11:33

p53, neboj sa mechanikov platia slusne a ako pise Krupi najma na SK

A ked tu bola rec o vysokej cene garancnych prehliadok tak ta sa da uspesne eliminovat tym,ze si zakaznik donesie vlastny material a v servise zaplati len pracu co je u osobnych aut do 6hod a ked som bol naposledy v praci bola hodina za cca700SK

2008-01-21 19:23:47

RS955i , Ale ty prachy zase nejsou všechno, dokonce mohou mladého člověka i zkazit.

2008-01-21 19:51:24

to je jasne! Preto su prachy az na prvom mieste

2008-01-21 20:34:26

Blesk666: Platili jsme 2800,- . Výměna oleje a filtru, výměna kabinového filtru a seřízení ručky + vizuální prohlídka součástí auta. Jinak chtěli rozdělávat brzdy a zbrušovat jejich hrany, provádět diagnostiku ŘJ, geometrii obou náprav, a ještě pár věcí se mělo rozdělávat, už si přesně nevzpomínám co všechno přesně, na faktuře to není uvedeno. Zarazilo nás, že to mělo trvat půl dne a v garanční knížce bylo uvedeno něco úplně jiného - cca 70 minut. Nakonec to byla ale rychlovka. Garančky v Mazdě se pohybují od cca 3000,- do 8.000,-, podle toho, co se mění. Třeba při výměně iridiových svíček NGK a převodového oleje TAF-X se platí ta 8000 částka. Později se ještě nechalo v autorizovaném servise dodatečně propojit GPS s elektrikou auta a pár dalších příjemných udělátek k tomu. Měli to za chvilku hotové, takže i když jejich hodinová sazba je vyšší, věděli na co mají sáhnout a udělali to šetrně a vše funguje k naší spokojenosti za solidní cenu. Nebyla tím tudíž ani dotčená záruka auta.

2008-01-21 20:55:25

lidicky mozete si aj hlavu buchat o stenu ked sa raz nejaky pako v nissane alebo bohvie kde nevie nazrat ziskov tak zaveli a setrit a uz ficia nahrady. skrutky co namiesto 240 hodin do bielej korozie vydrzia 72 hodin do zakladneho materialu alebo namiesto prestavovaca skla od eaton tam drbnu nejaky cinsky a vy len cumite ked auto rozoberate.

joo holt cim dalej tym je vacsia a vacsi masineria medzi suciastkami a konecnym autom takze

kazde starsie auto v dobry rukach je lepsie. to co povedal rs ma nieco do seba ale nesuhlasim s nim.

no je to tu vsetko brane ako spotrebny tovar tak holt vyberat


Odpovědět

1  2  3