Fórum - Téma


Spolehlivost motoru 1,5 dci


Fórum Qashqai J10 Spolehlivost motoru 1,5 dci

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1  2  3  4  5 ......... 7

2011-11-24 07:43:50

Zdravím. Jsem také majitelem nissanu Qashqai s tímto motorem. Auto jsem kupoval jako nové a do současnosti jsem s ním najezdil asi 60 000km. Bohužel v poslední době je motor nezvykle hlučný a podivně chrastí v záběru. Po konzultaci s kamarádem , který se zabývá opravou Renaultů mi sdělil , že se pravděpodobně bude jednat o ventilové misky a vačkový hřídel. Předběžná cena opravy cca 10 000. Máte někdo podobné zkušenosti?

2011-11-24 13:49:59

Nazdar, ja ked som precital toto http://forum.renaultclub....iewtopic.php?f=42&t=25161 , tak znova budem kupovat 2,0 benzin aj ked uz mame chalupu a mesacne najzdim 1000km naviac.

2011-11-24 14:48:29

Já si také myslím, že benzinové motory jsou spolehlivější. Nic proti naftě. Navíc recenze právě na tu 1.6 v benzinu je dobrá a říkají, že je to spolehlivý motor. U Renaultu je vlastně stejná motorizace naftových motorů jako u QQ a abych řekl pravdu na naftové motory, hlavně 1.5 jsem zase tak dobrou recenzi nečetl. Čerpal jsem z recenze naftových motorů, když jsem byl s Renaultem Fluencem na Renault fóru.

2011-11-24 16:23:42

Já mám taky cca 2 měsíce 1,5dci, auto jsem koupil starší/najeto 20tkm/, ale jak to poslouchám, tak mám úplnou hrůzu.Měl jsem vyhlídnuté jiné auto v naftě Hondu CR-V,r.2008, ale manželce se více líbil qashqai/údajně je uvnitř zabydlenější a taky byl levnější/, na motory u CR-V jsem slyšel samou chválu.

2011-11-24 17:01:39

Božinku lidičky.... Já nevím co máte na těch nafťácích... Měl jsem naftu před QQ , mám ji teď a jestli půjdu někdy do jiného auta bude to opět nafta. To se už tady řešilo tolikrát,že už k tomu nemám co říct.

2011-11-24 17:17:04

Sorry, nechtěl jsem aby to vyznělo jak šíření poplašné zprávy a nechci dostat od příznivců nafty do držky.

2011-11-24 17:26:20

To je v pohodě. Neměl jsem možnost vyzkoušet QQ s benzínovým motorem. Jsem příznivcem nafty. Zdá se mi i na tak těžké auto vhodnější. Měl jsem Renault Megane Scenic s 1,9 tdi. A to byl nezmar motor. A 60 000 km na motor je opravdu málo. Až se toho podíváme , dám určitě vědět.

2011-11-24 20:58:25

Ja tiez netvrdim, ze diezel motory su zle, mal som naftaka seat aj bmw a problem nebol. Len asi treba mat aj stastie na dobry kus a starat sa o neho - ak by som mal v QQ diesel, urcite by som olej menil po 15000 a nie po 30000 km, ale to je politika servisov. Teraz, kedze ideme brat QQ+2 noveho som aj o nafte rozmyslal, ale 1,5dci mi pride slaba, a ta nova 1,6dci este neni a 2,0dci davaju iba na 4x4 - tak siahnem po overenom benzine, s ktorym som nemal problem.

2011-11-24 21:48:55

1,5 diesel naozaj trpi na ojnicne loziska.Ak vam mozem poradit naozaj mente olej po 15000km.Ak ma motor 100000km nechajte si ojnicne loziska vymenit inak hrozi poskodenie motora.

2011-12-08 18:41:08

Zdravím,dal jsem místo syntetiky M7ADSIII,chrastí to jen od 1800-2100 otáček,myslím,že tam budou vůle na ojničních ložiscích.Kuknu,až bude teplo,rozházím ten motor,nemám teplou garáž,čuste Standa

2011-12-08 19:47:17

Čau. No tak jsem ho dnes odvezl do servisu. S tím olejem bude asi problém. Momentálně tam mám 5w40 a je to o dost hlučnější než s původním 5w30. Pak také záleží na okolní teplotě. Že by se mohlo jednat o ojniční ložiska mi také říkal. Ale 61 000 km je sakra málo.Snad budu zítra moudřejší.

2011-12-08 20:00:19

Nasiel som este tu nieco na 1,5 dci, ale tu to vyzera uz zle http://forum.autobazar.eu...quai-motor-ko-t38953.html - ja by som vymenil hlavne tie šalky a loziska a na oleji by som nesetril, urcite jedine 5w30.

2011-12-08 20:22:03

5-ku olej by som do diesla s turbom nikdy nedal a už vobec nie do renaulta kde su lamane ojnice a už nove ložiska maju kvoli ojniciam velku volu

2011-12-08 22:03:27

Veru, 5W je do akéhokoľvek motora s turbom moc riedky, treba dať hustejší, aby sa turbo v zime po štarte čo najdlhšie točilo bez neho!

2011-12-08 23:02:33

Cico neviem kolko maš praxe s motormi a s Nissanmi ale napr.Nissan vyrobca nedoporučuje do motorov s turbom plnu syntetiku ,len v minusovych teplotach, je to napisane v navodoch

Ono totiž ten hustejši olej z toho turba nevytečie po zhasnuti motora tak ako ten riedky.A riedky turbo žere a zanaša cez EGR sacie a po odstaveni motora stečie a všetko hore zostava suche

Mne osobne je jedno kto si čo do motora naleje aj ja z hladiska rabatu radšej nalejem drahši olej ked si zakaznik žela,Ja len radim čo tam treba aby tu potom nevyplakavali že im to klepe chrasti a neviem čo.

Aj napr.do 2,2 motorov keby nanalievali riedky olej tak nemaju problem s retazou na podtlakovku a s rozvodovou retazou je to chyba len a len v oleji.

Dalšia skusenost konkretne u 1,5 Dci po 130 tisic kilometroch použivanim plnej syntetiky nedokazalo olejove čerpadlo z vane nasat olej.

To všetko čo tu pišem je prax a nie že niekto niekde niečo povedal alebo napisal

2011-12-09 18:33:44

Já mám v motoru 1.5dci Mobil 1 ESP 5W30. Nic mi v něm nechrastí,šlape pěkně jezdím předpisově (po prázdné dálnici ho výjmečně na chvíli zkusím protáhnout i na max-cca 185 km/h) a žádný problém nenastal. Jinak město šede, mimo kolem stovky a dálnici tak 140. Tachometr nadnáší asi 7km. Nemám nikdy problém se startem. Olej měním ročně cca po 12ti tisících. Možná by bylo dobré tady udělat nějakou tabulku poruch,ať každý napíše co se mu přihodilo...(ovšem,zda-li to tady někdo přizná pravdivě,že?) Myslím,že je tady spousta těch,co jen kritizují,očerňují a nedokážou spolknout,že si někdo koupil DIESLA! Proč si myslíte,že si diesly lidi kupují , když jsou drahší než benzín? Mě se diesel nikdy nepokazil co se týče motoru. A už největší perlička je,když do témata o dieslovém motoru píší ti,co jej v životě neměli.

2011-12-09 19:54:45

Sevisuji tři motory 1,5 dci , celou dobu co je znám 5W40 do dieslu a s mazáním žádný problém jen se vstřikováním ale jedná se o starší variantu almerea a micra najeto od 170 do 210 tisíc km . Ale doporučuji kartší interval ane 30000

max do 20000 .

2011-12-09 23:21:43

Hlavni je menit brzo olej 20 000km je uz taky hodne . Zvlast u sirokorozsahovych oleju 5w40 . Ja rikam davej levnejsi ,ale men po 10 000 a ono se to odvdeci

2011-12-13 18:41:07

Takže přátelé. Dnes jsem obdržel zlou zprávu. Praskla tzv. přezka , která drží ložisko ( šál ) kliky u setrvačníku. Díky tomu došlo k pootočení šálu a tím se přiškrtil mazací tlak dále do motoru a tím také byla značně opotřebovaná vačková hřídel a misky ventilů. Prý je to docela častá závada. Opravuje mi to kamarád a cenově to zatím vypadá tak 35 000 Kč. Máte někdo , prosím nějaké zkušenosti s touto závadou?

2011-12-14 07:04:03

Tak moment...Tady něco nehraje... Jaký máš předepsaný olej? Mám takové tušení,že pro motor 1.5dci se má lít 5W30 a ne 5W40... Je tam rozdíl ve viskozitě samozřejmě... Ten olej ti nalili v servisu Nissan??? 5W30 si myslím já je ideální pro naše klima...tj.mírné klima. Pokud budeš jezdit poblíž Sibiře,tak bych tam dal snad tu 5W40-tku... Nějak mi hlava nebere,že někdo má olej takový a někdo jiný...ve stejné motorizaci... Taky to může být i proto,že se údajně sníží emise,spotřeba... a kdo ví co ještě... Pokud ale tomu motoru nedáváš pořádný záhul,tak si myslím,že musí šlapat bez poruchy s 5W30-ítkou. Pokud auto dostává zabrat,tak jsi měl koupit větší obsah. Nevím... Toto je můj názor.

Tady máte stránku kde si můžete vybrat typ oleje dle vašeho motoru: Tzv: MAZACÍ PLÁN

http://www.oleje-pema.cz/cs/mazaci-plany.html

Např: zvolte olej Mobil ,zadejte do rámečku Nissan Qashqai , klik na ,,SUCHE,, pak zvolte motorizaci 1.5dci a co vám vyskočí??? správně: Mobil 1 ESP Formula 5W-30.(tenhle mě dává servis Nissan)

Žádná 5W40 -tka ! Tak snad jsem to tady trochu pomohl vysvětlit a to jsem laik...


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7