Fórum - Téma


Spokojenost nových uživatelů


Fórum Qashqai J10 Spokojenost nových uživatelů

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1 ......... 24  25  26  27  28

2014-02-08 06:27:50

Ahoj Smrž

Kupovat Nissan 2.0 TDi s nájezdem 230 kkm je velké riziko - a už vůbec ne za takovou cenu (cca 250 kKc)

Měl jsem nový xTrail s podobným motorem (2,2 TDi). Po 45 kkm se přetrh rozvodový řetěz - znamenalo to výměnu celého motoru. Možná blbá náhoda, smůla. No v 80 kkm jsem měnil zadřené turbo. Druhé turbo vydrželo pouhých 45 kkm. S turbem jsem měnil i spojku. Těch náhod bylo už trochu moc. Na v pořadí třetím turbu jsem najezdil 100 kkm. Možná už bylo konečně lepší. Postupně jsem vyměnil všechna ložiska kol. Auto dostávalo pravidelnou údržbu v autorizovaném servise a slušné zacházení. Auto jsem prodal, protože jsem se obával další drahé opravy motoru, ktra by mohla překročit i zůstatkovou hodnotu vozidla. V bazaru protihodnotou po delším smlouvání jsem dostal 100 kKc. Muze nekomu jeste dlouho dobre slouzit, (protoze co bylo vadne jsem vzdy hned menil) a nebo taky ne. Ja uz to nechtel riskovat. Ostatne, co by kdo chtel za 100 tisic, ale 250 s podobnym najezdem je moc.

Ted uvazuji o koupi nového QQ (2014), protože se mi líbí. Jenomže po zkušenostech s mizerným dizlem jsem chtěl jít raději do benzinu. Ale ti pitomci přestali benzin v provedeni 4x4 dělat, takže smůla. Francouzům nevěřím ani pozdravení, takže ten jejich 1,6 TDi, 130 k nechci ani omylem. Vždyť to má dost podobný výkon jako ten můj 2,2 TDi. Jak konstrukčně nacpat skoro stejný výkon i krouťák do podstatně menšího objemu? Jediná cesta je přes kompresní poměr a plnící tlak turba. Vyšší tlaky = vyšší teploty, vyšší namáhání součástek a kratší životnost.

Žiju v Krkonoších, takže 4x4 je tu nutnost. U Nissanu bylo dříve skvělé, že 4x4 byla normální příplatková výbava za 50 tisíc Kč dostupná pro každou výbavu a skoro každou motorizaci (kromě slabého základu). Jenomže to už teď neplatí. Nissan převzal stupidní manýry ostatních značek. A co hůř - takovou, do hor praktickou věc, jako rozmrazování čelního skla koupíte jen k nejvyšší výbavě. Jenže já nepotřebuju ty předražený serepetičky nejvyšší výbavy, já potřebuju spolehlivé auto, u kterého se mi nestane, že budu čekat na odtah.

Dát třičtvrtě milionů za auto a pak další staisíce za opravy, to už fakt znovu nehodlámm udělat, takže asi mi nezbude nic jiného než koupit tu ošklivku Yetinu.

2014-02-08 17:53:07

pepajk: Nissan není zrovna značka vysoké kvality a spolehlivosti

2014-02-08 18:24:08

Pokud ti měnili ten motor tak asi v zaruce ne ? Tak vyrobni vada se může stát to beru. Xtraila povazuju za jednoho z nejspolehlivějších SUV včetně naftového motoru .

Turba vecinou likvidujou lidi a u 2.2 DCI patří k nadprůměrně spolehlivým turbum.

Neříkám ze je Nissan nej přestože uzivam spis jeho starší úžasný auta. Ale nebál bych se ani dnešních které mám za kvalitní.

2.0 DCi a kilemtru bych se nebál akorát zda ta cena by nesla upravit neskoumal jsem za kolik jdou apod.

2014-02-08 18:55:13

jasiro: Děkuji za připomínku. Auto již mám. Co se týče jeho stavu a ceny. Cena není určitě nízká, ale musíme vzít v potaz, že se jedná o auto 3 roky staré. Pořizovací cena byla kolem 800 tis. Kč. Nechal jsem si jeho stav prolustrovat ve značkovém servise Nissan, kde byl pravidelně každých 20 tis.km servisován. Navštívil jsem i servis Nissan u nás a viděl jsem tyto auta se stejným motorem najeto kolem 400 tis. km. Podle servisních záznamů bez problémů. Samozřejmě opravy jsou, výměna ložisek kola, žhavící svíčky atd., ale to je u každého auta. Mám ještě ve firmě Mazdu 6 a měl jsem i Pajero 3,2 DiD, Nissana Primeru P12 u každého najeto mezi 200 - 300 tis km. a opravy jsou podobné. Určitě záleží jak se auto povede, někdy to je prostě smůla a odchází co může. Uvidím časem a dám vědět co bude potřeba řešit. Teď již vím, že je špatná žhavící svíčka.

2014-02-08 18:58:45

smrž: tak jestli je 3 roky tak pohoda.

2014-02-08 19:03:24

svobi: Taky myslím, bylo uvedeno do provozu 12/2010. Koukal jsem na ceny na bazarech a spíš byla větší.

2014-02-09 13:16:13

smrž: To moje bylo o dost starší, takže u tříletého auta ta cena odpovídá. Na problémy s turby Nissan později reagoval snížením otáček a tím i provozní teploty. U novějších aut se tedy turba už nezadírala tak rychle. U těch starších verzí si to ale majitelé aut zaplatili ze svého, i když se vlastně jednalo o konstrukční vadu. To jsem považoval za neseriózní, resp. sprostý přístup výrobce (značky). Když vám turbo vydrží 45 tisíc a neuznají vám záruku, tak na značku prostě zanevřete.

Takže můj názor k tomu, jak se auto povede/nepovede: samozřejmě, prasklý rozvodový řetěz je skrytá vada, kterou se ve výrobě nemusí podařit odchytit a stane se jen vyjímečně. To lze jistě považovat za smůlu. Jinak by ale rozptyl kvality neměl být tak značný, protože to pak svědčí o nezvládnutém způsobu výroby a kontrol. Mizerné dílenské zpracování není náhoda ale je to prostě systémová záležitost.

Na konstrukční vady solidní značky pořádají svolávací akce. Jestliže odchází jedno turbo za druhým a postihuje to většinu aut vyrobených ve stejném období, tak to není problém toho turba ale spíš programu řídicí jednotky. Někdo špatně spočítal tepelnou zátěž, chlazení, otáčky, tlaky ... a postil do světa zmetek. Později svou chybu Nissan nenápadně a potichoučku napravil u dalších sérií. Já tyhle informace ze servisů Nissanu páčil až o pár let později.

Když k tomu přičteme pštrosí přístup výrobce, tak je výsledkem plno naštvaných zákazníků a poškození pověsti značky.

Já jezdil na pravidelný servis k autorizovanému servisu dvakrát ročně. Dovedu odlišit běžné závady vzniklé opotřebením a ty, které řidič nijak ovlivnit nemůže.

Osobně si myslím, že spojenectví Nissan Renault je pro Nissan značným ústupem od výrobní kvality a že na to bude dlouho jen doplácet.

Je to obrovská škoda. Nový QQ je hezký a v mém případě je to trefa do černého - přesně takové auto potřebuju a navíc se mi líbí. Jenomže v provedení 4x4 je najednou k dispozici pouze s francouzkým dyzlem.

A to je pro mne zase riskantní sázka do velké loterie.

Při mé smůle dostanu zase nějký krám a budu si nadávat do nepoučitelných pitomců.

Ma tady někdo s tímto motorem už nějakou zkušenost ??? (1,6 DCi)

2014-02-09 13:40:23

svobi:

1) Záruka trvá dva roky. Řetěz odešel po záruce.

2) Můžeš mi vysvětlit, jak může řidič ovlivnit životnost turba jinak, než že dělá to co má?

  • - pravidelná výměna oleje v autorizovaném servisu
  • - pravidelná údržba a předepsané práce v autorizovaném servisu
  • - minimum dálničních jízd a jíz pod vysokou zátěží
  • - málo cest v městském provozu (bez nadměrného startování)
  • - po zastavení vždy dochlazování motoru (vypínání po cca 0,5 minuty na volnoběžný běh.

Poslední úkon přitom ani není nijak výrobcem vyžadován. Byl mi jenom doporučen v servisu. Na moji otázku - co moderní start stop systémy, jak se to slučuje s tímto doporučením - mi už nijdo neopdpověděl. Přesto jsem doporučení dodržoval, a přesto druhé turbo se zadřelo už po 45 kkm (a záruku mi zase neuznali). Takže, když u toho "spolehlivého" motoru 2,2 TDi odešlo první turbo v 85 kkm, mohlo by se říct, bylo vadné turbo. Hmm. Vadný řetěz, vadné turbo - ale to nové turbo bylo zase vadné (vyrobené o 4 roky později od koupi vozu) - nezdá se vám trochu moc náhod najednou ?

Je zajímavé, že podobné poznámky měli nejdříve v servise také, jako ve stylu: "které prase s tím jezdilo" - než jsem si od řadového technika zjistil, že podobné opravy nejsou žádnou vzácností a že nejsem jediný "prase", co neumí správně jezdit s xTrailem.

2014-02-09 16:36:31

Ahoj všem,

dovolím si reagovat na zkušenost s 1,6dci. Mám QQ 4x4 s již zmíněným Renault motorem série R9M.

  • najeto 40 000 km, poctivý servis, výměna oleje každých 17 000km, místo předepsaných 30 0000......
  • pouze kvalitní palivo (Verva nebo Maxx Motion)
  • dochlazování motoru + vypínání Start/Stop při každém nastartování (automatická rutina)
  • cca jednou týdně "protočím" pořádně motor, vypálím červa

přesto se mi v 37 000km rozsvítila žlutá kontrolka "engine" . Náhodou vozím čtečku OBD kodů , na minulých vozech jsem ji nikdy nepotřeboval.... Načtena chyba "1484", na internetu nic moc info, snad EGR.... Jedu do servisu, dělám že nic nevím, načtena chyba (aby ne), 3x různé vysvětlení, nakonec asi zpětná klapa výfuku. Chyba vymazána, mám to zkusit a pak jestli se to objeví znova, provedou výměnu. Ujel jsem 100m a chyba zpět. Volám do jiného servisu a dle chyby je to nízký tlak EGR, mohla by to dělat i ta zmíněná klapa. . Tak jsem to máznul sám prohnal po D1 a vydrželo to cca 3 000km- chyba je zpět. Nijak to neomezuje v jízdě, táhne pořád stejně. Pravdou je, že na Renault fóru již někdo tento problém měl - výměna klapy a pak OK. Tak to zkusím nechat vyměnit, jenom trefit ten správný autorizovaný servis, prý prodali málo 1.6dci a jsem první kdo má problém.....

Myslím, že životnost tohoto motoru vzhledem k výkonu, objemu, kompresi bude někde mezi 100 000 - 150 000 km.

Pak to bude muset pryč. PS. nemáte někdo service manual QQ 2011 s tímto motorem? Děkuji předem, bude se hodit

2014-02-09 18:26:48

Na vysvetlenie co sa tyka start stop systemu a turba.pri prehriati sa system vypnutia nespusti.Tu su podmienky systemu start stop.Systém stop/start se neaktivuje po splnění některé z následujících podmínek:

Spínač stop/start VYP/OFF je ZAP/ON. (indikátor přepínače: ON)

Dveře (u řidiče) jsou otevřeny.

Ukazatel stop/start bliká malou rychlostí.

V řídicím systému motoru došlo k závadě.

V systému ABS došlo k závadě.

V systému ESP došlo k závadě.

Řidič nemá zapnutý pás.

Teplota baterie je nižší než 2 °C (36 °F).

Operace zahřátí motoru je neúplná.

Systém ABS je v činnosti.

Probíhá regenerace DPF.

Systém je v režimu DEF. (automatická klimatizace)

Ovladač režimu je v poloze DEF. (manuální klimatizace)

Odmlžování zadního skla běží.

Kapota je otevřená.

Motor je nastartovaný spínačem zapalování s kapotou otevřenou.

Vozidlo není řízeno po startu motoru spínačem zapalování.

Právě je sešlapován pedál spojky.

Volant je v činnosti.*1

Výška je 2 000m (6 562 ft) nebo vyšší.

Po restartu motoru se vůz opakovaně zastaví a nastartuje při malé rychlosti v důsledku dopravní zácpy.

Při opakovaném pojíždění vozem zpět a dopředu při malé rychlosti při parkování vedle sebe.

Teplota paliva je příliš vysoká.

Teplota turbodmychadla je příliš vysoká.

Pokud inteligentní klíč není ověřován.*2 (se systémem inteligentního klíče)

*1: Systém stop/start zůstává po aktivaci v činnosti, i když je používán volant.

*2: Varovná kontrolka KEY na sdruženém ukazateli bliká.

Podle některé z následujících podmínek systém stop/start není aktivován nebo to vyžaduje určitý čas, aby se aktivoval v závislosti na situaci.

Baterie se zhoršila. (Vysoká rychlost vybití.)

Byla použita jiná baterie než baterie specifikována pro systém stop/start.

Okolní teplota je extrémně nízká

2014-02-09 22:08:00

serzino: Děkuji za ten přehled. Už z toho přehledu je docela zřejmé, že je to pěkně komplikované udělátko, co potřebuje hramadu různých snímačů = vysoká pravděpodobnost, že se něco z těch udělátek / kurvítek porouchá. A k čemu vlastně? - kvuli úspoře možná 0,5 l nafty ??? Kvůli tomu si majitel drahého zařízení má povinně ničit baterii, motor a svoje nervy? Motoru časté starty neprospívají ať už je turbo ohřáté nebo ne. Občas jsem naopak motor nechával běžet na volnoběh, když jsem někde zastavil jen na pár minut.

Pročpak se to nedá vypnout trvale? No to by se těžko plnily ekoteroristické normy. Dnes motory nevydrží to, co dřív - už kvůli těm "zparchantělým" uředníkům/teroristům v Bruselu. S tím se asi nedá mnoho dělat.

Ale přece jen. Porovnejte si motory 2.0 TDI 110 k nebo 1,6 DCi 130 k. Každému musí být jasné, kde je vyšší namáhání a který motor bude mít asi delší životnost. Z hlediska motorizace je jasnou volbou Yeti. Z hlediska vzhledu je to QQ.

Otázkou zůstává, zda benzin 1,6 turbo bude k mání i ve verzi 4x4, protože to by bylo asi řešení. Pokud ne, je to od Nissanu krok zpět. Počkám do léta a uvidím. A možná bude v té době i akční ceník.

2014-02-10 09:37:11

jasiro: Já mám od dubna 2014 Qashqai, benzín, jen přední náhon. Chybí mi tam 6. rychlost. Ve městě to je pohoda, ale když vyrazím na dálnici (což je naštěstí velmi málo), tak to řve jako kráva, ikdyž motor není ve velkých otáčkách. A na dálnici pořád moje ruka hledá šestku Úplně to auto křičí: "šestku!!, šestku!" a ona tam kurva není! Spolujezdec mi říkal: "Tak tam dej tu šestku, né, neslyšíš, jak to řve?"

2014-02-10 20:17:27

Tak mám konečně potvrzeno, že na nové 1.6dci celkem pravidelně odchází již zmíněné zpětné klapy ve výfuku (týká se to Start/Stop systému). Potvrdil mi to Renault Praha. Cena nového dílu cca 16 000,-. Problém je v tom, že voda, která kondenzuje v potrubí kape na nějakou pružinu v klapce a ta pak zrezne a zatuhne.......Dá se bez toho žít, možná by stačilo tu klapu vyhodit, ale asi by to pořád hlásilo chybu. Takže to musím stihnout v záruce, pak již jedině za svoje . No a tipuji, že po záruce příjde EGR, DPF apod. vychytávky. Ale jinak tento motor jezdí výborně a úsporně.

2014-02-11 00:52:22

vita2: nojo - to mi taky rozum nebere. Kdyby namísto rozpoznávání značek, dešťového senzoru a podobných kapitálních békovin nabídli alternativní šestikvalt, asi by si ho pořídila většina zákazníků.

Tenhle úlet ale poslední dobou dělá hodně výrobců aut. Důvod je zřejmě v pochybném (nereálném) způsobu měření spotřeby PHM a plnění emisních norem, které nutí výrobce ke dlouhým převodům.

Výsledkem jsou líná auta, která vás v reálu nutí šlapat motoru na krk, takže emise i úspory jdou do kelu. Testy ale vychází skvěle

2014-04-26 20:48:18

Při otvirani přednich dveři řidiče mi v tom nepřijemnĕ lupe prostřikal jsem panty silikonem ale nic. Ma nĕkdo s timto zkušenosti nechce se mi veřit že bych musel mĕnit panty po 60 tkm. Diky

2014-04-26 21:23:45

To lupani v pantech resili vedle v Renault klubu. Je to blbe vyrobeny mechanismus pantu, je tam nejaky valecek co lupe. Nevim, jak to nakonec vyresili, pohledej na www.renaulclub.cz v sekci Megane III.

Jestli je tam stejnej dil jako ma Megan tak ti to pomuze.

2014-04-26 23:04:03

Panty na QQ neodchadzaju.Dotiahni si srob co drzi obmedzovac dveri na stlpiku.je to kluc 10.

2014-04-26 23:06:51

marnet: Ano stava sa ,ze vyfukova klapka zhrdzavie hriadelka.Klapka je uz modifikovana a nova ma iny sklon aby nedochadzalo natekaniu vody do hriadele.

2014-04-27 07:17:36

Supr hned jsem to vyzkousel a byl to skutecne povoleny ten sroub diky za cennou radu jsem rad ze nemusim menit pant


Odpovědět

1 ......... 24  25  26  27  28