Fórum - Téma


Spojka-měkky pedál-nevypíná(K12benzin


Fórum Micra K12 Spojka-měkky pedál-nevypíná(K12benzin

Informace o modelu: Nissan Micra III K12


1  2

2012-04-04 18:33:19

Zdravím Vás klubáci a prosím o radu. Jsem tu nový a s tímto vozem se teprve seznamuji. Nedávno si ho manželka koupila a já se starám .

Po první závadě na kterou jsem přišel sám se objevila další. Z ničeho nic přestala vypínat spojka . Pedál jde zlehka. Zkontroloval jsem nádobku brzdové kapaliny a zdálo se mi že je lehce pod půlkou, ale počítač nic ještě nehlásil. Brzdy fungují OK. Dolil jsem tedy kapalinu až po rysku max. Ted se chci zeptat. Je možné že se jen zavzdušnila ? A pokud ano , jak jí odvzdušnit ? Anebo je to něco horšího ? Děkuji předem za jakýkoli Váš postřeh a radu

2012-04-04 19:59:13

Nebylo by od věci napsat i motorizaci auta . Nejspíš to bude zavzdušněný, na převodovce je přišroubovaný spojkový válec a má odvzdušňovák jak je na brzdách.

2012-04-04 20:37:18

motorizace , 1,2 59kw . Říkáš teda na převodovce jo . No , všiml jsem si , že na pedálu je jeden válec, přirovnal bych ho jako byl tenkrát na Š 120 , od nj vede jedna hadička do nádobky s kapalinou a druhá směrem ke spojce a u ústí otvoru je ... něco. Je na tom taková gumová čepička , která jde sejmout . Něco jako na brzdách

2012-04-04 20:42:53

Přesně to z tou gumovou čepičkou a nevím či není i na tom druhém válci na pedálu co je na přepážce do kabiny.

2012-04-04 20:55:04

Tak na tom pedálu ( válci ) jsem si ho nevšiml. A co s tím na té spojce ? to se má našlapat pedál a pootočit s ním jako se odvzdušnujou brzdy ? Nebo se to dělá jinak ?

2012-04-04 21:08:01

Popravdě sám sem ještě spojku neodvzdušňoval, nemám na čem zatím

Ale postup by měl být jak u brzd.

2012-04-04 21:10:04

OK, moc ti děkuji za pomoc. Zítra se na to mrknu. Jen se modlím aby to bylo jen tím zavzdušněním.

2012-04-04 21:12:24

Pokud Ti nevrací pedál tak to může být i pružinou třeba

A kdyby bylo něco špatný tak z náhradníma dílama není tady na klubu problém.

2012-04-04 21:36:45

pedál se vrací

2012-04-05 11:37:25

ahoj u k12 není na pracovním válečku (který je v převodovce) přímo odvzdušňovací šroubek, ale je tam jenom

koncovka, která je zajištěná pružinkou resp. pojistkou nebo jak to nazvat. Dělá se to celkem debilně, já jsem se s tim dost navztekal - jsou tam dvě polohy (jedna zasunuta-pracovní poloha, jedna povysunuta-"servisní" poloha (to jde pak kapalina do odvzdušňovacího kanálku) na vyústění dáš hadičku, je dobrý na to mít pomocníka, který ti pedál podrží dole. Já to dělal zhruba tak, že našlapeš podržíš dole povytáhneš počkáš až vybublá zacvakneš našlapeš atd.... naštěstí se to nemusí mockrát opakovat - stačilo cca 2-3x když jsem měnil pracovní váleček.

2012-04-05 11:40:56

jo a jinak kontrola na prázdnej okruh spojky si myslím, že tam žádná není (jak píšeš, že počítač nic nehlásil....

2012-04-05 20:28:05

Lukka : tak pak je to jasný, protože sem na to koukal přes katalog dílů a právě mi to nevyhazovalo žádný váleček, na konci trubky od pedálu je rovnou plášť převodovky

2012-04-05 21:45:39

kluci , fakt díky za rady. Dneska jsem se na to ještě nedostal, páč jsem se vrátil dlouho z práce a ještě u nás lilo jak z konve. Ale jak píše Lukka tak to by mohlo být. Jen mi je záhadou proč ta kapalina vytekla, a zdá se že právě z toho místa , co mi radíte to odvzdušnování ( u ústí do převodovky-spojky). Je flek pod autem

2012-04-05 21:55:09

jo ještě bych jen možná upozornil na jednu věc, na kterou jsem si vzpomněl a to, že originál původní ložisko tuším mělo tu odvzdušňovací polohu zasunutou dál a to nové (náhradní díl, ale také zn. Valeo) už to mělo obráceně.

Ale to si musíš už vyzkoušet sám. Vytéct ti to mohlo pokud to bylo třeba špatně zacvaknuté (špatná pojistka) nebo ti to může prosakovat mezi trubičkou a koncovkou nebo na koncovce špatné těsnění (gumový kroužek) a de fakto třeba při prosakování samotného ložiska nezbývá než tahat převodovku z auta (proto se taky doporučuje při výměně spojky dát vždy nové) ono je to opravdu konstručně docela řekl bych nešťastně vymyšlený (bohužel takových ptákovin je na k12 víc

2012-04-05 21:59:38

Co by ste kluci chtěli, když je to už Reňolt...

2012-04-05 22:10:27

jak myslíš tu polohu dál. Jako dál od převodovky ? tz. blíž k přívodní trubičce ?

2012-04-05 22:15:17

Thommy: hmmm, to jsem už nedávno také zjistil a moc nadšený z toho nejsem. Jen dodám , že já mám jako svoje pracovní auto VW passat B5 1997 a to auto je sned nezničitelný, at si haní němce kdo chce a jak chce tak já jsem spkojenej jak blecha. A přál bych si aby byla samozřejmě spokojená i manželka s Microu , když už se do ní tak zamilovala. Ale zatím si jí moc neužila

2012-04-05 23:02:29

než abych to složitě popisoval - tady máš kopču z manuálu, pokud tam máš origo ložisko mělo by to být 100% tně takto, nicméně později vyrobený se konstrukčně trošku můžou lišit (já už ti přesně nejsem schopný říct jak to bylo - už je to nějaký pátek, co jsem to dělal, jen si vzpomínám, že se drobně mechanismus lišil) každopádně si vzpomínám, že já na tom novým už tu pojistku neměl polohovatelnou ale jen "otevřeno" x "zavřeno" takže jsem to musel pořád mačkat jak debil - asi zas "ZEFEKTIVNĚNÍ" výroby

KAPALINA SPOJKY PFP:00017

Postup odvzdušňování ECS008JG

POZOR:

 Sledujte hladinu kapaliny v zásobní nádržce, aby nemohlo dojít k jejímu vyprázdnění.

 Nepotřísněte brzdovou kapalinou lakované plochy. Pokud přesto dojde k potřísnění, okamžitě postiženou

oblast setřete a umyjte vodou.

 Proveďte odvzdušnění odvzdušňovacího konektoru.

1. Naplňte zásobní nádržku hlavního válce novou brzdovou kapalinou.

2. Odstraňte pryžové víčko a připojte průhlednou vinylovou hadici

k odvzdušňovacímu šroubu na odvzdušňovacím konektoru.

3. O jeden krok nadzdvihněte pojistný čep strany trubice na odvzdušňovacím

konektoru.

POZOR:

Pojistný čep neodstraňujte.

4. „V intervalech 2 až 3 sekundy pomalu a plně sešlapujte“ a „uvolňujte“

pedál spojky a podržte jej sešlápnutý.

POZOR:

Přidržujte trubici, aby se zabránilo jejímu uvolnění od

odvzdušňovacího konektoru v okamžiku, kdy v trubici působí

tlak kapaliny.

5. Posuňte trubici o 5 mm ve směru označeném šipkou a vypusťte

kapalinu spojky.

6. Vraťte trubici do původní polohy.

7. Uvolněte pedál spojky a počkejte 5 sekund.

8. Opakujte kroky 4 až 7 až do té doby, kdy se v brzdové kapalině

přestanou objevovat vzduchové bubliny.

2012-04-05 23:05:13

jo a ten "směr označený šipkou" je od převodovky ven (trubičku vytahuješ z ložiska) - doleva ve směru jízdy

2012-04-05 23:07:17

super návod, díky , dám pak vědět jak jsem dopadl.


Odpovědět

1  2