Fórum - Téma


Špatné studené starty X-trail 2.2 dCi


Fórum X-Trail T30 Špatné studené starty X-trail 2.2 dCi

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic


1  2  3

2013-02-27 21:55:41

Nissan X-Trail T30, 84 kW 2.2 dCI, rok výroby 11/2003. Mám následující problém. Přes den startuje a jezdí naprosto v pohodě za studena i za tepla. Když příjdu ráno, tak čím větší chlad tím húře startuje. Někdy na třikrát, někdy na šekrát, někdy na čtyřikrát a někdy úplně bez problémů. Mám pocit, že padá nafta. Když ráno napumpuji palivo pumpičkou tak buď chytně hned a nebo musím napumpovat na dvakrát. Po prvním napumpování má tendenci chytit, ale nechytne. Chytně až po druhém nebo třetím napumpování. Jakmile chytne, motor běží pravidelně a drží i otáčky a zátah motoru je dobrý. Od této chvíle již celý den startuje normálně ikdyž třeba osm hodin stojí v mrazu venku. Další drobnost která s tím možná nesouvisí, jsou volnoběžné otáčky. Když jedu např. na dvojku stále drží 1100 otáček, jakmile vyšlápnu spojku drží stále 1100 otáček dokud se vozidlo nezastaví např. na křižovatce. Jakmile se zastaví otáčky klesnou dolů na nějakých 750 otáček. Jinak motor má pravidelný chod, nekouří. Možná má o něco vyšší spotřebu, ale zatím nemá ověřeno. Setkal jste se někdo s něcím podobným. Děkuji.

2013-02-27 22:49:58

Niekde chyta vzduch a zavzdušnuje sa system.Pozri tu kratku prepojovaciu hadičku prepadu čo vychadza z hlavy a skus pripadne skontrolovat pasky na hadiciach.Filter-hadica-tubka-hadica-čerpadlo,tiež pre istotu aj prepad.

K otačkam to je ok ,tak to ma byt ,kvoli brzdam -ked sa auto hybe tak ma vyšši volnobeh

2013-02-27 22:56:14

Děkuji za radu, obvzláště s volnoběhem. Doplním info. Vyměněny všechny stahovácí pásky, kromě dvou kůsu na čerpadle. přepadové hadičky a vratka do nádrže vyměněna. Hadice od filtru k potrubí vyměněna. neměněny hadice jdoucí k čerpadlu a přívodní hadice k filtru od potrubí. Jenom dotaz. Pomohlo by namontovat na vratku a přívod zpětný ventil paliva, např. od Pierburgu?

2013-02-27 23:19:20

Hlavne treba dat bacha na tu hadičku z hlavy ona je totiž zapojena do vstupu čerpadla ak je tam netesnost tak sa zavzdušni čerpadlo.Može byt prasknuta aj trubka.Zpetny ventil by určite pomohol

2013-02-28 23:47:58

To by mohlo být ono. Na vstupu do čerpadla je na hadici pofiderní sponka kterou jsem nevyměnil, jelikož je tam houby přístup. Budu si stím muset pohrát.. Zkusím o víkendu zkontrolovat a uvidíme. Děkuji za radu. Dám pak vědět jak jsme dopadly i po namontování ventilů.

2013-03-04 07:27:55

Tak mám nové zkušenosti. O víkendu jsem přidal rázový ventil od Pierburgu, který propouští jedním směrem, na sací potrubí před palivový filtr. Na vratku jsem přidal rovněž zpětný ventil od Pierburgu, který ovšem nevím jak funguje, jelikož je průchozí oběma směry a příjde mně to divné, ale to je možná moje neznalost a nebo mám opravdu smůlu a je vadný. No a výsledek? V neděli ráno teplota okolo 1 stupně celsia, auto stálo schválně čumákem do kopce. Vše probíhalo bez pumpování. První nažhavení a asi pětivteřinové zatočení nic. Druhé nažhavení a zase cca 5 vteřin start a motor naskočil. Trošičku se zakuckal, jelikož neměl podle mně dostatek nafty a po cca dalších pěti vteřinách se rozběhl a stabiizoval. V pondělí rániotedy dnes, venku mínus 5 stupňů celsia. Vozidlo stálo v celku na rovině. Doba jednotlivých startů byla cca 5 vteřin. Motor naskočil až na počtvrté popáté, Opět stejné chování jako v neděli ráno. Motor naskočil, zakuckal se a po pěti vteřinách naběhl normálně. Jediné co jsem neprovedl tak výměnu hadiček od potrubí k čerpadlu, kvůli přístupu. Já se tam prostě se svýma rukama nedostanu. Spojovací trubky na bloku motoru nejsou prasklé, Vyzkoušeno podtlakem. Příjde mně,že přes zpátečku (vratné potrubí) se ztratí veškerý tlak a nafta co zůstává v potrubí po vypnutí motoru. Zajimávé je a to jsme vysledovaly, když příjdu k autu po osmi hodinách nastartuje bez problémů. Příjdu po devíti hodinách odstávky a jsou problémy. Ještě zkusím na zpátečku dát rovněž rázový ventil, který jakmile poklesne tlak na zpátečce se zavře.

2013-03-04 20:06:52

Offroad_Frontera:Ešte raz, prepad z trysiek je zapojeny do vstupu čerpadla.(kratky okruh)Takže ak je niekde netesnost tak nafta utečie cez prepad do nadrže .A tiež možeš mat upchate potrubie alebo nadrž a može tam vznikat podtlak.

2013-03-04 20:23:56

Sací koš v nádrži zkontrolován. Sací i zpětné potrubí zkontrolováno a průchozí. Podtlak v nádrži nevzniká. Vyměněny hadiččky a spony až po propoj potrubí, které je zakončeno na motoru a jde z něj hadice do čerpadla a pak zpětná hadice z čerpadla. Po bližším zkoumání jsem zjistil, že zpětný ventil od Pierburgu který jsem dal i na vratné potrubí je opravdu vadný. Propouští oběma směry což je špatně, takže jej zkusím ještě vyměnit a uvidíme. Někde to prostě nasaje vzduch a steče to do nádrže.

2013-03-04 20:39:05

Offroad_Frontera: A keby si si demontoval chladič turba ,plast pod čelnim sklom,mechanizmus stieračov a plech pod nim,tak tam možeš z druhej strany vliezt aj "nohami"

2013-03-04 22:10:05

sjaro: No a to je ten typ a rada kterou jsem potřeboval. Znám padání nafty na Oplech specielně Frontera a Zafira. Tam vím kam šáhnout i poslepu. Teď už to budu vědět i na X-trailu. Manželka si jej přála, dlouho jsem ho vybíral v bazaru jsem byl celkem třikrát se na něj dívat a viděli jsme jej tři, ale tento trabl jsme neodhalili. A abych jim ho vracel a hádal se s bazarem na to nemám čas ani chuť ani náladu a navíc zastávám heslo když si jej doladím k obrazu svému budu mít pokoj. Dík moc zaradu. Zase vyzkouším a dám vědět.

2013-03-04 22:22:55

Offroad_Frontera: Aj ked je vadny spetny ventil na ručnej pumpe a system je tesny tak nafta nespada,jediny problem je vtedy s vymenou filtra a natahanim nafty

2013-03-04 22:32:00

sjaro: ventil na ruční pumpičce, pokud tam nějáký je, tak je vadný jelikož pupičku i s filtrem jsem měl vyndanou když jsem měnil filtr a teklo to přez ní oběma směry. A vzhledem k tomu že nemůžu mít nic jednoduchého, tak se vsadím, že mě to bude přisávat vzduch někde u toho čerpadla. Musím se hlavně dostat k tomu čerpadlu a když už teď vím jak tak si myslím že to půjde. Dík.

2013-03-11 08:24:07

Takže o víkendu jsem provedl výměnu posledních dvou hadiček a to od potrubí na hlave k čerpadlu a zpět. Hadičky byli tvrdé a na koncích rozpraskané. Spony na hadicích byli volné. Sobotní, Nedělní a dnešní ranní start po 14 hodinách stání v pořádku. Ovšem nebylo pod nulou. Uvidíme jak to bude pokračovat. snad to již bude v pořádku. Mimochodem ventil od Pierburgu byl opravdu vadný.

2013-03-14 21:26:38

Taže přišly mrazy a opět je zde problém. poslední dva dny bylo -2 a -3 ráno a bylo to tu zas. Včera ve středu start na pětkrát. Takže to shrnu znova. Palivová soustava těsná, hadičky povyměňovány a spony také. Dnes ráno jsem při -3 přišel k autu a rovnou jsem řádně napumpoval naftu. Po asi deseti vteřinovém točení motor naskočil trošičku zakuckal a jel v pohodě.

Věci vyloučené a zkontrolované:

Palivé vedení v pořádku

Žhavení a žhaviče nové a v pořádku včetně vedení.

Tlaky na motoru na válcích v pořádku.

Diagnostika mlčí - žádná chyba.

Motor má problémy s naskočením pouze při studených startech. Spotřeba mně příjde poněkud vyšší.Cca 10l, ale je to zatím hrubý odhad. Motor i při puštění plynu za jizdy a dojezdu na křižovatku drží 1100 otáček, což mně docela znervózňuje ikdyž je to prý v pořádku.

Zatím nekontolováno:

Vstřiky

Naftové čerpadlo

Po dlouhém prohledávání internetu po večerech jsem našel pár informací o SCV ventilech.

Rozvedu zde úvahu pokud se budu dosti plést prosím opravte mne a nezlobte se že to popíši polopatě.:

1. SCV ventil se stará o to kolik tlaku jde zpět do vratného potrubí z vysokotlaké části. V případě že by tento ventil špatně dovíral nebo se zadíral bylo by možné aby se třeba po 10 hodinách ztratil tlak z raili i z čerpadla pryč?

2. Mohl by mít na svědomí špatný start za studena horší baterie, ikdyž startér se zdá točí normálně?

3. Mohl by být na vine velký odběr startéru a tím nedostatech proudu pro ostatní soustavu motoru?

Děkuji za jakékoliv rady.

2013-03-14 22:27:11

Offroad_Frontera: Ked ti to robi len pod nulou,tak bud maš v aute nekvalitnu naftu s vodou,alebo slabu baterku,alebo napriklad špatnu kostru na karoseriu pod držiakom baterky a tiež možeš mat vadny teplomer na hlave a neposuva predvstrek

2013-03-14 22:42:59

sjaro: Nafta čistá. Nádrž byla vyjetá skoro do mrtě a měl jsem venku i plovák. Nová nafta natanková na doporučení z vyzkoušené čerpací stanice.Takže tuto varinatu vylučuji. Baterie je původní Zkusím na kolik spadně napětí při startování.Pod kolik by nemělo spadnout aby to stačilo elektronice? Kostry zkontroluji zítra. Neprojevil by se vadný teploměr na diagnostice. Neobjevily by se na čidle teploty špatné údaje?

2013-03-14 23:14:30

Offroad_Frontera: Teplomer pri -10.......7 - 11,4 kiloohmu

+20.......2,1- 2,9

+50.......0,7- 1

može ma okruh ale posunuty rozsah a tym padom o nom diagnostika nevie.Testujem to tak že namiesto teplomeru napichnem 20 kilovy odpor ten zodpoveda cca -30.

Baterka pri štartovani musi držat tušim 11 Volt to si ale presne nepametam,skus pripojit cez hrube kabely druhu baterku.

Aj kostra sa da otestovat štartovacimi kabelami prepojit minus s kostrou karoserie a motorom

2013-03-15 07:09:05

sjaro: Děkuji za informace čidlo zkusím změřit. Dnešní ráno:

venku -3.5. vzal jsem startovací zdroj s kterým startujeme i dieslové Frontery. nejdříve jsem jej napojil na baterku, výsledek nula. pak jsem kostru připojil na motor (jsem se lekl jak to zajiskřilo) a výsledek taky nula. Tak jsem šel k pumpičce, řádně napumpoval ( byla měká) a chytlo to skoro hned. Furt mně příjde že někam mizí nafta ikdyž teoreticky nemá kam. Dneska si vezmu auto na 200 km projížďku a změřím spotřebu a uvidím jak se auto bude chovat. Jezdí s tím pani bytná. Už mně dochází inspirace. A vadu vstřiků a čerpadla si moc nechci připouštět páč jak je nad nulou tak startuje bez problémů a jizdní projev je za všech teplot taky bez problémů. Dneska vyzkouším a napíšu.

2013-03-15 09:18:12

Offroad_Frontera: Skontroluj kostru na karoseriu,pod držiakom baterky.Motor ma zrejme kostru dobru inak by netočilo starterom

2013-03-15 12:56:30

sjaro: dnes ujeto 200 km, 80 % dálnice do 130 km/h, 20% vesnice, město. Jízda pouze s předním náhonem. Jízdní projev motoru dobrý, zátah rovněž při předjíždění a rozjezdech dobrý. Starty dobré. Co mě opravdu zaráží a nezažil jsem to na žádném jiném autě, ani Audi, Opel, Mazda, VW, Škoda, Mercedes, Iveco, se nechovalo tak jak X-Trail. Když jsem v osmdesátce zkusil vyřadit otáčky se držely zhruba na 1300, při zpomalení na 60 klesly asi na 1100 a až teprve při zastavení padly na klasických 850. Je to velmi nepříjemné např. při dobržďování motorem, když zjistíte že auto vám na dvojku jede dál. Nevím jestli je toto normální ikdyž jsi mne psal že ano, ale moc se mně to nezdá. No a verdikt spotřeby? Spotřeba, což mě nemile překvapilo cca 10l/100km. Žádná sláva tedy.

Nicméně po příjezdu šlo auto na zvedák a oddělal jsem ukostřovací kabel. U baterie dobrý, první bod na karoserii dobrý a odchod nalomený viz foto, druhý uchytný bod na převodovce rovněž nalomený viz. foto a uchycení na motoru v pořádku. Názor? Mohlo by to mít až takový vliv na studené starty?


Odpovědět

1  2  3