Fórum - Téma


snížení spotřeby


Fórum Pokec všeobecný snížení spotřeby



1  2  3

2011-02-20 00:32:21

Jo, pokusim se jí teda točit o něco víc ..... ale nemám otáčkoměr.... jaká je rychlost na jednotlivý převody při 3000 ot/min ?? (P10 1,6)

2011-02-20 01:23:15

mam p11 gt a v poslednej dobe som mal palubny pocitac nastaveny na dojazd a som bol prekvapeny jak tie kilometre narastaju alebo klesaju podla stylu jazdy teda otacok. idealne jak uz aj jagy pisal je od tych 2000-3000 tis. otacok. do 2000 sa mi zjavne dojazd znizoval??!! rychlost je cca 20-40-60-80-100km/h (zavisí od prevodovky)

2011-02-21 15:13:04

Včera sem si domu přivezl mího prvního Nisánka, Primerku GT rok 97.

Jel sem domu asi 80km a jízdu sem si užíval jak malej, svezeníčko panečku

Rychlost sem dodržoval, přece jen se s autem ještě neznám, točil jsem tak 2500-3000, jel sem opatrně a spotřeba byla 6.2l.

Doma byl vždy benzín a já sem si první auto koupil naftu 1.9TD měl jsem ji dva roky ale už nechci naftu ani slyšet :)

Ticho a držení v zatáčkách to sem si užival

2011-02-22 10:47:59

sintel:

tak to gratuluju k nákupu snad bude sloužit. Kdyžtak časem přihoď ňáký fotky ...

Jen ta spotřeba - jestli jsi jel podle palubního PC, tak ten kecá cca o 0,5 litru. (aspoň teda mně a dost lidem, co jsem tu tak četl) Skutečnou spotřebu uvidíš na pumpě. Ale i tak je to supr hodnota.

Každopádně na to, jak jsou ty motory starý, si myslím, že jsou hodně úsporný.

Btw. nedávno jsem jel, na mě, delší trasu - asi 70 km (volné okresky a kus dálnice) a vzhledem k okolnostem jsem jel pomalu a dalo by se říct na spotřebu (i když to nebyl účel). Ale i tak musela být reálná spotřeba kolem 7,0 litru. Faktem je, že místama jsem jel i na 2ku kvůli náledí a mlze jak v páře, ale i tak jsem čekal větší zázraky .

2011-02-22 12:35:32

já mám kombinovanou spotřebu s GTčkem P11 za posledních tisíc kilometrů 9,2...což jde na to, že je zimní obodbí.

2011-02-22 17:41:47

Po přečtení všech příspěvků, jsem ještě bohužel nepochopil směr diskuze. Bohužel mě při jízdě asi nějak nepomáhá nic, pořád se pohybuju kolem 8l/100km, jestli dojíždím na neutrál nebo to nechávám brzdit motorem, a dlouho už jsem nejel moc svižně, právě kvůli spotřebě, a už mě to moc nebaví . Ale nebojte nejezdím jako prase .

Schválně to zkusím změřit. Nádrž spořivě a nádrž svižně, tak ják mě to baví. I když je 1.6 Primera poměrně lenoch.

2011-02-22 20:22:27

Inak je zaujimave, ze CVT nechava motor tocit aj 1200 otacok a nepodradi. Nemala by prave CVT prevodovka udrziavat najoptimalnejsi rezim motora?

Pytam sa aj kvoli tomu, ze tu viaceri pisali, ze podtacanie motora, teda pod 2000 otacok ma za nasledok vytahanie retaze.

2011-02-22 22:30:49

automat podtáčí motor pouze při zpomalování,kromě toho automat s motorem není spojen natvrdo,takže tím bych si hlavu nelámal.

2011-02-23 13:42:50

Piškot:

Diskuze se stočila někam jinam, ale to je jedno. Původně mi šlo o to, že jsem měl možnost zajistit takový školení hospodárný jízdy (+bezpečný jízdy) a zjišťoval jsem případnej zájem.

Kdyby to někoho zajímalo, bylo by to s firmou ecodrive (kdyžtak pište SZ).

Jelikož ale zájem není, tak je to jedno a můžem se tu klidně zase dál bavit o spotřebě jako takový .

Jinak s tou 1,6 jezdit za 8l/100km - to mi přijde že má podobnou spotřebu jako 2,0.

Udělám to samý co ty - nádrž vyjedu svižnějším stylem a další hospodárným - a uvidíme. Jen je problém se udržet - občas to člověku prostě nedá a dopřeje motoru těch 6000 ot. :-D

Chmeldoslav - jde o to jaký trasy jezdíš. Pokud po městě nebo krátký, tak je to asi v pohodě. Pokud to žere 9 při dlouhej cestách, tak by se asi dalo i hospodárněji (což nemusí znamenat pomaleji, jak psal i Jagy).

2011-02-23 14:02:44

No nielen pri brzdeni motorom. V pohode, ked idem mestom, si to drzi otacky okolo 1200, to iste, ked idem po okreske, proste otacky klesnu na minimum.

Mozno aj preto ma cvt asi o 0,5-1L vyssiu spotrebu.

2mato  
Mato
2011-02-24 00:01:41

CVT ma vacsiu spotrebu kvoli stratam a tie nizke otacky tiez nieje uplne tak....motoru skodi hlavne zataz v nizkych ak budes chodit na 5ke pri 1500ot je to ine ako ked ides na 3ke pri 1500 a drzis plyn na udrzanie rychlosti - teda minimalny

princip: ak drzis na neutrali plynom otacky pri 1200 co sa stane motoru ? nic...prekonava len vlastne odpory

ak ides na 5ke pri 1200 s nalozenym autom aka je zataz na 1 otacku hriadela ? velka....viac otackami cez prevod znizis zataz na 1 otacku hriadelu pricom zarataj aj vykon teda silu tlacenia piestov....v principe ale motoru neskodi chodit na nizke otacky pri malej zatazi a v meste nieje problem chodit pri 1500ot na 1.2.3 ....na 4 ke a 5ke uz otacky drzim nad 1800 ale najcastejsie nad 2000tis.... pri velkom plyne tazkom prevode tazkom aute a otackach pod 2tisic narasta zataz na 1 otacku klukoveho hriadela dramaticky

tak isto sa spravaju aj nove prevodovky dsg aj na motoroch s 1200ccm alebo 1400ccm /pripadne radca radenia a je jedno ci skoda alebo toyota 1,6 valvematic 136 koni taktiez vysokootackovy motor/ pri nizkej zatazi kludne poslu otacky hlboko pod 2tisisc a tie motory niesu zazraky ale je to normalne nieje velka zataz....destrukcia na loziska, ulozenia rozvody je pri velkej zatazi spojenej s nizkymi otackami co pri udrziavani rychlosti nehrozi...pri velkej zatazi a nzkych rpm sa aj motor vyrazne klepe vibruje a ma drsny chod co pri malej zatazi nieje patrne

moje skusenosti na viacerych uplne odlisnych motoroch - nizke RPM znizuju spotrebu VZDY ale opat zalezi od zataze pokial mas drtit plynovy pedal hlboko na nizkych rpm urobis velku spotrebu tak ked treba vykon treba otacky....ak jazdis v meste a mas pruzny motor mozes vyuzit otacky od tych 1500 hore len na prve 3 stupne....jazdil som rozvoz v meste pri -15 stupnoch v style taxik a kazdu chvilu vypnuty motor a spotreba 8,7 litra....jazdil som co najnizsie mozne otacky 1400-2200ot pri dodrziavani zasad zataze aby som aj motor netyral.... v zivote som nespravil v meste nizsiu spotrebu v zime, proste treba vediet ako na to... primera p10 2,0 85kw cca 315 000km....

dnes som vybral CAT, na p10 to ide uplne luxusnym sposobom, staci objednat vyfuk na verziu bez CAT ktora ma 89kw miesto 85, auto ide citelne lepsie a hlavne aj nad 5500 nestraca elan, som zvedavy co povie spotreba.... cat bol inac vo velmi dobrom stave na prekvapenie

2011-02-24 10:22:36

2mato:

mám stejný názor - motoru nevadí jet pod 2000, ale záleží na zátěži a převodovém stupni

ostatně je to cítit, kdy už se to motoru nelíbí a kdy to bere v pohodě

kromě toho - tyhle starší nissany nepatřej mezi nejtižší auta v interiéru. Když jedu sám, neměl bych problém v neustálém poslouchání motoru, ale když někoho vezu - přijde mi společenštější udržovat nižší otáčky (samozřejmě s ohledem na tu zátěž motoru)

jinak s tím katalyzátorem - myslíš, že projdeš na STK?

To je obdivuhodný, kolik lidí tady takový věci vůbec neřeší (nemyslím konkrétně tebe) a řekne si upravím výfuk, snížím spotřebu, zvýším výkon, ... - vyhodím katalyzátor ... :D To máte všichni známý na technický?

2mato  
Mato
2011-02-24 10:42:38

Petagne ako vravis citis, ze sa to motoru nepaci, ak je nejaky kopcek alebo stupanie okamzite preradujem aby otacky boli nad 2tisic pripadne vyzeniem rucicku aspon na 2tis.... s tym nalozenym autom mas tiez pravdu, takisto nerad pocuvam ten hruby nissanacky chod tie silentbloky asi maju uz po 300 tisic km dost

co sa tyka CAT o rok ma to caka /emisna/ a neriesim to aj tak si musim podplatit inac emisnou neprejdem, na emisie ma zasadny vplyv lambda mal som zmerane emisie s odpalenou lambdou a boli sialene, skoda 1000 by mala lepsie...po vymene lambdy aj to za pouzitu boli emisie na hrane ,cize skoro OK pritom som mal uplne rozpadnuty zadny diel vyfucku... myslim, ze to nebude teda take markantne na emisiach a tento novy stredovy diel ma podobnu `boulu` miesto catu /asi nejaky tlmic okrem stredoveho este/ vyzera to skoro ako CAT....zistim si dopredu kde to prejde aj bez CATu a tam pojdem.... nevidim problem aj vacsie vraky ci tunerov pustaju cez stk/emisie takze tak

2011-02-24 11:23:39

plne s tebou suhlasim, ale chcem len podotknut, ze na rozvodovu retaz to vplyv nema. rozvodova ma najpodstatnejsiu zataz, otacat vackami. a dalsia vec, velmi pochybujem o tom, ze vyrobca kladie vacsi doraz na zivotnost motora, ako na to aby si mohol do udajov o aute zapisat o 0,4L nizsiu spotrebu, cize nizsie emisie atd. neriesia ci bude mat motor zivotnost 800000km, alebo 400000km, kedze zaruka konci ovela skor.

2mato  
Mato
2011-02-24 11:37:03

Tomaid na rozvod retaz to moze mat vplyv pretoze hriadel prenasa vibracie....jakmile motor a teda kluka produkuje silne vibracie a nevyrovnany chod prenasa to aj na ostatne hriadele a loziska a retaz to isto kusok ovplyvnuje...nieje jedno ze retaz taha zataz v pulzoch ako v stalom rovnomernom pohybe...tak ci tak ak niesi uplne jelito a vies ako sa spravat /tie iste zasady zataze v low rpm/ nemozes vyrazne ohrozit ani retaz....ale popravde kazdemu o kom viem, ze s motorom neciti a nerozumie dosledkom radim nech neklesa pod 2000ot nikdy lebo casto x to aj porusi a ked povies, ze to nevadi bude to nezmyselne podtacat a chodit na 5ke 50km/h...

co sa tyka tej zivotnosti a vyrobcov mas pravdu, na druhej strane nejaka toyota si zrovna neskazi know how tym ,ze sa jej rozpadne motor po 200tis km ked doteraz nalietali 500 jak nic...ver tomu ze vacsina uzivatelov to podtaca nezmyselne cely zivot a tie motory to znesu.... takisto si zober 1,2 tsi ktory pri octavii jazdi na 1200ot aj na 5ke....zober si malu kubaturu kluku i loziska + turbo a extremna zataz v podobe vahy vozidla a turba a z neho vyplyvajucich NM v low rpm....ten motor by podla vseho nemal prezit viac ako 150tisic km...aj to zalezi od pouzivanie oleja a teplotneho tyrania....aj tak to podla mna po mechanickej stranke vydrzi ako aj 1,4 turba

2011-02-24 11:52:35

tie toyoty co nabehali ako nic 500000km nestali tolko co auta teraz, cize ta kvalita bola uplne niekde inde. teraz cena tlaci kvalitu dole a odzrkadluje sa to na vsetkych autach pri vsetkych znackach. nejazdim ani z daleka tak, ze by sa motor mal trapit, ale ten motor ked sa uz aj trasie, tak myslim, ze na retaz to vplyv nebude mat. to ze motor nevladze, aj tak ma konstantne otacky, co zabezpecuje napriklad zotrvacnik atd. proste otacky tam nemozu len tak lietat hore, dole, to by ti aj auto sklbalo. keby to trasenie malo nejak ovplyvnovat retaz, tak dieselovy motor by retaz vytahal po 10000 km. ja sa s nikym nechcem hadat, to je cisto len moj nazor. pravdu takto aj tak nezistime.

2mato  
Mato
2011-02-24 12:06:09

s tou kvalitou mas pravdu, no nemyslim ze sa zrovna odrazi na materialoch kluky a loziskach....po mechanickej stranke aj vzhladom na to, ze materialy kt sa pouzivaju uz bezne a dlho maju nizsiu cenu nebude problem so zivotnostou.... je to ale otazne mozme o tom len polemizovat no som presvedceny, ze makksim materialom ma lozisku a kluke vela neusetria a pritom taka uspora nestoji za to, setri sa uplne inde

ja viem a som si vedomy prace zotrvacniku a nejde o lietanie otaciek ale o vibracie...ak je hriadel v tahu v jednom smere a vibruje vytvara pulzovanie...retaz sa teda bude jemne napinat a povolovat....na kolko to je patrne a markantne je opat len domnienka, myslim ale ze si ma presvedcil tym dieslakom to je dobry priklad toho, ze by tie retaze znicil ovela skorej

2011-02-24 14:26:30

Skusal si uz ist s relativne modernym dizlom z retazou na otackach pod 1500min pod zatazou?zrejme nie

2011-02-24 14:43:10

Napr. Mercedes diesel (vsechny Mercedesy maji retez) toci velice nizky otacky. Mame doma starsi E 290TD a tam to pomalu ani pres 2000ot. nejde.Tam to toci stale velmi nizko a no problemo.Ma najeto uz cca neco malo pres 400 000km...

2mato  
Mato
2011-02-24 14:52:58

neviem komu si to adresoval Pato, ale diesel nemusi tocit pod 1500ot na to aby vibroval 3x tak ako benzinak... to je prva vec a skusal som nove 1.6 TDi nemalo problem chodit na 1200ot bez toho aby motor vyvadzal...to co robi pod kapotou nevidis ale pocitovo siel docela hladko a plynule zrychloval...nie kazdy diesel sa cely rozklepe a roztrasie ked mu nefuka turbo...aj ked je pravda, ze je ich dost no to neznamena, ze tak ludia nejazdia... tos je druha vec ze jo


Odpovědět

1  2  3