Fórum - Téma


snížení spotřeby


Fórum Pokec všeobecný snížení spotřeby



1  2  3

2011-02-02 13:49:05

Ahoj,

předně - prošel jsem diskuze (asi 700 témat :)) a vím, že se tu spotřeba u různých aut i z hlediska benzínů, techniky jízdy atd. už řešila (i já jsem se těchto diskuzí účastnil) )

Ale jde mi trochu o něco jinýho. Zajímalo by mě, kolik z nás by mělo zájem se zlepšit z hlediska hospodárnosti a bezpečnosti provozu.

Nechci tu po vás, abyste mi tu psali, kolik vám to žere nebo jak mám jezdit, jde mi o to, jaký procento řidičů se zajímá o spotřebu (příp.bezpečnost provozu) a chce se třeba trochu zlepšit.

Do sekce anket se nedostanu, takže bych Vás (koho toho to zajímá) chtěl požádat o ňáký reakce nebo o SZ.

Díky Petr

2011-02-02 15:49:55

Tak jedne vec je zajmat se o spotrebu a druha o bezpecnost provozu . Ale tyto dve veci se podle me vylucujou .

Snazim se trochu setrit benzin protoze je drahej a najedu dost a nezere to zrovna malo ,ale jinak by mi byla spotreba jedno . Ale kdo chce setrit nez usporit litr ze budu nasranej a pojedu jak snek tak to si radsi koupit naftu nebo to dat na plyn .

2011-02-02 15:51:49

Na spotřebu jsem nikdy nehledil a ani nehledím, nebýt palubního počítače v primeře, které mám stejně nastavené na čas tak ani tu průměrnou spotřebu nevidím. prostě jezdím jak se mi chce a jakým stylem se mi chce a jakmile jde ručička do červeného tak jedu pro plnou nádrž, někdy i dříve když někam jedu. dřív jsem dělal to, že když jsem jezdil spíš couračky po městě, tak jsem si udržoval v autě čtvrt nádrže maximálně, ono těch pár kilo navíc asi znát na spotřebě taky je, ale to byl jen čistě takovej rozmar pak mě nebavilo jezdit každou chvíli na benzínku. navíc teď tankuju shell v power většinou a nejbližší benzinku mám 20 km daleko, takže beru prostě plnou když už. Benzín je v mém případě u auta velice zanedbatelná částka a to si spousta lidí neuvědomuje. když si spočítám kolik ročně do auta nasypu kolem a kolem, kolik na úpravy, zlepšení a tak dále tak benzín je vedle toho menšina. asi to znají všichni majitelé sportovnějších aut nebo spíš ti, kteří se o to auto starají. já znám prostě lidi, kteří ani nevědí kam se leje olej. jednou za dva tři roky jedou do autobazaru, koupí si to nejlevnější co tam mají a jezdí s tím tak jak je dokud to auto neodejde úplně. pro mě není auto spotřební materiál ale člen rodiny, starám se o něj jak můžu. A teď mám GTčko, není to kdoví jaký sporťák, ale to auto mě neuvěřitelně přirostlo k srdci, měl jsem samozřejmě i silnější auta, ale teď na GT nedám dopustit. Už se těším až nastoupím do nové práce a našetřím nějaké penízky. VE swap, převodovka s LSD, litá kola s kvalitními pneu, doplnit ty nerezové svody zbytkem nerezového výfuku, nějaké ty stabilizátory aby byl liftback trochu pevnější, sání...no když si to spočítám tak spotřeba je vedle těchto výdajů fraška myslím, že většina členů, který si dají tu práci, že se zaregistrují na klubech jako je tento a zajímají se o své auto, tak spotřeba u nich není na prvním místě, ale hlavně technický stav jejich vozidla, porce zábavy, sny a potom možná tam někde bude ta spotřeba

A bezpečnost provozu...bezpečnost je relativní pojem a silnice bezpečné jsou. Když si spočítáš kolik lidí na silnicích za rok umře a zjistíš si kolik lidí v africe zemře na rýmu zjistíš, že je to zanedbatelné číslo. jako jasný, že je to neštěstí, ale lidi prostě umírají, bourají, dělají chyby...dějou se i horší věci, než na našich silnicích o které se nikdo nestará a přitom hlavně ty silnici bývají teď tak medializované, pánové žijeme v té největší divadelní komedii a tou je náš systém, myšlení a snaha myslet si že jsme něco víc, než jen kosti obalený svalstvem poháněných hormonama a instinktama. Nějaký piráti, nehody či to že lidi jezdí jako prasata mě absolutně nemůže rozházet

2011-02-02 16:01:57

svobi:

že by šla bezpečná jízda a spotřeba proti sobě s tím nesouhlasím (pokud teda neuvažuju takový ty ekojízdy za 3,5 litru, kdy jezdí nalepený na zadku náklaďáku atd. :))

chmeldoslav:

no já myslím, že to není až tak zanedbatelná částka - když vezmu nájezd jenom 10000 km/rok, rozdíl ve spotřebě třeba 1 litr (cca 30 Kč - nejde nám o halíře), tak ti to udělá 3000 Kč.

3000 Kč za který si můžeš koupit třeba JWT popcharger ...

ale oběma díky za názor - o to mi tady jde

2011-02-02 16:21:39

dobrá ale věci které jsem tu vyjmenoval jsou tak za kolem 100 tisíc bez problému. za benzín tolik opravdu nedám.

2011-02-02 16:25:03

Tak ja kdyz jedu na spotrebu nejsem tak pozorny a tim ze te nekdo predjizdi ze jedes pomalu uz je to nebezpecny .

Ja najedu rocne tak pres 20 000km . Jenze kdyz si koupis ten JWT za usetreny stejne ti nebude knicemu nebot ho poznas az ve vyssich

2011-02-02 17:01:37

Spotřeba není zásadní ( to bych asi měl úplně jiné auto). Ale je to samozřejmě zajímavý parametr. Může ukazovat i na to, že něco není v autě OK. Takže spotřebu sleduji.

No a kdybych uměl jezdit dejme tomu stejně rychle za méně - tak to by mě zajímalo.

Bezpečnost jízdy také není od věci, jen záleží jakou by to mělo formu ( někde sedět a poslouchat sáhodlouhé výklady mě nebaví).

2011-02-02 17:09:15

No tak, já také patřím spíše k těm kteří se snaží trochu šetřit benzín. Z důvodu jeho ceny, i když jsou to zanedbatelné peníze oproti opravám atd. Třeba teď na léto musim koupit letní gumy a bude to kolem 8 tisíc, sakra musim šestřit

Ale občas auto pořádně protáhnu protože mě neba jezdit na spotřebu, tak si to musim občas skompenzovat

2011-02-02 17:13:12

o bezpečnosti bych se rád dozvěděl víc, ale ne od pana Humla

2011-02-02 17:39:25

Jezdit nebezpecne a na spotrebu se prece nerovna... jezdim svizne, bezpecne a s dobrou spotrebou. Pokud clovek jezdi hlavou a predvida situace, tak to jde... napr. na 50km trase, kterou jezdim casteji projedu celou bez jedineho zabrzdeni a to jsou okresky, vesnice, mesto i kousek rychl. silnice.

2011-02-02 18:43:07

Jak říká jagy... záleží.

2011-02-03 09:14:16

Jagy:

souhlasím, ale to že nebezpečně = na spotřebu tu snad nikdo nepsal :))

ale jde mi tu o postoj lidí ke smyslu hospodárný (příp. bezpečný) jízdy - a zatím je to asi vyrovnaný

2011-02-03 09:32:57

já bych teda co se týče hospodárnosti řekl asi tak - při běžnym dennim ježdění na to uplně kašlu a jezdim tak, abych se cítil bezpečně, bavilo mě to a abych byl v pohodě (tj. když předjíždím tak na to šlapu atd.) když mám před sebou

dlouhou cestu - několik tisíc km tak to už na dálnici nasadim pohodový tempo a zbytečně nevytáčím. Když dojedu kolonu tak pak už jedu většinou s kolonou atd.)

jinak nepřímo to tak napsaný bylo, ale to je spíš extrém kdy člověk kouká při předjíždění na otáčkoměr a je schopný řadit při 3 tisících otáčkách atd.

Co já vidím jako problém je úzkostlivý šetření na jedný straně času na druhý straně benzínu - když se tyhle dvě skupiny lidí potkaj je to extrémní rozdíl a tudíž i extrémní nebezpečí.

2011-02-03 09:44:32

máte pravdu - bylo to napsaný, jen jak se prohodily strany tý rovnice tak mi to nedošlo :D

jinak neřek bych, že rychlá jízda je o šetření času - pokud teda neuvažuju x-set či x-tisíci kilometrový trasy (samozřejmě po dálnici)

já jezdím většinou ve městě a tam se mi stává relativně často, že i když mě někdo předjede a jede očividně značně přes limit, tak ho po pár kilometrech dojedu na světlech ...

a pokud je to na třeba 50 km trase tak se ušetří pár minut, myslím že na tom to nestojí (pokud nevezu rodičku ) a spotřeba může být třeba o 2 litry jinde - stylem brzda plyn

2011-02-03 10:20:30

město je složitej "mechanismus" stát se to může, ale je to jen zdání a samozřejmě nejvíc se to projeví až v extrémních situacích no mě se naopak stává, že na světlech ujedu několika autům - chytnu následně třeba další zelený a jsem tan tam . Klasická situace zdržovačky ve městě - byl před otevřením okruhu baranďák tam byly de fakto jen kolony proto, protože se lidi neumí rozjet na světlech atd. Tohle je docela demagogie (nemyslim to hanlivě myslim to prostě čistě teoreticky) hodně lidí jezdí ve městě "na sebe" a neuvědomuje si, že třeba tou svojí pohodovou jízdou může zdržet ostatní - klasika odbočovací pruhy ale jak říkám to je extrém ale nikdo mi nevyvrátí že ve městě se rychlost vyplácí. Navíc "čistý" a svižný průjezd trasy je i bezpečnější - snižuje to množství aut v bezprostředním kontaktu a v ulicích.

2011-02-03 10:33:37

mě zase nikdo nepřesvědčí že ve městě to smysl má - ty světla jsou o náhodě (pokud teda náhodou zrovna nefunguje zelená vlna (která by měla být zase nastavena na 50km/h) :))

pohodová jízda pro mě znamená jezdit plynule - ne pomalu a zdržovat ...

pokud to situace dovoluje tak jezdím na limitu + 10 % (z obavy před policajtama, který zásadně hlídaj tam kde to není třeba a taky nesnáším když někdo na světlech chrápe a pak projedou 2 auta místo 10.

Ale co třeba myslím, je plynulý dojíždění na světla - pokud je červená, tak nemá smysl jet pod plynem k semaforu a tam to zadupnout, to samý na kruháči atd.

a už jsem se zase dostal kam jsem nechtěl - popisování stylu jízdy :D

2011-02-03 10:50:50

to je jasný sorráč - jenom ta spotřeba se stylem jízdy prostě moc souvisí, taky to nehrotim to bych měl ve městě asi brzo zrušenej zadek ale prostě třeba před světlama zbytečně nebrzdim nebo nešudlám dvojku ale vyřadim si a zastavim prostě až na světlech - ty brzdový destičky to je minimum. Plynulostí prostě nerozumim šudlat spojku a šudlat brzdy ale rozjezd - zastavení když se nemlátim hlavou do skla a nezvedá se mi žauledek je to plynulý myslím že v rámci spotřeby se toho moc nevymyslí ta je 90% daná konstrukcí auta. Ale co by mě fakt zajímalo by byla třeba hodně odborná studie danýho typu auta, kolik žere v daných otáčkách při jakém zatížení atd. bohužel asi nejsem tak dobrej řidič co by byl schopný řešit spotřebu a přitom zachovat pohodu a dobrý nestressový pocit z jízdy

2011-02-05 12:10:58

já mám primeru ( i řidičák ) ... 4 měsíce a mám najeto 8000 km ... takže si spotřebu docela dost hlídám (nevydělávám) , zdá se mi že se k auto chovám jak k naftáku 1. 10km/h 2. 20km/h ....... atd. ale na bezpečnost taky hledím, třeba předjíždění má být co nejrychlejíší, takže de spotřeba stranou a z 5. podřadim na 3. a rozhejbu ji třeba na 130km/h .... rychlost v obci dodržuju, ale mimo prostě udržet 90 v dnešní době nejde..

2011-02-19 23:23:57

pokud chceš jezdit, pořiď TDI. Pokud se chceš svést, pořiď benzína. S P11 1,6 jsem měl letní průměr 7,8 L/100 kM.

S TDi 5,2 L/100 kM. Vzhledem k tomu. že jezdím denně, ročně přes 25.000 kM jezdím s TDi. Ale k tomu mám Suzuki XF650, abych se svezl.................

2011-02-19 23:38:24

wakis: Podtacaneni nepomaha motoru, ani spotrebe... idealni pasmo je 2000-3000rpm.


Odpovědět

1  2  3