Fórum - Téma


smrad od zadního kola - Příčina nalezena


Fórum Primera P11 smrad od zadního kola - Příčina nalezena

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2009-11-28 20:18:01

Ted sem se vratil z Kasperek a moje primera P11/144 utrpela asi nejakou nemoc ...

Kdyz sem jel tam, vsiml jsem si na plzensky, kdyz me predjizdelo auto, ze mi jde jakoby bilej kour od zadku, ale jen z leve strany. Jak to slo, zastavil sem, a zjistil sem, ze to slo nejspis od kola. Od toho kola se linul ciste gumovej smrad (jak kdyz se pali), sahl jsem na elektron, ten byl ledovej, guma taktez a nejevila znamky problemu... Nevite z ceho by se vzadu sinul gumovej smrad? Nasledne kdyz sem na miste jen preparkovaval (jizda kolem bloku), tak smrad nastoupil okamzite. Ted cestou zpet jsem si jiz koure nevsiml, ale smrad je zde furt.

pokud to ma co docineni s klasivkou nemoci zadrnejech pistku a ten smrad jde od desticek, tak to zamknete a smazte, ale me nesedi gumovej smard

2009-11-28 20:45:45

Zkus to patrně ochytat, co je horký. Kdyby ti přibržďovalo kolo tak, že se z toho kouří, tak to rozhodně poznáš na teplotě i toho hliníku. Mrkni, jestli ti tam něco nevlítlo ze silnice a teď se to tam nedře a nesmrdí.

2009-11-28 20:49:28

Jasny, provedu, ale jak sem psal, behem jizdy, jak sem zastavil po tom dymu, tak elektron byl uplne ledovej. To bylo prvni, co me napadlo, protoze posledni dobou, kdyz po treba dvoudenim stani odjizdim a byla zatazena rucka, tak se ozve lupnuti (prilepeny desticky) ... a popravde zadni desticky mam pred smrti.. ale kolo je leodvy, a to je divny, brzdy a lozisko by ohralo kolo. A zvukove se to neprojevuje vubec.... pro me trosku zahada

2009-11-28 21:01:10

Přidřený desky by nesmrděly gumově. Otázka jestli ti to nejde od předku od motoru a pod celým autem a u toho kola jsi to necítil jen náhodně. Kdyby ti dřela pneu o něco, tak to poznáš. Prošel bych všechno včetně motoru a výfuku, ať ti auto neblafne.

2009-11-29 10:58:49

Rozhodně. Ložisko ti kolo zahřát nemusí ...Osobně jsem jel v autě s vychechlaným ložiskem ...hliník byl studený ( chladil ho vzduch) ale na druhou stranu , hukot byl slyšel i přez rádio které bylo hodně na hlas ...

Rozhodně , doporučil bych Ti neparkovat na ruční brzdu takovou dobu . .Raději zařaď jedničku a nech to stát na rychlosti ( v zimě určitě ale to všichni víme) Koukal jsi jestli se Ti nechytlo něco na nápravu ( že by jsi s tím dřel po zemi) ....

2009-11-29 11:10:15

Diky za typy, v noci me napadlo taky, jestli to neni jinde nez vzadu, jen vzadu to vytahne obtok vzduchu, vezmu to ted na parcelu a podivam se... Jinak ja rucku moc nepouzivam, ale tady se stalo v 12% kopci, to sem rychlosti na tak tezky auto uz neveril. Toto misto je povestne tim, ze auta tam odjizdeji.. Muj kolega zrusil cely predek felici.. toto predchazela veta "Aaagh, rucka je pro sraby"... od te doby na tomto miste ji zatahnu

2009-11-29 11:20:47

. Tak to potom jo ..ale ještě než ručkou bych to spíše pozichroval klínem .

2009-11-30 09:54:26

Mne sa zadierali predne dosticky brzdove a bol z toho citit podobny zapach - natieral som brzdy nacierno. Nemas nahodou natrete bzdry, lebo keby sa tie zahrievali, tak by to tiez smrdelo. Pomohlo vycistit dosticky od bordelu a hrdze a je po probleme. Ale to by si videl aj na tom, ze auto by bolo lenivsie nez inokedy.

2009-11-30 10:40:33

natrene to nemam, leda tak rezi :) ... zkousel sem auto roztlacovat jestli se to projevi silove nebo zvukove, nic ... Kdyz sem kouknul pod auto po dojeti, vsiml jsem si lehkeho proudu dymu vychazejiciho od predni casti katalizatoru, myslel jsem si, ze to je odparujici se voda (bylo mokro) (jen predesilam, ze jiz nemam na katalizatoru tepelny stity)

2009-12-01 07:59:28

jednoznačně brzdy, nic jiného cvo by mohlo smrdět tam není. (teda pokud jsi nenajel do nějakýho hnědýho dárečku)

2009-12-01 20:35:55

Honzo ale gumou? proste cisty gumovy smard, jak kdyz nechas gumovou rukavici na topeni a ona se zacne roztejkat Musim se podivat zespoda, jestli mi nerupnul zaves vejfuku a ta guma se nepriskvarila, mel sem to dost nasponovany.

Takze desiva zprava... kdyz sem chtel dnes auto premistit na misto, kde pod nej muzu vlezt.. po nastartovani vse ok, zvuk normalni, chod normalni, jakmile sem pustil spojku do zaberu a vyjizdel z rady zacla na me mrkat kontrolka mazani, auto sem zpet zaparkoval a kouknul sem pod auto .. v tu chvili mi bylo jasne, co to bylo za dym... Spodek cely od oleje, takze tem dym byl horici olej od svodu, ztratil sem vsechen olej spodem...

Takze ted me desi dve veci, jednak co se mohlo stat, ze se olej vytratil spodem ven.

Druhak, co se asi stalo motoru, kdyz asi chudak 100km jel bez oleje, ci s vytracejicim se mnozstvi

Uplne me drasa, ze me to nenapadlo, se podivat kdyz sem poprve zastavil, abych zjistil co se stalo, ale byla tma, asi bych prd videl...

Olej tam byl 10W40 LM s MOS2, necelych 2tis km ... Muze me trochu hrat na srdci, ze prave MOS2 se za druhy svetovy pouzival ve spitacich aby se motor nezadiral, kdyz ztrati olej, ale je to slaba utecha .. i tak se desim priciny.

2009-12-01 20:45:37

Sakra nemas prorazenou vanu ci schnilou ? A nebo neutahl nebo si blbe namontoval olejovej filtr a vychcalo to ven.

No doufej ze se ztratil olej ke konci jizdy a jeste to motor prezije....

2009-12-01 20:50:08

to se musim podivat, to asi jeste zvladnu s pomoci, kdyz auto odtahnu, na ulici to nejde ... Taky se bojim co se stalo s motorem Ale kdyz sem ho dneska nastartoval, tak naskocil jako normalne, rychle bez zadnych zvukovych projevu... bojim bojim... tohle vubec neznam, nevim co by se melo dit, kdyby byl uz nejak chycenej. Cestou zpet jel normalne, neztracel vykon, akcelerace nebyla jina... ale co se deje kdyz neni olej - treni - teplo - vic tepla .. je mi jasne, ze zmeny se udaly az po vychladnuti. Proc ja, kdyz to auto piplam.

2009-12-01 20:50:59

Jak se rika, kdyz se neco posere, tak je to idealni moznost to vymenit za lepsi - SR20VE.

2009-12-01 20:55:02

Joo jagy, to uz me taky trklo, ze kdyby byl motor KO, tak je to paka na moje rozhodovani, jestli do toho jit. Ale zrovna ted se mi to vuubec nehodi do kramu, chci se na presrok stehovat, auto bude potreba... Pak nemam stale nikoho, kdo mi tohle pomohl zrealizovat, a dotretice furt moc nevim jak to VEcko a P11/144. Ale kdyby prisla na radu generalka, tak je to jasny.. protoze stejne SR20DE v 103KW asi jen tak nesezenu.

2009-12-01 20:55:05

Pokud jsi nejel úplně bez oleje a motor nezaklepal, tak bych to neviděl tak černě. Zjisti příčinu úniku. Nejvíc oleje se patrně vybryndalo až na místě po dobu parkování, pokud je tam kaluž, takže bych to viděl taky na vanu. Neparkoval jsi někde nešťastně o rantl? Pokud olej teče samovolně, tak je díra ve vaně.

2009-12-01 20:59:32

Hmm odkiaľ odkiaľ,

Takže buď ako písal svobi spod filtra alebo deravá vaňa/netesný výpustný šrúb, ja pridávam gufero na kľuke buď na remenici alebo pod zotrvákom. Je ešte možnosť spod držiaka olejového filtra. Neviem aký máš motor tak radšej nechcem písať zavádzajúce dohady. Ak je ale zasratý celý podvozok tak mi vychádza že ten olej niekde frká a na podvozok to strhával nápor vzduchu za jazdy. Ak by si totiž stratil tlak a olej by to proste niekde striekalo tak by ti kontrolka tlaku oleja svietila už za jazdy. Holt treba to poriadne skontrolovať...

Držím prsty.

2009-12-01 21:02:10

Stane, nevim o tom ze bych nekde najel prave. Jednou sem prejizdel kameny retarder oddelujici tram. pas a sednul si na neco, ale od te doby jsme olej dvakrat kontroloval a byl stejne... A to me prave desi, konkretne to, ze na miste, kde sem od osudne doby stal byl docela maly flicek, buh vi, jestli vubec odeme

Kdyz sem kouknul na rysku hned po odstaveni dnes, tak byla oslitla od oleje, takze asi nejaka deci tam rotovala, ale ted stojim lehce naklonen na levou stranu a ryska je sucha (po odstati).

Jen dotaz, kdyz neni olej vubec, svitila by kontrolka mazani? nebo to jen idikuje, ze cerpadlo jede a nezjistuje ze naprazdno? Jak sem vydesenej, tak uz ztracim znalosti, ktere jsou jinak samozrejme.

EDIT: dik chener za predvidajici odpoved okrem kontrolky :) .. ta nesvitila ba ani neblikla, to az dnes po tridennim stani a jen kdyz sem poustel motor do zaberu na volnobeh ani neblikla (za ty 2 min co motor bezel). Jinak je to SR20DE 103KW rv. 11/00

2009-12-01 21:09:25

Nestresuj

ako som sa dopatral maš SR20DE. Ten motor má náplň 3,5 litra oleja a videl som už že pri výmene z toho vytiekol ledva liter a bežalo to v pohode a prebliklo len v zatíčkách. Pokiaľ ti to vyslovene neklepe nemaj obavy a zisti príčinu oleja. Krátkodobá strata tlaku - ako si písal ty že hneď po rozsvietení kontrolky si vypol motor - nemohla spôsobiť vážnu škodu. Za jazdy ti to podľa všetkého mazalo normálne inak by si to zadrel...

Skús doliať olej po max, umyť motor a sledovať kde to presakuje resp tečie najlepšie pri naštrtovanom ak niekto sedí vnútri a sleduje kontrolku mazania. Len nestrč prst skrz klinový remeň/ remenicu.

EDIT: kontrolka niekedy zvykne štrajkovať ak pri výmene oleja sa dá neoriginálny filter resp. filter ktorý síce pasuje ale nemá spátný ventil a membránu - pri pohľadde do filtra vidieť pod dierkami akoby gumu a vo vnútri pri pohľade do závitu pružinku - to sú opatrenia proti pádu oleja do vane pi dlhom státí v kľude -proste olej nestečie ale ostane v systéme a maže to hneď poštarte naplno - v opačnom prípade chvíľu trvá kým nasaje olej z vane a motor chytí tlak vtedy svieti kontrolka a počuť hrkať hydroštely - cca 5-10sekund. Takže skontroluj filter daj origo alebo kvaalitnú náhradu

2009-12-01 21:12:02

Pokud bys měl takový úbytek oleje, že by si olejové čerpadlo přisávalo vzduch, tak by klesl tlak a kontrolka by ti to signalizovala, jak se stalo. Proto soudím, že většina oleje ti samovolně vytekla na místě parkování. Pokud máš pod autem sucho, tak by se olej ven dostal jen tlakem za běhu motora a mohlo by to být i to gufero nebo i něco jiného. Hladina oleje ke guferu bez nastartování nedosahuje, takže by přes něj olej ven netekl, dokud bys nenastartoval. Sázím na vanu, může být i prorezlá, mě se to stalo, ale naštěstí jen malé dírky, takže velká ztráta se nekonala a navíc jsem na to přišel, parkuju v garáži. Utřít motor, dolít olej a zkusit mrknout, co to bude dělat. Může to slzet z dírky nebo až po nastartování se tlačit někudy ven. Hlavně to utři a sleduj, jestli to nepoteče i tak, pokud tam máš olej, rozhodně s tak málem nestartuj.


Odpovědět

1  2