Fórum - Téma


Škrtící klapka


Fórum Almera N15 Škrtící klapka

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3

2008-05-16 13:37:50

A to i v případě, že nemám snímač škrtící klapky? Jestli jo, tak napiš postup nebo dej odkaz. Jsem sám zvědavej. Dík.

2008-05-16 15:48:32

Hm jo to nevim, ale podle me snimač polohy škrtící klapky máš určitě - podívej se na obrázek zakroužkoval jsem ti ho tam, jinak jsem potupoval viz návod - nemeřil jsem tedy horní úvrať - pouze jsem nastavovall volnobežné otáčky - bohužel totiž aby jsem mhol postupovat přesně musel bych dělat asi v nissan servise - no nic méně nedřív zahrej motor na provozní teplotu potom nech motor bežet na 2000 otaček po dobu 2 minut - ja to tak dělal - hold postupoval jsem podle manuálu, potom motor chcipni odpoj snímač polohy škrtící klapky a jak budeš nastavovat volnoběh vždycky chvilku počkej reakce není hned - tak cca 1-2s - nastavuj to bez zapnuté jakékoliv palubní elektroniky a podle obrázku - při odpojení snímač je pro tebe důžetí údaj zakladní volnobežné otáčky, po nastaveni vypni motor pripoj zpet konektor a testni to. Teď jsem to sledoval jak je teplo nastartuji a otáčky mám 1200 - ujedu tak 100 metrů a už se dřží na 900 jak se motor zahřeje na provozní teplotu dřží otáčky kolem 700. Muj styl vysvetlování vetšinou není srozumitelný takže ti doporučuji návod a strana 274-276

2008-05-16 19:12:53

Dík, teď jsem v práci, ale jak ráno přijedu domů, tak to hned vyzkouším. Podle toho obrázku, co jsem tam dával já, tak snímač je tam, co mám já zaslepovací šroub a to mě zmátlo. Teď už vím, co mám odpojit a jak postupovat. Jak to zítra udělám, tak dám vědět, jak to dopadlo. Navíc budu dneska tankovat, tak uvidím, jaký to mělo vliv, ta rozeštelovaná klapka, na spotřebu. Dikes.

2008-05-16 19:56:39

Uvidis no, ve fále se ale asi stejne servisu nevyhnem - ta elektronika se osalit neda

2008-05-17 00:00:36

Zase se mi nechce sypat prachy do značkovýho servisu, když to i správném nastavení lépe nepojede a spotřeba bude zhruba stejná, takže si pak řekneš, jestli ten litr, aby to nebylo horší, nebylo lepší investovat třeba do těch mých špatných tlumičů, kde by ten efekt měl být jasně patrný. Vyčistil jsem váhu vzduchu, jedna spirálka byla černá a taky jsem to na jízdě nijak nepoznal, škoda. Těšil jsem se, že bude znát rozdílů. Tak jdem chrnět, zítra taky den . Čau a dobrou všem.

2008-05-17 12:37:29

Ten konektor co tam mas volne neni od skrtici klapky, ta je niz a mas ji zapojenou, ale je od ventilu IACV-FICD. Ten tam nemas. Mas asi nakou jinou verzi, ja tam ten ventil mam, ma byt vedle vahy vzduchu nad sroubem volnobehu. U me to vypada podle obrazku.

2008-05-17 18:04:37

Tak teď už tomu rozumím. Zkusil jsem nastavit škrtící klapku, ale řekl bych, že to frčí furt na stejných otáčkách jako před tím. Když jsem odpojil snímač, tak se mi motor zpomalil tak, že za chvilku chcípl, tak jsem musel ještě přidat na otáčkách, aby to drželo těch zhruba 700. Pak jsem motor nechal běžet a po chvilce vypnul, pak jsem nasadil snímač a nastartoval. Zase se mi vrátily otáčky na 800-900 při provozní teplotě a 1200-1400 za studena. Jebu na to. Počítal jsem spotřebu s nenastavenou klapkou a je 6,7, takže to neřeším, už by mě z toho asi . Po neděli se pustím do těch tlumičů, neví někdo o fy, kde prodávájí Kayaby za nejvýhodnější cenu? Vím jen o MJ Auto.

2008-05-19 08:48:39

kuto: k čemu slouží ten ventil IACV-FICD?

stan: to mě mrzí že ti to vůbec nepomohlo co se týče tlumičů netuším - mám stále origo z fabriky - kupodivu ještě dobré

2008-05-19 16:50:37

To nemam poneti Ale v manualu se to tak jmenuje.

2008-05-19 17:29:52

Tím si nelam hlavu, že to nepomohlo. Ale je fakt, že po chvilce ty otáčky jdou dolů a jak se auto zahřívá, tak klesají až na 800-900 a nezdá se mi, že by byly moc vysoké. Vím, že Almerám je to dost vytýkáno, že mají nízké otáčky a pak vybruje řadička a tak. Ale asi na spotřebu to zase takový vliv nemá. Ještě zkusím odpojit baterku a pak to nastavení zopakovat, to bude poslední možnost, pak už na to dlabu. Měl jsem o víkendu plně naložené auto a pěkně se pohupovalo jako loď, takže objednávám tlumiče. Vsadím se, že bude zadek oproti předku nepřirozeně tvrdej a budu kupovat ještě předek. Ale tam už je cena výrazně vyšší, někde kolem 2500 za kus. To už by mě asi odvezli. Sice s novejma tlumičema, ale k Chocholouškovi.

2008-05-19 23:23:37

njn vem si že v předu to není obyč tlumič jako vzadu tak hold je toršku dražší ale za to to pak bude super svezeni

2008-05-20 15:53:46

Tak jsem dneska byl na stk a kámoš mi tu nápravu roztahoval a žádná vůle, díval se na ty tlumiče a říkal, že jsou jasný. Takže už jsou objednaný u MJ AUTO v Brně, jsou to příjemní borci se super cenama a velice ochotní. Mají zkušenosti a dokážou i poradit, což není v každém obchodu samozřejmostí. Bral jsem tam už několik náhradních dílů a pokaždé spokojenost, můžu doporučit . Pozítřku jsou u mě doma, tak jen musím sehnat prachovky, snad prý pasují z favorita a jdou na auto, dorazům snad nic nebude. Už se vidím, jak se pod tím povaluju....Zrovna, když mám tolik práce na baráku, ale počasí je naprd, tak zalezu do garáže a vyměním je. Možná by nebylo špatné založit nové téma a zde dávat odkazy na prodejny s náhr. díly, kde máte dobré zkušenosti a jsou super ceny, na levné služby nebo i levné oleje, pneu a tak co se točí kolem aut. Člověk by pak otevřel jedno téma našel by vše a nemusel projíždět celou diskuzi a hledat, kde se o tom mluvilo a zda je tam odkaz nebo ne. Bylo by to praktičtější, myslím.

2008-05-20 16:26:33

Mám N16 1.5 a škrtící klapka mi taky trošku zlobí. Ale tím stylem že po zahřátí motoru nastane takové období cca 2 minut, kdy motor při poklesu z vyšších otáček na volnoběžné má tendenci udělat propad až k cca 200-300ot , případně občas i chcípnout. Po zahřátí pak už není problém.

Byl jsem s tím v Nissan servisu, tam to hodili na diagnostiku s výsledkem, že je to nějakým čidlem ve škrtící klapce. Vyčistili jí a trochu to pomohlo. Pokud to zlobí víc, tak prý teď jedině rozebrat a vyčistit pořádně.

2008-05-21 20:41:35

vycistit a nasledne nastavit volnobezne otacky. mna to kostovalo 2700skk ale to kvoli tomu

lebo som mal podozrenie na cosi ine. u mna to zacalo vybitim baterie pocas jazdy nasledne mi na volnobeh padali otacky. po vycisteni a nastaveni otacok drzi .

vycistit iaa (kua nezapamatam si tu skratku)

2010-05-24 18:05:42

Ahojky chtěl sem se taky zeptat mám podobný problém jako Jiří při nastartování jde motor do nízkých otáček a skoro až chcípne a při vymáčknutí spojky a zařazení a postupném rozjíždění se motor začne dusit otáčky jdou uplně na minimum.To samé semi děje i při sešlápnutí plynového pedálu uplně až na podlahu místo toho aby se auto dalo rázem do pohybu tak se začne dusit a až pochvilí kdy trošku uberu plyn se auto rozjede.Je to špinavou klapkou nebo něčím jiným ? A co když jí rozeberu a vyčistím ? Nerozhodím nějak ten motor abych nemusel poté na nějaké seřízení ?

2010-05-28 10:20:47

Tak koukám že odpovědi se moc nehrnou tak další dotaz : Je tohle škrtící klapka na N16 r.v 2001 1,5 66kw ? Dá se to demontovat bez toho aniž bych musel oddělávat ty menší hadice co jsou nad škrtící klapkou ? Zkoušel sem je demontovat jedna úspěšně z té zadní vytékal benzín a tu prostřední jsem raději ani nezkoušel ta stejně ani nešla sundat bez násilí .Jemi jasné že budu muset odšroubovat ovšem ten držák naty hadice který je dvěma šrouby č.10 přidělaný ke klapce.Stačí tedy odpojit jen hadici na přívod vzduchu nebo to nevyndam bez toho aniž bych ty hadičky neodpojil ?

2010-05-28 13:06:29

k tomu prvnimu problemu typoval bych vadnou vahu vzduchu zkus ji odpojit pokud se to trochu zlepsi je to vahou.... bez vahy to netoci vic jak 2000rpm... ale melo by to mit o neco leosi chod pokud je vaha spatna nebo muzes mit netesne sani a saje to falesny vzduch....

2010-05-28 13:18:37

Netěsné sání ? A jak to je v případě že tam mám sportovní filtr? Otáčky mám většinou při studeným motoru tak na 1500 a při zahřátí klesnou na 900 a tenhle problém se začne dít po startu a je to tak na minutku že začnou otáčky lítat nahoru dolů a ten motor jde nepravidelně a rozklepe se. A nevím čím to je ale když sešlapnu plyn až na podlahu tak se motor začne dusit místo toho aby se rozjel.Vím že nemůžu čekat nějaký zátah jako u GT ale nerozjede se ale začne se dusit když trochu pedál povolim tak se rozjede normálně.

2010-05-28 16:47:03

aha tak to je jina... filtr stim nesouvisí pokud to dela za studena mohl by to byt AAC ventil nebo Air regulator... bude to spatna smes... jak mas zapojene FPR?

2010-05-28 19:02:11

Jéééé to já bych musel vědět co to je ! Co to je FPR ?


Odpovědět

1  2  3