Fórum - Téma


Škrtící klapka


Fórum Almera N15 Škrtící klapka

Manuály  |  Inzerce  |  Model Nissan Almera N15  |  Naše vozidla


1  2  3

2008-05-13 19:24:23

Čau lidi, mám možná malý problém. Vyčistil jsem škrtící klapku a samozřejmě se změnili otáčky volnoběhu a za studena a jsou vyšší než původně. Tak jsem se díval a našel jsem v diskuzi návod na seřízení. Ale problém je v tom, že já konektor, který by měl být napojen na potenciometr škrtící klapky mám odpojený, je izolačkou chycen u kabeláže a tam, kde je potenciometr je šroub. Je to patrné z obrázku. Dám oba, kde je návod, jak seřídit i s fotem a svůj, kde je vidět odpojený konektor. Chci se zeptat, zda je to normální u 1.4 55 kW z r. 1996 a nebo majitel přede mnou řešil nějaký problém tímto způsobem. Díky.

2008-05-14 06:28:18

Tie konektory by mali byt zapojene,ale nenapada ma dovod to odpajat!?

2008-05-14 08:11:41

je to normální některý auta ty snímače tam neměly, ale nevím proč. I uN16 jsou některé s ventilem navíc. Já myslím že to souvisí a emisema.

2008-05-14 08:24:53

Pak mě ale nenapadá, jak se u toho ta škrtící klapka nastavuje, když tam není potenciometr. Pod váhou vzduchu je vlevo další konektor, ale ten s tím asi souviset nebude. Za studena mám kolem 1400 otáček a za tepla, když není nic zapnutého tak asi 800, jak něco zapnu, tak se zvýší na 900, což chápu. Tak přemýšlím, jestli mám ten potenciometr sehnat z jiného auta, jestli s ním bude řídící jednotka spolupracovat. Protože, pokud jsou ty ŘJ u těch motorů stejné, tak jak může tento správně pracovat bez údajů o poloze škrtící klapky, tomu nerozumím. Motor by se měl chovat tak, že sjede s otáčkama níže, když ho odpojím. Spotřeba je kolem 6,8 a to mu občas i dám napít, ale většinou jezdím normálně, takže na co tam je ten slavný potenciometr, když u některých aut je zapojený a u jiných ne?

N16
Honza 23
2008-05-14 08:43:09

Zdravím stejnej problém jsem řešil před týdnem u mé N16 po vyčištění škrtící klapky a ujetí cca 100km se otáčky držely na volnoběh cca 1400 ot/min za studena i za tepla tak jsem zajel do Nissanu a během 15 minut mi auto napojili na comp a šouply tam tovární nastavení škrtící klapky a hned to bylo O.K

2008-05-14 09:31:22

Je to sice OT, len si dovolim doplnit, ze na nastavenie volnobeznych otacok na N16 je dost jednoduchy postup, ktory sa da urobit aj bez navstevy servisu. Samozrejme za predpokladu, ze vsetko v aute funguje tak, ako ma.

http://www.nissanclub.cz/...select=53685#message53685

2008-05-14 21:28:10

Tak fajn, už víme, jak se nastavuje škrtící klapka u N16 a teď chlapci rozum do hrsti a poraďte mi, jak nastavit u N15 a bez snímače škrtící klapky. A nebo je na Prostějovsku nebo Blanensku nějakej servis, který má diagnostiku na Japonce, že by mi to tam dali dohromady? A ještě se na něco zeptám. Zdá se mi jako by se mi při nižší rychlosti vlnil trošku zadek Almery a jak potkám nerovnosti na silnici, muldy a díry, tak je ten zadek nějakej neklidnej a zdá se mi, že uhýbá. Pneu mám snad dobré, jsou vyvážené a prasklé dráty v kordě by taky neměly být. Může to být vůle v zadní nápravě? Najeto 150 tis., ale v Německu, přední náprava je super, žádné vůle. Že by zadní nepřežila přední se mi nějak nezdá. Na STK zadní neroztáhnou, byl jsem tam před měsícem při přihlašování auta, tak možná by ani nic nezjistili, tak to nedělají, nevím. Na pěkné silnici drží dobře, zatáčky v poho, ale jak přijdou nerovnosti a že jich je, tak se necítím moc jistě. Almera by měla vynikat jízdn. vlastnostmi, tak co to je?

2008-05-15 09:24:55

To co si opisal vyzera na Tlmice.Zdvihni auto na hever dobre ho podloz nech sa ani nepohne chyt zadne koleso a skusaj ho zdvihnut ked su tlmice ok nemal by si s nim ani pohnut.

Ale tiez to mozu byt silentbloky ,skus podotahovat vsetky sroby .

Alebo auto nechaj na zemi , rozkyvaj v zadu a pocuvaj pazvuky .

Nebola burana?

2008-05-15 09:53:39

Zkoušel jsem auto rozkývat zleva doprava a nic se neozývá, ani se mi nezdá, že by to nějak chodilo víc, spíš se to hýbe na pneu, zkusím to podotahovat. Tlumiče se mi nezdají úplně špatné, auto se nehoupe a při stlačení se vrátí zadek nahoru a drží. Jestli to bylo bourané nevím, bral jsem to v Německu a myslím, že kdyby to bylo navalené, tak to spravovat nebudou a pošlou to na vrakáč a pryč z Německa. Sice jsem spravoval porezlé zadní lemy, ale to dělá i u nebouraných, Almera na to trpí. Možná opravdu to budou tlumiče, prachovky jsou na nich zničené, možná se tam dostal prach a odešly, ale ještě to není tak zlé, abych to poznal vlastními silami. Ale je fakt, že mi ten zadek tancuje ze strany na stranu právě na nerovnostech a při zatížení zadku se to viditelně zlepší a je klidnější. Jestli to jsou tlumiče, tak mě omejou, jsou docela drahý.

2008-05-15 11:47:05

No tak to budu tlmice ,mam tiez jeden slabsi a chova sa to podobne mne sice celkom dobre sedi na ceste ale bolo to aj lepsie ,a presne ako si povedal ked to zatazis je to ok.

2008-05-15 13:25:46

Tak to je špatné, sice jsem se díval na Kayabu a zadní stojí asi 1200,- Kč, což není tak strašné, ale zrovna se mi to nehodí, co se dá dělat, kupovat někde starší asi nemá cenu. Člověk za to dá sice polovinu ceny, ale když pak zjistí, že za měsíc je to taky špatné, tak se bije do hlavy a nový se mu tím pádem prodraží. Teď ještě pořešit tu škrtící klapku, jestli je co řešit. Ideální by bylo si ten snímačš od někoho půjčit a vyzkoušet, jak na to auto zareaguje a pak se rozhodnout, jestli ji tam namontovat nebo ne. Na šroub, kterým se seřizují otáčky, to moc nereaguje. Otáčky se sníží, ale po chvilce se zase vrátí nahoru. Před čištěním klapky, ale bylo vše ok, že jsem se na to ne.....

2008-05-15 13:42:34

k tej škrtiacej klapke. Som si prečítal celú diskusiu, ale som nenašiel, či si skúšal zapojiť ten odpojený konektor. Tu na serveri sú servisné manuály, je tam myslím aj na N15. Tam by mali byť elektrické špecifikácie všetkých senzorov v aute. Ak s tým nehodláš ísť do servisu, ale chceš si pomôcť sám, zober do rúk manuál a multimeter a premeraj, či ti dáva senzor škrtiacej klapky taký signál, ako má, ak nie, tak ho treba vymeniť, ak áno, tak ho zapoj a vyskúšaj jazdu.

2008-05-15 15:16:13

Jsem na tom stejne - kontektor odpojen a pritazen paskou viz tve foto - asi to tak nekde je

2008-05-15 15:48:50

Almerie, mrkni na fotku co jsem tam dával a uvidíš, že ten konektor je nahrazen klasickým šroubem bez kontaktů, takže nemám to kam zapojit, už bych to udělal. A když mrknu do manuálu, tak je tam samé odpojení potenciometru škrtící klapky, takže nic pro mě, když potenciometr nemám, smůla. Matysku, jaké máš otáčky za studena a při provozní teplotě? Nastavoval jsi už někdy tu zpropadenou škrtící klapku? Se mi o ní bude za chvilku i zdát.

2008-05-15 16:44:20

No me se o ni uz aji zda :-D nevim jestli zase popisovat cely muj zazitek s ni ale hodim to ve zkratce - loni me napadl stupidni napad nechat si vycistit vahu vzduchu ( kolisali mi otacky ) servisak to prostrikl nejakym sprejem a od te doby mi to haprovalo jeste vic - za studena otacky 1200 za tepla 300-450 zapla sahara a malem to chciplo - provedl jsem nastaveni volnobehu dle manualu - to je ten sroubek misto kteryho by jsi chtel mit poteincometr a mam otacky presne jak pises ty - za studena 1400 za tepla 800+-50 - podle toho co jsem zjistil by udajne nebylo spatny zajet do servisu a nechat si tu klapu pres kabel seridit - to jsem nedelal - uprimne dokazu si predstavit lepe zainvestovane penize - hold to mam jako automaticky sitic :-D spotreba se po meste drzi na cca 7-8l coz si myslim ze jde - ja mel teda spis podezreni ze bude v haji ta vaha vzduchu - protoze co ma za ukol? meri teplotu prochazejiciho vzduchu a z toho pocita jeho objem a dava to znat ridici jednotce - driv mi to tak fungovalo i v zime i vlete porad super volnobeh ( v zime asi o 100 vysi ale nikdy ne pres 900 ) ted to vypada jako by vaha vzduchu nefungovala / posilala jednotce porad stejne udaje ( jednotka ma urceny nejaky rozsah ktery kdyz prichozi udaje nedodrzi vyhlasi chybu - sviti i po nastartovani chceck - da se to zjisit merenim - v manualu je to podrobne rozepsane - jeste jsem se nedostal k tomu abych to zkusil - mas namerit nejake hodnoty za studena a nejake za tepla pokud budou stejne nebo jine nez maji byt je to jasny )- takhle to vypada ze si jednotka mysli ze je motor stale zahraty. No pokud by jsi chtel mit jistotu tak si zajed do servisu na diagnostiku.

2008-05-15 16:47:24

Jak to psal N16 nahraji ti tam defaultni hodnoty pro novou / znovu nauci jednotku s skrtici klapkou fungovat.

2008-05-15 16:57:16

Já to jen lehce upřesním. Ten potenciometr by měl být tam, co mám ten šroub, je to trošku ve stínu, který háže držák hadice, kterou jsem oddělal, aby tam bylo vidět, je hned pod filtrem napravo od váhy vzduchu. A šroub otáček je viditelný vedle konektoru váhy vzduchu, takže ten mi tam nechybí, je černej z plastu a má na otáčky vliv, ale jen krátkodobý, alespoň u mě. A nemám problémy s nízkými otáčkami, spíš naopak. Za studena tak 1200-1400 a za tepla kolem 800-900, když zapnu spotřebič, tak se mírně zvýší. Váhu vzduchu mám vyčištěnou, byla zasraná jedna spirálka, ale ty otáčky blbnou od čištění klapky. Startuje to parádně i za tepla i za studena, ale jde mi o to, aby to zbytečně nezvedlo spotřebu a nebo nezpůsobilo jiné patálie.

2008-05-15 17:16:15

Jo tak to ti neporadim jestli z toho nebude nejaka patalie, pockame jestli se k tomu nevyjadri nekdo zkusenejsi, ale kazdopadne ti verim poradi dobre v nissan servise, me to spotrebu co tak sleduji nezvedlo / jestli jo tak nevyrazne, me to zacalo delat pravdepodobne ze stejneho duvodu jako tobe a podle toho co psal n16 tak to vyresi pripojeni v serivse, pokud to budes absolvovat prosim napis jak jsi dopadl a kolik to stalo

2008-05-15 20:12:41

Do značkovýho servisu se teda moc nechystám nebo teda nerad bych a hlavně o žádným ve svým okolí nevím, okr. Prostějov. Ale zkusím se poptat, jestli někdo tuto diagnostiku nemá iv obyčejným servisu, uvidím. teď přemýšlím, že když jsem se snažil nastavit otáčky, tak jsem pěkně tím šroubem kroutil ze strany na strany a asi to pěkně rozmr... Ale asi se jedná jen o otáčky, takže nic hroznýho, bohatost směsi by měla být určována ŘJ na základě údajů od lambda sondy. zkusím to pozjišťovat a dám vědět. Teď budu řešit tu zadní nápravu, v první řadě STK, aby ji roztáhly, jestli tam není vůle, pak laserová geometrie, jestli to nebylo prdlý na zadek. Pak je objednám u MJ auto, myslím, že mají dobrý ceny nebo ví někdo lepších, co se týče značkových tlumičů?

2008-05-16 12:32:56

PRostějov to jsi tady za rohem, v přerove je značkovej nissan servis, podle servisniho manualu se daji ty volnobezny otacky nastavit - je to tam presne popsany


Odpovědět

1  2  3