Fórum - Téma


skřípot při otočení volantu nadoraz


Fórum Technický koutek skřípot při otočení volantu nadoraz




2009-07-10 22:55:58

Ahoj.

Máme Terano II. Nový starý - rok 2001. Když otočím volantem nadoraz tak to skřípe / při jízdě - třaba když couvám nebo vyjíždím z parkoviště. Poradí někdo co to je?

2009-07-10 22:57:33

Nejspis posilovac rizeni delalo nam to taky je to jen pri plnim rejdu a nic se nedeje

2009-07-10 23:33:40

...a co teda s tim?

2009-07-11 01:16:30

Nic

2009-07-11 09:47:32

podla mna skripe nejaky cap na riadeni ,u terennych aut bezna vec.

ale ak by slo o servo, najprv by som skontroloval ci mas dost oleja v riadeni, a potom riesil nieco ine (unik oleja, tlak cerpadla atd. atd.)

2009-07-11 10:04:03

Taky to může dělat píst v tlumiči , otáčí se podle točení volantu postačí zvednout na hever kompresorem fouknot pod prachovku a injekční stříkačkou tam stříknout trošku oleje.

2009-07-11 12:00:14

No pokud to dela jen uplne na doraz tak to bude spis to servo meli jsme to leta a nic to nedela oleje vseho dost a vicekrat jsem to slysel u starsich aut.

2009-07-11 14:01:59

Tak dík, začínám být klidnější

2009-07-13 07:21:48

skřípe každý, protože na doraz se jako by ucpe serfvoa čerpadlo má snahu tlakovat víc, tak to tak dělá. (všechny nisaany)

2009-07-14 11:33:34

Čau, může to taky být doraz rejdu. Protože já když dám plný rejd a je mírná nerovnost, tak mi "skřípe" doraz rejdu, protože to tam jde kov na kov.

2009-07-14 11:45:35

Já když koupil auto tak to ze začátku dělalo taky... skřípot při plném rejdu... bylo to servo ... za pár dnů to přestalo... motorek stále tlačí ale už nemá co... může se to stát když auto dlouho nejezdi.... Snad se nepletu :o)

2009-07-14 12:57:10

Jo, už vím od kud vítr fouká Tento zvukoví projev je naprosto normální,nebot při plném rejdu přerušíš tok hydr.oleje k válečkům v posilovači a servo se natlakuje do plnejch. Což může mít za následek poškosení či zničení servo pumpy v nejlepším případě praskne klínovej řemen, v manuálech se to většinou píše aby se nedržel plnej rejd na doraz ale aby se lehce uvolnit volant , Jo a olej v servu se nemění ,jen se dolejvá. Maximálně preventivně ho můžeš vyměnit pokud chceš, odvzdušnění hydrauliky se provádí právě těma dorazama otáčíš do leva a do prava na doraz maximálně na 1-3 vteřiny ,dokud se neustálí hladina v nádobce.

PS.Tímto se omlouvám za předchozí mistifikaci,myslel jsem že ti to skřípe po celé ose otáčení volantem .

No jo no, mozek mě opčas přeskočí na nouzovej reřim

2009-07-14 18:49:28

tebe urcite skripe doraz rejdu staci ho trocha potriet vazelinou za nova tam su take plasty z nejakeho teflonu ale ak sa to zdre tak tam len daj to mazivo a budes mat na chvilu pokoj servo neries ani nemen olej tam sa nema co pokazit a uz vobec nie vrzgat staci ti na to pomazanie vytocit troca volant aby si tam dal ruku a prstom tam nanes vazelinku jednu aj druhu stranu. cav ps je to normalna a bezna zavada u vsetkych jepov

2009-07-14 22:36:18

2011-04-18 21:33:14

caute mam podobny problem na primere r.v.2000 1.8 84kw ale mne to roby v kuse uz som rozmyslal nad vymenou cerpadla myslite ze by tam pasovalo napr z almery alebo to musi byt akurat tento model?

2011-04-18 21:50:35

Mě to dělá taky při plným rejdu na GTi.Neřeším to.Stačí cuknout o půl cm volantem zpět a je klid.Jak píše Honza.

2011-04-18 21:53:32

problem je v tom ze mne to roby uz ked nastarujem

2011-04-18 22:05:44

sorry - mě

už to nedělá protože jsem Terrano prodal...

2011-04-20 20:16:49

No aby bolo jasné - ak by ako píšete servo tlakovalo aj pri plnom rejde tak vám roztrhne riadenie alebo vystrelí z neho simeringi alebo pukne hadica, v najlepšom prípade sa zasekne remenica a roztrhne sa remeň alebo začne prešmykovať - čo je prvá indícia. POVOLENÝ REMEŇ - pri zaťažení zahvízda (pravidelnosť neurčitá, závisí najmá od teploty). Servo má ale tzv. pretlakový ventil, ktorý keď je volant nadoraz, otvorí prepad a servoolej cirkuluje z čerpadla priamo do nádobky a týmpádom prestáva tlakovať olej do servoriadenia pod plným/prevádzkovým tlakom. Takže práve toto pootvorenie ventilu a priechod veľkého množstva oleja malým prierezom vyvoláva tento "škripot". Ak servomotor vydáva "bzučanie" je s určitosťou zavzdušnený čo sa stáva napr pri výmene oleja alebo pri jeho nedostatku - to má za následok spenenie oleja a teda sa systém zavdušní...


Odpovědět