Fórum - Téma


Škrábance na laku.


Fórum Pokec všeobecný Škrábance na laku.



1  2

2007-07-10 17:56:35

Měl by jsi mít v kufru,někde u rezervy nalepenej štíteček na kterém je to napsáno.

2007-07-10 18:23:53

Almerie: Kód barvy bývá většinou uveden na štítku v motorovém prostoru, je tam i VIN. Tvoje Almuša by mohla mít totožnou barvu, jakou má ALMERKA na jeho autíčku, tedy vínová metalíza AV3. Já mám třeba na P10 stříbrnou perleť KG1(G) (pododstín), na bývalé P11 to byla zelená metalíza DR2 (B) a blesk666 by měl mít podle fotek a ročníku auta stříbrnou metalízu KL0. U Nissanu to jsou převážně dva písmena a jedna číslice + někdy ještě jedno písmeno pododstínu v těch kódech.

2007-07-10 18:37:44

blesk666: Ještě k té oboustranné samolepce: u nás to mají běžně v Obi nebo pak i v lakovnách. Je to dost drahé, metr cca 100,- . Je třeba koupit ale venkovní, protože existují i interiérové.

2007-07-11 08:40:53

Doris: dík, je to AV3, za tým mám ešte písmeno K ale to už je myslím označenie interiéru zrejme.

2007-07-11 10:08:46

"K" je pododstín, nejspíše. Zakapávací tužky ho většinou nemají, takže na ni stojí jen "AV3". Ten pododstín používají lakýrníci, když dopasovávají barvu ke stříkání. Mají ve vzroníku třeba několik modifikací dané barvy a liší se jen minimálně, okem to skoro nepoznáš.

2007-07-11 10:45:04

prave ze starsie zastriekanie na vnutornom leme veka kufra dolu slo, ale po posednom lakovani to moc dole neslo (minimalne). Ok uz to nebudem skusat riedidlom, zozeniem tu 3M pastu

2007-07-11 12:24:39

Starší zástřiky mohly být jen pigment bez tužidel, to jde dolů vždy. Záleží, kdo a jak to lakoval, protože nežádnoucí zástřik se po lakovně objeví skoro vždy, i já, ač sebelíp zakryju okolí lakovaného místa, to občas řeším. V lakovně by to však měli dát do pořádku oni, protože čím déle ten lak na autě je, tím hůře to půjde dolů a je to i jejich vizitka.Po 4-6 týdnech lak "vyzraje" a je dost neutrální.Tužidlo se přidává jen do finálního laku, protože by jeho obsah v barevném pigmentu mohl změnit "aditivaci" a odstín by se pak díky jinak uloženým částečkám metalízy jevil jinak. Nicméně kvalitně udělaný lak nitroředidlo tak rychle nerozleptá, i když ho značně vysušuje a ničí.

2007-07-11 13:28:42

Doris ta krupicka co sla tazko dole bola po poslednom lakovani B stlpikov. nakoniec som ich musel dat lakovat, lebo ked som tam dal novu foliu zistil som ze to ze je trochu hore pokrcena sposobuje pobyh gumovej listy spolu s oknom (hore dole) a tym to tu foliu opakovane namaha a s kraja krci. Uz som to videl na mnohych autach a az teraz som to pozorovanim pochopil. No ked mi lakovali tie stlpiky na cierno dostal trochu krupicku B stlpik podtym. Bolo to robene cca mesiac dozadu a pouzity bol myslim ze akrylovy a dost kvalitny PPG lak. Urcite nie vodou rieditelny. Trosku to kazi dojem z inak kvalitnej prace, co sme si vcimli na mieste to cistili (zalepenie od pasky dali dole nejakym rozpustadlom). Je pravda ze pri preberani auta som na to asi 15minut cumel a nevsimol si ten detajl ze je mierne popraseny B stlpik pod tym. zistil som to az pri umyvani auta hmatom. Aj ked som ich este do mailu upozornoval aby si davali velke bacha na zastriekanie toho co nastriekane byt nema. Ale ako pises asi sa tomu 100% zabranit neda, len by si mal kazdy najst cas to dat do uplne 100% stavu. Az potom to mozno povazovat za nadstandadne kvalitnu pracu. (cenou su totiz tiez nadstandardni)

2007-07-11 14:16:00

No, prakticky vždy, když jsme dotáhli auto z lakovny bylo na něm co dodělávat a hlavně to správně nastrojit, protože někteří jsou neskuteční fušeři a klidně namontují do dveří kabeláž, aniž by vyzkoušeli, zda nebude překážet při spouštění oken. Urvané šrouby a nedoléhající lišty..... Hrůza. Nemluvím zde o lakovnách, kde to dělají v garáži, ale o skutečně "profesionálních", které jsou třeba členy SAČR. V jedné takové lakovně se jim povedlo dokonce rozbít zadní okno - nechápu, co s tím autem prováděli Majitel lakovny tvrdil, že se to vysypalo samo, že na jeho Octávce se mu stalo už taky.... No nevím, ale připadá mi to jako blbost. Museli to samozřejmě dát do pořádku na jejich náklady, ale bylo s tím plno oplétaček, znáš to. Chtěli ošidit plastový baset kolem okna levnou náhražkou, ale trvali jsme na originálním dílu, protože tam zatékala voda a vypadalo to děsně. Rozdíl byl skoro 4.500,- . Jak jsme měli kdysi kolizi se srnou, dávala jsem auto do pořádku skoro celý víkend, když se vrátilo z lakovny. Zástřiky v motorovém prostoru už ani nekomentuji. Raději si už menší opravy laku dělám sama, protože s práci lakoven nejsem spokojená, ač se jedná o značkové a docela drahé provozovny. Holt jsem zvyklá na hodně kvalitní výsledek.

2007-07-11 14:22:51

ludia ludia nic v zlom svagor sa tym snazi zivit tym striekanim a strieka pekne no ja by som tam nedal veci ktore si nepripravym alebo nenechal vsetko len tak.nema vobec cudnost v tom ze cosi niekde hrdza silikona a tmel je vsemohuci.otazka tu mas este hrdzu odpovedal hmm to si nevsimne alebo to zakaznik nechcel nalakovat.

ale uz chapem ako sa zaraba

2007-07-11 14:45:02

ja som prave preto pol roka cakal na tuto firmu lebo moje skusenosti su rovnake, na sluzobnej octavke ma to prestalo bavit riesit s autorizovanymi servismi ze to ma vzdy nejake chyby. VW group auto by som si aj kvoli otrasnym servisnym skusenostiam. Octavku ma aj na sukromne ucely a od nova, tak sa snazim starat ako o vlastne lebo jazdim na nom len ja s manzelkou a detmi. S Nissanom mam zatial v autorizovanom servise Autopolis nezrovnatelne lepsie skusenosti, ale lakovanie si aj tak netrufam davat tam robit. Firma co to robila ja taka ta vlastne garazova a robi od krasnych veteranov po individualne prototypy. Drobne vyhrady zo zaciatku boli hlavne k tomu ze odkladali termin realizacie. akonahle vsak zacuchali ze aj ja som asi pre nich zaujimavy zakaznik, tak diametralne otocili pristup a uz bolo vsetko skoro 100% chybycky boli len minimalne. Prave nastrojenie bolo perfektne. resp opravovali zle napasovane narazniky a lavy svetlomet a urobili to velmi dobre. Tiez chvalabohu lakovali tym stylom ze narazniky a zadny spojler bol demontovany. som si 100% isty ze autorizovany servis (aspon skoda/VW) by to lakoval priamo na aute. tiez ked robili zastrek do dalsieho dielu neuctovali si to ako lakovanie dielu zvlast ale len nutnu vec pre spasovanie. tak ci tak verim Doris ze by to od teba bolo mozno este lepsie. Viem ale co to da casu to tak kvalitne urobit. mal som 4dni na upravy na aute a stihol som relativne malo veci lebo som vsetko robili maximalnym sposobom ako to mam pocit ze je potrebne. Moc veci som neurobil ale co ano som teraz konecne spokojny

2007-07-11 15:01:15

Tak to mě těší, že jsi spokojený. Hodně ta Tvoje Primerka prokoukla, alespoň jak je vidět na fotkách. Je to fajn, že se o to auto tak příkladně staráš, v okolí, kde bydlím, je většina těchto aut v hodně zuboženém stavu a je to škoda. Jednou mi jeden skutečně špičkový lakýrník řekl, že na 100% něco nalakovat je skutečně velice náročné a i znalci v oboru se to na poprve nemusí zcela podařit. Je to do určité míry i umění.


Odpovědět

1  2