Fórum - Téma


Skola smyku


Fórum Pokec všeobecný Skola smyku




2010-10-06 20:43:27

byl jste nekdo? tady zajimava sleva: http://aukro.cz/item12632...a_smyku_poukaz_sleva.html

2010-10-06 22:42:53

byl jsem a mohu doporučit každému dostal jsem to jako dárek od táty...jen jedna rada, půjčte si na to BMW od kamaráda s 6 ti válcem, bude to větší sranda. tam se můžeš vyblbnout a dostat do situací, který na silnici nepotkáš, resp. člověk má prostě trochu ten pud sebezáchovy tak to za deště nebude řezat jako schumacher. tam tě nic nelimituje a zjistíš co dělá auto v krajních situacích. z praktického hlediska je to asi blbost, asi se tam nic moc nenaučíš pro běžný provoz, ale alespoň uvidíš co tvoje auto udělá. docela mě pobavilo když jsem se ptal co dělat když se to opravdu dost utrhne. ve čtyřkolce prý držet směr a pořádně přidat, v zadokolce citelně přidávat plyn a doufat že se to chytne a v předokolce...no pustit volant, ruce k tělu a čekat na airbag:D dodnes nevím jestli si dělal srandu

2010-10-06 22:49:36

Urcite si musel delat srandu. V predokolce se nedotacivy smyk ridi lehce, pretacivy jako u kazdeho jineho auta - kontra, ale bez plynu.

2010-10-06 22:52:26

Nevim ,ale ja i u primery kdyz mi ulitne zadek tak kontra ,ale s plynem bez plynu to nesrovnam a kdyz jo tak se to rozlita . Kdyz dam kontra trochu plyn tak se to srovna skoro okamzite.

2010-10-07 09:27:31

Svobi, neni to tak jednoznacne, Ono je neco jineho, kdyz ti zadek zacne predjizdet vlivem toho, ze podvozek proste uz nezvladl co mel, a guma taktez a zadek ztratil adhezy nez kdyz jedes rovne a nejaka masinka ti trhne zadkem. Jak psal Jagy u predohrabu se pro nezkuseneho ridice kontroluje smyk daleko snaze, protoze i prave zoufaly pokus to zachranit plynem nevede do katastrofalni zahuby jako se zadohrabem, ale nejsnazsi zpusob je jak psal Jagy, vymacknout spojku a hodit kontra, v tu chyvily (kdy predek meni okamzite smer) vezme sebou predbihajici zadek, ale ten nema energii aby se prevalil az uplne na opacnou ztranu (diky tomu, ze nejede pod plynem, ale auto spomaluje) a vrati se poslusne za predek ... toto plati na malo kluzke vozovce, na mokru, snehu, lede to musi byt s citem, protoze prilisny kontr zpusobi, ze se stejne zadek predbehne... Uplne jina situace je kdyz jdete do driftu, to sem s primerou taky uz okusil a tam nezabiralo nic, spojka = auto slo furt bokem, ale rychle zpomalovalo, brzda = auto ukoncilo drift, ale predbehla me prdel, plyn = prodlouzeni driftu primym smerem, rucka (ano i tuto variantu sem se zoufalosti zkusil) = absolutne nepochopitelne chovani pro me, ktere skoncilo, ze sem odjizdel bez funkcni rucky .. takze v driftu vymacknout spojku a modlit se, ze se auto chytne ci zastavi pred barierou ktera vam pomuchla auto (v mem pripade smesice penumatik a sena). Jen zazrakem se mi a ni primusi ten den nic nestalo.

Kdyz sem jezdil s BMW (E30 1.8 IS), kterej nemel problem powerslidovat pod plynem i na suche silnici, tak sem se naucil ovladat i zadohrab, ale rovnou rikam, na snehu jakmile se neco stane, tak neni moc casu a ani moc sanci, kdyz to urvete na suche silnici, tak naopak je stim sranda, protoze staci trochu ubrat plyn = auto se vraci do puvodni stopy, pridat = opet vyjizdi do powerslidu, takze docela rychle se clovek nauci driftovat a snadno, jen umet byt citlivy na plyn. Ale na snehu sem byl zoufalec, stim sepak neslo rozjed ani rovne, natoz stim nejak akcne zatacet s plynem :) leda hodit do kufru tri pytle s cementem

Rozhodne vsem doporucuju neco takoveho abslovovat svym vozem, protoze kazde auto se chova uplne jinak, a to ne nejen diky elktronickym pomocnikum. Staci i v zime va snehu vyjet na letiste ci jinou opustenou plochu a tam si zkouset vybirat smyk, i tam hodne clovek pochopi a nestoji to nic (teda pokud nezaperkujete do osameleho sloupku dverma napred).

2010-10-07 12:44:36

no já se tam naučil že za mokra a na sněhu mám jezdit opatrně:D

2mato  
Mato
2010-10-07 12:45:54

bezne uplne staci ist na sneh a hned uvidis ake ma auto tendencie, mas asi len 50x pridanu citlivost adhezie...tiez kto jazdi dlhsie musi vediet aj pohladom odhadnut zakruty , skola smyku je pre takych ktori si pocas jazdenia nevsimli, ze ked moje gumy stracaju trpezlivost tak to citim dost dopredu ako `trhaju asfalt` /auto sa derie mimo smer/ a to iste citim aj zo zadnej napravy takze jazdit na limite sa da v pohode...ked niekto jazdi ako shumacher a strhne to hocikde hociako bez prihliadania na okolnosti cestu rychlost povrch rozlozenie vahy tak vela stastia alebo je ta skola pre tych co si uziju FUN ale asi to malokoho nieco nauci do zivota v premavke pokial to este doteraz nezistil.... inac zabavka isto dobra

2010-10-07 12:57:15

dokážu najít hranice auta na sněhu, na suchu, ale měnící se podmínky jsou dycky problém. pamatuju si jak jsem si v impreze GT říkal, že se nedá utrhnout prostě a praisl jsem ji co to dá. jednou mě v docela prudké zatáčce u betonárky překvapil štěrk, který se jim tam vysypal a na cestě tam nebyl tak jsem ho nestihl zaregistrovat a už jsem byl v zatáčce. v tu chvíli mě to začalo tlačit do ven na stromy, prostě jsem strhnul volant do protipohybu a dupnul na plyn a doufal. byl z toho krásný řízený smyk, ale jednou to vyjít nemusí.člověk musí mít k autu respekt, nikdy nemůžeš říct, že to auto máš v ruce nebo že víš co to udělá. i něco v čem jezdíš x desítek let tě dokáže překvapit. radši pojedu v klidu když vidím že podmínky nejsou vhodné a ne na hraně.

2mato  
Mato
2010-10-07 13:24:16

necakane podmienky ano, ale snazim sa vzdy pozerat na povrch cesty co najviac, no zalezi od rychlosti...do extremu sa nepustam, jazdim na isto tak aby som si bol isty co robim a do coho idem...ostatne patri na okruh

2010-10-07 15:26:44

Nevim no ja kazdou zimu litam treba na letisti at uz z jakoukoliv predokolkou tak jsem sel na plyn a kontra nepomohlo jeste pridat a vic kontra a tu nasi 0,8 jsem rovnal i skoro ze ztoho ze mi sel zadek na pred. Ale je to tam velky a mas to sam pro sebe to je vyhoda. Nevyhoda toho plynu je ze se ti ta prdel pri vraceni muze hodit na druhou stranu musis hold vcas srovnat volant . Stou spojkou se mi vrati taky ,ale trva to dyl no a kdyz uz je to hodne tak to nedas s plynem spis. Nedavno jsem zkousel mokra draha na kraji pisek asi v 90 kmh najet do pisku a strhnout leva prvne bez plynu a rozlital jsem se po draze jak hadrova panenka ze jsem myslel ze to nesrovnal (to samy se nam stalo i z escortem ,ale tam to pak radsi kamos zadupl brzdou ) a podruhy jsem to tam vzal z primcou stejne a hned na plyn a v okamziku kdy mi motor zabral jsem byl srovnanej . Ale vzdy zalezi na situaci ,aute ,gumach jestli jsou vsude stejny gumy ..... Treba na zimakach jsem s primcou nedotacivej ve predu Savy a vzadu Goodyer ,ale na letnich je takova neutralni a zalezi na situaci.

2010-10-07 17:19:27

2mato: s tim nejde souhlasit. Na skolu smyku jezdi i profici, kteri jezdili rally, zkuseni ridici i zavodnici a kazdy si to strasne pochvaluje, jak si vyzkousi mnoho situaci, ktere bezne nikdy nevyzkousis a kdyz se do takovych situaci dostanes, tak je vetsinou pozde.

Takze to, ze ma nekdo dost najeto nebo je zkuseny ridic, neznamena ze se ridic neco nepriuci z chovani sveho vozu a sama sebe. Nejakemu smykani na letisti se to nemuze rovnat, tyhle skoly jsou vice do hloubky. Mit moznost (penize) tam jit, tak tam jdu hned... takze snad nekdy priste.

2mato  
Mato
2010-10-07 17:54:50

Jagy: ale hej ja som to nemyslel tak ze tam chodi len nejaky jouda, ja som iba pisal, ze nejakemu trulovi co ma predokolku a je uplne lavy to cvicenie so zadokolkami vela nepomoze /do realnej premavky/ pokial doteraz nevie jazdit...o tej urovni a tom co si pisal nieje pochyb...ked to niesu profici tak tam chodia ludia lebo je to zaujimavy a zabavny event , to som myslel tou FUN...takze nejak som to nezhadzoval

ale povedzme si na rovinu, nejaky profik sa tam nechodi ucit , to co spravit ked mu ujde zadok na zadokolke...

2010-10-07 17:56:55

Ono je prave blbost si pujcit na tohle cizi auto. Kazdy tam musi jit se svym, at to ma vyznam.

2mato  
Mato
2010-10-07 17:59:14

ved presne ak sa chces nieco naucit ta jedine so svojim autom, aby si ho spoznal lepsie...pokial ide len o zabavu tak si mozes pozicat aj to bawo 6hrnek ak ti ho niekto pozicia

2010-10-07 18:41:41

Jagy souhlas nebyt to tak drahe tak tam jedu tez . Urcite je to spravne a jsi pod skusenim ockem a rekne cos udelal spatne a tak ,vyzkousis si ruzny styly a situace urcite dobra vec,.

2010-10-07 18:48:20

drahe? to je relativni no... i kdyz vemes v uvahu to ze si to obcas muzes vydrazit za lepsi cenu... tak i za plnou cenu se to muze vyplatit.. nez si pak auto nekde zborit.. a ete treba nekoho sejmout... atd atd...

Takze drahy..to je relativni

2010-10-07 18:50:21

No ja na to nemam to to radsi narvu do auta no . Ale mozna se tam podivam muj dobrej kamos kterymu i pujcim sem tam primeru si to preje k vanocum tak bych mu mozna na to pujcil primcu pac ma escorta a ten je na nic. Takze bych se tam mozna podival .

2010-10-07 20:57:46

Přesně na tom místě kde se to koná jsem byl v roce 2006, měli jsme to jako firemní akci, s grilováním a předváděcí akcí bmw. Měli jsme všichni firemní fabie 1,9tdi kombi a pánové řeknu vám nikdy bych nečekal, že se s tímto autem dá tak šíleně zablbnout. Nejvíce mě dostalo, když nás tam začali učit hodiny s najetím na kluznou plachtu!! Myslel jsem, že se to auto prostě musí převrátit

Pak ten šílený slalom a pod plným plynem na trojku pravotočivá táhlá zatáčka.....každy po téhle akci žádal vedení o nové gumy A jako bonus jsem se s tím borcem co to předváděl projel jeho bmw(jako spolujezdec) a trochu mě provezl,... kuwa ten to měl na té dráze celkem v ruce, jen ten sloupek od dveří mám otisklý na hlavě snad ještě dneska

Takže já to 100% doporučuji a nejlépe si už objednej nové gumy!!

2010-10-07 21:12:06

2 Svobi: tak jed urco s nim jako spolujezdec!


Odpovědět