Fórum - Téma


Škola (ne)úsporné jízdy


Fórum Pokec všeobecný Škola (ne)úsporné jízdy



1  2  3

2010-04-01 11:40:47

Horšie je, že po šrotovnom tu tie staré vraky, ktorých nás to malo pôvodne zbaviť, ostali, ale to je na inú tému

Ináč s Tebou súhlasím. Na to nám ale netrebalo šrotovné, dialo sa to predtým a deje sa to teraz. Stačí sa pozrieť po rodine a je to. Ujo mal starú užovku (Š105) a to auto nešlo, raz sme to auto mali požičané a krvopotne sme z neho vytiahli 110km/h tachometrických, keď sme to auto odstavili, počul som ako plače, že konečne stojí, lebo ujo jazdil pomalšie ako kázali predpisy a otáčky to ani nevidelo, keď išiel traktor, ujo sa za ním radšej vliekol... Najviac na nej išiel 90km/h pokiaľ viem, ináč tak 80km/h medzi dedinami. Tohoto sa zbavil a kúpil fungláč Feliciu a nebudem radšej už nič hovoriť, asi Vám to je jasné...

Ďalším skvelým príkladom je bratrancov Passat TDI, ktorý má po dedovi. Keď ho dostal do rúk, to auto nešlo viac ako 110km/h, po bratrancovom dlhodobejšom užívaní a "zásahoch" typu "pojď ty kurvo" auto lieta 180km/h budíkových a neprotestuje

Takže treba šetriť s rozumom, na jednej strane auto akože jazdí úsporne, ale na druhú stranu umiera... Každé auto treba vyvenčiť, nevravím, že ho treba točiť do nemlátom, ale občas mu podkúrte, nech nezlenivie.

2010-04-01 12:35:06

ano ano, treba mu dať občas oheň aby nezlenivelo ... inak, oné, motor má min. spoterbu pri dosiahnutí max. Nm (max. účinnosť asi 32% pri benzíne) alebo ma na škole klamali?

jasné, že tak nejazdím lebo bojím bojím, že rozletí. Podla návodu je to takto 1. do 25km/h, 2. do 45km/h, 3. do 65km/h, 4. do 75km/h a 5. Ale občas dostane 4t RPM na prečistenie

..." pre zaujímavosť, parný stroj má účinnosť až 90%!"

2010-04-01 12:42:34

Nechtěl bych po takovém chytrákovi auto...noo.. Větší blbosti jsem už zas dlouo nečetl..

2010-04-01 13:46:36

To je určite propaganda štátu, snaží sa tým najmä tie silnejšie autá umelo spomaliť, aby tak zamedzil cestnému pirátstvu

2010-04-01 13:51:25

.. aj takto sa dá

http://natankuj.sme.sk/c/...m-rychlostnom-stupni.html

2010-04-02 11:29:24

Neeee... tak to je už moooooc... to snad ani není pravda ne ?

2010-04-02 11:50:39

Kibo: přiznám se že jsem nepochopil to s tou škodovkou, co se stalo s tou felicií....?

2010-04-02 13:02:48

Blbo povedané, tiež nejde viac ako 90 km/h

2010-04-04 00:42:50

jooo parni stroj 90% co se tyce vyuziti sily pary a to proto ze je tam dvojčinny pist ale nejak musis tu paru vyrobit takze tam topíš že... plus třeni a tak tak jsi rad ksyz se dostanes na nejakych 8%

joo sice jezdim za nejaky 10litru ale uziju si kazdy litr.... kdybych chtel setrit jezdim na babetě nebo jeste lip na kole

2010-04-05 12:15:45

otazku spotreby nejak neriesim 8,5-10 l plynu je stabilne .......4-5 l benzinu ...

2010-04-17 22:38:05

No v mojej N15 1.4 to radsej udrziavam na tych 2 tis. v meste... ono to ma taky divny zvuk pri IV v 50 (1700 ot.) je to trapenie motora...

a niekedy treba naozaj vyhnat pavuciny z otackomera (len ked je motor zahriaty), tak obcas mam 5-6 tis. na chvilu pri zrychlovani mimo mesta...

ked som skusal maximalku mal som (tacho) trochu nad 175 kmh na V (4500 ot.) aj na IV (tesne pod 6000) - zvlastne ze viac to nedalo na IV kde som mal pri 6000 max.vykon

pre toto auto sa mi optimalna rychlost (hluk) zda 110 kmh (3000 ot. na V), potom je to uz hlucne. Aj spotreba je pri 110-120 nizsia ako o dost ako pri 130-140.

2010-04-18 16:32:11

na křižovatce vypínat motor :D že při startu mu to veme víc než když nechá 1minutu nastartováno :D

Sice mám jenom N16 66KW ale taky řadím těch 2500-3000 otáček a spotřeba těch 7-9litrů záleží jak jedu :))

článek o ničem :D

2010-04-19 10:49:28

1.5 66kW Almera; zrýchľujem výhradne od 2000 ot. Ak aj idem pod 2000 tak len na brzdenie motorom s pusteným plynom. Spotreba od 6,7 do 7,5 podľa štýlu jazdy a ročného obdobia. V zime mám spotrebu vyššiu.

Ale treba povedať, že sa dá jazdiť aj na 1500 ot., ak má človek aspoň 3l nafťák.

Úsporná jazda je predovšetkým predvídavá jazda, nie štýl plyn-brzda-plyn. To úplne stačí na úspornú jazdu

2010-04-20 20:03:39

Ja na mojom SR20DE radim okolo 3000 ot/min a ked idem tacho 90, tak obcas zabudnem hodit 5 stupen (to mam este zo Zigula - len 4stupnova prevodovka) a nemam pocit ze by to vadilo, otacky su nieco nad 3000 vtedy. Obcas motor samozrejme osolim na 6000rpm na dvojke, sem tam na trojke, aby som vyhnal pavuky z vyfuku. Co sa tyka rychlosti v obci 50, tu mam zaradenu vzdy trojku. PP dlhodobo ukazuje spotrebu 7.8, co moze byt realnych 8.3....

2010-05-01 18:18:32

Tak jezdit s SR20 na pětku 50 je už solidní úchylka .. Však jde cítit, jak se to auto třepe jak startka, tak nechápu, jak tohle může někdo provozovat.. Osobně po městě jezdím na čtyřku 60. A spotřeba ve městě se tu taky řešila (není město jako město) .. Takže to je nic neříkající údaj. A při 4000ot/min. se vám žádný pavouk z výfuku nedostane, protože v těhle otáčkách to teprve začíná zabírat

2010-05-01 18:31:30

Úplně normálně to jde provozovat.Dlouhá rovina v Praze kde je padesátka,dám za pět a čtvrt plynu.Motor přede jak kotě a vůbec nic necuká.Asi to máš blbě poštelovaný.Jel se mnou Eksen a divil se tomu,jak to dobře jede.

2010-05-01 18:55:49

Máme v práci týpka, co na dvojkové octě 1,6 jezdí na pětku 40 a chrochtá si, jaký není slušný řidič.... Vždycky brečím za to auto, jak slyším ten motor.. Takže vím, že tenhle způsob jízdy někteří preferují (neber to jako narážku ).. Nicméně, když pominu všechny dohady a názory, tak bych řekl, že ten manuál k tomu motoru vytvořil někdo, kdo o SR20 ví 100x víc, než celý nissanclub dohromady ..

2010-05-01 19:06:58

Jo,to je možné.Ale dovolím si o sobě říci,že slyším jestli jde motor dobře a nebo ne.Přeci jen už mám naježděno moooc kilometrů.Kdybych si myslel,že tento motor tím trpí,nejezdil bych tak.Dá rozum,že do kopce,na pětku a padesátkou nepojedu.To přeřadím.Já píši o dlouhé rovině.Ale toje jedno.Každý jezdí stejně podle sebe.

2010-05-03 12:31:38

Tak pre tych mudrlantov, co presadzuju vytacanie motorov tu mam jeden zaujimavy clanok:

http://auto.idnes.cz/mode...00420_111826_automoto_fdv

2010-05-03 12:43:51

No to mě baví že jsi dal zdrovna odkaz na tento článek..... Už jsi viděl nějaký ten motor TSI s najetým 200.000 tis. km a pořád v perfektním stavu? Já SR20DE ano. Možná těm novým motorům 1100 otáček nevadí, ale kolik takových motorů na silnicích jezdí? Většinu starších motorů tím naprosto zabíjíš, pokud neřídíš zrovna autobus. Také je třeba říct že ten člověk je konstruktér ze škodovky, takže si všimni že v tom rozhovoru nenajdeš naprosto žádná negativa těch nových motorů, což taky o něčem svědčí.....


Odpovědět

1  2  3