Fórum - Téma


Škola (ne)úsporné jízdy


Fórum Pokec všeobecný Škola (ne)úsporné jízdy



1  2  3

2010-03-31 13:43:54

Tohle jsem našel na idnes a dost jsem se pobavil

http://auto.idnes.cz/uset...00331_110018_automoto_fdv

vypíchnu pár bodů

  • řazení v 1 700 otáčkách? Žádný problém!
  • při padesátce se na pětku motor jen tak "převaluje", zvuk má trošku dunivější, než jsem zvyklý, ale opravdu to jede.
  • Musím podřadit na čtyřku, ale opět – na 1 500 otáčkách auto jede bez problémů i v obsazení třemi lidmi.
  • "Padesátkou se dá jet přinejmenším na tři rychlostní stupně: na trojku bude okamžitá spotřeba kolem 5,2 litru, na čtyřku čtyři a na pětku jen 3,2 litru. Úspora je jasná – až na výjimky se dá říct, že čím dříve zařadíte vyšší stupeň, tím jedete levněji," říká.
  • na křižovatce jsem nezatahoval ruční brzdu, aby brzdová světla zbytečně neodebírala proud (a tím i palivo), a asi bych vystartoval na křižovatce, abych to stihl před kamionem a nečekal, až přejede. Na výjezdech z vesnic bych měl problém s tím, že mě všichni zuřivě předjíždějí a já se loudám a zdržuju je.
  • V praxi se u většiny motorů dá jet třeba na pětku při 1 500 otáčkách. A motoru to na rozdíl od zažitých názorů neškodí
  • Vypínejte motor i při stání na křižovatce
  • Nevozte zbytečné věci ani plnou nádrž paliva
  • Omezte klimatizaci , chlaďte při cestě z kopce
  • Při jízdě je pak výbornou pomůckou palubní počítač – sledování okamžité a průměrné spotřeby přímo vybízí k ekonomické jízdě.

Toho chlapa bych fakt chtěl potkat někde na cestě

2010-03-31 13:49:37

a kupujte jen ty dobrý auta, protože ty špatný, jsou fakt špatný

2010-03-31 13:55:59

tady konecne vidis proc ty foobky jezdi tak pomalu "šak vym kamo jako to je zavodak nahodiš hlynyki das nizkej profil a kluše to jak ferrári ale takhle fárám za 3 litroše na kilo a to se vyplatí neee?"

a ja su pak nasranej když chytim kolonu.... normalne jezdim do brna 25minut a kdyz chytnu kokota usporného jeste nedejboze s levym kolem na čáře tak bych střílel..." taky občas jezdim na ECOvýpary z nádrže... ale stejne jedu tech 80 ale furt na 5ku a ne ze kolikrat za 2

když spichat tak s rozumem když šetřit tak taky... prvni co mi rikali v autoskole neohrozuj neomezuj...

2010-03-31 15:39:53

Asi nějaký bývalý pacient z psychiatrické kliniky.

motto : Čím víc šetříš, tím máš větší hovno

2010-03-31 15:48:55

Vetsi blbost jsem dlouho necetl. On si mysli, ze timhle usetri penize.. Asi jako si nekdo mysli, ze usetri, kdyz nebude menit olej a pak meni cely motor.

Po takovych lidech auto nebrat ani zadarmo!

2010-03-31 15:56:02

Takychto soferov, ktori chcu silou mocou usetrit vidiet na nasich cestach pomerne casto. Myslim, ze sposobia viac dopravnych nehod ako ostatni vodici. Akurat vsetkych na ceste naseru, ale podstatne, ze nasetria tych svojich par halierov

2010-03-31 17:09:30

Nechci slevu zadarmo

Nakonec měli poradit, aby jsi nestartoval motor vůbec - pořídíš si někoho na tahání a je vystaráno!

2010-03-31 17:26:43

No neviem, ale na Primere (96kW) naozaj nie je problem ist 50 na 4-ku. Motor ma okolo 1500ot a vobec necuka, pri pridani plynu ochotne zrychluje. Na 5-ku by to uz spadlo az k 1300ot, to by som mojmu motoru fakt nerobil.

Na firemnej HTP (51kW) sa zasa pod 2000ot neda chodit vobec, takze po meste 3-ka.

Na 730i (E32, 138kW) som mal stary 4stupnovy automat, ten mi radil pri jemnom plyne hore aj pri 1600/1800ot.

Takze az tak hrozne to s tymi nizkymi otackami urcite nebude, zalezi na objeme motora a gramazi auta.

A na sprevodovani, samozrejme.

2010-03-31 17:29:29

Jak se chovat k SR20 se resilo. I v manualu je jasne psane, v kolik je idealni radit, jinak trpi prevodovka! Zajimave, ze ja jezdil s 170ps SR20DE za 7l a radil jsem ve 3tis. ot. Kde udelali soudruzi chybu?

Kdo jezdi vylozene pod 2000ot. s SRkem je blazen. Zjistete si jake jsou palivove mapy na motor, ale 1500rpm je zvyseny volnobeh, aby se zahral motor.

2010-03-31 18:23:20

Můj tip: projíždět obec na pětku se dá i bez plynu

2010-03-31 20:03:41

panove, ja mam nebalhy pocit, ze to je nejaky pred-aprilovy clanek, tohle se vazne jinak chapat neda

jagy, no 7l hezky, ale na jakou zivou vahu? :) s mojim tankem tech 7l mam pri velmi dlouze plynule jizde (dalnice, 130 tacho).

Ale i tak, jagy ma pravdu, SR20 vam dava zvukove dost najevo, jak chce jet, a otacky vyrazne pro 2000 to nejsou. (na 144ky CVTcko pri klidnem plynu radi tak, ze otacky spadnou kolem 1800)

2010-03-31 22:40:38

popravde po meste ci prez vesnice jezdim vetsinou na 5ku 50ka je cca 1500 otacek staci lechtat plyn a na pridani se auto ochotne rozbehne je fakt ze kdyz to nekdo pak prislapne k podlaze aby tam mel 90-100 ale pri plynulem zrychlovani zvlast po rovine necitim zadny problem... krasny linearni zatah.... takze pokud nekdo jezdi s rozumem nemuze byt problem....

2010-03-31 22:52:37

Artee: Mas pravdu, ze Sunny je lehci. Kdyz jsem jel do Jablonce (pres celou CR), tak jsem dal dokonce 6l. A to dostal nekolikrat poradne za usi.

Stejne ale nikdy nepochopim tenhle pokus "setrit". Protoze zadne setreni se nekona... ale komu neni rady..

2010-03-31 22:59:02

Čo by sa nedalo. Tiež tak chodím, s rodičmi aby nepindali na spotrebu, ale radšej ho držím v optimálnejších otáčkach a nedusím za každú cenu na 1500 aby som ušetril 2 Eurá na 100km. To už riadne cítiť že sa to trápi pri 1300 keď to môže ísť 5500. Japonc(k)i(y) to majú radšej vo vyšších otáčkach

2010-03-31 23:01:30

Fizzbiker:Je to tak.Taky jezdím na pětku 50 a i 230 km/hod.Žádný problém.Ten motor si to vezme.A Eksen ,když jsem ho vezl,sám říkal,,koukám,že Ti stačí pětka".Jel jsem s ním po Evropské a jel jsem 50.Prostě si toho všimnul,protože má 1,6 a musí třeba řadit tam,kde já nemusím.Tím chci říci a přispět k tomu o čem je tu řeč,že záleží na motoru a okolnostech a každá jízda je jiná.Ale znova potvrzuji Fizzbikera.Ano,na pětku se dá jet i padesát a to bez nějakého cukání a trápení motoru.(samozřejmě ne Barandovák(nebo Mohelničák) padesátkou nahoru).

2010-03-31 23:20:44

To, ze ten motor jede 1500ot. neznamena, ze je to pro nej dobre. Ty slysis, jak ten motor reaguje pres ten vyfuk?

Ty jezdis na 1500ot. a mas 9l spotrebu, ja 2000-3000ot. jako bezne pasmo ve kterem se pohybuju a jezdim za 7l. Nekde bude asi chyba. Uz jsem to psal vyse... 1500rpm jsou otacky zvyseneho volnobehu.. jen ten motor trapite a na spotrebe si nepridate. Ale porad se tady opakuju.. a stejne se lidi budou hadat, ze maji pravdu.

2010-04-01 10:05:15

Dávam v tomto jagymu za pravdu, nielen že je počuť, že ten motor nie je z toho nadšený, ale je to aj cítiť, motor cuká a na plyn nereaguje tak ako by mal, chvíľu mu trvá, kým sa spamätá, reakcia nie je okamžitá. Mám dokonca odmerané, že aj na diaľnici mu chutí vyššia rýchlosť, prdkal som sa 90-100 km/h a mal som vyššiu spotrebu ako pri 140-150 km/h. 3x som to vtedy prepočítaval a nechcel som tomu sám veriť

Ja som mal doteraz najvyššiu spotrebu cca 9,5l a to bolo po meste v zime a to som sa aj dosť naháňal. Kým som nemal upravené veci na motore, mal som po meste najnižšiu spotrebu 8,2l a to som nejazdil na spotrebu, bežná svižná jazda, mesto na vytočenú trojku a obchvat tiež svižne. Mesiac som sa snažil ísť predpisovo a hlavne na spotrebu, aj som skúšal radiť podľa manuálu a výsledná spotreba? 8,5l Buď som debil, čo nevie jazdiť, alebo má moja Primerka naozaj radšej otáčky

2010-04-01 10:14:49

Tak zase jak kde, třeba u toho htp nebo třeba QR18DE bych tomu věřil že skutečně optimální otáčky jsou kolem 2000, i když máme služební fabii 1.4 59kW a to pod 2500 jede snad hůř než favorit.... Nejhorší na tom článku je asi to zobecnění že 1500 jsou dobré provozní otáčky pro každý motor.

2010-04-01 10:26:25

To je pravda, to som presne chcel napísať, ale od radosti, že mi vôbec fórum funguje, tak som na to zabudol

Je pravda, že favoritu také otáčky stačia a naopak vo vysokých trpí, japonské motory, hlavne tie dvojlitre, naopak zasa určité otáčky potrebujú, takže je pravda, že sa to nedá zovšeobecniť

2010-04-01 10:55:05

Nechcem sa nikoho dotknúť ale stačí pozrieť na koncového užívateľa Fábií a podobných áut. Po 1989 a po šrotovnom sa vymenilo kopec áut. A kto bral škodovky? Tí čo ich mali aj doteraz a majú návyk nevytáčať pokiaľ netreba. Čím vyšší prevod tým menej žere. Lenže tým že sa zmenia autá na cestách ešte neplatí automaticky že sa zmení aj myslenie vodičov a staré zvyky z MBéčiek a žigulákov. Ale samozrejme sa to netýka všetkých.


Odpovědět

1  2  3