Fórum - Téma


Škarka ?


Fórum Pokec všeobecný Škarka ?




2008-02-12 10:29:52

Sorry za nicneříkající název threadu, ale použil jsem ho z níže vloženého odkazu.

Přečtěte si to.Jaký na to máte názor ,

Je fakt, že u předchozího auta jsem na emisích málem omdlel, jak to auto technik vytáčel.Motor úplně lezl ven z auta.

A nejednalo se o několik vteřin, ale o pár desítek vteřin až minut.

Přitom výsledek emisí byl více než dobrý.

Nevím, jestli si nechám po přečtení tohoto článku příště ničit takhle motor.Asi to nějak obejdu.

Co vy na to ?

http://www.oleje.cz/forum...s=0&postorder=asc&start=0

2008-02-12 10:43:55

zajimalo by me jak delaji mereni kourivosti V3S a tatry

2008-02-12 11:47:21

Pozri sa na to tak ze kludne si mozes namontovat vlastny obmedzovac, proste si kupis krabicku na sledovanie otacok, tzv. shift light tam nastavis otacky a ked by sa ti mala rozsvietit dioda tak si proste vyvedies kablik ktory zopne obmedzovacie rele a motor nikto nikdy nevytoci nad tebou stanovenu hranicu. ja mam obmedzovac fabricky na 6200 a nemam problem ked to tam bude drzat aj 30 sekund proste motor vypne vstrek a motor uz dalej nejde, ale ja mam benzin tomu je to jedno par sekund hore dole. Ale naftaky su na to citlivejsie tak neviem ako to znasaju.

Ked budem chciet tak z mojeho shiftlightu vytiahnem kablik a pripojim to na obmedzovacie rele ktore tam aj tak mam a budem si max otacky nastavovat sam, ale zatial to nepotrebujem. Ak mas obavy o svoj motor tak tato je pomerne lacna investicia.

POZOR - precitajte aj text nizsie nez sa do man pustite:

TEXT: Bohuzial neviem ako je to s legislativou ci moze motor vypinat aj skor ako ma v technicaku, takze cele je to len moja domienka ako motor vypnut skor ako dosiahne maximum.

2008-02-12 12:52:01

Vytáčení dieselových motorů naprázdno do vysokých otáček neuznávám, je to zbytečné ničení motoru, který na těchto otáčkách normálně skoro vůbec nejezdí. Tolik můj názor. Ale slyšela jsem už o případech, kdy se po ME a surovém vytáčení motor poškodil nebo začal chovat jinak než dřív, prostě to už nebylo ono. Konkrétnější být nemohu. Mechanik, kam jezdíme na emise, je zastáncem dieselů a naštěstí má ke starým motorům ohled.

Stejně je to blbost takhle rvát motory osobáků do vysokých otáček, když vidím, kolik smradlavých čoudících náklaďáků jezdí úplně v klidu. V regionu, kde bydlím, jich jezdí strašně moc a jsou snad rozlezlí úplně všude jako mor. Hrůza. Nedá se ani dýchat.

2008-02-12 13:27:18

Omezovač je nesmysl, protože z přístroje na měření emisí vyjede lístek, na kterém je napsáno, v kolika otáčkách se měřilo a kolik otáček má motor v přechodovém rytmu mít. Pokud nesouhlasí, problém je stejný, jako zvýšená kouřivost = nesplnění emisních limitů = nedostanete zelenou známečku

Takže pokud jedete na emise s dieselem a nejste si jisti stavem a minulostí motoru, rozhodně si udělejte výmněnu rozvodů. Pakliže na motoru není nějaká zvlášť veliká závada (např... načatá ojnice, naprasklý píst... nebo podobné závady, které by se vám stejně brzy projevily s naprosto stejným výsledkem, tedy KO motoru), nemusíte mít z vytočení motoru strach. Trošku to bolí u srdíčka, ale autí to zvládne a když je mechanik na emisích zručný, tak Vám to vytočí jen 4 x na pět sekund a měření je OK.

2008-02-12 15:42:05

Stejně mi tohle tůrování vadí, motor se takhle brutálně rve jen při emisích, jinak se s ním jezdí v daleko nižších otáčkách.

Nevím, co je na tom pravdy, ale kdysi mi jeden chlapík říkal, že se to musí vytáčet kvůli neschopnosti běžných měřících přístrojů zjistit emise z nižších otáček, ale třeba moderní přístrouje BOSCH to umí zjistit i z těchto nízkých otáček a motor se tím pádem nemusí rvát do extrému. Netroufám si říct, zda jsem to zde formulovala přesně, ala tak jsem to tehdy pochopila.

2008-02-12 16:02:44

su to dva rozne nazory ale v podstate by motoru nemalo vadit vytacanie bez zataze isto nie furt ale doris co uvadzas ty je bezna premavka a tam mas nejaku zataz takze tam ho zatazujes viac (otacky mas mensie ale odoberas vykon ktorym sa chces preniest dopredu-dozadu)

no u starsich motoroch by to veru bolelo aj mna a este poradim pred emiskou skuste si dat stople do usi a sami trosku preturovat.nepomozete si extra pretoze taka je legislativa aj u nas a tiez som pocul ze motor potom ostal ko bo sa zadrel.(pootocili sa loziska a prestali mazat atd ale je to iba z pocutia)

2008-02-12 16:11:08

miskus: To ano, jen mi to u toho starého motoru dost vadí. Má už svůj věk a kilometry, ale funguje moc pěkně a vždy se bojím, aby se při něčem takovém nepoškodiI, jak už se párkrát přihodilo jiným lidem. Ten zvuk při vytáčení do extrému je pro mne hrozný, chápeš. I když má samozřejmě zátěž z provozu, nikdy na tak vysoké otáčky nejezdíme, není ani důvod, když jeho maximum krouťáku je o 2000 otáček níže, kdy tahá nejlépe a má příjemný zvuk. Je to prostě nepříjemný pocit, když se na to člověk musí při emisích koukat. Bolí mě to, i když je to jen stroj.

2008-02-15 18:23:32

Včera jsem poprvé absolvoval emisní a technickou kontrolu u dieselové almerky.Se strachem,po přečtení tohoto vlákna,jsem přistavil autko k měřícímu přístroji.Okamžitě jsem se zajímal o podrobnostech tohoto měření nebot dieselové emise jsem nikdy neabsolvoval.V rukou potvrzení o výměně rozvodáku jsem čekal co se bude dít.Ale byl jsem mile překvapen přístupem servisního technika,bylo vidět,že dieselům rozumí.4 krát vytočil motor na 5 000 otáček,ale na velmi krátkou dobu.Ani se mi nezdálo,že by motor nějak řval a trpěl.Po měření mi sdělil,že hodnoty kouřivosti jsou na úrovni nového vozu,ačkoliv mám najeto 173 000km.i když motor nepatří mezi novinky,je vídět kvalita meteriálů , z kterých byl vyroben.Nedám na něho dopustit.Kolik starších dieselů po tolika km startuje na první protočení?Dorisko,prosím,jak jsi na tom ty ,po tolika km,se startováním?Jinak,jadnalo seč o STK Šenov u Havířova.

2008-02-16 09:26:44

Já Ti můžu napsat, jak jsem na tom při startování. 150.000Km na tach. Studený motor při jakékoliv teplotě (zatím nejvíc -13) chytá na ťuk. Teplý točí 2-4 sekundy. Asi podle nálady, nebo co. Je to ta jediná věc, co mě na mé Almeře štve a pak ještě, že je líná jak fena.... i staré Favority mi dávají klepec.

2008-02-16 10:09:27

Miroslav: Tak to je moc dobře, že Vaše Almerka je v pohodě a že netrpěla. Kvalita je opravdu znát. No my jezdíme na STK taky do Šenova - máš určitě na mysli tu stanici po pravé straně v kopci, když se jede směrem z Havířova na Ostravu, že? Tam jsou hodně rozumní a solidní. No a na emise jezdíme až do Bohumína k jednomu šikovnému chlapíkovi, který má právě ty přístroje od Bosche, takže taky motor Primerky netrpí zbytečným a dlouhým tůrováním.

Co se týče startování, je to přesně jak píšeš, motor naskočí okamžitě s otočením klíčku. Zpočátku jsem se párkrát skoro i lekla, je to fakt rychlovka a člověk to ani nečeká. Je jedno, zda startujeme v zimě studený motor nebo zahřátý třeba i v letních vedrech. Taktéž nedám na kvalitu a spolehlivot tohoto auta dopustit.

2008-02-17 21:56:01

Promiňte, že vám sem lezu s benzíňákem, ale v listopadu jsem byl na emisích a primerka při svých 165000 km a jedenácti letech měla emise jako nová. Jinak mechanik byl v pohodě, 4x do 5000. otáček, vytiskl papír a bylo hotovo. Zato na STK mi to dali vyžrat. Obě nová přední světla (předchozí majitel tam asi dal silnější žárovky, takže ruply skla) a oba nové motorky do světel a do měsíce znovu na STK.


Odpovědět