Fórum - Téma


Servisní intervaly 350Z 230kw?


Fórum 350Z Servisní intervaly 350Z 230kw?

Informace o modelu: Nissan 350Z (Z33)


1 ......... 3  4  5  6  7

2014-05-07 16:47:46

vela z vas chodi aj TF a vie kdo je clen taboo, tak tu je naozaj velmi hodnotny thread co sa tyka presne rovnakej debaty ako bezi tu...a mimochodom, taboo oznacil castrol ako druhy najhorsi olej, skuste tam s nim na tuto temu podebatovat, mozem vam zarucit ze sa sice budete citit ako blbeckovia, ale hodne sa naucite...jo a ta historka s opicami je skvela...

nedovoli mi to sem dat rovno odkaz, tak je to v sekcii Tuning motoru+vyfuky, topic sa vola Mitsubishi Lancer EVO-jaky olej?

2014-05-07 17:02:00

Je to vše hezké co zmiňuješ, ovšem když to tedy tak co do viskózity "škodí" - kde jsou ty negativní výsledky? ...Když Castrol je tak špatný, kde je ten důsledek?

Jako blbec si připadat určitě nebudu do tý doby než někde uvidím důkazy.... Důkazy však jsem zatím viděl co do použití olejů jen přesně opačné a u srovnání použití značek žádné...

2014-05-07 17:09:04

odpoved je jednoducha: pokial sa olej prevadzkuje mimo svojej idealnej pracovnej teploty, tak nema pozadovane mazacie vlastnosti. Idealne teploty pre rozne viskozitne triedy najdes v tabulke o stranku spat.

Ak je teplota oleja voci jeho viskozite prilis nizka: olej je prilis husty, o co je hustejsi o to sa znizi jeho prietok a zvisi sa tlak. Nebudeme sa snad hadat o tom, ze pre mazanie je dolezity prave prietok. Tym ze sa znizi prietok, sa zvisi teplota oleja v loziskach a moze dojst k poruseniu olejoveho filmu. Zvysuju sa straty vykonu v olejovej pumpe, celkovo sa prehrieva motor.

Ak je teplota oleja voci jeho viskozite prilis vysoka: olej je prilis riedky, hrozi porusenie olejoveho filmu, klesa tlak oleja co negativne vpliva na napr. hydraulicke zdvihatka, olej sa vyrazne degraduje.

Este stale mas nazor ze o olejoch nich neviem? Na vsetky tvoje posmesky som ti dal jasne a relevantne argumenty a cisla...A preco si taboo mysli ze castrol je shit? No opytaj sa ho, som si isty ze ti da perfektnu a vycerpavajucu odpoved, on je totiz typ cloveka co vie co pise...

2014-05-07 17:26:04

Opět...

Já rozumím co píšeš, chápu co tím myslíš, ale nepřinese to odpověď na otázku, jak je možné, že v praxi nic takového nepozoruju za statisíce km, ani ve svém širokém blízkém okolí....

Pravda je asi v tomto úhlu relativní.... jinak si to nedokážu vysvětlit...

Já už jsem si na to obrázek udělal dávno i jsem si to zkonzultoval s odborníkem.... - Ok - celou dobu říkám.... nebudu ti ani jiným nic vyvracet.... Na druhou stranu prakticky změnit mé přesvědčení asi taky není možné...

2014-05-07 17:32:34

imolared: ok, uzavriem to tym, ze sa ta nesnazim o nicom presvedcit, proste som mal pocit ze zopar udajov k veci neuskodi, myslim tym ohladom "automatickeho" pouzivania olejov triedy 60 pre produkcne auta, bez toho aby boli najprv zname prevadzkove podmienky.. Kazdopadne, padli tu nazory ako ze olej vobec nema danu prevadzkovu teplotu alebo ze olej triedy 60 ma prevadzkovu teplotu od 85st...to su proste hluposti a tym co som napisal som sa ich snazil vysvetlit... urcite nemam potrebu ta o nicom presviedcat, nakoniec vsetko co som mohol k teme napisat je tu... je to pre vsetkych a kazdy ma vlastny rozum aby si urobil vlastny nazor...

2014-05-07 17:43:40

Určitě není od věci - mít o tom informace, které tu padly. Já koneckonců souhlasím s otázkou sporadické vhodnosti při výběru olejů, o nichž tu padla řeč.... Na druhou stranu jsem jen čistě reagoval na ty negativa při nižších teplotách - o kterých bylo řečeno, že motoru uškodí, přičemž v praxi je tuna aut co s oleji 60 jezdí při teplotách kolem 85 a nikdy žádný problém nemají... Nevyvracím údaje z těch tabulek... jen mi přišlo odvážné tvrdit že škodí motoru, když kde nikde problémy v reálném světě mimo tabulky tu nikde... Což se naopak často při opačné problematice říci nedá... Hlavní je, že každý z nás ví jak docílit bezproblémového provozu svých aut co ku svému použití...

2014-05-07 21:38:15

imolared:

pridám trošku vody. Mám na 350ke namontovaný aj teplomer motorového oleja+tlak oleja (ten je stock). Predtým som tam mal po kúpe olej 5w40 alebo 5w30 už presne neviem a pri vyššej záťaži mi ubúdal tlak oleja (vtedy som si myslel že je to normálne). Zmenilo sa to až ked som dal 10w60 tlak oleja bol vtedy optimálny a nemal také veľké výkyvy ako na 30ke.

Po nomantovaní teplomera sa pohybuje teraz (cca 20°C) moja prevádzková teplota na okreskách okolo 110-125°C A to mám veľkú hliníkovú olejovú vanu s prepážkami !! Na okruhu pri teplote do 20°C sa to pohybovalo nad 125°C. Uvidím ako sa to bude pohybovať v lete ked bude teplota okolia 30+°C. Myslím si že toto by w30 znášal tažšie a bál by som sa o motor. 10w60s prehladom:)

2014-05-07 23:48:41

...Koneckonců jediné co výrobce předepisuje je výkonnostní třída (např. ACEA) a v té je nepřímo obsažena informace o ((minimální)) možné HTHS viskózitě... toto jsou jediné parametry co je třeba dodržet... Samotnou viskózitu jsem si vždy upravoval dle užití a vždy bez problémů...

...Jen ještě maličkost k tomu, že pro10w-60 olej není pracovní teplota cca 85 *C teploty ....třeba mé bývalé BMW M3 E46 má doporučenou od výrobce 10w-60 - a její běžná provozní teplota je 85*C (při běžné jízdě)... Nikdy žádný problém... - ty auta i právě daily use natáčí statisíce km - kdyby se špatně mazaly asi by to tak nebylo... u 370Z s chladičem taky a nikdy problém a v jiných vozech co při běžné jízdě topí stejně taky nikdy žádný problém.... Běžně když na to šlapu tak u těchto a podobných aut se pohybuju v teplotě 90-110 a na okruhu i 120 - problém v praxi nikdy žádný...

Jediná ustálená věc je, že vozidlo s takovýmto olejem "může" mít vyšší spotřebu (prakticky jsem nikdy nepozoroval) a "může" mít nižší výkon (opět jsem to praxi nikdy nepozoroval) ....ovšem že bych si tím "uškodil" a vůz nekvalitně mazal - o tom z hlediska "praktického života" nemám obav

Samozřejmě neříkám to, že pokud budu mít vozy na běžné ježdění co topí 80-100 že ten olej je vhodný.... - spíše samozřejmě ne - pokud však můj styl použití je takový že si s tím pro radost chodím zajezdit ostře na okresky a auto umí více topit - opravdu mi přijde přitažené za vlasy že bych mimo to při nižší teplotě tomu škodil... - BMW či Alfa Romeo běžně tyto oleje doporučují a provozní teplota motoru často nedosahuje tolika co třeba právě i u Nissanu Z... (resp. je běžně kolem té klasické teploty 85*C - 95*C)

vždy řeším jediné.... - má olej 82*C resp. 180*F ?? - je zahřáty - můžu na to začít šlapat..... tuto teplotu a vyšší považuju za provozní bez ohledu na olej - prakticky vždy bez problémů.... Kdysi jsem s tím olejem 60 najezdil 100tis km i v daily Mondeu s motorem V6 Duratec... - to auto z doslechu nakonec umíralo na rozpad podvozku a kastle a jediné co fungovalo byl nikdy nerepasovaný motor co měl v těle 450k...

Furt baladujeme o tom samém dokola - já už končím, vhodnost oleje 60 sporadická a specifická - určitě to nechce jeho užití automatizovat - je třeba posoudit okolnosti, ale v praxi škodu nezpůsobí a bát se ho jako nějaké zákeřné tekutiny není třeba

2014-05-08 07:40:35

Po nomantovaní teplomera sa pohybuje teraz (cca 20°C) moja prevádzková teplota na okreskách okolo 110-125°C A to mám veľkú hliníkovú olejovú vanu s prepážkami !! Na okruhu pri teplote do 20°C sa to pohybovalo nad 125°C. Uvidím ako sa to bude pohybovať v lete ked bude teplota okolia 30+°C. Myslím si že toto by w30 znášal tažšie a bál by som sa o motor. 10w60s prehladom:)

... a ak je teplomer napr. vo vani alebo niekde na výstupe z čerpadla ukazuje zrejme tú najnižšiu teplotu aká sa dá namerať lebo na najviac zaťažených miestach bude určite vyššia... škoda že teplomery oleja bežne nemontujú aj do obyčajných áut....

2014-05-08 08:18:19

ak nameram uz teraz na jar vo vani 125st,nebolo by vhodne namontovat chladic oleja? Po 1000km takejto prevadzky je z oleja 60 tak mozno 50 a ked to po 5000tis km vylejes je to slaba 40. Nikdy by som nebol povedal ze zetkari sa boja chladica ako cert kriza a radsej si vypisuju ako je to s vysokoviskozitnymi olejmi fajn...v lete na okruhu ti

to vylezie nad 130st,co ta nalejes mazut?

Slabostka:je velky rozdie ked je motor konstruovany priamo na olej 60,to je snad logicke. Tolerancie lozisk a kruzkov s tym rataju,tolko k m3. Ale samozrejme inzinieri v nissane o tom nic nevedia a motor v zetku si s olejom 60 na 85st chrochta radostou,ved ked m3,tak preco nie zed? Kdo je zed? Zed je mrtvej bejby.

2014-05-08 08:45:38

konecne nejaka zaujimava diskusia... S Raddym sme prave hovorili na tuto temu posledne dva dni... Tiez ma caka kupa a instalacia olejove chladica...

Ak sa zohrieva olej na teplotu blizku 130°C, instalacia olejového chladica je urcite na mieste

2014-05-08 10:11:13

Tolerance ložisek a kroužků je jedna věc... opět jsme u teorie... I když vezmeme v úvahu že si tím motor počítá, rozhodně při 85*C nemá podle tebe tu ""ideální"" kinematickou viskózitu na které tak moc lpíš.... a neříká to nic o tom, zda to je nebo není jeho provozní teplota - té kapaliny... což je bez lpění na teoretické tabulkové kinematické viskózitě, bez ohledu zda s tím někdo počítal nebo ne - kdyby to nebyla čistě pracovní teplota té kapaliny asi by ji ti vševědoucí a všeurčující a neomylní výrobci tam nedávali

Jediný zed motory mrtvý byly jen ty upečený... Mimo když už jsme u toho výrobce, který všemu musí udávat směr, tak Nissan viskózitu přímo neurčuje, dává ji na výběr dle tý tabulky "teploty prostředí" ... servisy kde mají smlouvu s Mobilem, tak nabízí 5w-50 a kde s Castrolem tak nabízí 10w-60 i do Zetek tyto oleje za příplatek...

Zrovna motory VQ mají použití 10w-60 léty prověřenou a zed dead je naopak běžně ve skutečném světě ten co tam má v tomto motoru řidkou břečku... ...ale jakmile to výrobce přímo "nedoporučí" tak je zle

2014-05-08 10:33:42

motor do ktoreho ide od vyroby olej 60:

  • ma take tolerancie aby s takymto olejom pracoval aj pod pracovnou teplotou
  • -ma take parametre aby takyto olej dokazal zohriat na pracovnu teplotu

znova sa pytam,preco ta desi predstava olejoveho chladica v zetku? Tato kara ma problem dosiahnut papierovy vykon motora a este jej uberies hustym olejom..

Pri akej teplote okolia nissan odporuca olej 60?

2014-05-08 10:43:27

Dobře - tomu všemu já rozumim..., ...jen v praxi ty tolerance budou vhodný asi i u jiných motorů, když tak bezproblémově slouží a výrobce přímé doporučení nedává...

Jinak já tam chladič mám - mě ta představa neděsí

Výše jsem psal že navíc spořebu ani úbytek výkonu nepozoruji - opět teorie vs praxe.... - neuberu prakticky nic....

Nissan stejně jako jiní používají tu obecnou tabulku s rozmezím olejů pro prostředí....

2014-05-08 10:50:02

no prave ta bezproblemovost v praxi moze byt diskutabilna,napr. ked pri merani vykonu zistis ze ti chyba 20 koni... Ty mas chladic oleja,ake teploty dosahujes pri beznej jazde a pri okruhu alebo rychlej okreske?

Stavim sa ze v obecnej tabulke rozsahu viskozit olej 60 nefiguruje..

2014-05-08 10:53:18

Při změně oleje auto jede po zahřátí furt stejně - stejně oproti jiným 370Z se řidším olejem.... ...nachlup stejně....

Běžná jízda 85-95*C

Okresky 90-110*C

Okruh 105-125*C

nějak už jsem to tu taky psal...

Auto používám jako víkendovku

Dobře i pokud v obecné nefiguruje - je to jasně řečeno, dodržte specifikaci, viskózita dle výběru (oni taky nepředpokládají že s tím dělám co dělám)

2014-05-08 10:56:01

Neznám žádnou minimální pracovní teplotu oleje w60 .....

Maže pořád stejně,jen je jeho viskozita odolná proti její ztrátě při vyšších teplotách

Je jen o něco hustější,proto se hodí pro výkonný a zatěžovaný motory a né pro městský spořivý auta.

Nic jinýho v tom není.

Imolo tvoje poslední věta je výstižná,ale nikde se neříká a to je chyba

2014-05-08 11:01:18

no pokial by sa mala debata tocit o tom ci ma olej urcenu pracovnu teplotu alebo nie,tak to radsej budem ticho. Adios pani.

2014-05-08 11:02:14

Raddy: podívej já chápu kam vším míříš a máš určitou pravdu, ale mě jasně odborník na oleje řekl - spousta těchto aspektů jsou laboratorní podmínky ať to neřeším a nebojím se - Konkrétně u Z při těchto teplotách.... i s chladičem.... Stejně jako se nesou mazivářské mýty, tak v praxi se mnohé rozdíly setřou... - Mimo různé mé znám tolik aut co s tím olejem jezdilo celý život a bez problémů.... Stovky tisíc km při běžné jízdě a taky se o tom výrobce nezmiňoval jako o variantě... Do Z mi při výběru mezi 5w-50 a 10w-60 řekl, klidně 10w-60 že ten olej i když nepomůže tak neublíží.... - a to je to co tady furt řeším... neublíží... v praxi ne....

2014-05-08 12:17:49

Konečně ta debata dostala nějaký smysl a jsou tu i hodnoty, ale odběhly jste od toho proč by měl být Castrol horší než ostatní výrbci...


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7