Fórum - Téma


Servisní intervaly 350Z 230kw?


Fórum 350Z Servisní intervaly 350Z 230kw?

Informace o modelu: Nissan 350Z (Z33)


1 ......... 3  4  5  6  7

2014-05-02 19:33:30

grumble: vsak si tam davej co chces, za kolik chces a nestarej se o to kdo co za kolik prodava a za kolik by kdo co mel prodavat. Nejlip udelas kdyz se budes starat o sebe. Muzu si koupit co chci za kolik chci a prodat si to muzu za milion nebo to nekomu dat zadarmo.

2014-05-04 11:16:14

Hele pro mě za mě si to prodej třeba za milion, oni si ostatni už obrazek o Tobě udělali

2014-05-04 13:52:35

Ahoj pánové, letem světem tu koukám co řešíte u olejů... Názory se různí, to ano, osobně 15 let co provozuju auta jak běžná tak sportovně zatěžovaná, tak používám převážně Castrol a nikdy jsem něměl problém ani mechanický, ani s "čistotou" motoru... Ale to je fuk - o čem to vypovídá? ...o ničem... jediné co se s Vámi mohu podělit je informace od pána, co dělá rozbory olejů - jak nových, tak po použití po nějakém nájezdu... Tvrdí jednoznačně: v dnešní době řešit rozdíly mezi zaběhlými značkami je podle jeho rozborů utopie - rozdíly jsou tak mizivé, že říci že nějaký olej je špatný nebo dobrý (rozuměj výrazně od zaběhlé konkurence) je prý kravina, kterou má podloženou svými rozbory... Víc osobně posoudit nedokážu - nejsem odborník jako on... (Ani na druhou stranu nedokážu posoudit jeho erudici). On osobně doporučuje oleje Total..., které prý vycházejí co do rozborů asi nejlépe, ale v zápětí dodává, že je to opravdu rozdíl "v laboratorních podmínkách", které motor během své životnosti nepozná.... Konkrétně na Castrol výhrady nemá.... Já to neřešim... leju povětšinou Castrol dál a u běžných aut měním po 10-15tis a u sportovních s 10w-60 po 6-8tis..., vezmětě si z toho co píšu co chcete... a jezděte na co chcete dle svého přesvědčení... Peace a ať Vám stroje slouží...

2014-05-06 21:29:51

utopiou je mysliet si ze spravny olej je dany jeho obchodnym nazvom ci viskozitnym rozsahom...jedine co je podstatne su normy ktore specifikuje vyrobca motora na zaklade technickych parametrov,hlavne tolerancii lozisk atd. Viskozitny rozsah je vzdy iba odporucany podla tepelnych prevadzkovych podmienok. Nie znacka ci viskozita,ale tie male pismenka ako ACPI,ACEA atd. su dolezite. Mimochodom pouzivat olej s viskozitou 60 pre "sportovu" prevadzku len preto ze 60 je viac ako 40 tak to musi byt lepsie je obrovsky omyl a medzi seriovymi motormi nie je snad ziadny motor pre ktory by bola viskozitna trieda 60 vhodna. Chcete sa o svoje motory starat najlepsie ako sa da? Lejte do nich olej predpisany vyrobcom alebo majte velmi dobre a overene dovody preco to robit inak. Rozbor oleja neukaze nic o motore samotnom a jeho mazani. Svet je plny super olejov a ponicenych motorov,zvlastne.

2014-05-07 00:11:52

Otázka je, proč jsou některé motory poničené...je to olejem, nebo spíš nedodržení servisních intervalů? Řekl bych spíše to druhé, můžeš tam lít sebelepší olej ale, když nebudeš dodržovat intervaly výměny, tak to pak hold odnese motor.Tohle je nekonečná debata o ničem ale je to samozřejmě můj názor, každý může mít jiný

2014-05-07 07:47:19

No ale viskozita popri api a acea je dôležitá a určite vyššie letné číslo pri namáhaných motoroch má význam. Stačí si pozrieť že pre HTP motor sa ukázala ako optimálna voľba vzhľadom na konštrukciu 5W50.... subaristi jazdia na 50-60.... ale to je debata jeden tak druhý inak. Myslím že vysoko výkoné auto, bez chladiča oleja ktoré dostáva zabrať potrebuje niečo iné ako 5W30 acea A1....

2014-05-07 08:01:04

slabostka: uz len veta: Myslím že vysoko výkoné auto, bez chladiča oleja....

presne vyjadruje v com je problem-v uplnom nepochopeni o com je mazanie a rozne triedy olejov....len uplny blazon by nahradzal chladic oleja pri "vysoko vykonnom" aute olejom ktory je tak husty, ze cestou na okruh v normalnej premavke vyslovene motoru skodi... spravny sposob je chladic oleja a olej taky, aky je predpisany vyrobcom...pre toto je tolko motorov ponicenych...

co myslis, da sa motor formuly 1 povazovat za vysoko vykonny? ja myslim ze ano a vies aky olej sa tam pouziva? single grade 30, to cumime....

grumble: osobne si myslim, ze v prvom rade je dolezite aky olej pouzijes a az potom ho v spravnych intervaloch menit...ak tam nahukas olej 60, kludne ho mozes menit co 100km a motor odseres tak ci tak... Olej viskozitnej triedy 60 potrebuje prevadzkovu teplotu cca 130st aby mal spravne parametre mazania... A neveril by si kolko "zavodnikov" pouziva husty olej len preto aby vyplnili vole v rozj*banom motore ci turbe a potom vznikaju nadherne myty o olejoch..

2014-05-07 10:47:24

Raddy: k oleji 60 píšeš v mnoha případech co se o něm zmiňuješ naprostý nesmysly... ale vyvracet ti je nebudu - ...bylo by to zbytečný slohový cvičení... Jen osobně jsem viděl zlikvidovaný motory spíše resp. vlastně výlučně nějakou řidší břečkou co někdo přeplaoval a nechal tam dlouho, opačně jsem problému svědkem nikdy nebyl... ...může to být nahoda, nemusí...

Lej si tam nejlépe olej doporučený výrobcem - pokud tvůj "záměr" je stejný co sledoval výrobce... Pokud se tvůj záměr zřejmě rozchází - každý má svůj mozek a jak si to přelouskat a stanovit si důvody proč jít jinak...

Jak říkám... každý dle svého přesvědčení... moje různé motory, převodovky, diferenciály jsou za statisíce km a dlouhé roky spokojené a ve výborném stavu... bez žádných problémů nikdy - zůstanu u svých přesvědčení co do výběru "maziv" kupodivu v nich oleje 60 a onen Kastról hraje hlavní místo... ...může to být však jedna velká mnohastasicíckilometrová náhoda... Člověk nikdy neví

2014-05-07 11:59:34

a nemyslis ze by bolo lepsie napisat v com konkretne som uviedol nezmysly? Tym by si do diskusie prispel niecim uzitocnym... Takto si napisal len to ze do svojich motorov,prevodoviek a diferencialov lejes kastrol 60. Mas pocit ze si tym niekomu pomohol?

2014-05-07 12:48:37

Nepomohl jsem o nic víc než ty...

Nemá cenu to rozebírat sáhodlouze..

Jak můžeš napsat správné mazání jen ve 130 *C ? Ano v téhle teplotě díky vysoké HTHS viskózitě zde ještě existuje mazací film, který se ihned netrhá, ale že by ten olej tím byl pro provoz v této teplotní hranici je nesmysl, tahle hranice sama o sobě "provozní" více méně není - zdravě určitě ne, natož aby zde olej mohl mít zde jediné správné vlastnosti. Rozdíl v hustotě oleje při pracovních teplotách 80-120 *C není zdaleka takový že by měl něčemu ublížit... Naopak - v 100-120 *C tomu jasně nižší HTHS viskozita není výhodou. To že tím tomu motoru "hustotou" která je při pracovní teplotě spíše laboratorně pozorovatelná škodíš je nesmysl... i když jezdíš při teplotě 85 *C Jedna věc je že to "může" být zbytečné, ano může. Ale jsou vozy které prokazatelně při sportovní jízdě topí dost přes 100 a rozhodně mi v tomto větší hustota oleje neublíží... Je asi úplně jedno, že mi tyto informace potvrdil člověk se vzděláním v oboru tribotechniky nebo jak se tomu nadává, ale o škodlivosti se vyjádřil jasně... - Nehádám se o vhodnost, ale o škodlivost která je nesmysl... Pokud nebudu startovat stále v -20*C mraze...

2014-05-07 14:13:10

niekde som čítal - nemám silu to hľadať - že Nissan sám zmenil špecifikáciu oleja smerom k vyššiemu letnému číslu kvôli problémom s mazaním a poruchami motorov... ale pohľadám to.... samozrejme ak by som mal Z nedám do neho 5W30 bez ohľadu čo píše výrobca. A ani 5W40 ak by som tomu dával " plný kotol" aj keď sú racing oleje 5W40. a žiadnemu autu - pozrite oleje.cz kde na taký olej jazdí kde-kto a ani to nie sú autá tohto typu - neublížil olej s letným číslom 50.

A k chladiču - ak tam nieje nieje, mi neriešime výrobcu či mal alebo nemal, riešite vhodný olej - viskozitu pre športové auto a tam jednoznačne patrí min. 50 alebo nie?

2014-05-07 14:13:10

niekde som čítal - nemám silu to hľadať - že Nissan sám zmenil špecifikáciu oleja smerom k vyššiemu letnému číslu kvôli problémom s mazaním a poruchami motorov... ale pohľadám to.... samozrejme ak by som mal Z nedám do neho 5W30 bez ohľadu čo píše výrobca. A ani 5W40 ak by som tomu dával " plný kotol" aj keď sú racing oleje 5W40. a žiadnemu autu - pozrite oleje.cz kde na taký olej jazdí kde-kto a ani to nie sú autá tohto typu - neublížil olej s letným číslom 50.

A k chladiču - ak tam nieje nieje, mi neriešime výrobcu či mal alebo nemal, riešite vhodný olej - viskozitu pre športové auto a tam jednoznačne patrí min. 50 alebo nie?

2014-05-07 14:18:19

Najcitlivejším miestom motora VQ35DE bol jeho olejový okruh. Celý motor si vystačil len s náplňou 3,5 litra motorového oleja, čo bolo na tak obrovský motor smiešne málo. Agregát bol navyše náchylný k spotrebe tejto životodarnej tekutiny, takže sa v mnohých prípadoch pri zanedbanej pravidelnej kontrole výšky hladiny oleja jednoducho zadrel. Za normálnych okolností by mal mať podľa údajov výrobcu spotrebu max. 0,5 l oleja na 5000 km, pri športovej jazde však často žral viac. Výnimkou neboli ani spotreby 1 – 1,5 l/1000 km. Nissan navyše neodhadol ani výkonnostnú triedu prvých olejov. Pôvodné oleje SAE 10W-40 sa pri športovej jazde prehrievali a nestíhali mazať rozpálený motor, až neskôr začala automobilka do auta liať oleje 10W-60. Z uvedeného vyplýva, že motor bol na olej veľmi citlivý, preto si pred kúpou auta dobre

2014-05-07 14:24:24

Olej viskozitnej triedy 60 potrebuje prevadzkovu teplotu cca 130st aby mal spravne parametre mazania... A neveril by si kolko "zavodnikov" pouziva husty ole

  • k tomu len toľko že neexistuje prevádzková teplota oleja. Olej je kvapalina ktorá má isté vlastnosti pri istých teplotách, Viskozita pri 40st. je ....., pri 100 st je....., motor je mazaný pri každej teplote, motor nevie akú má olej viskozitu.....

2014-05-07 14:33:02

Já prostě říkám jediné - i úplně vysoké horní číslo o-b-e-c-n-ě n-e-š-k-o-d-í (ba velice často prospívá nebo může být prospěšné) ...každý ať si to už zdůvodní jak chce proč ho dát nebo nedát... Nikdy jsem nezažil motor "poničený" vysokoviskózním olejem ...vždy to bylo jen naopak...

Odborník na oleje mi taky potvrdil, že není čeho se bát pokud permanentně nestartuju v šílenym mraze a motor prohřívám na pracovní teplotu v nízkých provozních otáčkách...

....každý ať si jezdí na co chce ...lépe než debaty lepší držet se (nejlépe svých vlastních) pozitivních zkušeností...

2014-05-07 15:05:07

Mam stejne zkusenosti... proto mam v daily, ktere jezdi i ostreji (okruh, okresky) 5w50 Mobil1 (original 5w30). Jezdi na to prakticky vsichni, co tyto auta maji. Stejne doporuceni jsem se docetl i na oleje.cz.

2014-05-07 15:16:30

tak ja zdovodnim uplne presne preco prilis vysoka viskozita skodi a takisto ze olej vyzaduje konkretnu prevadzkovu teplotu:

prvy priklad:

Millersoil 10W60

Hustota pri 15°C: 0.87

Kinematická viskozita pri 100°C: 24,4cSt

Kinematická viskozita pri 40°C: 170,8cSt

Viskozitný index: 175

Motul Chrono 300V, 10W40:

Viscosity grade SAE J 300 SAE 10W-40

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.866

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 90.9 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.9 mm²/s

HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 4.2 mPa.s

Viscosity index ASTM D2270 156

toto su udaje o kinematickej viskozite 2 olejov, 10W40 a 10W60. Vsimnite si, ze pri 100st ma 10W60 o 75% vyssiu viskozitu. To znamena o 75% vyssie straty v olejovej pumpe a o 75% mensi prietok oleja. Pre kazdy motorovy olej plati ze jeho idealna viskozita je vzdy rovnaka a to zhruba 14-15cst/mm2/s (su to tie iste hodnoty, 1cst=1mm2/s).

tu je druha tabulka:

............Temp. for 30cSt (Deg. C).......Temp. for 15cSt.......Temp. for 10cSt

5W/40..................71...........................9 0........................117..............

10W/40................70...........................99. .......................118...............

10W/50................80...........................109 .......................130..............

10W/60................89...........................119 .......................142..............

ukazuje viskozitu pre rozne triedy pri roznych teplotach a je vidiet, ze olej 10W60 vyzaduje teplotu 120st na idealnu viskozitu, avsak olej 10W40 iba 100st. A presne toto je prevadzkova teplota oleja. Viskozitna trieda je cisto kvoli prevadzkovej teplote, kvoli nicomu inemu. Cim je prevadzkova teplota vyssia, tym musi byt vyssia viskozita a vice versa. Necudujem sa ze to neviete, ako vravim, o olejech koluje neuveritelna spusta fam a mytov a to ze olej nema idealnu prevadzkovu teplotu je jedna z najvacsich hluposti. Naopak, ma a ta je dana prave viskozitnou triedou. Tvrdit ze olej 10W60 ma spravne mazacie vlastnosti pri 85st je absolutna hlupost...Ano, motor je mazany pri kazdej teplote, ale len pri spravnej teplote oleja je mazany spravne. Alebo vam pride ok ak je olej xW60 o 75% hustejsi ako xW40 pri tej istej teplote-snad nie....a mimochodom, straty vykonu v olejovej pumpe mozu len vplyvom nespravneho oleja (jeho viskozity) dosiahnut 10-20k... kdo toto nechape, nechape o motorovych olejoch nic...neberte to osobne. Je iba jeden sposob ako spravne zvolit viskozitnu triedu oleja: zmerat jeho teplotu pri danej prevadzke a podla toho zvolit viskozitu...podla vyssie uvedenej tabulky.

2014-05-07 15:25:15

Tohle musi byt kazdemu jasne. Ale. Pokud doporucujes drzet se 5W30, ten ma ale take sve idealni vlastnosti pri urcite teplote - ta je ale daleko nize. Takze mame otazku. Pouzivat 5W30 a idealne mazat motor pri klidne jizde ktera cini napr. 70%, nizkych otackach kdy neni motor tak namahan nebo pouzit 10W60 a chranit motor pri 30% jizdy kdy trebas pulhodiny vytacime motor do 7k, poradne s nim topime a je nejvic namahan?

2014-05-07 15:29:19

kenjaaak: odpoved je iba jedna: olejovy chladic s termostatom, ktory zabezpeci rychle zohriatie na prevadzkovu teplotu a zaroven zabezpeci spravnu max. teplotu oleja v ohlade na jeho viskozitnu triedu, uz som to vyssie napisal...

2014-05-07 15:30:50

Tak sorry, to jsem prehledl. Zni to rozume.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7