Fórum - Téma


Servis Nissan v Liberci = otřesný zážitek!


Fórum Primera P11 Servis Nissan v Liberci = otřesný zážitek!

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2011-05-25 23:58:57

Byl jsem nucen navštívit Nissan servis v Liberci. Měl jsem tak hrozný zážitek, že se o to s vámi musím podělit.

V zimě mi jedna kravka nebourala Primeru P11/144 sedan při couvání. Rozbitej zadní nárazník a světlo. Snažila se ujet, ale zapsal jsem si značku a zavolal PČR, svědek byl, pojišťovna zaplatila. Hned jak slezl sníh jsem se vydal do servisu.

Pobývám v Liberci, tak jsme zamířil do ELCAR Nissan Liberec. Dámy a pánové, neměl jsem to dělat. Tomuto servisu, který dnes patří firmě KB Car s.r.o. - Nissan v Mladé Boleslavi, (liberecká firma asi už nepatři panu Filipovi - ELCAR) se zdaleka, ale opravdu zdaleka vyhněte!

Když už jsem dával auto servisu, chtěl jsem, aby udělali pár dalších věcí. Ale pěkně popořádku.

Škody, které mi způsobila řidička, jenž se nevešla na parkoviště pro tank s prťavou starou Corsou:

  • prasklý zadní nárazník
  • rozbité ZL světlo
  • trochu vmáčklé zadní čelo pod světlem

Dále jsem jsem požadoval:

  • seřízení motoru (kolísání otáček)
  • prasklý výfuk - oprava
  • vypadlý PP plastový podběh
  • další drobnosti

Nemám v Liberci vůbec dobré zkušenosti se servisy obecně, proto jsem při předání vozu do Nissan servisu prosil, podotýkám prosil, ne žádal, aby opravy opravdu provedli kvalitně; není třeba šetřit za každou cenu a nespěchám. Bylo to s prominutím hovno platné. Například jsem upozorňoval na to, aby mi ošetřili protikorozním nástřikem plech pod zadním nárazníkem. Když jsem pak koukal pod auto, zjistil jsem, že úchyty nárazníku dole vedle výfuku jsou oloupané na plech bez jakéhokoliv nátěru.

Auto jsem si převzal po týdnu. Už když jsem jej přebíral bylo zřejmé, že zadní nárazník je špatně usazený - na levé straně byl vypadlý. Spěchal jsem ale, odjížděl na týden pryč a bylo už 17.00, kdy zavírali. No nic, až se vrátím, zajedu zpět, ať to laskavě udělají lépe.

Už při nastartování jsem se nasral podruhé, otáčky motoru stálé kolísaly. Když jsem ujel pár metrů, nasral jsem se potřetí. Výfuk sice prděl méně, ale prděl pořád. Posléze začal PP podběh drhnout o kolo při zatáčení.

Druhý den jsem si auto obhlédl pořádně, skutečně nebyl dříve čas, a to mě dodělalo. Zadní nárazník nejenže byl špatně nasazený, ale byla špatně udělaná příprava pod lak, byl špatně nalakovaný a pod lakem byly bubliny. Špatně nalakované bylo též zadní čelo pod LZ světlem.

Plastový PP podběh jsem opravil tak, že jsem do něj strčil prstem a vrátil se na místo (aby posléze opět mohl vyskočit).

Prostě řečeno, v servisu Nissan ELCAR Liberec udělali všechno, co mohli, špatně. Ale tak špatně, že to považuji za naprostou nehoráznost, ostudu a neuvěřitelné.

Vsuvka: Předesílám, že jen proto, že se pan Husák, což je přejímací technik, choval velmi slušně a vyšel mi maximálně vstříc př reklamaci, jsem na tuto firmu nepodal oficiální stížnost. Ovšem ani po reklamaci nebyly opravy úplně v pořádku - konec vsuvky.

Za týden jsem se do servisu vrátil s tím, že se jdu zeptat, zda si ze mě nedělají srandu. Nejdříve koukali trochu divně, ale když jsem jim auto ukázal a vysvětlil problém, bez řečí vzali Primeru zpět na reklamaci oprav.

Co jsem zjistil:

  • zadní nárazník během týdne provozu vypadl z úchytů i na pravé straně

Usazení nárazníku: 1 848 Kč

  • nefungovala couvací čidla (před opravou fungovala a nebyla poškozena)
  • lak byl (po konzultaci s jinou lakovnou) v kvalitě garážového sprejera

Cena za lakování: 4 320 Kč

  • plastový podběh byl prasklý, proto nedržel. Za opravu spočívající v zasunutí kousku plastu prstem si naúčtovali 554 Kč
  • výfuk bylo třeba opravit, vyměnili tedy vlnovec, ale již si jaksi nevšimli díry v zadním tlumiči (zřejmě zaměstnávají hluchého, slepého a asi úplně blbého mechanika) Oprava výfuku + vlnovec: 1 260 Kč + 542 Kč
  • otáčky motoru kolísaly stále (po konzultaci u Nissan technika v jiném městě stačí vyčistit škrtící klapku) Kalibrace motoru: 504 Kč - Vnutili mi také nové svíčky - evidentně bezdůvodně.
  • lak na zadním čele pod světlem byl špatně opraven (ostrý přechod po stržené krycí pásce a hluboká rýha v laku)

Toto vše jsem nahlásil na reklamaci. Vše dali do pořádku, ale jen v rámci svých sil, které jsou zjevně nevalné.

  • lak na nárazníku a zadním čele je sice lepší, ale stále to není tak, jak by to mělo být
  • nárazník na levé straně není usazen tak, jak má být
  • jednou z couvacích čidel vypadlo

Ostatní se jeví v pořádku, otáčky nekolísají atd. Proč ale, pro Boha, musím já laik, říkat autorizované servisu, že musí vyčisti škrtící klapku, jak mají nasadit nárazník, jak to že neslyší prasklý výfuk, jak mají dělat podklad pod lak, jak mají lakovat …???

Tento servis nikomu, ale opravdu nikomu, nedoporučuji. Je mi snad jen líto, že pan Husák se jeví jako slušný člověk, který se snažil pomoci a svezl se na vlně této kritiky. Mechanici jsou ale zřejmě z Ukrajiny a Nissana viděli poprvé v životě.

Na fotkách vidíte, jak vypadaly kritizované opravy po převzetí ze servisu - kvalita laku, zadní nárazník, podběh...

Poslední (první) foto je stav po reklamační opravě, kdy zadní nárazník je opět špatně nasazen, ale už nenám sílu do toho servisu jezdit a dohadovat se.

2011-05-26 07:35:34

Jen an vyvětlenou proč nedrží zadní nárazníky va bocích na autě. Jsou tam plastový držáky, na kterých je nasazena železná pružinka (tvarový plíček), který drží nárazník. Bohužel při sebemenší ráně ten plíšek vypadne a stratí se. Nový plíšek se nedodává, dodává se jen dohromady s tím platem a jeden ten plast s tím plíškem stojí kolem 180 Kč. takže to bohužel odstává skoro u 80 % primer a N15 sedan.

2011-05-26 08:26:12

Nektera mista mi take odstavaji a vetsina lidi to opravdu tak ma take. Proste je nasim autickum uz dost let a nekdy nejaky ten tukanek apod. dostali.

Jinak co se tyce servisu v Liberci, tak vim o jaky se jedna. No nebyl jsem tam sice, ale napr. jandus, ktery dodava dily na Nissany (z vraku, apod.) mi nedavno take rikal ze tam byl a taky na ne nadaval. Proste do Nissanu v Liberci nejezdit. Ja nejezdim radeji nikam do Nissanu a ma sve 2 mechaniky, kteri v Nissanu kdysi delali a tem autum perfektne rozumi, vse okolo toho znaji a umi dokonale opravovat.

2011-05-26 10:23:55

Ano, vím, jak přidělaný nárazník. Ale

1) mě to vůbec nezajímá, já jsem zaplatil autorizovanému servisu dost peněz za to, aby to bylo tak jak má být

2) mám kamaráda v Nissanu (bohužel 250 km od Liberce). Ten mi usazoval nárazník vloni, sám, v garáži, doslova na koleně a bylo to perfektní. Takže, když to dokáže jeden šikovnech chlap, tak nevím, proč ne autorizovanej servis.

Příště ale pojedu raději přes celý Čechy za známým, než abych to dával do Liberce.

2011-05-26 10:39:38

Kolikrát je to opravdu lepší...

2011-05-28 21:22:07

No tak já si taky něco přidám.Svítí mi červená kontrolka motoru nissan primera P12 1,9dci.Zajel jsem do Liberce a zjistili,že mi musí načíst střiky,protože jsem je měnil.Načetli je a bohužel kontrolka pořád svítí.Dali mi lístek z diagnostiky a že prý neznají kod který je na lístku.Tak jsem zavolal známému do nissan Hradec Králové a nadiktoval jsem mu kod.Známí mi zdělil že to je kod řídící jednotky a né chyba.Ta je o 3 řádky niž než ten kod,bylo tam napsáno že je voda v naftě Vyměnil jsem naftový filtr a snad po smazání chyby kontrolka zhasne.V Liberci mi zdělili že je to na delší dobu a že musí postupně zjistit kde je chyba 650kč za hodinu.Jo a ještě jedna zajímavost,na lístku z diagnostiky mám čas 0:28h a datum 1.2.1980 Ted mám v plánu zajed do německa,tam snad budou umět přečíst diagnostiku,snad jen vymažou chybu a bude klid Tak jsem byl v německu a zjistili že je vadný senzor v nafovém filtru.Objednal jsem kompletní filtr se senzorem za 2500kč,protože samotný senzor se neprodává.Bohužel po výměně kontrolka svítila dál.Tak že mechanik zjištoval čím by to mohlo být a zjistil,že mi chybí jeden kabel který vede od 2 zástrčky senzoru k počítači.Chybí tam protože se měnil motor i s kabeláží a bohužel nový motor byl z roku 2004 a muj motor je rok 2005 a je tam rozdíl v tom kabelu.Tak že kabel mechanik nainstaloval a celková cena za opravu mě stála 270eur i s novým filtrem a senzorem.Je to celkem dost,ale aspon si s tím poradili na počkání - 3h.Jinak jsem zapoměl napsat že jsem měl ještě jeden problém a to ten,že mi svítila kontrolka airbagu.V Liberci řekli,že řídící jednotka nekomunikuje s airbagy a že nedokážou říct v čem je chyba.V německu po 10 minutách zjistili,že mám vadné pásy.Vyměnil jsem je a pak jsem podle návodu co tu je v diskuzi vymazal chybu a kontrolka je ok.Cena za diagnostiku v německu je 20eur a mužu všem doporučit německý nissan,aspon teda těm co to nemají daleko do německa

2011-06-02 17:51:53

Zdravim. Vedel by mi niekto popisať ako na Almere N15 sedan drži zadný náraznik v tych zželezných pružinkach - plieškoch čo spomínal HonzaBK? Pred hodinou som kôli jednej pizde nacuval do betonového kvetináča a teraz mam zadný nárazdnik na ľavej strane pekne zveseny o 2 cm, v narazniku dieru a ohnuty vyfuk.

Ako som pozeral, tak nejake pliešky za naraznikom vidno, su po hornom obvode a nevyzera, žeby sa nejaky stratil. Len mi neni jasne ako sa naraznik v tych plieškoch drži, či sa neskladaju z viacerych kusov alebo či sa z nich niečo neulomilo - teraz maju profil U. Skušal som naraznik do tych plieškov nasunuť, ale opäť vypadol. Vďaka za akekoľvek rady.

2011-06-30 19:01:22

Přidávám se ke kritice servisu Nissan , ale v Plzni . Otřesné jednání hlavně záručního technika = synáčka majitele . Bohužel co je pro mne ještě horší je i jednání NIssanu ČR a centrály v Budapěšti , kteří jsou pouze schopni po dlouhé době říci , že dealeři jsou samostatné firmy na , které Nissan nemá žádné páky abych od nich třeba dostal jen kopii přejímacího a předávacího protokolu , natož kvalitní práci. Tak že se marně snažím od prosince 2010 do současné doby dostat odpovědˇ. Na callcentru mi se stále omlouvají a posílají to do Budapešti, ale nic .

Nejsou ochotni ani sdělit kontakty na nadřízené a na stránkách Nissanu nenajdete žádné mailové ani jiné kontakty. Bylo by dobré vytvořit databázi nespokojených zákazníků se značkovými servisy Nissan a obrátit se na NIssan a nebo i jen aby člověk věděl kam nemá i má jezdit..Raději pojedu o 100km dál , když budu vědět , že to stojí za to . Mám Primeru a Navaru a štve mne takovýto přístup k zákazníkovi . Mám dojem , že za dealerství se musí zaplatit pořádný balík a pak naši centrálu nezajímá kvalita a pověst. Jak je možné , že tak dobré auta prodávají a opravují takovéto rádoby servisy ? Ceny to zase jiný kafe !

Např. jsem scháněl jen samotné levé zrcátko ,ale je jen komplet za 3,5 tisíce , ale pravé je za 800 , protože bez levého není možné jezdit. Plast na zadní světlo taky není ,ale komplet za 8000 je. Jo Nissan je u nás pro ......

2011-06-30 19:25:31

Ale tak to je téměř vždy, většina značkových servisů jsou pouze vyměňovači dílů a někdy nezvládnout pořádně ani to a i mezi běžnými autoservisy je hodně těžké najít někoho kdo to dělá pořádně a práce ho baví a ne stylem "utáhnu to od oka, hlavně ať se de na pivo". Kromě toho ceny práce jsou vysoké a není tam žádná přidaná hodnota oproti menším servisům a ceny dílů v ČR jsou například ve srovnání s USA až na vyjímky (např. olejový filtr) naprosto mimo realitu. Podle mě do značkového servisu pouze pokud je auto v záruce a tvrdě si hlídat jak to udělají. Samozřejmě čest vyjímkám, ale řekl bych že těch poctivých autorizovaných servisů je bohužel menšina.

2011-06-30 22:01:48

Záruka se neruší pokud je auto opraveno řádně i mimo značkový servis Jinak není je možné ani pořádně kontrolovat , protože Vás s ohledem na bezpečnost práce nevpustí do dílny. Před svou cestou s Navarou v prosinci do Ruska , 2000 km ještě za Moskvu jsem si nechal zkontrolovat auto i s upozorněním kam jedu . A jak to dopadlo . Na hranicích při první kontrole VINu auta jsem nemohl otevřít hauptnu a pak mi zamrzly ostřikovače , když začlo mrznout. Vezl jsem si sebou i nemrznoucí kapalinu do -40 , ale co my byla platná , když jsem se nedostal k nádobce ! Ukrutně naštvaný jsem šel pak do servisu a tam mě odborníci řekli , že jsem to přesně nespecifikoval co chci překontrolovat. Jinak se vším ostatním souhlasím a je to smutné.

2014-06-19 22:01:16

Můj půl roku starý postřeh z tohoto servisu: tvrdili mi a svatosvatě se dušovali, že moje Maxima A33 má dvouhmotový setrvačník, který je nutný vyměnit kvůli kolísání volnoběhu. Tak jsem poděkoval za ochotu a rychle odjel...


Odpovědět