Fórum - Téma


samovolné zvyšování otáček motoru


Fórum X-Trail T30 samovolné zvyšování otáček motoru

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic


1  2

2012-02-20 19:31:13

Projel jsem všechny diskuze a nikde jsem tento problém nenašel.

Mám problém s X-trailem s modelem z roku 2003. Motor je 2,2l 84KW. Pokud stojí auto delší dobu, cca. 1 den a víc, tak po nastartování se mi téměř do 15 sekund samovolně a pozvolně zdvihají otážky až do 3500 tis/min. chvilku motor na těchto otáčkách zůstane a potom pozvolna klesají až spadnou na volnoběh. Na pedál plynu nešlapu a start provádím bez plynu. Celá tahle procedura trvá asi 1,5 minuty. Pakuž není žádný problém a motor šlape jako hodinky. Motor je velmi tahavý a už nedělá nějakou podobnou neplechu. Když nechám auto třeba pět hodin stát, tak k žádnému takovému vytočení po znovu nastartování nedojde.

V servise jsem ještě nebyl. Nesetkali jste se s tím někdo?

Druhá otázka nevíte o dobrém servisu na nissany v ústeckém kraji. Jsem nedaleko od Chomutova.

Děkuji moc.

2012-02-21 19:41:12

hm tak dnes dodám ještě další indýcii. X-trailovi dochází dech při otáčkách okolo 2500 ot/min. a to zejména u zařazeného 5 rychlostního stupně. Je to řekl bych sporadické, ale dneska jsem ujel 150 km a je to 50:50 jestli zatáhne nebo uvadá. Na prázdno se vytočí bez problemu. Uvadání motoru mi přijde jako kdyby mu docházela nafta. Odpoledne jsem vyměnil palivový filtr (v domění že to je asi tím) a pro jistotu i vzduchový. A nijak se situace nezlepšila.

Takže jaké jsou možnosti? dodělává turbo, nebo vadná váha vzduchu,čerpadlo? Nebo milion dalších?

Kontrolka "chyba elektroniky" se nerosvítila.

2012-02-21 20:10:35

Vypada to že je to naftou.Skus prefuknut trubku do nadrže a pozriet do nadrže,pripadne pod auto či nie je poškodena privodna trubka

2012-02-21 20:49:13

Díky za názor. začnu tedy naftou at vyloučíme nebo potvrdíme tuto vadu. Ale zase nafta nebude dělat ten problém za studeného startu, neustálé zvyšování otáček. Je ale možné, že to mohou být dvě na sobě nezávislé poruchy.

Díky

2012-02-21 21:53:12

Može tam byt vzduch a ten by mohol sposobit aj zvyšene otačky

2012-03-17 12:31:40

Ahoj, tak jsem projel celé vedení nafty a nic. Ale dospěl jsem, po postupném pátrání na to, že to je jeden ze dvou SCV ventilů. Nafta totiž velmi rychle padá a mizí z railu zpět do nádrže ( např. napumpuju ruční pumpou na filtru naftu do tvrda a po deseti vteřinách mohu pupmpovat znovu). Nikde po hadicích není vidět rosení a vedení je zjevně v pořádku. Mám nyní venku oba ventily ( paráda je vyndavat). Jeden je zelený, druhý červený.

Jaké mají funkce ty dva ventily. Chci zjistit jestli je vadný zelený, nebo červený nebo oba?

2012-03-18 09:46:11

Nafta ti spada asi kvoli spetnej klapke na naftovom filtri a nekde si zrejme system prisava vzduch.Vadne ventily u tohoto modelu sa skor prejavuje nemožnostou naštartovat.

Su to regulačne ventily tlaku paliva na hrazde, menia sa obidva naraz,myslim že sa po jednom ani kupit nedaju

2012-03-18 19:54:33

Scv ventily jsem vcera vycistil v lihu, profoukal komurky kompresorem a vratil nazpet. Pro jistotu experimentu jsem jeste mezi filtr a cerpadlo strcil velky pruhledny filtr pro sledovani co dela nafta. Odvzdusnil jsem a na prvni pokus nastartoval. Auto jezdi jako predtim. Necuka, taha. Pred timto experimentem jsem ho ani nemohl nastartovat, nesel ani odvzdusnit. Tak cely stastny jsem spokojene spal.

Rano prijdu k autu, nafta nepadla. Nastartoval na prvni pokus. Ale opet po startu do otacek, a potom pozvolna sklesaji na volnobeh. Auto jezdi. Zacinam verit tomu ze dochazi k prisavani vzduchu, hlavne kdyz delsi dobu stoji.

Proto na jake mista se mam zamerit?

Sjaro ty si rikal ze klapka na filtru. Podivam se. Ale jak zjistim ze je v dobre kondici?

A napadaji te jeste jine mista kde dochazi k prisavani vzduchu?

2012-03-18 22:21:41

Zhod filter aj s pumpou dole a skus ho prefuknut naspet.Musi držat naftu.Na vstupe do pumpy je spetny ventil-gulička v sedle ak sa pod nu dostane vlas z nadrže tak je problem.Na starych Nissanoch bol ventil za filtrom nechapem prečo to zmenili

2013-01-03 09:05:49

Jak jsi odstranil zvyšování otáček po nastartování a pokles výkonu při zátahu?

Mám prakticky stejné příznaky u stejného auta...

Dík za informaci.

2013-01-04 10:25:47

Tak v prvé řadě. V nissanu jsem si nechal vyměnit na jaře ty SCV ventily. Od te doby nemám problém s poklesem výkonu. Auto nezlobí a jezdí jak jezdilo předtím.

Samovolné zvyšování otáček při startu jsou způsobeny teplotou vzduchu. Vypozoroval sem, že při poklesu teploty pod 8 st. C venku se začínají otáčky po startu zvyšovat. A podle teploty odpovídá zvýšení. Např. :

+5 st. C vytočí na 2200 ot/min.

0 st. C vytočí na 2600 ot/min

při - 10 st. C až na 3500 ot/min

Problém sem vyřešil šalamounsky. Mám garáž u rodinného domu. Tak jsem ji přestavěl na vytápěnou. Temperuji na 10 st. C a není s tím problém.

V nissanu si s tím nevěděli rady. Otevřeně přiznali, že řídící jednotka u těchto modelů není schopna vyhodnotit co to způsobuje. Vysvětlili mi, že by museli postupovat díl po díle ( od čidla teploty, přes váhu vzduchu po výměnu vstřikovačů). Doporučili mi, abych to nechal být. Jezdil s tím dál než se to někde zjevně rozbije. Hledat totiž kde to zlobí by mohlo dojít až na cenu auta. A to by nebyl dobrý ekonomický tah. Každopádně, vyměnil sem čidlo teploty vody a nic to nepomohlo. Přemýšlím ještě o výměně váhy vzduchu.

Snad sem ti trochu poradil. To zvyšování otáček aktivuje teplota venku. V létě to nic nedělá. Teda pokud nestartuješ s plynem. Myslím, že jsem jednou startoval s plynem a i v teplém období se to vytočilo a zase pozvolna sjelo na volnoběh.

2013-01-04 11:06:23

Dík za odpověď, pomohlo mi to.

2014-12-12 17:50:16

Přišel už někdo na závadu zvyšování otáček?Po raním startu mi jdou otáčky až k 3500 .To se nedá poslouchat, musím hned jet jinak by se to asi rozletělo v těch mrazech.Volal jsem do nissanu a říkal mi mechanik že by to prej mohlo dělat teplotní čidlo nebo egr ventil, tak nevím.Garáž se mi stavět nechce.

2014-12-14 20:29:57

nikdo nic??

2014-12-14 20:31:56

xtrail81: Jo,to teplotní čidlo umí udělat pořádnej brajgl.

2014-12-14 20:39:36

teplotní čidlo jsem vyměnil a dělá to pořád, tím to nebude

2014-12-15 10:39:16

Predvstrek a zvyšovanie otačok robi dvojpinovy teplomer na hlave motoru,Do neho idu dva draty,na pin 1 ide z ECM cca 5V a odporom čidla sa vracia do ECM požadovana voltaž.Možno by bolo dobre premerat draty medzi teplomerom a ECM.Zvyšovanim odporu sa dvihaju otačky motoru.Odpor sa žvyšuje klesanim teploty.Ale vzhladom na to že sa s tymto problemom potyka mnoho ludi ,skor si myslim že by to mohlo byt kostrou pod baterkou ktora ukostruje aj ECM,už som sa stretol ale u ineho modelu že na obale ECM som namiesto kostry nameral +3V a auto si žilo vlastnym životom,studeny spoj by mohla ovplyvnovat teplota okolia.Teplomer pre Nissan nekupovat v nahrade je viac druhov a rozsahov ,univerzal nesedi.

Druhy problem zvyšovania otačok može byt nafta zmiešana so vzduchom ,je to efekt ako ked dochadza nafta motor sa roztoči a zhasne,aj tu je vysvetlitelne že ak je niekde netesnost na spoji gumovej hadice zniženim teploty sa netesnost zvačši.

2014-12-15 16:21:49

mě to právě dělá to, že normálně auto chytne na drb.Asi 20-30 sekund běží normálně kolem 1000 tis/min a pak najednou to začne přidávat až na 3500.Měnil jsem original čidlo teploty, váhu vzduchu a nic nepomohlo, nafta mi nepadá (pumpa je tvrdá).Přemýšlím ještě o egr ventilu. No a ještě jsem si říkal že bych mohl zkusit nahřát jen samotný teplotní čidlo a zapojit ho mimo motor jak se to bude chovat

XTRAIL81, 2014-12-15 16:21:49 napsal:

mě to právě dělá to, že normálně auto chytne na drb.Asi 20-30 sekund běží normálně kolem 1000 tis/min a pak najednou to začne přidávat až na 3500.Měnil jsem original čidlo teploty, váhu vzduchu a nic nepomohlo, nafta mi nepadá (pumpa je tvrdá).Přemýšlím ještě o egr ventilu. No a ještě jsem si říkal že bych mohl zkusit nahřát jen samotný teplotní čidlo a zapojit ho mimo motor jak se to bude chovat

2014-12-16 17:16:17

xtrail81: Ahoj, mam rovnaky problem, ale zistil som ze to robi hlavni pri vlhkom pocasi, ked bolo - 6 a sucho tak to neurobilo, ked boloi okolo 0 stup. ale bolo velmi vlhko tak robi presne to ako to popisujes...dnes som nalial do nadrze lieh aby naviazal vodu, dufam ze to pomoze, dam potom vediet

2014-12-16 19:22:06

to asi nepomůže, použil jsem čistič vstřikovačů TEC2000 a taky to nepomohlo.Ale udělal jsem dnes takovej pokus.Koupil jsem předehřev motoru, nechal jsem 15minut ohřívat vodu v motoru a otáčky se nezvyšovaly.

Dneska odpoledne jsem ještě přidal od baterky kostru na kastlu tak to zítra ráno skusím bez toho předehřevu co to udělá.Pokud to nepomůže další na řadě bude egr ventil.

Včera jsem procházel diskuze na německých serverech a jeden tam psal že mu to taky dělalo a že mu prej vyměnili řídící jednotku a bylo po problému (to je ale pro mě až poslední varianta)

Jinak co jsem zkoušel: teplotní čidlo, váha vzduchu, jednotka co je u baterky.Zatím bez výsledku, ale já na to příjdu :)


Odpovědět

1  2