Fórum - Téma


Samovolne pridavani plynu


Fórum Technický koutek Samovolne pridavani plynu




2009-08-16 18:07:51

Ahoj vsem. Jelikoz jsem uz vcelku bezradny, tak se zkusim obratit na zdejsi forum. Na Tinu s motorem QG18DE mi zacal samovolne pridavat plyn. Na volnobeh otacky cyklicky kolisaji mezi cca 1400-1900 ot/min. Navstivil jsem servis, kde provedli vycisteni klapky a na zkousku vymenu vahy vzduchu. Klapka je na dorazu. Nasledovalo podezreni na AAC ventil. Na nasledne diagnostice byla nactena chyba AAC ventilu a mechanik i ja jsme mysleli, ze je vyhrano. Zadne jine zavady a chybove hlaseni se neobjevily. Ventil mel vypaleny jeden pin konektoru. Po nasledne vymene AAC ventilu nenastala zadna zmena k lepsimu. Zkousel jsem kontrolovat vsechny konektory a kostry, ktere jsem podezrival, ze by s tim mohli mit souvislost. Vysledek opet nula:(

Pak nasledoval pokus o nastaveni klapky vzduchu, popisovany zde na foru. Soucasti tohoto postupu, je odpojeni konektoru snimace klapky, pri bezicim motoru. Co me vsak zarazilo bylo to, ze v okamziku, kdyz jsem tento konektor odpojil, vyletely otacky hodne vysoko (odhadem tak 5000ot/min). To vse pri zavrene klapce. Po opetovnem pripojeni konektoru klapky otacky klesly, ale stale kolisaji. Takze vysledek tohoto pokusu je opet negativni.

Vyblikani chyb pomoci postupu zde z fora se mi u Tina nezdarilo, stejne tak jako jinym lidem co to zkouseli.

Uz jsem vcelku bezradnej, takze uvitam kazdou radu, jak zkusit dale postupovat.

Predem dik za reakce.

2009-08-16 21:03:45

Kolko to ma nabehane ? A co lambda ?

2mato  
Mato
2009-08-16 23:09:45

ked to robi nadalej mali skusit tu vahu vymenit aj po vymene aac ci v tom predsa nema prsty... aj tu lambdu by som pozrel a tiez ci nema falosny vzduch niekde

2009-08-17 07:28:57

Vzhledem k tomu, že volnoběžné otáčk řídí čidlo teploty vody na motoru, zkusil bych vyměnit to čidlo. Podle teploty vody dává impuls do řídícíjedntky, která řídí vstřikovánía tím otáčky. Nemůže top dávat špatný impulsy to čidlo??

2009-08-18 07:43:44

Ahoj, dekuji zatim vsem za rady. Zkusim jeste upresnit popis zavady. Otacky kolisaji stale, nejen po startu, pri studenem motoru. Jen po startu kolisaji vyse, a pak o kousek nize. Kolisani probiha ve stejne periode, ktera je asi 1s. Jinak motor ma nabehano asi 125tkm podle tacho, ale verte tomu. Doted jsem s nim najezdil cca 15tkm a zavada nastala z niceho nic. Jeste dodam, ze v aute je soucasne namontovano LPG Vialle s vstrikem plynu v kapalne fazi. Jeden z mechaniku, ktery auto zkoumal mel podezreni prave na nejakou souvislost s plynen. Ten jsem vsak v ramci zkousek odpojil a zavada se projevuje stale stejne, at uz motor bezi na benzin ci plyn, navic po startu bezi na benzin vzdy a prepnuti nijak neregistruju. Proto moc plyn nepodezrivam. Ted me jeste napada, jelikoz mi menili chvili pred probuzenim zavady, novy vlnovec vyfuku, tak jestli nemohli nejak poskodit lambda sondu, pokud je tedy nekde pobliz. Zarazi me vsak, ze pokud by to bylo nejake cidlo nebo treba ta lambda, tak proc se to neukazalo na diagnostice, ktera nasla jen chybu AAC ventilu?

2mato  
Mato
2009-08-18 10:40:59

skus odpojit lambda sondu, riadiaca jednotka to zisti rozsvieti sa ti check a prepne sa do nudzoveho rezimu, teda sa nebude riadit lambdou...pokial by to robila lambda tak v tomto pripade by to malo prestat a vies kde je problem

2009-08-20 22:23:03

Ahoj, a zkoušeli jste jak motor běží bez aac ventilu? Vím že jste ho měnili, ale stejně se mi zdá že to bude tím! Já ho mám odpojený už skoro dva roky a je to ok! Kolísali mi otáčky proto jsem to zkusil a fungovalo to! Hodně zdaru!

2009-08-25 07:58:23

Takze o vikendu pokracovalo dalsi kolo hledani. Pokrok nula :( Odpojeni aac ventilu bez vysledku, odpojeni lambdy taktez. Nasledovala prohlidka temer vsech podtlakovych hadicek, zda to nekde neprisava vzduch, skoncila take negativne. Jeste musim prekontrolovat dve, ktere vedou nekam za motor a nemel jsem je jak vyndat. Dalsi krok bude porizeni nejake diagnostiky. Nekdo tu psal o ELM327, nebo spis udelam consult interface, jehoz schema jsem tu na foru taky vyhrabal. Kazdopadne patrani pokracuje. Jeste stesti, ze mi pritelkyne pujcila svoji Pandu a mam aspon cim jezdit.

2mato  
Mato
2009-08-25 12:18:22

co sa stalo ked si odpojil lambdu ? rozsvietil sa ti na palubnej doske check ?

2009-09-06 13:41:42

Takze dalsim krokem bylo porizeni diagnostiky ELM327. Po pripojeni hlasi chybu F0505, coz je dle zdejsiho fora, chyba AAC ventilu. Po vymazani chyba a naslednem nastartovani hlasi chybu opet. I kdyz byl AAC vetil vymenen. Takze ted asi musim prekontrolovat kabelaz z ŘJ k ventilu. Taky by me zajimalo, zda to muze byt neco se snimacem polohy skrtici klapky, ten se mi nejak podvedome nezda.

2009-09-09 22:02:42

myslim si ze snimac polohy skriatec by to mohol byt... podobny problem mal moj znami...ale na inom type auta (renault) robilo mu to priblizne to iste... mu tak skackal motor.. ale ked dal plyn uz to bolo stabilne... ale jemu menili vtedy komplet celu skrtiacu klapku aj so vstrekovacom (SPI) od vtedy mu to nerobi.... ale neviem ti zarucit ci to je ono trebalo by pozicat od niekoho a vyskusat... :)

2009-10-24 15:04:20

Takze po delsi dobe jsem nekam pokrocil. Temer vsechny moznosti jsem vyloucil a tak zustala jen kontrola ridici jednotky. Vzhledem k tomu, ze mam ridici jednotku v pravem hornim rohu motoroveho prostoru, to nebylo uplne jednoduche. Musely se odmontovat sterace, tahla a motorek od nich, take plasty mezi oknem a kapotou. Jelikoz puvodni AAC ventil byl vypaleny, tak jsem mel podezreni, ze odesly koncove tranzistory, ktere jej ovladaji. Tato domnenka se po odkrytovani ECM potvrdila. Timto moc dekuji za pomoc s rozebranim a za poskytnuti jine ridici jednotky, jako zdroj ND, HonzoviBK, bez nej bych to nezvladl:)


Odpovědět