Fórum - Téma


Samostav v zadních bubnových brzdách


Fórum Primera P10 Samostav v zadních bubnových brzdách

Informace o modelu: Nissan Primera P10


1  2

2008-06-23 14:24:03

Máte někdo zkušenosti, zda se tato věcička dá běžně rozhýbat, nebo je lepší ji vyměnit za novou? V pravé zadní brzdě už nechodí tak zlehka a tím pádem se mu nechce vymezovat vůli v dosedání čelistí na vnitřní plochu bubnů. Takže to brzdí slaběji.

Stojím před rozhodnutím, zda jít raději do nového a nebo použít jiný z vrakáče, případně to ještě zkusit rozebrat, vyčistit a promazat. Není tam koroze. Potřebuji to stihnou zajistit nejpozději do pátku, kdy máme domluvenou návštěvu servisu. A ještě jeden dotaz - je rozdíl mezi pravým a levým samostavem?

Připomínám typ auta Primera P10, 2.0D (1992)

2008-06-23 15:25:54

Dorisko,je to trosku jine ale ja u meho prcka mel zatuhle zadni kotoucove trmeny,je tam jakysi mechanismus ovladajici rucni brzdu,takze vse do detailu rozdelat,vycistit,promazat a slozit,urcite to pomuze a bude zase jako nove,u te N13 co jsem koupil ruci brzda nefungovala vubec,udelal jsem to same,popripade jeste vymenis gumicky q je po starostech,nove bych urcite nekupoval,pokud to neni sezrane korozi a je to jen zavadle,kdyby si nebydlela tak daleko,bylo by mi cti ti to opravit

2008-06-23 15:36:44

LORRY: Velice Ti děkuji za rady a i ochotu pomoci. Ještě čekáme na vyjádření dovozce origo ND, ale asi půjdeme do staršího nebo se to zkusí rozhýbat. Zatím to vždy jen namazali tukem, ale jinak se to nerozebíralo ani nečistilo, proto to možná chodí ztuha. Problém může být už i v hodně ztenčených bubnech, už se soustružily a je možné, že samostav už nedokáže více vymezit vůli, proto se vše bude měnit. Já nemám k opravě ten mohutný klíč na povolení středové matice, jinak bych se možná taky do toho dala, ale věřím, že Ty bys to zvládnlu na výbornou.

W10
W10
2008-06-23 20:51:46

Doris radsej kupit nove,.. ten samostel je v opravnej sade,takze sa to da kupit,..Ale sa cudujem ze mas este bubnovu brzdu,... hm mh

2008-06-24 08:27:24

Lukike: V jaké opravné sadě? O tom jsem nikdy neslyšela. Od prodejce ND vím, že se dá sehnat jedině origo samostav a to za cenu 2300,-. Nikde v druhovýrobě jsem ho nenašla, asi se nedělá, protože nejspíš se na této součástce ani nemá co takového pokazit a není tudíž po ní poptávka. Kluci ze servisu mi tvrdili, stejně jako LORRY, že se to musí akorát pečlivě vyčistit, případně rozebrat a promazat. Musí chodit velmi lehce, aby se automaticky nastavil. Uvidím no, pokud by to dělalo neplechu i dál, pak bych sáhla po novém.

Jinak P10 2.0D a možná i 1.6 mají vzadu bubnovky, je to přecijen už dost staré auto, ale nemohu si na nic na něm stěžovat. Myslím, že i tak ty brzdy vydržely královsky dlouho.

2008-06-24 16:28:51

2300??? tak to by me ... .Doris urcite to pujde rozhejbat,nema se tam co pokazit,je to vlastne sroub a na nem jakoby ozubeny kolecko,takze rozdelat,vycistit,promazat a musi to bezvadne fungovat

2008-06-24 16:55:42

David306: Jj, s tím počítám, prohlížela jsem si tu součástku podrobně a opravdu na tom nic takového není. Chce to nejspíš pečlivost a pohrát si s tím, za pár dnů jedeme za p. Kubíčkem do servisu, kde budou měnit bubny a čelisti a rozchodí ten samostav. Koukala jsem se do manuálu na maximální míru opotřebení bubnů a je též možné, že i toto je problém a možnost, že už to překročilo mez a tím pádem už samostav nemá co vymezovat. (moje "ženská" dedukce)

Ještě asi nechám vyměnit brzdovku, pokud jim výjde čas. Jinak bych se na to vrhla sama na podzim při přehození kol na zimáky. Apropos, jak často doporučujete měnit brzdovou kapalinu při kilometrovém nájezdu kolem 15.000km ročně?

2008-06-24 17:58:40

ja mam 1.6 - a to novejsi P10, ktera ma vepredu vetsi kotouce (musim mit aspon 14ky kola, na starsi sly dat 13ky) a vzadu mam taky bubny

EDIT: oprava.

David: samozrejme, ze kotouce, dik

W10
W10
2008-06-24 19:26:27

DORIS myslel som tuto opravnu sadu ale tam sa tie samostely nenachadzaju,.. som myslel ze su

2008-06-24 19:51:10

wong:myslel si asi vepredu vetsi kotouce ne? bubny vepredu melo embecko

2008-06-24 20:34:26

brzdovou kapalinu vymenuji kazdy rok,brzdy rozdelavam a cistim kazdy rok,olej po 10000km nebo kazdy rok

2008-06-25 11:25:15

Tak bubny a obložení už mám doma, vzala jsme nakonec Niparts a komplet to vyšlo na 4000,-. Ještě dokoupím brzdovku a pár drobností. Uvažuji, že ty bubny ještě před nahozením přestříkám žáruvzdornou barvou, aby se na jejich povrchu neobjevila rez. Vypadá to pak lépe.

Mimochodem, když se sundávají bubny, musí jít dolů i komplet ložisko s tou mohutnou středovou maticí?V manuálu je na fotkách ložisko ponecháno a sundávali jen buben. Je možné to opravit i takto?

W10
W10
2008-06-25 18:00:23

Doris ano da sa to,..len mas potom trosku problem by davani oblozenia ,.. najprv si daj lanko do pakni na oblozeny potom ak uz budes mat oblozenie na mieste tak sa to tazsie nasadzuje

2008-06-25 19:57:49

Lukike: Aha, tak to jsem tušila, že v tom bude trochu háček. Mechanici to vždy sundali celé i s nábojem a já si říkala, proč? Děkuji Ti za radu. No napadlo mne to, že kdybych v budoucnu chtěla třeba provést výměnu sama, zda by to bylo zvládnutelné i tímto způsobem.

W10
W10
2008-06-25 20:31:56

Doris da sa vsetko len ked si to este nerobila tak si zmontuj aj naboj

Trochu tam zavadzia aj valcek,niekto to sklada tak,ze da najprv jednu celust na tu da samostel,pruzinky atd atd a potom da druhu,..a pruzinky natiahne na nu,...

Vsetko zavisi kde sa to robi a ake ma vybavenie brasni

Ked nema velku golu na maticu co je na naboji tak to sklada svojim sposobom,aky ma dostupny...

V servise jasne ze zmontuju vsetko aby si ulahcili pracu,. ved aj od toho su plateny,ci viac urobia tym vacsia vyplata :DDDD

2008-06-25 20:38:31

To je to, právě že jsem to ještě nikdy nedělala. No budu s klukama v servisu a kouknu se , jak to dělají oni a zda je to pro mne zvládnutelné. Nemám právě ten klíč pro demontování středové matice náboje, tudíž bych musela pracovat ve stísněnějších podmínkách. Člověk má vždy trochu obavy, když dělá něco prvně.

2008-06-26 15:38:24

Pokud to člověk dělá napoprvé,je lépe po sundání bubnu(jde to velice lehce,narozdíl od ostatních aut)nafotit si všechno,jak je to před rozebráním.Pokud se to při demontáži rozletí,tak ví,kde co patří.Jinak u Nissanů není problém,lze to udělat i bez sundání náboje.Nebot ten je utažen velkou silou,tak,jako vpředu.Já bych vyměnil i hydr. válečky,v případě netěsnosti kapalina nasákme do nového obložení a pak ta strana brzdí méně i když se řádně odmastí.Brzdovku měním co 2 roky,absorbuje vzdušnou vlhkost a pak působí vnitřní korozi..

2008-06-26 18:29:17

Miroslav: Děkuji moc za reakci a rady, rozhodně si toto chci v budoucnu dělat sama. Jinak hydraulické díly jsou již měněné, jak válečky tak i hlavní brzdový válec. Válečky už prosakovaly a hlavní brzdový válec zas nedržel tlak v sekundárním okruhu. Na brzdovce šetřit nebudu, vymění se. Primerka jede do servisu tak jako tak ke každoroční kontrole a prohlídce, řešíme to tímto způsobem místo návštěvy autorizáku. S prací autorizovaných servisů jsme nebyli spokokojeni, kdežto přístup mechaniků v dílně p. Kubíčka je příkladný a ke starému autu se chovají slušně. Navíc mohu vše sledovat přímo v dílně.

2008-06-30 08:54:47

Tak a brzdy jsou komplet zrenovované. Přední mají nové destičky na celkem zánovních discích a zadní jsou až na samostavy komplet nové. Krom bubnů a čelistí se měnily i pružinky a museli jsme dát i nové válečky, protože se u těch před časem vyměněných objevil průsak brzdovky zatím ještě v manžetách, ale už nemělo smysl je tam nechávat. Nejspíš jim daly zabrat ne zcela rovné bubny a možná i brzdovka nižší kvality, takže tentokrát jsme šli do značkové BOSCH. Výměnu jsme si nakonec zvládli udělat sami během soboty, akorát k nám dojel mechanik a sundal ty zatraceně dorvané matky nábojů, z toho vždycky šílím, páč nemám ráda, jak se musí něco povolovat sílou. Práce byla dost nepříjemná kvůli zpětnému napínání vratných pružin a ukázalo se, že návod dle knížky " Jak na to?" je dost nepoužitelný a nepraktický. Pravý samostav se mi povedlo dokonale rozchodit, je jak nový, a ten na druhé straně fungoval velmi lehce, možná až moc, když jsem ho měla v ruce, takže ještě zítra skočíme k mechanikovi a necháme to pro jistotu zkontrolovat. Nechá se ještě nastavit (zkrátit) krokování ruční brzdy. Jinak jsme zkoušeli to projíždět a brzdí to jak má. Nebyli jsme zatím ještě na válcích, kde si to po zajetí necháme přeměřit, ale všimla jsem si, že oba zadní bubny se stejnoměrně nahřály - dříve býval ten napravo chladnější, takže to bude O.K.

2008-07-10 16:49:05

Dnes jsme byli s Primerkou na válcích, aby se zkontroloval brzdný účinek. Překonalo to všechna má očekávání , technik konstatoval, že toto se nevidí ani u nových aut a že by i nový Superb a jemu podobná fára mohli jen tiše závidět.... Brzdový účinek byl perfektně srovnaný, rozdíl mezi pravou a levou stranou byl neuvěřitelných 0,3%, což je dokonalé. Holt japonec je japonec a mám radost, že jsme si to udělali sami a kvalitně a nečekali na servis. Byla to dřina, ale zato to stálo. Teď už je Stříbrňásek ve 100% stavu.

Musela jsem s Vámi o to podělit, páč mne to nesmírně potěšilo.

Pro ilustraci přikládám fotky z průběhu práce, na prvních dvou je ještě vše původní, na té poslední už je štít brzdy komplet nastříkaný žáruvzdornou barvou chránící proti korozi a promazaný v potřebných místech. Po namontování čelistí se ještě kompletně vyčistil a ošetřil náboj, je to nyní krásně zdravé.


Odpovědět

1  2