Fórum - Téma


Sada na prasátka - čistič, barva,tužidlo


Fórum Tuning a úpravy Sada na prasátka - čistič, barva,tužidlo



1  2  3

2008-08-10 10:07:24

ahoj, přesouvám svůj dotaz ze sekce O vozech našich členů sem, protože nikdo moc nereagoval a to buďto proto, že nikdo netuší a nebo proto, že tam nikdo moc neleze číst

Chci koupit tohle http://www.tuningshop.cz/...ova-prasatka-stribrna.htm

Ale nevím jestli mi to vystačí na komplet celý auto.

Nějak si nedolážu představit ty mililitry...

Případně prosím o doporučení někým odzkoušené alternativy jako třebas sprej s barvou.

2008-08-10 13:49:21

Zbytečně drahé a komplikované, už jsem to zde kdysi párkrát psala. Na toto je nejlepším a nejjednodušším řešením žáruvzdorná barva Superetherm od Dupli Color/Motip. Dělá se v několika odstínech ve spreji, vydrží teplotu až 800°C. 150ml za cenu kolem 150,- postačí na komplet brzdy a ještě mi zbylo i na výfuk. Neloupe se, vydrží pěkná mnoho let a chrání podklad před korozí. Vynikající krycí schopnosti této barvy umožní nanesení minimálně hrubé vrstvy s dokonalým výsledkem, tudíž není pro podklad tepelným izolantem. Dělala jsem to na svých autech i na autech od kámošů a je to jedinečné. Mám tím upravený i motor, převodovku a další díly v motorovém prostoru a mnohdy jsem na tuto žáruvzdornou barvu nanášela specifické odstíny klasických metalických akrylů, které na ní bez problémů chytly a vytvořily trvanlivý a pěkný nástřik.

2008-08-10 17:02:27

DORIS díky za odpověď.

V podstatě jsi mi dala alternativu, o které mluvil zprvu kamarád a to, že to pár lidem už dělal sprejem.

Já pak hledal sprej a v té souvislosti jsem našel právě tuto sadu. Říkal jsem si, že to bude "lepší" než "jen" sprej, ale právě rád si nechám poradit.

Proto ještě jednou díky, jdu se mrknout po nějakém tom spreji. Rozhodně to bude jednodužší a myslím, že ani nebudu muset demontovat celý brzdič z auta, z čehož pak plyne i nutnost následného odvzdušnění...né že bych to nezvládl, ale zatím to nevidím jako nutné a hlavně se mi teď o prázdninách těžko hledá "ten druhý", který by mi z odvzdušněním pomohl...

A ještě se zeptám. Stačí to pře tím nástřikem jen vyčistit ocelovým kartáčem a odmastit technickým benzinem? Já tady v tom moc zběhlý nejsem, já spíš IT

Nicméně auta jsou můj koníček a rád si dělám vše co jde na parkáči sám.

2008-08-10 17:41:54

tady se toho celkem dost probíralo

http://www.nissanclub.cz/...php?topic_id=59877&kols=1

2008-08-10 18:13:21

Kchodl mne sa osvedcil Alkyton. Ocistenie je kartacom a silne vystriekane cisticom na brzdy (odmastenie). alkyton j ehodne husty takze staci 1vrstva. teplom este vytvrdene je mierne plasticky takze kamene ho neposkodia a dobre sa z neho cisti brzdny prach staci vystriekat wapkou. nebledne ako spominany Hamerite a hrdza absolutne nula. takze ako alternativa k Duplicolor/Motip mas vaci vyber odtienov farieb a natiera sa to rucne takze odpada problem stym ze niecio zastriekas (co som videl u mnohych ze zastriekaju a je to podla mna hnus)

2008-08-10 19:10:27

No totiž ono je to tak.

No líbí se mi ten sprej, protože to zmáknu za chvilku a přímo na autě na parkovišti. Faktem je, že jsem typ člověka, který ani teď ve 30ti nevymaluje bezchybně omalovánky. Moje práce se sprejem končí většinou tragicky

Takže se mi ta barva líbila, protože se to dělá štětcem, takže klídek piánko. Jenže pro mně by bylo lepší to sundat všechno z auta pryč a udělat to v klidu doma, páč ani se štětcem mi to moc nejde a cákám a cákám...

Jenže to znamená vypustit brzdovku...to jsou právě ty parkovištní komplikace.

Ale svítá mi...domluvim se s tchánečkem, uděláme na zahradě u nich akcičku a já mezi tím natřu ty brzdy.

Jen ještě popřemýšlim jestli sprej nebo štětec...

2008-08-10 19:19:16

Odsmaštění stačí technickým benzínem, mi se třeba osvědčilo ještě víc i nitroředidlo. Ocelový kartáček k odstranění zbytků starých nátěrů nebo nečistot taky můžeš použít. Kvalita přípravy podkladu silně ovlivní výsledek a jeho trvanlivost

Osobně preferuji nástřik před nátěrem, protože natíráním jen málokdy dosáhneš dokonalého výsledku - bývají znát v pigmentu tahy štětcem a už vůbec nedoporučuji natírat metalické barvy. U barev, které se natírají, bývá nutné položit silnější vrstvu, aby to bylo dokonalé zakryté, ale taková vrstva pak funguje jako tepelný izolant. To taky není nejšťastnější.

Mnou doporučená barva nepotřebuje žádný základ, staší 1-2 jemné vrstvy a je hotovo. Nic se nemusí demontovat, pokud si dobře zakryješ okolí. V případě odstřiku se to dá snadno sundat technickým benzínem nebo nitroředidlem, po vytvrdnutí/vypálení jízdou je barva již velmi odolná i vůči těmto rozpouštědlům. V případě drobné opravy se barva dá nanášet i štětcem, nevypadá to špatně, ale nástřik je nástřik. Stříkání provádím na dostatečně zahřátý podklad, je to rychlovka a výsledek perfektní. Ná výfuku už to mám mnoho let a je zcela bez koroze. Nejraději používám stříbrnou barvu Supertherm, dokonale se mi osvědčila i pod metalízu na těchto dílech. Je třeba však přistřikávat tu metalickou složku ještě do nezaschlé podkladové barvy, aby se spojily.

2008-08-10 20:07:07

taky premejslim nad tim ze bych striknul brzdice,akorat nevim jakou zvolit barvu.Mam cerveny auto s cernyma kolama....zatim mam trmeny cerveny,ale premyslel sem nad stribrnou...Jakou barvu by ste mi poradily vy???

2008-08-10 20:12:29

Tak v podstatě je to sprev x barva.

U mně konkrétně vítězí sprej, vzhledem k rychlosti nanášení. Jen DORIS zeptám se, já určitě ty třmeny a brzdiče nebudu stříkat za tepla. Tak doufám, že to zaschne dostatečně rychle. Co já vím, chci to dělat postupně kolo po kolu, takže kdyby to zaschlo do 15 min, vůbec bych se nezlobil.

2008-08-10 22:04:54

Blesku já hledám po netu ty Alkytony a našel sem tohle:

http://www.motipdupli.cz/...ticleID=328&nLanguageID=1

Nikde není psaný o tom kolik to vydrží tepla. Jsou to ony ? To můžu použít ? Možná je to hloupej dotaz, ale mě se to právě nezdá...co?

2008-08-10 22:40:15

Podklad je lepší zahřát, práce se sprejem je pak úplně o něčem jiném. Nejde jen o samotné zasýchání, ale taky o to, že ta barva nestéká a jednodušeji se nanáší. Já už bez fénu prakticky nic nelakuji, zvykla jsem si na to a je to o 100% lepší, než stříkat nezahřátý podklad. Pracuji zásadně s akrylovými barvami, kde teplé vzduch dokáže práci výrazně usnadnit. Třeba motorový prostor v Primeře jsem lakovala jen, když byl zahřátý provozem nebo za pomocí fénu, šlo to perfektně a barva dodnes drží. Už to budu mít udělané cca 7 let. Je to jak nové (viz fotky v mém profilu).

2008-08-10 22:55:03

aha fén...to je nápad !

2008-08-10 23:00:43

To víš, ženské nápady.....

2008-08-10 23:37:13

Doris, pravdu povediac sa mi tiez viac pozdaval tvoj postup, ale ako som uz spomenul chcel som proste zelenu a v tej sa Supertherm nerobi. Kchodl ak si neni viazany na farbu v ktorej sa ten sprej nerobi urob to radsej tym, natriet to tym hustym alkytonom pekne je celkom piplacka a navyse to schne niekolko hodin. Na slnku a pri horku to bude rychlejsie ale aj tak idealne ak sa to necha preschnut az do druheho dna. Ja som to ale po par hodinach zlozil a co sa pri montazi ochytalo som po nasadeni este raz zatrel. Prebehnutim a prehriatim to velmi rychlo vytvrdlo.

2008-08-10 23:55:03

Blesk: No právě, těch odstínů moc není. Já jsme to vyřešila přestříkáním klasickými akrylovými barvami na tuto žáruvzdornou. Takhle jsem dělala například motor a čerpadlo v P10. http://www.nissanclub.cz/.../full/6610_1061_motor.jpg

Myslím, že by se podobně daly řešit i brzdiče.

2008-08-11 00:27:11

Doris ako vzdy perfektne, zial povodne som chcel brzdice dat vstky dole dat ich opieskovat a nastriekat, ale casu som tolko nemall. Zadne brzdy som si musel dokonca nechat ako vacsinu veci nechat vymenit v servise len som ich poprosil aby som si mohol u nich brzdice ocistit a natriet aj tomu som sa velmi tesil ze som to tak stihol. Na dvore ked nieco robim stale ma tam niekto pri praci vyrusuje kedze som predseda spolocenstva vlastnikov bytov a susedia chcu stale nieco riesit... Rodina ide na par dni na chalupu a ja budem mat snad zas cas ako pred rokom po nocich v garazi miesto sedenia na nete byt v garazi (resp pred garazou kedze je plna) ale aj tak sa tesim, chcel by som osetrit podvozok, dutiny pred zimou, vytepovat, navoskovat poriadne auto

2008-08-11 00:41:36

Kchodl v technickom liste k Alkytonu je okrem ineho zarucena tepelna odolnost do 90 st. C. Pri vyssich telotach moze dojst k vyblednutiu farby. Ja som zatial blednutie nepozoroval aj ked brzdy boli teraz v lete par krat extremne zahriate. Mal som uz urobene aj na zavodoch do vrchu. Cize nevyzera ze by hrozilo olupovanie ako u beznych nterov ale to vyblednutie je u niektorych odtienov mozne. Povrch platniciek a kotucov moze kratkodobo dosiahnut pri extremnom zatazeni az 600-800st C. Samotny brzdic uz bude ale ovela chladnejsi, kolko v reale netusim

2008-08-11 08:55:24

Díky za příspěvky. To schnutí toho alkytonu je pro mně největší bolest...tak dlouho čekat nemůžu a i když bych rád jiný odstín než jsou ty spreje, tak raději vezmu fén, stříbrný sprej a udělám to takto...

Alespoň teď napoprvé, aby to vypadalo hezky.

Pak můžu přemýšlet a v budoucnu třeba zkusim barvu (to už by mohla být i garáž...ó kéž by)

Jen si teď hraju s myšlenkou jak moc to demontovat před čištěním a nástřikem. Napadaj mně tyto varianty:

1) vytáhnout desky, dobře zamaskovat okolí a stříknout to

2) sundat to celý a nechat to "viset" na brzdové hadici a stříknout to

3) sundat to celý z auta - brzdovku bych nevypouštěl, stačilo by asi hadičku zajistit tak, aby to nevyteklo a po nástřiku, to tam vrazit zpátky a odvzdušnit (ale to si musim domluvit někoho k sobě)

No líbila by se mi varianta 2, ale jak se znám, tak by pro mně samo byla ideální varianta 3, protože jak jsem už psal, moc mi to s barvama, sprejama nejde...A mimo to asi nejde ani tak o stříkání jako o očištění a když mi to bude viset na hadici jsem dost prostorově omezen a protože bych to rád očistil takovým tím kartáčem do vrtačky, tak se toho lehce bojim....nejraději bych to právě viděl ve svěráku a pak si můžu čistit a čistit...

Nebo si myslíte, že se mám vyprdnout na čištění pomocí vrtačky a udělat to ručně velkým a malým ocelovým kartáčem? Bude to dostačující? Pak to samo ještě odmastím, ale to už vezmu hadýrku nebo tak a mělo by to být OK.

No těšim se na to, ať už to budu dělat jakkoliv.

2008-08-11 11:53:12

idealne to je mat samozrejme zhodene dole, ale ja som sa celkom dobre uspokojil (a vysledok neni spatny) aj s variantou 2 teda viselo to na hadici a rucnym kartacom som to cistil a potom vystriekal tym cisticom na brzdy - on by stacil aj technicky beznin ale idealne dat do nadoby a cistist stetcom, alebo do striekacky a striekat - cistic na brzdy je pod tlakom a cisti na moj vkus idealne (treba dat toho kvantum potom vyplavuje pekne aj z dutin). vodiace tycky nebrusit a puzda nevyskrabavat nicim tvrdym (teda pokial nie su zahrdzavene) pred zlozenim mierne natret medenou pastou alebo specialnymi tukmi (jemenjsie) na to urcenymi - nema sa davat vela a tiez som dostal radu od skusenejsieho ze pod manzety valcekov sas otarne za pomoci tupeho skrutkovaca pozret a ak je tam cisto, nanajvys ocistit od pracu suchou handirickou a nemazat! divil som sa tejto rade ale kedze tam od nova ziadne mazivo nebolo (bolo tam fakt sucho a cisto) tak mazivo sposobi len to ze zacne nabobtnavat manzety a co horsie do maziva sa dostane prach ktory je abrazivny a moze stycne plochy valcek - piestik vydret co by bolo pre brzdu casom likvidacne

2008-08-11 14:47:16

myslím že varianta 2 je vítěz. a udělám to tak, že to nejdřív odrbu kartáčem přimontovaný a pak to teprve demontuju "na hadičku". Koupil jsem odrezovač, štětec a technický benzín. Tím to připravím. Ještě si musím zítra koupit tu měděnou pastu. A popřemýšlet jak si na parkoviště vytáhnout 220 pro fén

Chtělo by to měnič ale nevim kolik žere ten socialistickej fén co maj ještě naši ale hřeje super

ta rada ohledně válečku je zajímavá...já teoretik myslel, že tam mazivo je

Mno já v podstatě ani nevím, jak přesně to tam s tou prachovkou je, hodil by se obrážek v řezu


Odpovědět

1  2  3