Fórum - Téma


Sací potrubí


Fórum Sunny Sací potrubí

Informace o modelu: Nissan Sunny


1  2  3

2010-10-04 13:31:35

Jen ještě k těm svíčkám,kamarádi - už pokolikáté tu zaznělo,že do "Japonce jedině japonské (NGK nebo Denzo) svíčky": ale nikde jsem nečetl žádný relevantní argument PROČ?!

Jestli jsem dával ve škole pozor,důležité u svíček je jednak správně zvolená tepelná hodnota (aby se svíčka při běhu motoru zahřála na odpovídající teplotu a mohl tak probíhat efekt samočištění, tj. vypalování zplodin z hoření a zabránění jejich nadměrnému usazování na elektrodách svíčky) a za druhé správný odpor (s tím počítá konstrukce zapalovací soustavy a kabelů - někdy bývá odrušovací odpor vestavěný v kabelu, jindy přímo ve svíčkách). Konstrukce jiskřiště (jedno či víceelektrodové - víceelektrodové mají pouze o poměrnou dobu delší životnost, protože se elektrody v zážehu střídají a tedy méně opalují, jiskra ale přeskočí vždy jen na jedné z nich, kruhové - speciální racingové, ovšem pouze pro některé typy motorů!) ani zapuštěná nebo vysunutá středová elektroda (volí se podle typu motoru a velikosti kompresního/spalovacího prostoru) už tak výrazný vliv na funkčnost svíčky - tedy zapálení směsi - nemají.Vždycky je ale nutné se řídit osazovacími tabulkami výrobce svíček - pokud narvu do motoru teplou racingovou svíčku, která se nahřeje a zapaluje pak běžnou směs z N95 nebo N98 už jen rozžhaveným izolátorem, je jasné, že ji utavím a můžu zničit motor.Za to ale nelze vinit výrobce svíčky,jen "mudrce",který se neřídil tabulkou výrobce.Opačně - studená mi nespálí zplodiny z hoření,ty se usadí na elektrodách a izolátoru,vytvoří můstek a sníží izolační odpor,takže proud nebude přeskakovat mezi elektrodami a vytvářet jiskru,ale probije po nánosech a svíčka pak nezapaluje,motor vynechává a netáhne.

Krupi tu kdysi v narážce řekl: "To abych ty BRISKy z motoru okamžitě vyhodil..." a byla to ironie.Osobně mám teď 50.000 km v GA16DE osazené BRISK DR15TC a bez jediného problému - mají životnost až 60.000, ale chystám se je vyměnit, i těch 50.000 km bohatě stačí.

Tak prosím,nepřebírejte mýty a povídačky,co se kde povídají a pokud máte výhrady proti jiným značkám,popište zároveň důvod nebo nepříjemnou zkušenost,ať si můžeme vyjasnit,kde je zakopaný pes.(A tím nemyslím jen svíčky a jen značku BRISK)

2010-10-04 13:42:02

To jsou fakta a ne myty. Do Nissanu patri jedine NGK, nic jineho. Davam je do vsech aut a nikdy nebyl problem, coz se neda rict o konkurenci (vcetne Densa). Pokud chce nekdo ode me svicky, vzdy dostane Nissanem predepsane original NGK (bud levnejsi medene, nebo drahsi platinove). Vzhledem k jejim cenam nema zadny vyznam kupovat cokoliv jineho. Brisky a jim podobne hazu primo do kose, v aute nemaji, co delat. Nissan je do vsech svych aut nedaval jen tak ze srandy a ma to svuj vyznam.

Moje otazka teda zni, PROC kupovat cokoliv jineho, kdyz tu mame spickove a bezproblemove NGK?

PS: Jeste jsem nevidel teplou zavodni svicku.

2010-10-04 13:57:54

taky nechápu, proč někdo řeší jinou značku svíček, vždyt NGK jsou za dobrou cenu a navíc tam mají být a fungují

2010-10-04 15:25:20

Jagy,já se nepřu o to,zda jsou nebo nejsou NGK to nejlepší do Nissanů: jen se ohrazuju proti tvrzení,že nic jiného tam nepatří.Jezdí to i s jinýma značkama svíček,toť můj názor a zkušenost.

A k té "teplé" závodní svíčce: v jednom ze starších threadů (možná tu ještě někde bude) byl důkazem o špatné kvalitě BRISK svíček obrázek utavené tuším LGSky - kdyby byla studená,patrně by tepelné zatížení snesla a nepřišla o podstatný kus elektrody.BRISK udával LGS řadu jako extra pro tuning a výkon,proto jsem volil ten výraz racingová svíčka - a tepelná hodnota té na obrázku vzhledem k poškození rozhodně nebyla správná.

Nechci se přít,ale myslím,že dokonce i NGK vyrábí jak studené,tak teplé varianty svíček i pro sportovní využití - ale to bychom museli prolézat katalogy a s předmětem sporu (tedy že motory Nissan fungují i s jinou značkou svíček,než NGK) to nesouvisí.

2010-10-04 15:37:31

bych se Janise pokusil tak trosku zastat, myslim ze to myslel dobre a ma pravdu v tom, ze pokud chcem takhle debatovat tak musime vzit konkretni priklad a odborne posoudit tj. do stejnyho motoru dat treba brisky a ngk a 10 let sledovat. Nikdo tu konkretne zadnou "vedeckou" analyzu ale asi nemame - nevim.

ja osobne bych to urcite nezvelicoval - mel jsem v motoru uz tady zminovane beru ultra - volnobeh byl trochu kolisavy, ale ok - no maj interval 20 tis. a cca tolik vydrzely - za kus to bylo cca 130 korun takze treba pro cloveka co nechce sypat prachy do auta ceka nez se mu vysype neco jinyho a potrebuje aby to proste "nejak" jelo je to alternativa. Zadny vyrazny problemy jako vynechavani atp. jsem teda nepozoroval a po vymontovani mely svicky normalne cihlovou barvu a zadny poskozeni jsem taky nepozoroval - pravda ze jsem hlavu nesundaval.

Na druhou stranu prakticky bych si je do auta uz asi znovu necpal, ale alternativa to je. Ale pokud mate nekdo fakt konkretni zkusenost prosim napiste konkretni zkusenost. Budu i rad, kterym svickam se treba absolutne vyhnout. Co se treba muze konkretne poskodit?

2010-10-05 00:05:04

Ja ti jen napisu, ze NGK u me stoji 100kc/kus. Proste nema smysl kupovat cokoliv jineho at uz z funkcniho nebo financniho hlediska.

Ja nerikam, ze to na jine znacky vzdy nebude pracovat spravne, ale bohuzel se to stava casteji, nez u NGK.

Janis: Jasne, delaji se ruzne svicky (teple, studene), ale zavodni jsou jen studene, co vim. A to bych si do auta, ani upraveneho nedaval. Vylozene zavodni svicka proste neni nutna v 99% pripadu.

2010-10-05 09:28:35

jagy - no tak to pak chapu , protoze ja ziju v jinych cenach - nejlevnejsi NGK co jsem nasel na svuj motor byly myslim nekde kolem 5-6 stovek ... ted jsem si koupil chamiony cca za 250 ale chapu te teda uz v tom, ze prakticky to proste nema za tehle okolnosti smysl resit, nicmene teoreticky bych tu uvahu janise urcite "vzal"

myslel jsem jestli nemas treba nejakou kritickou zkusenost s nejakou znackou ze by je treba chybne znacily, rozpadaly se atp.

2010-10-05 14:08:10

tak i ja se pridam do diskuze zkusenosti na motorech CA18de a CA18DET nejprve DE

  • auto sem privezl dom katastroficky stav motor celkem ale oki. prvni studenej start a nechytlo umřely vsechny 4 nove (400km) svicky (brisk) ano vsecky 4 po vymene za NGK slo auto lip do otacek a daleko vys se tocilo pravidelnejsi volnobeh a mensi spotreba zadne plivani do vyfuku obecne klidnejsi a kultivovanejsi chod.

podobne zkusenosti s nekolika dalsimi DEmotory

ted ca 18det

motor bezel sice hned ale volnobeh tak na 2-3 valce 4ty se chytal nad 1500ot zkusil jsem PWT CAS civky atd nic nepomohlo podivam se a byly tam BERU ULTRA (vyrobcem svicek urcene jako nahrada za origo NGK) vyhodil sem je a dal sem misto nich NGK platiny ktere jezdili 90tisic v motoru co zral vic oleje nez benzinu a problem vyresen tak hned sly nove NGK a je to v klidu...

takze ano jine svicky funguji ale proste ne tak dobre a urcite ne tak dlouho. GA je trochu jalovy motor ktery snese urcite vic zla protoze jednoduse neni tak narocny a ani vykonný. je to stejne jak s pneumatikama z ciny taky jsou cerne a kulate ale ja bych je na auto nedal. pro me za me do auta si kazdy muze dat co chce treba parafinky z krchova ale chytre kecy ze v tom neni rozdil at si pak necha pro nejaky ucho co jezdi v naftovem TDi ten ti to sezere protoze tam svice ani nema... (pro rejpaly ano vim ze sou tam žhaviče)

jo a jak pise jagy zavodni svičky jsou vzdy studene... pravda je ze existovaly "teple" zavodni svice ale ty se pouzivaly na start a prohrati studeneho motoru a pak se na jizdu menily za studene... (cim studenejsi svicka tim radsi ma teplo )

2010-10-05 16:04:42

Jestliže jsi udělal s jinými značkami svíček tyhle zkušenosti,Fizzi,nic nenamítám proti averzi nebo nedůvěře k jiným než NGK.Já zas se svým jalovým,nevýkonným a nenáročným motorem (to neberu ve zlém,turbo to není a jednoduchý je taky,toť výhoda "držáků") prostě udělal s BRISKami dobré,proto kategoricky netvrdím,že "do japonce jen japonské svíčky" - i ten GA16DE je Nissan a japonskej.

Ten článek z minula je tady:

http://www.nissanclub.cz/...select=75675#message75675

a ty utavené svíčky na fotce LGS.Podle poškození usuzuju,že pro daný motor byla příliš teplá (resp.nesprávně stanovená tepelná hodnota) a proto se utavila.Za nepřesnou formulaci se omlouvám.

Že je LGS racingová svíčka,to uvádí její výrobce i např.Lamborghini,se kterými je BRISK vyvíjel pro motory závodních člunů,ale to už sem nepatří.

Opakuju: nemám nic proti NGK ani jiným značkám,nepropaguju BRISK,jen mám (možná ojediněle) pozitivní zkušenost s jejich svíčkami ve svém autě.A BRISKy jsem po NGK BKR-6 vyzkoušel právě proto,že mi vrtalo hlavou,proč by měly být tak špatné - cena BRISKů je cca 70,- Kč/ks, NGK cca 80,-Kč/ks.

Toť vše,omlouvám se za OT a přeju TKillerovi zdárné vyřešení problému,kvůli němuž tenhle thread zakládal.


Odpovědět

1  2  3