Fórum - Téma


S plnou nádrží to líp jede


Fórum Primera P11 S plnou nádrží to líp jede

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2007-09-07 08:15:26

Zdar. Nesetkal jste se někdo s tím, že po dočepování benzinu auto lip táhne? Pozoruji to už delší dobu. Jak palivoměr (na P11 dost nepřesný) ukazuje pod 1/2 nádrže tak auto leniví a leniví. Není to taková hrůza, ale je to pozorovatelný. Jak naberu plnou (stále u stejný pumpy), tak hned poznám, ze to lépe táhne. Že by vysrážená voda v nádrži?

2007-09-07 10:02:24

Jo,tak takovej pocit mam taky a vždycky jsem si říkal, že to musí bejt blbost Přitom je auto lehčí a mělo by jet líp, nechápu ...Jinak mam P10 2.0 GT a ten palivoměr je fakt dost otřesnej. No s tou vysráženou vodou nevim,vždy když otevřu nádrž i skoro prázdnou tak to zasyčí jako že je tam přetlak,neumim si představit kudy by tam dostala . Z benzínu ? A nebo je autíčko rádo, že má plnou a prostě jede

2007-09-07 10:15:22

MATYS73: naopak. V nádrži by měl být podtlak. Máš tedy jistotu, že nádrž těsní. V našem absurdistánu se v benzinu muže objevit ledacos. Voda by byla asi nejmenší problém.

2007-09-07 10:17:09

Keď otvorím prázdnu nádrž tak to zasyčí skôr kvôli podtlaku nie?. Zmenou tlaku sa tam fakt môžu vyzrážať malé kvapôčky vody... Alebo možno je to aj tým, že väčší objem paliva dáva väčší tlak tekutiny v mieste, kde je nasávanie palivového čerpadla a to potom dodáva palivo v mierne vyššom tlaku do systému...

Ale priznám sa, že som si to nevšimol, lebo vždy tankujem za 1000 a plnú dávam len keď idem na dlhšie trasy

2007-09-07 10:30:50

ono by asi bolo na mieste skusit natankovat u tej istej pumpy ten isty benzin povedzme 10litrov do skoro prazdnej nadrze, zmerat zrychlenia a dosiahnutu maximalku (viac merani a spirmerovat) a potom natankovat u tej istej pumpy, to iste palivo plnu a urobit rovnake merania. Inak su to iba dohady, ktore podla mna nemaju racionalny zaklad. ak by totiz vyssi hydrostaticky tlak sposoboval ze palivove cerpadlo tlaci vyssim tlakom, tak by sa logicky musela zvysit aj spotreba, lebo vstreky su ak sa namylim riadene dlzkou vstreku kedze predpokladaju konstantny tlak a nekontroluju asi objemove mnozstvo. Druha vec je ako dlho susis v nadzi ten zbytok paliva a ci za par tyzdnov a mesiacov nestratil nieco na oktanovom cisle a neziskal miesto toho vodu, lebo to je fakt ze casom palivo degeneruje, dokonca som sa stretol u jedneho krasneho vateranu Jaguar E-Type zo 60tych rokov ktory mal v nadrzi snad 10-20 rocny benzin ze to slo nakopnut az po uplnom vyplachnuti nadrze, ked sa tam aj dolialo 10 litrov nenaskocilo to

2007-09-07 10:39:47

Sorry, jasný musí tam bejt podtlak, jinak by mi to vždycky při otevření fouklo do obličeje Jinak k tomu vyššímu tlaku: tam je přece u vstřiků regulátor tlaku, který BY MĚL držet správný a konstantní tlak a zbytek upouští zpátky do nádrže, ne ? Ale možná že ta regulace nebude tak dokonalá ...

2007-09-07 10:47:34

no stejny pocit mam, kdyz do naseho diesla plnou. Myslel, sem si, ze se mi to zda, ze to jede o neco lip.. rikal sem si, ze je ti blbost, ale jak to vypada, tak mozna neni.

2007-09-07 10:47:51

Hej, s tou zvýšenou spotrebou samozrejme súhlasím. Len tá zvýšená spotreba by bola len s plnou nádržou a časom by sa zmenšovala. Takže priemer na 100 km by ti asi vyšiel +/- rovnaký. A ono zase ak by aj bol nejaký nárast tlaku, bol by zrejme takmer zanedbateľný. Možno je to iba subjektívny pocit, že auto má papanicu tak teraz riadne ťahá

2007-09-07 11:06:37

matys ten regulator ubera tlak len pri zvysenom podtlaku v sani aby sa udrzal konstantny tlakovy spad.Samotna regulacia tlaku je obtokovy ventil priamo na cerpadle a ten udrziava v systeme cca3,5barr,takze zvyseny hydrostaticky tlak vplyvom vysokej hladiny v nadrzi je zanedbatelny!

Realnejsie mi prichadza ze preplnenim nadrze dojde cez system odvetravania ,ktory vytvara podtlak v nadrzi,k prisavaniu paliva do motora.A kedze z ekologickeho,a aj ekonomickeho hladiska sa spaluje co mozno najchudobnejsia zmes/z ohladom na poskodenie motora/,je mozne obohatenie zmesy dovodom zvyseneho vykonu.

Alebo ide o znamy PLACEBO EFEKT

2007-09-07 12:16:57

priklanam sa skor ku rs pretoze hydrostaticky tlak je prd ked je tam aj tak obmedzenie inde.takze skus urobit meranie inak sa mi vidi ta rs varianta prijatelna,pretoze mudre hlavy nas ucili ze najvacsi vykon sa dosahuj pri nie lamda -1 ale asi o 20 obohatenej. ale to uz nie je prijatelne pre emisie atd. a evap funguje tak ze dava palivo do sania okrem ineho tusim

2007-09-07 12:32:38

No já jsem teda nikdy moc nezaznamenal, ze by mi to pri plne nadrzi jelo lip. akorat se mi zda ze pri prazdne nadrzi mi auti vic cuka pri startu jako kdyby mel problemy sitic :) ale bude to asi jen domenka racionalne nezalozena :)

2007-09-07 13:07:01

taky me prijde,ze je to lepsi,ale vzdycky jsem si myslel,ze je to jen pocit z toho ze mam plnou nadrz

2007-09-07 15:15:07

Vida vida. Tak s tím pocitem, koukám, nejsem sám. Je to prostě o tom pocitu v noze. Dám ji na pedálu jako obvykle a trhám asfalt

Pro upřesnění: kupuji plnou minimálně jednou do měsíce, takže stárnutím benzínu to nebude.

Mám trochu strach o své palivové čerpadlo, protože předchozí majitel za 98 000km nevyměnil palivový filtr, takže byl téměř neprůchodný. Ale to s tím souvisí jen velmi okrajově.

2007-09-07 15:23:13

to je jasný si hod normální čerpadlo do studny a když je plná tak to saje lip a když je prázdná tak to teče hůř

2007-09-07 23:24:37

To že auto jede hůř s poloprázdnou nádrží, není to náhodou tím podtlakem. Čerpadlo pak ten benzín musí pracně "dolovat". Možná by u poloprázdné nádrže stačilo otevřít a zavřít víčko, tím vyrovnat tlaky a mělo by dojít k zlepšení výkonu motoru. Měl jsem i jiné značky aut, ale se syčením při otvírání nádrže jsem se setkal až u Almery. Jinak spokojenost. OK

Dux
Radek
2007-09-07 23:37:48

Na P10 jsou v katalogu dilu dva typy vicek >>>

1) víčko nádrže s odvětráváním

2) víčko nádrže

U bile mi to delalo taky radnej podtlak, u sedive zatim nevim.

2007-09-08 06:52:38

Podtlak při otevření nádrže, je i u NOTE. Žádné jine auto to nedělalo. Chtěl jsem se na to zeptat v Nissanu ale asi to tak má byt.

2007-09-08 15:30:03

to syceni mi delalo i u rovera , i u megana, a ted prave ze u primery to ani skoro nepozoruji , nevim cim to

2007-09-08 23:01:31

Ano sycanie pri otvarani nadrze u Note je v poriadku.

2007-09-09 02:14:54

Co třeba zkusit vyměnit palivový filtr? Tuším že předepsaný výměnný interval je 40tis km. Pak mě jedině napadá špatná funkce palivového čerpadla, příp. vadný přetlakový vratný ventil..Tlak v nádrži a s ním související i fouknutí při otevření nádrže je normální, dokonce motor tyhle páry spaluje přes odfuk z nádrže při vyšších otáčkách motoru a sešlápnutém plynu. Je to řízeno podtlakovými hadičkami přes termoventil, jde to do sání, když se podíváte do motoru, je tam taky jakýsi aktivní uhlíkový filtr.. u primery je vpravo u tlumiče...


Odpovědět

1  2