Fórum - Téma


Rozvody N16 1,5 16v


Fórum Almera N16 Rozvody N16 1,5 16v

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2  3

2014-06-13 16:18:07

janis: takze to proste nejde udelat na ulici a musi to tedy do servisu ? Ja bych rad do servisu jenze nikoho rozumneho kdo by vedel co a jak nesehnal a kdyz tak mi reknou ze museji vyndat motor a zapujcit si pripravky a kdesi cosi a za takovou dardu za hodinu ze to nevydelam za den prace. Takze ani tam ne protze bych byl jen pokusny kralik a navic mi tedy lzou do oci kdyz tady naf oru je psano ze nato zadne specialni pripravky potreba nejsou !

Otazka je proc ze me nissan dela blbce kdyz mi tvrdi tvrdi ze vymenu retezu delaji tak ze na stary retez napojit novy , provleknou soustavou koles a kdyz vyjede nova cast na starem konci stareho retezu opet spoji dohromady. Ja nikdy retez vyndany z motoru nevidel takze opravdu nevim jestli to tak jde nebo ne.

No a co se tyka jestli je retez opravdu volny - nevim to jen si to myslim ale opet rikam nemam nikoho kdo by me rekl ano je to tak nebo neni - vse usuzuju podle toho co je zde popsano na foru a co se deje s autem viz co uz jsem popsal.

 Janis
2014-06-13 17:43:06

jukl: Na ulici bych to nedělal já. Když nebude zbytí, uděláš to i tam, ale je to prasečina. Mám barák a u něj plac, ale rozmýšlel bych se i tam. Shodíš víko ventilů, sundáš řemeny (po povolení napínáků), pak musíš povolit řemenici na klice - ta se musí něčím zablokovat. Když máš motor venku, je na to přípravek na ozubení setrváku -když na autě, musí dolů olejová vana a zapřít kliku dřevěným špalíkem o blok. Sundáš řemenici kliky, taky pumpy, pak povolíš prsa (boční kryt rozvodů). Až pak se tam dostaneš relativně přístupně. Ještě máš chuť dát to u paneláku na place?

Nissan z tebe blbce dělat nemusí, třeba to tak fakt dělají, já nevím. Sám jsem měl v rukou jen nerozebiratelné sady řetězů, takže žádné rozpojování se nekonalo. Nehledě na to, že to pootáčení s rozpojeným řetězem by muselo probíhat všema 3 hřídelema zároveň, aby se nerozhodilo časování - a to si neumím představit. Ale třeba mají nějaký grif, co já vím ?. Peněz je to dost, ale zase práce taky, takže rozhodnout se musíš sám.

Edit: napadlo mě, jestli to s tím rozpojeným řetězem nedělají při zablokovaných hřídelích kliky a vaček proti pootočení, (jako že to "obtáhnou" a až pak přitáhnou do zubů, ale vzhledem k drahám a napínákům si to pořád neumím představit. A pak to ještě scelit.

2014-06-15 08:16:56

janis: ok rozumim .) uz vim co si mi chtel rict viz video - sice nevim co je to presne za motor ale vypada to hodne podobne - typuju ze podle poctu retezu - tedy jeden je to benzin , ovsem ja mam jine rozvodove kolo vlevo na mem videu oproti videu ktere jsem nasel na youtube . Na kazdy pad to pro mne znamena ze do toho na ulici nejdu a rampu tady nikde nemame - jinak bych si na to troufnul.

Jedine co me na tech fotkach zarazi je ze nemenil gufero/a. A na co ma ten imbus, taky nevim.

Dalsi info co jsem nasel na anglickem foru http://www.almeraownerscl...-2003-timing-chain.47824/ ( prekladam translatorem neb anglicky neumi) pisou ze pokud je prilacak venku o vice nez 12mm tak je to na vymenu - urcite je to napsany i v servisnim manualu ale nedari se mi to najit. Bohuzel na foru nepisou pro jaky motor.

Take jsem se snazil hledat retez podle cisla co mi dal nissan tedy 1328-4M501 a nahrada je 13028-4M502 viz http://nissan-europe.epc-...rame_no=sjnfaan16u0109502 ( tady doplnim ze kdyz date verzi v rustine tak to ukazuje i obrzaky dilu ! Nemusite se bat neb dily uz sou pak popsane anglicky odkaz http://nissan-europe.epcdata.ru ) by mel bejt stejny jak pro 1.5 tak 1.8 a pokud to tak je , znamenalo by to ze rozvody jsou stejne pro oba motory ale uprime jak se v tom nevyznam tak mi to prijde laicky divne.

Dle videa z netu a mojim videm je prinejmensim jine leve rozvodove kolo ale pravda je ze je to jina almera nez mam ja.Moznou shodu, mozna dokazuje nabidka na komplet rozvody kde to popisuojou pro oba motory. Je to noname sada a tu bych si nikdy nekoupil. Davam sem odkaz jen proto jestli jsou opravdu rozvody na 1.5 a 1.8 stejne ? http://www.ebay.com/itm/N...ts_SM&hash=item4181bbf981

2014-06-15 12:35:06

jukl: Rozvody na QG15 a QG18 sú rovnaké! Koleso sacej vačky na videu má variabilné časovanie preto je také veľké a tým imbusom ho zaisťuješ... Niektoré autá ktoré variabilku nemajú tam majú klasické ocelové kolečko ako je na výfukovej vačke...

Jediný postup ako vymeniť rozvodovú reťaz je ten, že sa musí vypustiť olej aj voda, demontovať veko, vaňu, príslušenstvo, prsia motora a až tak sa dostaneš k rozvodom...

Zo skúseností podotýkam že v 99% prípadov stačí vymeniť iba reťaz...

Odporúčam reťaz TSUBAKI E91031

2014-06-15 14:05:50

chrener: ok

No a ted si mi dal dalsiho brouka do hlavy protoze jsem 3 majitel auta a nevim jestli uz nahodou nekdo predemnou ty rozvody menil a nezamenil rozvodova kola .

Pises ze velke kolo je promenlive casovani a ja tam mam male kolo tedy bez casovani. Otazka je jake spravne kolo tam ma bejt neb servis manual uvadi taky velke kolo s casovanim. Nebo se casovani davalo az po faceliftu ? Nebo je to podle kW ? Ja mam 66kW.

 Janis
2014-06-15 20:05:09

jukl: Máš tam správné kolo, neboj - VVT nemáš, chybí ti vstup oleje:

2014-06-17 09:50:03

Vie origo diagnostika vyčítať stav reťaze, resp. posunutie vačky voči kluke? Na Tdi ti ide, len či náhodou aj tu nie je taká možnosť.

NO_HITS  
Laďa
2014-06-17 11:34:57

jukl: řekl bych že je nikdo neměnil protože plno čechů tvrdí - je tam řetěz , ten se nemění - já tvrdím třeba opak

2014-06-17 12:33:15

no_hits: ja s tebou souhlasim - retez neni nesmrtelnej neb i na slapacim kole se meni protoze se proste vytaha a kdyz jsou obrouseny zuby na kolech tak taky. Jenze dokud se to nerozhodi tak nevim co vse objednat a nechce se mi objednavat neco kdyz to nebude potreba tzn. 3x kola , 1x napinak,3x vodici listy 1x retez, a nevim kde vsude se meni gufera a kolik jich tam je - na to sem jeste neprisel.

NO_HITS  
Laďa
2014-06-17 18:09:06

jukl: na kole se meni retez i kola ptozoze je to ,, vyzvejkaný,, a kdyz se vymění jen jedna součást tak ta stara co ma vile tu novou brzy zničí proto se meni kola i řetěz a u toho auta zo je stejný zvlášť když je to bic namáhaný nez u kola. napadá me gufero na klice u spofniho kola pripadne gufero mez i spodnim kolem a vnější remenici

2014-06-18 07:16:00

no_hits: jestli me to nasejri tak koupim tohle celkove za 100 dolaru a bude :D http://www.ebay.com/itm/N...8c2d00f9&vxp=mtr#shpCntId

a nebo tohle http://www.ebay.com/itm/N...teile&hash=item5665d92eee

Stejne se neda zjistit pokud to neberes rovnou od vyrobce co si vlastne kupujes i kdyz to ma "original" obal a to je proste pravda :(

edit : nasel jsem dalsi katalog dilu a je super v tom ze podle original cisla dilu vam najde druhovyrobce dilu a jejich ciselne oznaceni dilu ! Nejsou tam samozdrejme vsichni vyrobci sveta vsak se podivejte.)

http://www.findpart.org

Primi odkaz napr. na prilacak http://www.findpart.org/part/nis-130707j600/

NO_HITS  
Laďa
2014-06-18 09:27:35

po zkušenostech tady z klubu bych dal řetěz a napínák OEM. Priprav si VIN a napiš jagymu ma velice zajímavý ceny tech oem dílů oproti cenám v nissanu i když ti asi bude rozmlouvat ty kola :-D

2014-06-18 09:29:46

no_hits: jagy je v pohode sem s nim v kontaktu

NO_HITS  
Laďa
2014-06-18 09:32:04

jukl: To je, já si na něj nemůžu stěžovat, parádní ceny domluva a rychlý dodání

2014-06-18 15:13:19

určitě bych nedal OEm řetěz, napínaky apod. snad. My dáváme značkový řetězy TSUBAKI nebo TSUBAKY

2014-07-10 21:04:38

Zdravím všechny.

Zdá se mně, že mně taky už pomalu ale jistě vypovídá službu řetěz nebo možná i další příslušenství. Provedl jsem vyčištění váhy vzduchu a almera N16 ,1.8, 84 kW, rok 2000 trošku ožila, nicméně i tak se mně zdá 1.8ka s uváděnými kilowaty dost líná, tak to vidím laickým okem na řetěz. Řetěz jsem si nevymyslel, došel jsem k tomuto závěru i na základě toho, že mně trošku osciluje ručička otáčkoměru. Nejvíc znatelné to je hned při nastartování, tak jak se snižují otáčky na volnoběh, tak se ručička párkrát jakoby propadne. No a pak až už jedu, jde auto do otáček, tak vidím takové kmitání ručičky přitom normálně stoupají otáčky vzhůru.

Je má domněnka správná - je to řetězem nebo nějakou jeho součástí (kladky, ozubená kolečka apod.) ?

Myslíte si, že má smysl kupovat tu nejlevnější sadu za necelé 4 tisíce nebo jen od nějaké japonské značky, či originál?

Má vůbec smysl vyměnit samotný řetěz a zbytek nechat tak nebo má význam měnit pouze komplet (sadu)?

Ještě mě napadlo. Má smysl koupit řetěz použitý (třeba i s dalšími částmi) například z vrakáče?

Děkuji všem za názor a pomoc

2014-07-11 07:03:17

almera123: Všechny odpovědi o řetězu už tu jsou, pročti si diskuzi.

2014-07-11 14:42:55

honzabk: diskuzi jsem samozřejmě četl, ale předpokládal jsem, že když popíšu problém co nejpodrobněji, tak bude vyšší pravděpodobnost potvrdit nebo vyvrátit mé domněnky...

PS: Jinak mě ještě napadlo, jaké má mít ten řetěz číslo dílu? Našel jsem třeba tu dva "typy-čísla":

http://www.automatejcek.c...etez_napinani_vedeni-335/

Je to jedno jaký?

2014-08-11 12:29:00

Tak rozvody stale nemam (protoze nemuzu sehnat nikoho tady unas kdo by to vymenil), nicmene oslovil sem ceskeho distributora retezu Tsubaki a jedna zajimavost - retezy jim chodi v metrazi ( coz asi neni prekvapive).

No a po telefonicke rozprave jsem dostal informace ze podle delky puvodniho retezu ( poctu clanku) jsou bezne schopni udelat novy retez s tim ze je na vyber jestli retez v kuse - tedy jestli se ma snytovat a nebo jestli se spoji spojkou.

No a ted uz chapu proc mi v nissanu servise rekli ze na stary retez napoji novy retez a protahnou a zaspojkujou a ze tim padem vubec "nesundavaji" bocni viko rozvodu.

TAkze to bych byl schopen zvladnout i sam jenze mam potiz ze

1. nevim jestli mam retez v motoru spojkovany - kdyz ne tak jestli pijdou nyty odbrousit

2. distributor chce po me puvodni retez z motoru - jenze i kdybych mel spojokovany a vytahl bych ho tak bych byl v perdeli protoze uz bych samozdrejme nemel naco napojit novej :D

3. to znamena ze vas rad poprosil jako cleny klubu, kteri jiz mate retez vymeneny vali se vam nekde v supliku jestli by bylo mozne mi opotrebovany retez darovat ? .)

Poznamka: Cisla ktera uvadeji eshopy jsou katalogova cisla a podle distributora temito cisly nedisponuje - maji sva cisla a nejsou schopni mi odpovedet jaky typ od tsubaki potrebuji - to zjisti az na miste kdyz jim retez prinesu. Pak mi reknou co je to za typove cislo tsubaki.

 Janis
2014-08-11 14:21:32

jukl: Juki, jestli máš v autě originál, tak 99,9% bude nýtovaný, ne zajištěný U sponkou - spojkoval se sekundár u starých motorek, u rozvodů jsem to neviděl (čímž netvrdím, že to někdo nedělá). To napojení na starej a protažení je samozřejmě rychlejší a míň pracný, ale opakuju, že si to neumím představit - kdybys to dělal, mohl bys to zachytit na video nebo aspoň nafotit? Určitě by to nejednomu tady na fóru píchlo.

almera123: Použitý řetěz z vraku a kola mají smysl snad jedině v případě, že za a) vím, že jde o zánovní, málo použité díly, které někdo montoval na auto krátce před zvrakováním (což se děje výjimečně) a za b) moje rozvody jsou totálně v háji, nechci vrážet do nových, protože auto potřebuju na dojetí pár týdnů, max. měsíců a použité díly dostanu za cigára a namontuju si je sám, případně někdo hodný za flašku. Ve všech zbývajících případech se vyplatí koupit nové rozvody.


Odpovědět

1  2  3