Fórum - Téma


Rozvody-dvouřadý vs jednořadý řetěz


Fórum Pathfinder Rozvody-dvouřadý vs jednořadý řetěz

Informace o modelu: Nissan Pathfinder



2012-06-15 21:00:29

Mám dotaz nebo lépe řečeno takovou anketu Koupil jsem Pathfindera 2.5 který má najeto 90tis km (poctivé). Bohužel už byl slyšet spodní řetěz na rozvodech,po demontáži zjištěno že je natažený a částečně už načaté vodítko-napínák. Horní je OK. A tím se dostávám k věci. Systém rozvodů je v horní části naprosto totožný s 2.2 (almera,Xtrail,Primera) a dvojitý řetěz,ale spodek je podobný ,jen s tím rozdílem že je zde místo dvouřadého rozvoďáku,jen jednořadý,což mi udivuje protože je to motor s mnohem větším výkonem než 2.2. Vyzkoušel jsem přeměřit,potom i nasadit komplet spodní části rozvodů z 2.2 a hle naprosto přesně pasují (mimo kolečka vývěvy ale to lze jednoduše upravit) nikde nedřou ničemu nevadí,oni jsou vlastně i veškerá vodítka shodná z 2.2. Časování je totožné také,prostě nechápu proč je na silnějším motoru slabší řetěz. A teď: Čemu to uškodí když dám dvouřadý,nebo spíš pomůže???????????? mimochodem o více jak polovinu levnější

2012-06-15 21:42:48

Myslí že nezkazíš vůbec nic , ale co má rozvodový řetěz společného z výkonem . Podle mně nic jde přeci oto jak namáhané jsou součásti rozvodu , někdo přišel prostě jen nato že je moc předymenzovaný a jak ušetřit na výrobě v uvozovkách . Asi se moc neměnily tak ho poupravyli a je to . Zase nějaká prácička . Já osobně bych se ničeho nebál . Zatím čau Honza

2012-06-15 23:29:32

Čau. No asi na tom něco bude když je v 90 KO a minulý týden byl u nás známej má 110 a stejný zvuky,možná jen chtěly ušetřit nebo naopak vydělat na výměnách.U žádné 2.2 v 90 řetěz nikdy nechrastil . Podle mě jde o krouťák a váhu auta,ta se musí na řetězu určitým stylem jízdy podepsat,možná také výměny oleje. Martin má na tom CVT pořád tichej,a co si pamatuju tak Maxima měla také problém s řetízkama (teda až kolem 200tis.km) ale převážně taky u manuálu.

2012-06-16 06:31:59

No ale na řetěz žádnej kouťák nepůsobí , jediné co ho hodně namáhá je čerpadlo , no a při dnešních tlakách nafty je to doopravdy dost , při plnom tlaku to ani starter nechce , nato jsem zůstal koukat když to skusíš.


Odpovědět