Fórum - Téma


Rozsirovacie podlozky na N15


Fórum Almera N15 Rozsirovacie podlozky na N15

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2  3

2008-07-14 21:53:12

Ahojte, uvazujem nad podlozkami pod kolesa, konkretne 20mm vpredu aj v zadu. Zaujima ma Vas nazor na takuto upravu, ci to nejako nerozhodi geometriu, popripade ci bude takouto upravou velmi trpiet naprava. Alebo ake rozsirenie by ste odporucili, je lepsie dat rozdielne podlozky do predu a do zadu? A este , ak tie podlozky pouzijem, tak budem musiet vymenit aj skrutky ktore drzia koleso?

Dakujem za odpovede.

2008-07-14 22:31:04

No ak uvažuješ nad takouto úpravou tak vec že sa ti budú opotrebovávať pneumatiky viacej z vnútornej strany,taktiež zvýšená záťaž na ložiská a pravdepodobne dovrzáš aj tú geometriu.Budeš potrebovať aj dlhšie skrutky.Výhodou bude pre niekoho "športový"vzhlad a lepšia stabilita,ale vec že všetkého veľa škodí.Ja osobne by som miesto tých podložiek pod kolesá použil disky s väčším ET a efekt to bude mat rovnaký.Takže je to na tebe či ti za to stoja tie ložiska atd. a ešte nieče kvalitné a renomované podložky aj niečo stoja

2008-07-15 13:35:35

Zdarec, já mám na N15 podložky, konkrétně 18mm. Mám je teda z důvodu širokých pneumatik aby mě někde nedřely. Co se týče ložisek myslím si že 20mm není až tak moc. Origo ložiska jsou hodně kvalitní tkže věřím že něco vydrží. Já s tím byl okamžitě na geometrii. Dáš za to tak 4až12 stovek, což tě nevytrhne. Počítej s tím že ti trochu změkne pérování.Co se týče šroubů, stávající ti stačit nebudou. Jesli tam máš matice jako já, tak budeš muset použít tkzv. podložky se změnou rozteče. Počítej s cenou tak min. 2,5t-3,5t za sadu. Levnější bych si tam nedal. Dělají je totiž jen z automatovýho duralu, což je bláto.

Akorát, pokud použiješ podložky na svoje původní stará kola, tak nečekej žádný zvláštní efekt. Ani vizuální ani jízdní. To se hodí až k pořádným kolům

2008-07-15 16:08:02

Mne ide hlavne o to, aby kola boli trochu von z auta. Podla mna bude vidiet rozdiel aj s povodnymi kolesami. Nechcem tam davat vacsie kolesa,mozno este nejake 16palcove, ale asi ostanem u 15. Auto pojde dolu v predu o 45mm a vzadu o 35mm, tak myslim ze tvrdost podvozku sa zachova, alebo este aj zvysi. A su tam tiez matice, myslel som ze povodne skrutky by som vybral a nahradil ich dlhsimi. Dik z a info.

2008-07-15 16:11:43

Jezismarja, vyserte se na "rozsirovaci podlozky" 20 mm... Zrusite srouby, prvni policajt se na vas bude ukajet a jeste, prominte mi, budete vypadat jako debil. (To je prosim muj nazor a nemusite souhlasit...)

Mel jsem na Almerce, pravda N16 hatch, disky s ET o 7 ci dokonce 10mm mensim (pozor, nikoli vetsim, to by byly vice utopene) a rozumne sirsimi (195) gumami, lidem se libila, urvat ze silnice ji neslo a takhle jezdila v pohode i pres par policejnich kontrol i pojistovaky. Myslim, ze je to lepsi volba (disky) nez nejake "tunerske" podlozky. Ahoj, medved

2008-07-16 09:53:23

Bono: když vyměníš původní štefty za delší, počítej s tím co až tam dáš třeba zimáky. Pak už musíš jezdit jen s podložkama. Nebo ti budou šrouby brutálně trčet. A třeba technická? Já podložky shodim a mám origo auto. Mám 18mm podložky + o palec širší disky- tj. o 30,5mm kolo do strany. Jak to vypadá koukni do mýho profilu.

Medved: Joooo kdyby se tak daly sehnat všechny disky s ET které by se mi líbilo. Určitě bych si nekomplikoval život podložkama.

2008-07-16 10:22:18

U teba to vyzera dobre nieco podobne by som chcel docielit aj ja. Na zimu tam bude ten isty rozmer, tak podlozky by mohli kludne ostat. Uvidim, este popozeram tie kola s vacsim ET.

2008-07-16 10:58:09

medved: Ked mi zozenies 17" pripadne 16" pekne disky 4x114,3 s ET mensim ako 40, tak budem veeeelmi rad Ja som tiez urcitu dobu rozmyslal nad podlozkami, ale myslim si, ze moje kolesa sa aj tak dost tazke, takze s podlozkami by som si napravu rozhasil uz uplne

2008-07-16 11:04:29

Tady nabízejí mnoho typů kol a je vždy uvedeno i ET, určitě je z čeho vybírat a u mnohých je ET jen 35. www.elektrony.cz

2008-07-16 11:29:34

Takze ak by som tie kola chcel co najviac von z auta, tak mam vyberat elektrony s mensim cislom ET, napr. 35?

2008-07-16 12:24:38

Bono83 presne tak, vacsie ET znamena, ze su kolesa viac "vsadene" v aute. Mensie ET znamena, ze su viac von z auta, len v takom pripade treba davat pozor na to ci nebudu odierat o blatnik.

2008-07-16 13:02:03

Ja podlozky mam, lebo seriove 15"ky a ich ET je fakt hovadina...

Ked som mal 7,5J disky s ET40, tak to bolo este dost vnutri, takze ET30 pri 7,5palca sirokom disku bude na Almere N15 OK. Stale je tu vsak chybicka, ze vzadu to bude stale na

2008-07-16 14:42:14

No co som pozeral tie kola , tak tie co sa mi pacili mali rozmer 6,5x15 ET35. Takze podla vsetkeho aj toto kolo bude vo vnutri..

2008-07-16 15:08:52

ET- je vzdálenost dosedací plochy disku od pomyslné osy šířky disku, tkzv. prolis. Pokud máš ET-38 nebo 40 a dáš tam ET-35 tak se vysazení u stejné šířky disku změní o 3 resp. 5mm!! Což ani nepoznáš!

Musíš jít do takových 25-15. Nejmenší ET mají obecně francouzi(pažouti a citroni) Ale pochybuju že najdeš správnou rozteč, vyhovující ET a to na těch který se ti líbí

2008-07-16 15:13:47

Bono co budes davat za podvozok?

ked das podlozky a dlhsi estefty ako ma semtex bude to v pohode. jasne ze ulozeni anaprav a pruzenie bude viac yatazovane, ale aj ked sa upravuje auto (vykon! tak znizujes vacsinou zivotnost, zvyssujes spotrebu (aj ked niekedy minimalne). seriove auto neznamena ze j enavrhnut epo vsetkych strankach dokonale. prikladom je sanie ktore ma dve pre vykon nezmyselne komory (vlavo dol ev narazniku a vlavo od motore pod klapkou) tieto komory su tam len na znizenie hlucnosti... zasadene disky su zas o malych pakach a dlhej zivotnosti dielov naprav... rozsirenie, znizenie s optimalne naladenym coiloverom moze vyrazne zvysit rychlost v zakrutach, co je jasne asi kazdemu. poslozky vazia radovo okolo 0,5kg na jedno kolo (ked sa len nahradia povodne stifty nie ked sa tam daju este jedny) takze ak tam budes mat lahke disky vzdy budes na tom lepsie ako ked tam das disky takze ktore bude mat darmo ET mensie. vacsina kvalitnych diskov s roztecov 4x114,3 a 4x100 (Enkei, Speedline, Rota, OZ...) maju ET 40-45, malokedy mensie. Nezatracoval by som preto az tak podlozky, pouzivaju sa aj na zavodnych autach...

2008-07-16 15:20:35

Zatial som zohnal len pruziny, neskor ked budu financie kupim aj sportove tlmice. Pruziny budu Camex Car Performance. Vpredu to pojde dole o 45 a vzadu o 35mm. Najprv som chcel kola OZ Superturismo WRC, ale vo velkosti 15 palcov budu asi tie luce male.

2008-07-16 15:27:40

ked das tie pruziny na seriove tlmice tak ich velmi rychlo dorazis (tlmice) auto sa bude pohupovat (tlmic neustiha tlmit rychlejsie kmity tvrdsich prusin) v konecnom dosledku jazdne vlastnosti budu horsie ako seria. Preto vacsin apise jak to super sedi ked je hladka cesta, ale dobre pruzeni ema fungovat aj na krivej. niekto si zamiena tvrde s poskakujucim. len krastie pruziny na seriove tlmice by som nedaval ani na chvilu

2008-07-16 15:36:47

To mi je jasne, ze to bude skakat skoro vsade, ale chvilu to bude musiet vydrzat. Tie tlmice to dufam chvilu vydrzia.

2008-07-16 16:05:00

Tlmice to mozno vydrzia, ale ty mozno nie

2008-07-16 16:10:13

Potom vylupim banku a budu aj tlmice.


Odpovědět

1  2  3