Fórum - Téma


Rozkmitání ručičky otáčkoměru a zdechnutí


Fórum Primera P11 Rozkmitání ručičky otáčkoměru a zdechnutí

Informace o modelu: Nissan Primera P11

Diskuze o vozidlu

2001 Primera P11 1.8 VIN: SJNTEAP11U0542067

1 fotek  |  5 servisních knížek  |  6 diskuzí

Výkon motoru 84 kW (114 PS) při 5600 ot./min. Maximální rychlost 191 km/h. Hmotnost 1 385 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 769 ccm (108 cui), Řadový, QG18DE.

Výborný stav vozu.



2016-01-07 10:28:54

Procházel jsem diskuze a je tu řada podobných problémů popsaných, ale přeci jen si myslím, že to je něco jiného.

Auto koupeno počátkem roku 2015. Předchozí majitel říkal, že byl problém s řídící jednotkou (motor "zdechal" při volnoběhu) ale jednotka prý byla opravena a problém se neopakoval, důvodem byla snad voda v kabeláži. Nicméně kontrolka při koupi již svítila a po vymazání chyb se zase rozsvítila…

Později (asi 2 měsíci po koupi a ježděni) se mi několikrát (5x?) během najetí asi 350km (ne v jednom tahu, ale v několika kratších jízdách) nahodile stalo, že ručička otáčkoměru začala lítat naprosto šíleně od nuly do několika tisíc otáček za minutu, ačkoliv motor pod plynem jel stále dobře, ale následně asi po sekundě začal i motor výrazně cukat a když jsem raději vyřadil rychlost, tak byl motor většinou už zhaslý. Zařadil jsem třeba trojku, motor naskočil a vše jelo zase normálně. Někdy se problém opakoval 2x-3x hned po sobě.

Údajně původní problém způsobovala zateklá voda do nějaké častými elektroniky, kabeláž byla komplet vyměněna ze staršího auta. Mé problémy přišly také v době silných dešťů, tak by to mohlo mít podobné příčiny, nebo jednotka není a nebyla nikdy úplně v pořádku. Svítí check motoru, což dle diagnostiky v Brně způsobuje problém na třetí cívce, ale i když ji zkoušeli měnit za jinou, problém zůstal. Asi dvakrát mi už kontrolka zhasla a zase se rozsvítila, momentálně sviti.

S tímto popisem závody jsem byl v Ostravě v Tommü Nissanu někdy v červnu či červenci 2015. Mechanik tehdy prošel a vynuloval diagnostiku a vyměnil/narovnal třetí svíčku, která měla deformovaný tvar. Pro jistotu třetí cívku (označenou) dal na druhou pozici. A seřídil volnoběh. Motor šel lépe, plynule. Nicméně ještě tentýž den došlo k tomu, že otáčkoměr opět silně zakolísal a kontrolka motoru se rozsvítila, i když motor tentokrát nezhasl, cukání ustál. Od té doby jsem najezdil poměrně hodně kilometrů a závada, tedy zdecháni po rozkmitání otáčkoměru a škubání motoru se objevuje velmi nepravidelně a spíše v poslední době minimálně. Nicméně kontrolka stále svítí. Někdy se stalo, že jsem nastartoval až na několikátý pokus, což jsem u starší Primery dříve absolutně neznal. Opakovaně po nastartování klesly otáčky a motor zdechl. Bylo to však spíše výjimečně (1x měsíčně i méně? A to jezdím denně). V posledních asi 2 měsících se problém ani při startování ani při jízdě neobjevil ani jednou, kontrolka nikdy už nezhasla.

Nesetkal jste se s něčím takovým někdo? Vadná řídící jednotka? V Nissanu říkali, že to nikdy nezažili.. :)

2016-01-07 11:27:00

trouble: Nádherně popsaný problém :)

Určitě bych nechal zkontrolovat kompletní kabeláž. Jinak mám sice SR20, ale otáčky mi lítaly při špatné váze vzduchu, defakto skoro stejně jak popisuješ. S tím, že pokud byla poškozená svíčka mi připadá, že by mohly být hnuté rozvody, takže ty bych nechal zkontrolovat.

Drastická, poslední možnost, pokud to jezdí normálně a svítí jen kontrolka, tak možná stačí jezdit a zhasne sama.

2016-01-07 11:49:06

rado4077: Diky za odpoved. S tou "ohlou" svickou je to divne.. majitel se dusoval, ze daval novou.. co by to znamenalo, hnute rozvody? Něco fatálního? Jinak jako jezdim s tim uz nejmn 2 mesice bez problemu, auto jezdi super.. Bylo mi receno, ze i vahu vzduchu menili a nepomohlo to..

2016-01-13 00:38:38

Já už s podobným problémem jezdím 1,5 roku. Začalo to rozkmitánín ručičky otáčkoměru a občasným cuknutím při jízdě tak, jako by to auto na vteřinu někdo ze zadu popotáhl. Taky se rozsvítila kontrolka poruchy motoru. Váha vzduchu byla vyměněna bez výsledku. Zavezl jsem to do "autorizovaného" servisu NISSAN v Brně. Tam se v tom půlden rýpali, nejdříve mi oznámili, že jsou to rozvody, pak zase že asi ne a předali mi vozidlo s tím, že jsou tam špatné cívky. Odjel jsem ze servisu, ale po pár km jsem se musel vrátit, protože auto vůbec nejelo (asi na 2 nebo tři válce). Takže jsem do servisu dojel sice s poruchou, ale s pojízdným vozem. Ze servisu jsem odjel s téměř nepojízdným vrakem. Nechal jsem ho tam, oni vyměnily všechny 4 cívky, já vyplázl desítku a odjížděl s vozidlem v úplně stejném stavu s jakým jsem tam přijel a ještě pěkně nasraný na celý "autorizovaný" servis. Jsou to pouze výměnkáři, kteří by nejraději vyměnili polovinu vozidla, ale opravit umí kulový! Stejný problém jsem řešil i v brněnském RENOCARU s mojím druhým vozidlem zn. BMW. Taky chtěli hned měnit celou součástku za 20 litrů a ve Zlíně mi to opravili výměnou drobné součástky za 2.500,-. Jsou to všechno jenom vyděrači.

2016-01-13 08:45:19

Podle popisu je to uplne totez... :( Mne to nastesti od rijna asi ani jednou neudelalo.. Taky hlasky o civce a podobne.. Na diagnostice v patek mi rikali, ze tam je pouze signalizace horsiho vzduchu ve vyfuku, coz muze byt pry lambda, vaha vzduchu ci katalyzator, ale civka tam uz nebyla.. asi se dlouho problém neobjevil a hlaska se sama vymazala.. To by mne zajímalo, cim toto je... protože tak presny popis, jako je Vas, jsem nikde nenasel, evidentne stejna příčina.. Ja mam to stesti, ze se to tyka max 1 valce a jen kratkodobe v sekundach.. takze jsem zatím vždy pojizdny byl...

2016-01-13 09:16:06

Já s tím taky zatím jezdím bez problémů, akorát se mi zdá, že má větší spotřebu. Při pojížďkách v okruhu 2km okolo 10l, při delších trasách (15-30km) teď v zimě okolo 8,5l.

A ještě jsem zapomněl na jednu důležitou věc. To auto jsem nechával asi před pěti lety čipovat. A to jste měli vidět ten mazec, když jsem to já blázen v tom servisu neobezřetně řekl. Hned byl problém vyřešen a za všechno může ten čip. A taky mi řekli, že se nemůžou dostat v diagnostice ke kořenu, že je to prostě dál nepustí. Řídící jednotka byla taky jedna z variant. Mám dokonce v blízkosti i servis, který se tím zabývá, ale do japonců se jim nechce.

Teď mi začalo vždy po nastartování studeného motoru něco klepat v motoru, jako ventil. Když se motor zahřeje, přestane to.


Odpovědět