Fórum - Téma


Rozdíl mezi P11 před a po faceliftu


Fórum Primera P11 Rozdíl mezi P11 před a po faceliftu

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-07-24 17:30:32

Zdravím, kamarád by rád koupil primeru P11 a přemýšlí, jestli je lepší jít do modelu po faceliftu. Má s tím někdo z vás zkušenosti, jaké tam nastaly změny a zda k lepšímu? To, že je tam změna přední a zadní části karoserie a světel si samozřejmě všiml. Jde o to, zda ta investice navíc u modelu po faceliftu opravdu stojí za to a nejsou to jen vyhozené peníze za xenony a proměnlivé časování ventilů u 1.8-ky. Dikes.

2008-07-24 18:12:51

Krajši interier, digi klima v zaklade, nove opierky hlavy, agresivnejši dizajn, lepšie odhlučnený valivý hluk od kol, a ešte také minus podľa mňa zase nižšia kvalita výroby.

2008-07-24 18:57:56

Digi klimu tuším, že v základu neměly, u nižších výbav byla manuální, jinak interiér na mne působí u faceliftu o poznání lépe. Jinak neduhy z P11 před faceliftem zde přetrvávají, třeba klepající horní ramena a vychozené čepy stěračů. Jsou to ale malichernosti, holt u každé značky se najdou věští či menší nedostatky.Podstatný je technický stav konkrétního auta.

2008-07-24 19:24:21

Mohu porovnat,nebot jezdím s oběma modely.Novější typ je líbivější,trošku tišší,vybavennost je o třídu výš.Skoro všechny mají autoklimu , vestavěné rádio.Mají o palec větší pneu.Obě dvě mají motor SR 20 DE,první 96kw,druhý 103 kw.Subjektivně se mi zdá slabší motor živější,i když jezdí na LPG.Ale záleží na zajetí i na jiných okolnostech.Podvozkové části jsou zcela shodné.U novějšího modelu je vidět více elektrokomponentů z Evropy např.váha vzduchu.Starší Hitachi,nová Bosch.Totéž u alternátoru,startéru,a jiné.Ale pořád se jedná o kvalitní auto,bez zásahu Renaultu.S oběma se mi jezdí perfektně,plně doporučuji

2008-07-25 08:35:50

myslim že dobrej rozdíl je ve dvoustupňovým poslilovači brzd...

jo jinak je tady dobrej článek o změnách...je jich prý na 600...

http://magazin.auto.cz/pr...ra-razantne-omlazena.html

2008-07-25 11:00:30

a tady a tady a tady.....

2008-07-25 16:39:53

Zdravíčko!

Též přispěju svou troškou do mlýnice, jelikož jsem vlastnil P11 GT a nyní vlastním P11/144 combi, jak je již celkem obecně známo .... a jelikož se mne už na srovnání obou modelů ptal nejeden člen clubu v interce, tak tu jen zveřejním odpověď jež jsem jim přeposílal...je tak nějak k věci, takže proč nee :

Mé dojmy a pocity z přechodu z P11GT r.v.98 na P11/144 Sport combi r.v.2001:

Takže P11/144 Sport je dle mého názoru mnohem komfortnější (ovšem v porovnání s verzí GT - ta byla dost tvrdá) a to nejenom měkčí,ale hlavně tišší, má zkrátka mnohem lépe odhlučněný podvozek. Dále má super výbavu - obzvlášť poloauto klima je opravdu super, vyhřívané sedačky taky příjemně rozmazlujou. U předchozí man. klimy v GT mi byla buď zima, nebo naopak horko, když jsem jí vypnul, zatímco tady nastavím 25-26 stupňů a pak už na ní x km ani nešáhnu - prostě paráda. A je samozřejmě mladší, takže mě osobně se např. designově moc líbí ...

Ale to je z výhod asi tak všechno. Jinak je znát, že od tohoto faceliftu už začal Nissan dost šetřit na výrobních nákladech, takže použité materiály oproti p11 GT nicmoc, barevné sladění zrovna verze Sport mě z počátku přivádělo k šílenství (3 různé odstíny šedé na palubce + světle šedá na dveřích a k tomu tmavé sedačky ... estét by zkrátka zabrečel), ale na to už jsem si zvyknul. Slícování plastů jedním slovem tragedie, stále upadávající plast. krytky prahů, mizerně napnutý kobereček podlahy atd atd. I když je fakt, že navzdory špatnému díl. zpracovní nikde nic neklepe, nevrže apod. Co se rzi týče, tak mi taky rezne přesně na tom místě na okraji předního blatníku a prahu + miniaturní flíček na pátých dveřích kombi - to jsem mimochodem viděl už asi u 3 exmplářů, takže to asi nebude tak úplně náhoda. ¨

A poslední kapitolka je motor .... zdánlivě podobný jako 2,0l v GT, ovšem charakterem dost jiný. Ale za 43 tis. km v GT jsem se vyřádil dost, takže jeho línější charakter mi nijak nevadí, jen mě krapet štve, že na letních kolech 16" baští o dost víc, než za kolik jsem jezdil s podstatně živějším Gt na 15"kolech. Na zimních 15" baští zřejmě jen vlivem vyšší hmotnosti combi o cca 0,3-0,5l víc, než ve stejném režimu GT, ale teď v létě na zmíněných větších kolech (origo Nissan pro verzi Sport) si vezme tak o 1l víc, než GT. Te´d jsem se např. vrátil z dovolenky a za 1500km (cestování Maďarskem) ve 4 dospělých lidech + plný kufr jsem měl průměr 8,3l/100km. Je pravda, že klima jela prakticky non-stop, jsou tam i couračky ve městech, veliký podíl dálnice apod., ale např. předchozí GT jsem naložil 5lidí + opět plný kufr a Slovenskem křižoval za fantastických 7,2l!

A jen pro úplnost mé Gt bylo r.v.1998, najeto hooodně přes 200tis. - přesně to však nevím, jelikož mělo stočený tacho a má současná P11/144 Sport combi je r.v. 5/2001 a při koupi měla 118tis km ověřených (já zatím přidal 11,5tis. km) poctivou serviskou + stálý pravidelný servis v Nissanu na Kolbence, v čemž pokračuji i já a je bez větší havarie - pochroumaný přední a zadní blatních při kolizi na parkovišti nepočítám.

Ufff, tak to jsem jen ta v rychlosti ze sebe vychrlil.....

Ale aby to nevyznělo moc negativně, jsem rád, že jsem si jí koupil, je to fajn auto, báječně praktické combi, přesně jaké se mi hodí a líbí se mi, ale zkrátka jen nad spoustou věcí žasnu a kroutím hlavou, kam se kurňa poděla ta skvělá japonská preciznost a promyšlenost. Dle mého názoru tímto faceliftem začal úpadek Nissanu, který se snad pevně doufám, už podařilo zastavit uvedením nových modelů jako např. kaškaj, note apod.....

Tož to by tak nějak byl můj pohled na věc a ahoj

2008-07-25 20:43:11

Absolutně vyčerpávající odpovědi, dík všem. Doufám, že to kámoše přesvědčí o tom, že je primera lepší než oktávka, která se mi zdá, že je docela na rozbitých silnicích neklidná a z motorizace asi připadá líný dvoulitr nebo 1.8 v turbu a možná i dvacetiventil. Na to však podvozek oktávky nemá, sám jsem to zkoušel a nebyl jsem si moc jistý a to ten motor 110 kW zvládne dvě kila a to dost rychle. Naftu neřeším. A taky mě dost překvapilo, že se dost ozývají u oktávky pazvuky, vrzání a lupání a to jsem zkoušel rok 2000, najeto kolem 120 tis., tak věřím, že primera bude o krok dále i v tomto. Navíc pořizovací cena je u primery mírně nad sto tisíci u roku 2000 a kdepak je oktávka. Takže ještě jednou dík. Přeji pěkný víkend.

Jen se ještě zeptám, jaké jsou u primery stupně výbavy? Dík.

2008-07-28 10:33:25

P11 před faceliftem : GX, SLX, SE, GT

P11/144 po faceliftu, Comfort, Elegance, Sport

Tož tak a ať se kamarádovi koupě vydaří

2008-07-28 11:34:47

krystof: este doplinim Sri ale ta sa ale nepredavala u nas, ale moze byt dovezena

2008-07-28 15:12:12

blesk666: Přesně tak málem se zapomělo na mé SRi.. Které možná pujde z domu..

2008-07-28 15:25:59

Mnojo čéče, omlouvám se, máte recht .... a to jich u nás jezdí poměrně dost přijde mi....

2008-07-28 16:41:52

Krystof ale si zas vymenoval vsetky verzie predavane v CR a SR, ak by slo o to vymenovat aj vsetky dovezene tak zoznam bude dost dlhsi ako moje doplnene Sri, ale tych je este asi relativne najviac z dovezenych. su este P11 144 - Comfort Plus, P11 120 - Competence, Top Sport (ze Krystof, Sport Line, STW Edition, GTLE (iba GB)... Ale nepredavali sa u nas ale stretnut sa s nimi da

2008-07-28 19:48:37

To znamená, že výbava Sport byla nejnadupanější a Comfort nejméně? Kámoš už je nalomenej, akorát se bojí drahých náhradních dílů. Se ho snažím přesvědčit, že je to v pohodě, nakupuju na www.automatejcek.cz a jsem spokojenej, ač nejsem úplně přesvědčenej o tom, že je vše originál Nissan. Ale ceny jsou dobré a zatím mi nic od něj nekleklo a jednání je taky velmi vstřícné.

2008-07-28 21:07:04

elegance a sport 2,0l boli zhruba rovnako vybavene

sport mal:

16" al disky a 205/50/16 gumy, sedacky rovnake - sportove ako GT/SRI len bez koze, vyhrievani esedaciek, automaticku klimu (volali ju poloautomat), Xenony, kozeny paket (volant+radicka)...

elegance mala 15" al disky, gumy 195/60/15, a inak vybavu rovnaku len nemala sport sedacky a dekor palubky a volantu bol s imitaciou dreva, v GER sa Elegance predavala navyse aj s celkokozenymi el sedackami a el sibrom - plus farebne prevedenie bolo celo sive alebo celo svetlo kavove hlavne svetlo kavove bolo velmi pekne.

Comfort bola zakladna vybava ktora v tej dobe tiez nebola az tak chudbna

2008-07-29 11:06:46

Blesk666: Popsals to naprosto vyčerpávajícím způsobem

Ty všelijaké verze Competece, Top Sport atd atd jsem ani nezmiňoval, jelikož je beru spíš jen jako jakési "akční" verze, potažmo jen přejmenování a rozšíření těch původních výbav pro poslední roky výroby. Koneckonců má býv. Primka Top Sport byla "vylepšená" pouze oním nalepeným pseudo alu dekorem (i když mě se dost líbil a počítám, že tobě též, když ho máš nyní v autě ty ), ale zase na druhou stranu neměla z výroby origo GT křídlo

Co se týče ceny dílů, tak je to stejné jako s kterýmkoliv jiným autem .... něco je dražší, než u konkurence a oproti tomu jsou zase některé díly výrazně levnější než u srovnatelné konkurence. A pokud jsi zmiňoval právě onu Octavii, s kterou mám celkem bohaté zkušenosti jakožto s firemními vozidly, tak asi by se kamarád dost divil, co s tojí kolikrát leckeré běžné spotřební díly, popř. plechařina na Primku a na Octavii. To, že jsou díly na Škodovky stále nejlacinější, je už drahnou dobu jen dobře živená chyméra resp. opět platí výše zmíněné - něco ano, něco vůbec ne. Ale jinak aby bylo jasno, proti Škodovkám nemám absolutně vůbec nic, naopak jsou dle mého názoru ideálním služebním autem a pracantem, jen nejsou tak úplně má krevní skupina, pročež v soukromí preferuji jiné značky

2008-07-29 15:39:12

Krystof: hej hej dekor z Top sport sa mi naozaj specialne k striebornej GT dost paci bol aj jednou z motivacii kupit celu kravu aj ked som chcel len mlieko

2008-07-29 15:56:08

Blesk666: Chápu tě, mě ten interiér s tím dekorem rázem přijde mnohem rozjasněnější a dokonce bych se nebál říct i exkluzivnější


Odpovědět