Fórum - Téma


Rozdil mezi jednotkami na E85


Fórum Note Rozdil mezi jednotkami na E85

Informace o modelu: Nissan Note


Diskuze o článku

Jak to je s palivem E85 aneb debilizace společnosti pokračuje

Poděkování autor: Jiří Čech Děkujeme Jirko za tento úžasný článek. Věřím, že díky němu si mnoho lidí ušetří spoustu zbytečných trápení se svými vozidly. Motto „mládí je krásné, ale hloupé a bez peněz…“ Bludy o použití E85 v současných automobilech, o ekonomičnosti provozu, ekologii atd. mne vedly k tomu, abych zase cosi stvořil a dal ve známost… K nadměrné šetřivosti vede mladé nedostatečný příjem...



2012-05-25 12:37:48

Věnovat se budu už jen vozidlům s rokem výroby 1996 a vyšším.

Motory už jsou v těchto případech řízeny lambda sondou pro směs a druhou kontrolní pro katalyzátor. Takže trocha informací.....

První lambda sonda je před katalyzátorem a je to prosté kyslíkové čidlo. Tedy elektroda, která vodivostně určuje obsah uhlovodíků ve splodinách (obdoba vodivostního detektoru u plamenem detekovaných plynových chromatografů). Druhá je kyslíkové čidlo, tedy opět vodivostní detektor reagující na nespálený obsah kyslíku ve splodinách. Charakteristika pulsů fungující lambda sondy pro řízení směsi je sinusoida pohybující se mezi 0.2-1V a za katalyzátorem je další která po proběhlém chemickém procesu na něm dává signál plošši v rozmezí 0.5-0.7V. Tyto údaje jsou vloženy do ecu která tyto dva signály neustále porovnává.

Proč vás s tím zatěžuji? Tyto udaje řídí motor.

To jsou ovšem údaje pro provoz na natural. Jednotka neví že jste začali tankovat E85,proto když přejděte pomocí dodatečných jednotek na čistý E85 dojde ke zvýšení spotřeby až o několik litrů. Zaznamenali jsme i případy kdy spotřeba stoupla i o 4litry!

Co z toho plyne? To Že jednotky na prodloužení vstřiku jsou opravdu k ničemu,vyjma těch které k řízení směsi používají vlastní referenční lambda sondu. Za tímto tvrzením si stojím a jsem schopný ho obhájit fakty kterémukoliv výrobci těchto jednotek. Využívají pouze neinformovanosti zákazníků a na to se nabalujicí marketing. Když se mne někdo zeptá proč E85 používám,odpovím že daně z E85 jdou našim zemědělcům a mám rád přírodu.

Provoz na E85 není otázkou jedné krabičky ale komplexního naladění motoru.

Pokud chcete udržet spotřebu nebo ji mít dokonce nižší musíte řídit i předstih.

Informace o první lambda na co vlastně reaguje jsem psal proto,že s tím souvisí další informace

. Kdy jsou nejvyšší emise? Ve chvíli kdy zapálení směsi odpovídá nejvyššímu možnému dosažení progrese tlaku hoření ve válci tedy 13-15st za horní uvratí expanzní doby. Právě kvůli emisím je záměrně předstih nastavený kompromisně emise x výkon. Toho se ale naopak u E85 musí využít. Díky jeho nízkým emisím jde nastavit daleko agresívnější předstih,dojde ke zvýšení emisí na které už lambda sonda reaguje správně a i data pro jednotku posílá správná a všichni jsou spokojeni.

Kdyz už chcete na etanol jezdit,využijte jeho plný potenciál. E85 k hoření potřebuje i méně vzduchu proto všechny doporučení firem o montáži víc průchozího filtru jsou naprosto neopodstatněné.

Kdyz se i přes tyto upozornění rozhodnete k přestavbě pomocí dodatečné jednotky pro řízení vstřiku,mimochodem ji vůbec nepotřebujete,v 95% stačí zvýšit tlak paliva pomocí regulátoru a nechat ji dělat svou práci.

Vybírejte alespoň firmu,která nabízí jednotky s vlastní lambda sondou, směs ladí ne podle snímání live dat motoru,ale podle širokopásmové lambda sondy,vyhnete se problémům s dodatečným doladěním směsi dle snímání live dat.

Prevzaty uryvek clanku z http://www.pulstar.cz/

Muzu doporucit jednotky z teto stranky.

http://www.rostlinnyolej....tomobilu-na-e85/index.php

Tyto jednotky OPRAVDU funguji, nastavuji jak dobu vstriku tak i upravuji predstih.

Nejsou to tupe krabicky s odporem, jsou to inteligentni jednotky ktere opravdu funguji.

Pro cleny klubu vysoka sleva radove tisicu!

Na strankach tam najdete i prestavby na rostlinny olej a veskere prislusenstvi.

2012-05-25 13:16:02

No, to neni nic noveho, stale dokola stejne info jak se to (ne)ma delat Treba nekdo prozre a nebude verit prodejcum "niceho"...

E85 prestavbu budu delat na P11 SR20DE, tak jak se dela ma... pak dam vedet, co to stalo, jak to funguje a kolik to zere. Soucasti bude pravdepodobne i graf vykonu z brzdy.

2012-09-02 12:56:53

urcite se tesim na tvoji predelavku.

Ja jen podotknu poznatek, nektere jednotky vyzadujou danz minimalni odpor na vstrikach, ta moje zrovna 12ohmu, avsak almera ma 10ohmu, takze az se uzdravim, budu tam cpat odpurek a podelim se zmenami

2012-09-02 17:31:39

Uz jezdim dyl... cca 3000 km bez problemu. Spotreba samozrejme vyssi, ale porad setrim, coz je fajn. U nas E85 24.90 kc a benzin 39.50 kc. Zacina to byt neunosne...

2012-09-18 14:58:32

Odpor pridan, kmitani rucicky po nastartovani ustalo. Spotreba s lehkou nohou je 9L , coz je uspech, jede to o neco mene, ale lidi vas maj radsi kdyz nejezdite jak prasata

Dale, pridavam poznatek, cteny z chytreho psani a overeny z realu.

Jak je znamo, E85 si toho veme vice nez benzinu, ale pri agresivni jizde stoupne spotreba jen nepatrne.

  • - o proti rozdilu stylu jizdy na benzin.

Taky dulezitej poznatek, pri jizde na E85 se preradi z mazaci normy A do B ( v te jsou taxikari, policajti a podobne - vice vytizena auta ) a tedy vymena oleje by se mela provadet snad uz v polovine bezneho intervalu vymene oleje.

Je to z duvodu, ze E85 obsahuje , vaze, vice vody, urcite ste si vsimli, ze pri jizde na E85 se muze stat ze vam zacne kapat z vejfuku

  • - prevzato z nejakej americke literatury citujici na offroud foru :-D

Dnes bych mel privist, kdyz vse dopadne jak ma, Suzuki Samurai 1,3 karburator, tak uvidim jak se to bdue dat prekopat na E85.

Jagy: Kdyz bdues mit pres zimu vice casu, budu se tesit na navod "jak se ma auto spravne prestavovat na E85"

2014-02-24 23:10:14

Mohu se optat,mam Nota 1.4 r.v.2012 euro 5,chtěl bych ho používat na E85,ale nechápu,jak zvýšit tlak poliva pomocí regulátoru.Myslíte,že by my to udělal servis.Ptal jsem se na klasickou přestavbu,ale prý to u normy 5,moc nefunguje,tak nevím.Děkuji Benoa2

2014-02-24 23:32:04

benoa2: regulátor se musí dát štelovatelnej, ale zároveň se musí vyřadit lambda, protože 14,7:1 na e85 je dlouhodobě nepoužitelný. Tam je potřeba se pohybovat kolem 10. U novýho auta je tenhle postup blbost, protože všechno hlídá elektronika. Jediná varianta je použít piggyback, kterej se napíchne na sériovou jednotku a bude jí oblbovat. Nicméně bez možnosti nastavení předstihu je úplně zbytečný uvažovat o přestavbě. Protože hlavní výhoda, kterou to má, je odolnost vůči detonacím. Finančně nula od nuly pojde, pokud má motor vyrdžet.

2014-02-25 15:20:12

E85

http://www.nissanclub.cz/...spolecnosti-pokracuje-127


Odpovědět