Fórum - Téma


rozdíl mezi BA95 a 100 oct. téměř nula


Fórum Note rozdíl mezi BA95 a 100 oct. téměř nula

Informace o modelu: Nissan Note


1  2  3  4

2010-05-26 15:20:01

2 HonzaGT:

ahoj, píšeš, že nemá smysl tam dávat víc oktanů, než na co je motor dělanej (to bych chápal). Ale P11 jsou na 95, ne? že pak píšeš, že jsi zkoušel i 100 a že to bylo lepší ... ?

Jinak jsem se tě chtěl zeptat - právě o shellu jsem v ňákých testech (myslím, že VÚMP nebo podobnýho) četl, že ty paliva nic moc, že tam není velký rozdíl od klasickejch levnějších variant. Na rozdíl myslím od Benziny, možná ÖMV.

Máš teda jiný informace?

P

2010-05-26 15:21:05

Tady odkaz na stranky cca 10+ let stare, jak jednoduse a levne dostat vice koni z SR20DE - http://se-r.net/engine/about_timing.html

Je to tam pekne popsano. A pro ty, co stale pisou nejake bludy. Stranky v te dobe delal clovek, ktery postavil obrovske mnoztvi SR20 motoru pro zavodni specialy, pracoval pro vyvojarske tymy Nissanu a dalsich znacek - Mike Kojima.

Tohle plati pro vsechny OBD1 Nissany (1990-2000), co vim. Samozrejme jine to bude na GA16 a SR20, ale na kazdem motoru to bude po nastaveni predstihu znatelny narust.

2010-05-26 16:32:29

Po natankovaní prémiového paliva som nepoznal žiadny rozdiel (žiadny okamžitý nárast ani nič podobného) sa nedialo a bol som z toho sklamaný.Avšak kôli čistiacim aditívam a pod. prkotikám som začal tankovávať iba prémiové palivá najčastejišie Shell v power 95 (mám palivovú kartu shell čiže som ceny nejako neriešil) . Raz sa mi stalo niekde na ceste,že som nemal so sebou palivovú kartu a musel som natankovať obyčajnú 95 KU na normálnej benzínke (SLovnaft OMV?) a až potom som zistil ako mi auto zvädlo pod ritou, proste už sa to tak nebralo odspodu nemalo to taký jednoznačný zátah. A z toho mi jasne vyplynulo že ten nárast tam nebude ihned ,ale dostavý sa postupne v nepatrných množstvách ,ale ten rozdiel je sakra pocítiť ked spätne po xx1000KM natankujete obyčajné palivo.Tolko moje skúsenosti. MOmentálne cez túto letnú sezónu tankujem iba 99+ a nepovedal by som že to ide horšie.(poviem na konci sezóny ked presedlám na 95X aký tam bol rozdiel

SR20DE

2010-05-26 16:35:59

Dej predstih na 17-19° a teprve poznas rozdil.

2010-05-26 16:46:52

už sa na to chystám Jagy na 17°.

Ešte by ma zaujímalo či si naša ECU dokáže v nejakom malom rozpätí meniť hodnotu predstihu, pretože v knižke je napísaná hodnota 15° +- 2°

2010-05-26 17:04:26

Už len na margo tých "čo šetria". V-Power a podobné benzíny sú drahšie ako obyčajné 95-tky, takže neviem čo tým človek ušetrí. Možno akurát tak trochu motor, že najazdí o 5000 km viac zo 400 000. (lenže riešiť šetrenie motora kvôli lepšiemu palivu je tiež na hlavu- muselo by sa šetriť auto celkove nielen lepším benzínom, takže zase mi to príde ako zbytočne vyhodené peniaze v bežnej premávke)

EDIT: Ale nikomu neberiem aký benzín tankuje. Pokiaľ nato má nech si kúpi aj cisternu a nosí zo sebou :D . Ale ja rozhodne nebudem kupovať drahší V-power, len aby mi to pridalo nejakú tú silu (ak vôbec nejakú). Do "obyčajnej" N16 1,5 je to zbytočné :)

2010-05-26 17:15:19

Pokud knock senzor zaznamena klepani, tak stahne predstih dolu, pokud si to spravna pamatuju.

Predstih 15+-2 znamena, ze muzes mit nastaveno 13-17° a je to OK.

Ostatne, ted me napadlo, ze mam jednoho Nissana na kterem bych mohl udelat pokus a nechat to zmerit na brzde.

Smajlo: tak proc se k tomu tematu vyjadrujes? Tady pisou lidi, kteri chcou pro motor to nejlepsi a i nejaky vykon navic. Pokud te to nezajima, tak to nekomentuj.. jako X dalsich, kteri maji jen potrebu vypadat chytre.

2010-05-26 17:25:24

Mám taky pocit že Laco (semtex) to meral a najlepšie hodnoty mu vyšli práve pri tých 17° na DE.

2010-05-26 17:30:51

Jagy prosim te vem si google dej vyhledat testy benzinu a pak vsem tam napis ze kecaj a blejou hovna.

Jinak ja se nehadam s tim ze urcite vykon naroste ale nekde pisou o 2% tzn ze pri 150k je to 3k zhruba coz je strasne znat poznas urcite kazdyho ponika. Pokud jak pises se NASTAVI PREDSTIH pak ano verim ze je to znat. Promin ze mi si ho tady neumime z voleje nastavit.

Ja jen napsal ze u roigoi nenastaveneho auta coz asi bude u vetsiny pripad ten rozdil zas tak nepoznas.

Ten clanek je z nejakeho fora ja jsme ho nepsal nestuduju to. Jen jsem si neco vyhledal a resilo se to nanekterych clubech to podstatne je ze si to auto musis nastavit ja to neumim.

2010-05-26 17:32:18

Patrik: Jenze Semtex mel vacky, to je pak uplne neco jineho..

Na serii DE a 100okt. bude podle me jasne nejlepsi 19°. Az ti to nekdo bude nastavovat, nech si na rozdelovac udelat rysky na 15°, 17° i 19°. Pak si to jednoduse sam nastavis za minutku a poznas, co funguje na ceste nejlepe.

HonzaGT: Nevim, jestli umis dobre cist, ale ja psal jasne, ze bez zmeny predstihu to ma minimalni ucinek. Tak nevim proc do me zase bezduvodne vyjizdis...

2010-05-26 17:43:48

Asi cca týden mam změněnej předstih na 17° , ještě jsem zkoušek 19° ale to už bylo moc. 17° je ideální, a je to znát. OMV Carerra 100 taknuju už cca 2 roky a teď po změně předstihu je to mnohem lepší. Kdo nevěří, ať si to zkusí! Jinak díky Jagy za radu

2010-05-26 17:54:07

Neni zac, Kadli.

Jinak co myslis tim, ze 19° uz bylo moc? Dochazelo k detonacim nebo jinym problemum?

Jak jsem psal vyse, je dobre vyzkouset 15-17-19°, protoze kazdy motor je jiny. A tohle ovlivni i dalsi upravy jako sani, svody, vyfuk... takze si s tim chce pohrat a vyzkouset, co chova nejlepe.

2010-05-26 18:26:04

JAGY:

1. "Myslíte, že má smysl začít brát ten lepší 100 octan? Fakt na těch 100 oct. jede líp a s menší spotřebou?" - Narážal som na toto Čiže začiatok topiku.

2. Vyjadril som sa na predošlej stránke (btw som napísal, že z tvojho "racing" pohľadu sa nevyznám tak to nebudem z neho rozoberať)

DAVIDB zrejme nebude jazdiť na okruhu s jeho Note 1.4 tak som sa vyjadril z môjho pohľadu bežného šoféra (ako napr. Patricius) tak čo si sa chytil zrovna na mňa?! Lebo som to nepochválil?!!

Fórum je pre všetkých, a myslím, že som až tak odveci nenapísal. Je to v sekcii VŠEOBECNÝ POKEC! Ak to bude v sekcí "Tuning - maximálny výkon" tak budem držať hubu.

Nič v zlom, ale nemám rád keď niekto na mňa reve bezdôvodne.

2010-05-26 18:41:59

Psal jasne "Myslíte, že má smysl začít brát ten lepší 100 octan? Fakt na těch 100 oct. jede líp a s menší spotřebou? (NOTE 1.4)"

Ano, pojede to lip, spotreba bude nizsi. Co k tomu vic rict? Jestli to ma smysl si musi rozhodnout kazdy sam.

Ty jsi tady psal nejake s prominutim hlouposti o cisterne apod. Ja mam treba se 100okt. nizsi spotrebu, nez s 95okt. Pak se mi ten rozdil drahsiho benzinu smaze. Nekomu staci ke stesti i par konicku navic a pocit, ze doprava motoru neco lepsiho.

2010-05-26 18:47:34

Jojo s tim snizenim spotreby souhlasim, taky mi sla dolu a motoru to neuskodi, Jen ten rozdil v cene pri najetejch km je docel znat i kdyz to ma mensi spotrebu.

2010-05-26 21:45:16

Jagy:

pokud ten předstih (17°) je obecně nejlepší pro SR, proč to tak už nedělaj v Nissanu?

Resp. píšeš zkoušet 15,17,19 - tak bych očekával že z fabriky to bude nastavený 17°+-2° ... .

P

2010-05-26 22:00:19

Veď presne to som mal na mysli, čo napísal HonzaGT. Tú cisternu som napísal dosť nešťastne. Myslel som, že nech si každý kúpi na aký benzín má, nie že to má vysokú spotrebu. A kto má nato, nech si kúpi aj cisternu. Napísal som to (neúmyselne) dvojzmyselne.

Inak súhlasím aj s tebou (JAGY), len pochybujem, že v Note bude riešiť predstih, preto som napísal aj môj pohľad na vec. Nie som profi, tak to beriem zo "sedláckeho" hľadiska bežného užívateľa. A ako tak čítam, tak sme sa viac - menej zhodli, len nepochopili.

2010-05-26 22:01:39

Protoze z fabriky auto vyjede kvuli milionum kompromisu. A jak bylo zmineno. Seriovy predstih je 15+-2, takze i 17° je seriovy predstih bez problemu pouzitelny na 95okt., proste tovarni nastaveni. Proto jsem rikal, ze 19° je i na 100okt. v poradku, ale opet.. kazdy motor je jiny, proto je treba zkouset.

2010-05-26 22:14:16

že je každej motor jinej, to souhlasím (některý jsou i náladový :D)

ale ty kompromisy - má těch 15° obecně ňáký klady? možná menší tendence ke klepání vlastně ... ?!

docela by mě to zajímalo - jestli to seřízení předstihu zlepší výkon a příp. sníží spotřebu, tak mi to přijde jako vhodný "tunning" :)) nerozhází to ňák jinak elektroniku? když ta ECU přizpůsobuje vstřikování sama, nebude se to hádat?

Dík P

2010-05-26 22:22:19

Neee, je to naprosto bezpecne. Jsou lidi, kteri jezdi i 20°+ na seriovem motoru, ecu, atd.

17° je na 95okt. bez problemu, 19° to chce zkusit, jestli mu to bude "chutnat". Na vyzkouseni se neni ceho bat (poskozeni, apod.)


Odpovědět

1  2  3  4