Fórum - Téma


rozdíl mezi BA95 a 100 oct. téměř nula


Fórum Note rozdíl mezi BA95 a 100 oct. téměř nula

Informace o modelu: Nissan Note


1  2  3  4

2010-05-21 11:21:56

Mám ve svém okolí několik benzínek, kde rozdíl mezi obyč. Nat. 95 a tzv. prémiovými vysokooctan. palivy (verva 100, carrera 100, V-PowerRacing (ten už je dražší o víc) je téměž nulový (20 - 50 halířů, max. koruna). Myslíte, že má smysl začít brát ten lepší 100 octan? Fakt na těch 100 oct. jede líp a s menší spotřebou? (NOTE 1.4)

2010-05-21 11:28:22

Na tvojom mieste by som vôbec neváhal a tankoval výlučne 100ku.poznáš to na štartovatelnosti na chode motora na reakcí motora. a nehovoriac o aditiívach ktoré 100ka obsahuje...

 Svobi
2010-05-21 15:39:23

Tak jestli tam mas takove rozdily tak bych taky bral stovku . Tam mate asi pekne drahou 95.

Ja nepoznam skoro rozdil na 95 nebo 100 oktanu nemeril jsem nic ,ale pocitove mozna tak trosku tahne lip odspoda a ve meste mi to bralo o trochu min

2010-05-22 12:50:08

Nejsem expert přes motory, ale co se týče výkonu, tak vyšší oktanové číslo nemá žádný vliv na motor, který je stavěný na nižší, pokud se nemýlím . Leda tak nějaké ty aditiva. Názorný příklad je třeba LPG které má nějakých 110 oktanů .. Tady je něco málo http://cs.wikipedia.org/w...nov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADslo

2010-05-22 12:59:19

No na zacatku jsi to rekl spravne, ze nejsi expert.

Ano, na seriovem motoru nemuzes cekat narust, to je ale logicke, ze ano? Bylo zmineno nekolikrat, ze je potreba upravit i predstih.

2010-05-22 13:13:37

ano ten předstih je jedna z mála věci co mužeš udělat ale význam to má malej asi jako když starou škodovku přestříkáš barvou z nisana ve víře že se stane nisanem naprosto správně to napsal primerosák i když teda musím uznat že i já když jsem v dětství proháněl pincka jsem také každému tvrdil že jsem natankoval super a okamžitě to jelo jak das

2010-05-23 05:22:43

to Jagy: když narvu do Nissana motor z Gripena, bude jezdit na letecký benzín

2010-05-23 09:17:00

primerosák samozřejmě bude a což teprve když místo té leteckého šmejdu tam dáš 95 oktanovej to by teprv bylo letadlo

2010-05-26 09:11:35

pri pouziti paliva s vyssim oktanovym cislom je mozne ziskat vykon aj pri uplne seriovom motore. staci aby bol tento seriovy motor riadeny seriovou ecu ktora ma funkciu automatickeho nastavenia predzapalu na zaklade snimania detonacii. vela modernych ecu tuto funkciu ma a je pouzivana a funguje ako smerom hore (pri pouziti lepsieho paliva) tak aj smerom dole (pri pouziti nizsieho okt. cisla znizi predzapal). Takze pokial je auto vybavene adaptivnou ecu, tak je vykon adekvatny momentalne pouzitemu palivu. Vacsinou sa to pozna podla toho, ze vyrobce predpise rozsah oktanovych cisel paliva a nie len jedno konkretne (napr BA95). Dnes je tato funkcia standard hlavne pri premiovych znackach.

2010-05-26 09:40:09

Mozna se pletu ale VERVA 100 ma ve specifikaci 98 octanu. Koukal jsem pri tankovani na ten stitek. Uz se to snad nekde i resilo. Shell je pry na tom podobne. Jestli to je tak 100% nevim. Ono se jedna hlavne o kvalitu. Shell v nemecku je uplne nekde jinde nez tady v CR. Bez nastaveni motoru by si nemel poznat pomalu zadny rozdil ale kdyz je benzin nahovno poznas ten rozdil hned. Treba skodovka u svych motoru doporucuje tankovat 98 motor je na to i nastaven pak zarucuji i vykon. Pri 95 pisou mirny pokles vykonu. Taky se u FSI motoru stava ze se nespaleny benzin usazuje na ventylech jako "sajrajt!" a pada do spalovaciho prostoru a dela drazky ve valci. Pry je to nekvalitnim ceskym benzinem.

2010-05-26 11:49:46

přesně tak a to tvrdím již od začátku rozdíl nepoznáš.Ono opravdu rozdíl mezi benzinem 98 nebo 100 oktanu je nepatrnej.Ale je obrovskej rozdíl mezi benzinem 98 oktanu u jedné pumpy a u jiné pumpy

2010-05-26 11:56:36

Já snad tu plnou nádrž VERVY vezmu a rozsoudím to tady! Až vyjedu tu 95, co tam teď mám.

2010-05-26 12:15:09

ono to není tak jednoduché objektivně rozsoudit jedna věc aby ten benzin měl deklarované vlastnosti a navíc velkej a nezanedbatelnej význam pro výkon má i počasí

2010-05-26 12:48:15

David B chtelo by to uplne neco jineho udelat. Zajet dal do nemecka tam ti natankovat od stejneho vyrobce 95 zarucenou a 100octanovku a nerict ti ktera je ktera a nemel by si to nejak vyrazne poznat. Hrozne funguje ten efekt ze vis ze to ma jet jak svin. Ja treba ted tankuju 95 zarucenou a obcas VERVU no rozdil nepoznavam jede to stejne. Za to kdyz vezmu 95 obyc nekde na benzince treba v "Mimoni Benzina" auto mi nejelo a trhalo se. Byl jsem nasranej jak svin. Jeste ze jsem bral jen za 400,- jelikoz nerad beru nekde kde to neznam. Na prvni benzince jsem bral okmazite "100 octanovku". Ted mi rekni co je spatne preci benzin jako benzin.

2010-05-26 12:54:48

Prosimvas.. ti co pisete, ze to nejde poznat.. mate vlastni zkusenost nebo zase varite z vody? Evidentne ano. 100oct. + uprava predstihu JDE poznat, kdo to nezkusil, tak at prosim nemystifikuje ostatni, diky.

2010-05-26 13:30:32

já to zkusil a nepoznal no evidentně je to tím že ty jsi odbornik a já blb a všechny moudré knihy a příručky učebnice a pod jsou napsané špatně

2010-05-26 13:47:10

Jaky motor a kolik si daval predstih? S tema knizkama jsi to napsal spravne.. proc je tedy tahle "uprava" napsana v knizce na upravu SR20 motoru?

2010-05-26 13:56:00

Len sa tu zas nepobite Pri bežnom jazdení je to úplne jedno. Ak chce niekto ušetriť na benzíne 100 korún, tak nech si radšej kúpi diesel, alebo 1.1 . Pri športovom jazdení to je už o inom, ale do toho kecať nebudem, keď neviem.

Hlavné je odkiaľ berete benzín. Známy skoro pokazil celý motor, lebo nabral zakydaný benzín z lacnej benzínky. No chcel ušetriť pár korún a nakoniec musel meniť niektoré časti. Ale pokiaľ nemáte obehané všetky benzínky a otestovaný benzín V ROVNAKOM PROSTREDÍ tak tiež by som na vašom mieste moc nepísal (nenarážam na nikoho konkrétne). Veď výkon nieje len o benzíne. A reči ako "mne sa zdalo že to išlo lepšie"... no comment

2010-05-26 15:01:16

smajlo napsal jsi to naprosto přesně těch pár oktanu navíc i při správném předstihu opravdu sice přidá něco ale v celkovém výkonu je to tak nepatrné procento že to opravdu člověk nemuže poznat takže tvrzení okamžitě jsem to poznal je z říše pohádek a kvalita benzinu měřená počtem oktanu je stejné jako porovnávat slivovici jen podle počtu procent alkoholu

2010-05-26 15:10:36

Dobrý den pánové, zatím tady čtu jen o pocitech a doměnkách a žádné jasné vysvětlení, proč tomu je tak, či onak. Dělám v oboru, tak bych chtěl taky přispět svou trochou do mlýna. Pokusím se to krátce, byť z Vašeho pohledu asi dlouze, vysvětlit. V dnešní době mají všechna auta motory plnicí emisní normy EU2, 3 a 4 (bavíme se o benzínových motorech) vstřikovací systémy řízené řídící jednotkou. Tyto motory mají vždy detonační čidlo. Další věcí je na jaký benzín je motor naaplikován. V případě, že jsou aplikace na RON 95, je zbytečné tam lít benzín RON 98 a vyšší, protože řídící jednotka na to neumí zareagovat (hýbat s předstihem až v takovém rozsahu) a zvýšení výkonu bude nepatrné a prakticky neznatelné. Naopak, pokud mám aplikace na RON98 a dlouhodobě jezdím na RON 95, s čímž většina řídících jednotek motoru umí žít, bude o něco vyšší spotřeba a nižší výkon a horší průběh točivého momentu, motor bude mít tzv. díry. (Pokles výkonových parametrů v tomto případě bude vyšší, než nárůst s lepším palivem, na které nemá motor aplikace). Po načerpání paliva s RON 98, 99 a 100 by tyto problémy měly zmizet, tedy v případě, že již od výrobce jsou aplikace v pořádku. Pokud se bavíme o benzínech Shell V-Power 95 nebo Shell V-Power Racing 100, mají tyto benzíny přísady snižující tření a rozpouštějící karbon usazený v motoru a hlavně mají nízký obsah síry, což má vliv právě na tvorbu množství toho karbonu (tzn. V-P mají do síry 10 mg/kg, norma ČSN EN228 povoluje max. 150 mg/kg) . Jinak samozřejmě pokud chci něco poznat musím natankovat do téměř prázdné nádrže. Zástupce Shellu tvrdí, že změnu lze poznat až po načerpání 3 nádrží. Já osobně mám zkušenosti jak s V-Powerem 95 tak i s V-Powerem Racing 100. Již u benzínu V-Power 95 jsem poznal, podobně jak většina z Vás, lepší zátah v nižsích otáčkách a to hned po natankování a odjetí od pumpy. Další zlepšení a to již i ve vyšších otáčkách u načerpání celé nádrže bylo i u V-Poweru Racing 100. Pokud jsem se nekochal lepšími výkonovými parametry motoru a jezdil jsem ve stejných rychlostních limitech jako dříve, byla dokonce spotřeba u V-Power 95 oproti standardnímu palivu RON 95 o cca 1 až 1,2 l /100km nižší. Podobného výsledku dosáhl i známý s Picassem 1,6l. U S-V-P Racing již takové zlepšení nebylo, ale trochu přece jen - pár decek. V-Power 95 tedy v jistém směru i šetří kapsu. To vše s motorem Audi 1,8l/132kW Turbo, který má základní aplikace na RON 98 a umí i těch 95. O tom, že Verva 100 je ještě lepší, než S-V-P Racing 100, jsem taky slyšel, ale osobně jsem nezkoušel. Každopádně jak Verva tak i S-V-P Racing mají opravdu 100 octanů. Norma říká, že benzíny mají mít minimálně oněch předepsaných 91, 95, nebo 98 octanů. Realita je, že většina benzínů RON 95 má čo ísla vyšší, konkrétně tak 95-96,5 někdy i 97. Benzíny RON 98 pak od 98 do lehce přes 100. Pak se tedy i rozdíl mezi 95 a 98 smazává, proto většina výrobců benzínu přistoupila k výrobe benzínu se 100 octany. Zcela vyjímečně se stává, že benzín má nižší RON, než je udáváno na stojanu. To jsou výsledky průzkumu kvality paliv v ČR VÚMP (výzkumný ústav maziv a paliv).

neco z internetu


Odpovědět

1  2  3  4