Fórum - Téma


rozdiely SR20DE verzii


Fórum Primera P11 rozdiely SR20DE verzii

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3

2008-01-28 23:43:23

uz sme to par krat nakusli a ja do toho zas len kusnem:

konkretne ma zaujima ci niekto uvazoval, riesil ci co si myslite o tom ze ked sa sacia vacka z SR20DE high port da do SR20DE low port zvysi sa vykon cca o 7hp? Otazka navyse je ale ze neviem aku mam presne vacku v P11 GT

low port - (klapka nad vstrekovacmi, vstrekovace schovane pod klapkou) vyrabane od r.v.94

vacky:

sacia: dlzka zdvihu = 232* / zdvih = 8.66mm (Lowport)

vyfukova: dlzka zdvihu = 240* / zdvih = 9.2mm

high port - (skrtiaca klapka pod vstrekovacmi, vstrekovace viditelne) vyrabane 91-93

vacky:

sacia: dlzka zdvihu = 248* / zdvih = 10.0mm

vyfukova: dlzka zdvihu =240* / zdvih = 9.2mm

ake ma P11GT, rovnake ako bezny Low port?

tu je tema origo v ang. ja som sem dal vlastne vycuc odtial, (velmi nazorny je tam obrazok sacich kanalikov):

http://www.sr20forum.com/...low-port-high-port-3.html

2008-01-29 10:23:05

som si chvilu po napisani prispevku uvedomil ze v GT je Roller rocker verzia SR20DE a do tej nepasne vacka ani len z naoko rovnakeho 96kW low portu a ani z high portu

matie ma to kedze US verzie G20 mali udavane ine vykonove parametre ako EU P11 (roller rocker sa pre US robil od 2000 a mal 145hp). Niekde som to na G20, alebo SR20 fore videl ale nejak som to vecer nevedel najst: aku dlzku a vysku zdvihu ma presne sacia vacka roller rocker motora? Vysku zdvihu si pamatam ze mala podobne ako High port okolo 10mm teda vacsiu ako novsie low porty ale dlzka otvorenia sacieho ventilu si nepamatam aka bola?

skusm to este pohladat

2008-01-29 10:48:39

Cau! Vidim, ze spominas INFINITY G20, co je vlastne "americka" Primera. Ja som bol v statoch uz viackrat a stale som si tie auta vsimal. Napadlo ma, ci by som mohol na Almeru GTi dopasovat nieco z americkych modelov a tym zvysit vykon, ale asi skor nie. Mam tam vela znamych americanov aj rodakov zo Slovenska, ktori by mi boli ochotny poslat nejake veci. A co je vlastne ten "roller rocker"? Napis, co si o tom myslis. Inac mna tam zaujal NISSAN SENTRA SE-R 2.5L 4-valec, 175HP. Inac niektore americke Nissany ako Altima SE-R alebo Maxima su riadne dela... Tesim sa na odpoved! Tom

2008-01-29 11:41:14

Blesk: mas to riadne popletene.

N15, P11.. vse jsou Roller Rocker, zadny lowport. Lowport byl u nas jen cca 1-2roky a to ve faceliftu P10. Lowport v USA byl v B14 az do roku 99, pak meli Roller Rocker. Higport je klasicky 91-93 stejny u obou. Takze higport vacka pomuze jen u US lowport verze SR20DE, u nas ne.

Vykon maji nizsi, protoze maji EGR a taky nizsi kompresi 9.5:1...

Rockster: Z US aut nic lepsi v serii neni, ale je tam velke mnozsti aftermarket dilu, ze kteryma neni problem dostat vykon o dost vys. Zalezi jen na financich. Muzes koupit vacky, pisty, svody nebo i turbo kit..

2008-01-29 11:48:52

mozme len plakat co maju v japonsku, USA a Australii. keby sa tu predavali vsetky verzie ako pre ich trhy tak by sa mohli vysmievat ktorejkolvek automobilke. N15 je najzaujimavejsia vo verii VZR len z toho by si potreboval cely motor riadiacku a kabelaz ale stalo by to za to. pripadne SR20VE (Neo VVL) s 190hp alebo si pozri prispevky almeragt ma upravene auto s aftermarket dielmy z USA a GB. Inak odkial si to je celkom zaujimava a uzitocna informacia ze mas dobre kontakty v USA, mohli by sme nieco doviezt v spolocnom baliku (ak nieco bude tak prve budu vacky JWT S3)

Roller Rocker je oznacenie motora co mame v autach teda GT a GTi (no neni to uplne presne povedane kedze nazov pochadza z US verzie SR20DE montovanej napr do G20 modelovej r.v. 2000 - mal ale mierne ine parametre ako ja alebo aj ty :145k a 184Nm ak si dobre pamatam

2008-01-29 12:43:26

rockstre: este k tomu Roller rocker: cely nazov je Roller Rocker Arm co je vlastne zdvihatko ventilu ktore ale oproti konvencnemu navyse obsahuje jeden patent a to valcek ktory sa na rozdiel od bezneho dvihatka ktore sa len klze po vacke po nej odvaluje

2008-01-29 14:01:11

kua sak kto sa v tom ma vyznat takze definitivne roller rocker je aj 96kW aj 110kW. 92kW v P10 je teda low port? alebo nie?

2008-01-29 14:26:40

n14 gti, p10gt ma saci svody smerem dolu.. jdou videt vstriky, lista, .. to je highport.. a lowport je ma smerem nahoru... vstriky videt nejdou.. takze i 92kw.

2008-01-29 15:07:24

Tak este v tom mam sice trochu misung, ale uz viem, co je Roller Rocker Arm, ze oproti beznemu vahatku sa neklze, ale odvaluje sa po vacke valcekom... No a nejaky upgrade by mohol byt, len nech to nezvysuje spotrebu :-DD Blbost -vyssi vykon = vyssia spotreba. Napriklad upgrade na taky 190hp SR20VE.. Co je to za motor? Znamena VE oznacenie techniky podobnej VTi od Hondy (variabilne casovanie alebo zdvih ventilov)? No mozme skusit nieco poriesit a hlavne nech to potom pasuje..

Inac pocul uz niekto o takej tabletke, co sa dava do benzinu a zvysuje vykon, znizuje spotrebu a zlepsuje chod motora? Este som to neskusil ,ale moj kamarat to ma a dal to do Felicie a pochvaloval si. Chystam sa skusit to tiez. Dam potom vediet.

2008-01-29 16:00:50

na tabletku sa vyflakni, skus skor posunut predstih a tankovat 100Octan. Alebo ked sa ti nechce nic robit tak skus len na skusku natankovat 100octan, mne sa zdal dobry hlavne od Slovnaftu ich EVO benzin (100octan) motor mal najlepsiu kulturu chodu uz za studena a zdal sa zivsi, podbne Shell V-Power racing, naopak OMV 100 Octan sa mi zdal bez prinosu (snad pre dobry pocit. Nic dramaticke ale necakaj bez posunutia predstihu je to trochu zbytocny luxus tankovat to stale

2008-01-29 16:04:41

jagy co je lowport ahigh port je nam jasny, ale preto som daval dotaz ci je 92kW lowport ked si pisal:

"Takze higport vacka pomuze jen u US lowport verze SR20DE, u nas ne." High port vacka by mala potom zvysit vykon aj 92kW nie? a ta nebola len pre US trh

2008-01-29 16:17:35

Blesk:Prosim tě o kolik stupnu posunujes ten predstih smerem k motoru?

2008-01-29 16:18:42

Myslis tym predstihom predzapal? Tak o kolko to posunut, aky parameter a cim sa to meria? Viem, ze konzulom (elektronicky skener motora) sa da zistit predzapal. Ked som mal Primeru P10, tak jeden cas nechcela dobre tahat z nizkych otacok. Bol som s tym v Nissane v Presove a napichli to na konzul. Zistili, ze hodnota predzapalu bola o nieco (asi dve desatiny) nizsia. Posunuli rozdelovac a rozdiel v tahu bolo teda citit.

2008-01-29 17:37:54

Ja mam seriovy predstih, da sa to nastavit prave tym posunutim rozdelovaca, ale potom uz by som tankoval len vyssie oktanovy benzin kvoli detonaciam

2008-01-30 11:12:10

myslim si ze zvlast ked bola automatika tak tie maju vysi predzapal a inak aj v prirucke mladych svistov by malo byt. ja mam na n16-qg18de zakladny predzapal 8 a viem ze od vyrobcu je tolerancia +-2

roller rocker-je tam aj kvoli tvaru vacky pretoze kym je vacka nie je tangencialna alebo rozne bludy tak staci

klasicke rovne zdvihatko. ako nahle je tvar vacky ostrejsi alebo nedaj boze iny tvar(tazko opisat bolo by nutne vidiet) alebo tangencialny uz by sa zdvihatko ploche ani nemalo pouzivat.

2008-01-30 12:24:54

Rolller rocker teda zdvihatka s rotujucim valcekom boli predovsetkiym vyvinute pokial viem pre vykonne vysokootackove 4-valce (aj motory pre motorky). Na prenos tej istej sily staci menej robustne dvihatko a teda aj lahsie, zaroven trenie je mensie a taktiez vytvaranie tepla. Pre niektore motory co roller rocker nemaju sa robia aj aftermarketove s roller rockerom. Tento detail opat svedci o vysokej prepracovanostia a modernosti (na tu dobu) SR20DE

2008-01-30 12:32:59

Blesku:mas v tom zmatek. pletes US a EU motory dohromady, to nejde. Samozrejme, pokud das z highport GT/GTi vacky do 92kW, tak tam narust bude.

2008-01-30 12:39:53

pri 100octanu se dava predstih na 17° da se i na 19°, ale to bych tam nezkousel uz.. serie je 15°.

Rockster: Hej, SR20VE pracuje na stejnem princupu jako Vtec od Hondy. Motor je velikosti, stejny, vse je prakticky stejne, az na drobne zmeny, ktere nijak neomezuji vymenu. Hlavni rozdil je v hlave, ta je cela jina, ale opet to nicemu nebrani. Motor koupis za 1500$ v USA bez dorpavy sem. K tomu budes potrebovat nejaky "cam switcher" jako Greddy MSS nebo MSD. To stoji okolo 100$ tusim. dalsi vec jsou svody a vyfuk, serie tomu vubec nesvedci. Kabelaz motoru je stejna. Problem je v ECU, ta v N15 GT a P11 GT nejde upravit, takze tam bude potreba pouzit ECU z SR16VE nebo Emanage ci SAFC.

2008-01-30 16:01:05

a CO TAK PREHODIT ROVNO CELY MOTOR???

2008-01-30 18:18:26

Jagy: uz som uznal ze roller rocker su vsetky 96kW aj 110kW v P11 a N15 105kW. Teda vsetky SR20DE v P11 a N15, zmatok uz v tom snad neni

Pisal som uz ze by bolo treba napisat jednotlive verzie a rozdiely s tymto motorom, len struktura fora na to neni optimalna. Zisllo by sa clenenie na jednotlive modely kde by boli popisane vstky specifika, ja som za to dat dokopy, fora takehoto zamerania to obvykle maju. Ja to kludne spisem co budem vediet a mozem ti to potom poslat na kontrolu


Odpovědět

1  2  3