Fórum - Téma


REZERVNÍ KOLO


Fórum Almera N16 REZERVNÍ KOLO

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

2012-03-23 15:21:47

Vzhledem k tomu, že jsem namontoval LPG, tak řeším jestli můžu odstranit rezervní kolo z vozidla a nahradit ho lepící soupravou. Nikde nemůžu najít vyjádření zda lze z Almery r.v. 2003, toto odstranit. Nevíte někdo jak to vlastně je?

2012-03-23 18:01:29

pokud rezervu nemáš napsanou v TP, tak tam můžeš mít sadu...

2012-03-23 18:44:39

Tak dole v dalších záznamech je psáno: Alternativně montované kolo pro nouzové dojetí 15x4T ET40, T135/80D15 smí být použito při rychlosti do 80km. Tím je řečeno že MUSÍM mít rezervu nebo je to jenom pokyn že pokud jí mám, tak můžu používat i tento typ? Nahoře na řádcích 44 a 45 je napsáno: kola na nápravě 1,2,3,4, o náhradním kole nic.

2012-03-23 18:55:35

Pokud nemáš v TP zvlášť psáno o rezervě, tak se počítá s tím že je plnohodnotná, tj. stejnýho rozměru jak kola. Ty máš dopsanou i dojezdovku. A v tom či musíš nebo nemusíš mít rezervu je pěknej bordel jak ve všem... U auta který má rezervu ve vaně v kufru je rezerva považována za deformační zónu... ty máš místo ní nádrž ke sporáku, nevím či se to taky považuje za deformační zónu pak... je v tom bordel, a rezervu nevozím proto že musím ale proto že chci, lepíci sada Ti utrženou gumu nespraví a budeš v prdeli

2012-03-23 19:08:55

Jo to chápu že ji nenahradí, ale připadá mě zbytečná, když se motám okolo komína. Nevozím ani nijak extrémní náklady v kufru, jenom nějaký normální nákupy a v případě nouze mám vozík. Jenom mi připadá zbytečně zabraný místo v kufru, je to pouze o pocitu. Navíc většinou jezdím sám, max s manželkou, takže kolo můžu hodit i za sedačku, je v docela pěkným obalu. Spíš mě zajímalo uvedení na pravou míru, jak je to s tím podělaným zákonem a to se nemůžu nikde dopátrat.

2012-03-26 14:37:11

Deformační zóna byla tvořená rezervou u vozidel s motorem vzadu a rezervou vpředu, tj. hlavně staré Škůdky - pokud máš v autě s rezervou vzadu místo kola lepící sadu, pak to nevadí a je jen na tobě, zda to riskneš a v případě destrukce pneu budeš volat odtah. U vozů s rezervou vzadu výrobci pouze doporučovali, kdy je lepší zachovat plno (či polo) -hodnotnou rezervu, zákon ji ale nezakazuje vyměnit za sadu na opravu pneumatik.

2012-03-26 19:09:13

to: Janis No jo, sice nezakázali ale je to podmíněno souhlasem výrobce a ten souhlas nevím kde sebrat. Psal jsem na ministerstvo dopravy o jejich stanovisko, bylo totiž slíbeno že na jejich stránkách budou tato povolení zveřejněna, ale kde nic tu nic.

2012-03-27 13:20:59

Něco obecně máš tady:

http://www.zenavaute.cz/u.../lepici-sada-nebo-rezerva

ale zrovna u Nissanu je tam zmínka jen o nových modelech (v čase vydání článku, tj. okolo 2009)

Pokud bys chtěl posvěcení od výrobce, musíš požádat o vyjádření zastoupení Nissanu - to by ti mělo být schopné fundovaně odpovědět. Zkusit to můžeš písemně i tady:

http://www.nissan.cz/?cid...sCZ_csBRDomdlocczpsszm001

(nahoře Kontaktujte nás a tam Často kladené dotazy, nebo jim napiš rovnou na email - mají ho v kontaktech)

2012-03-27 14:18:10

http://www.autoklub.cz/ac...hrada_rezervniho_kole.pdf

http://www.mdcr.cz/NR/rdo...anoviskavyrobcupneu_6.xls

2012-03-27 17:25:47

Vidíš, tady to je od kolečka i s linky.

Jen mě zaujalo pár věcí: excel má název "Stanoviska výrobců pneu", (ale jde o výrobce vozidel, ne?), třeba u Peugeotu je uvedena možná náhrada u všech vozů bez rozlišení, zatímco podle linku z Ženy v autě je nutností plnohodnotná rezerva u některých starších modelů 206,306,406,atd.?

A nakonec: jak to prokazovat, že smím nahradit rezervu sadou - vytištěnou kopií toho excel listu z MDCR?

No, osobně tu rezervu v kufru radši dál snesu.

2012-03-27 17:36:34

Je to všechno nějak zamotaný, tak ještě počkám jestli se ozve to ministerstvo a požádal jsem švagra v Ústí, je tam policajtem, aby kontaktoval dopravku, jestli tam něco vědí. Tak zatím budu taky vozit rezervu za sedačkou.

2012-04-04 20:03:32

Tak jsem se dočkal odpovědi PCR a ta zní: žádný právní předpis, který by předepisoval, jakou je potřeba vozit opravnou soupravu při absenci reservního kola, není.

Tak z toho zase moc moudrý nejsem, není zodpovězeno zda rezerva musí být či nikoliv. Už tedy nevím, kde se dopátrat pravdy, asi to bude česká klasika: co není nikde uvedeno, tak to platí (nebo neplatí) ????

2012-04-04 20:09:23

Zamotaný to samozřejmě není ;) rezerva v almeře z roku 2003 nemusí být pokud za A) má detekci defektu a Runflaty nebo lepící sadu.. nebo B) výrobce souhlasí s tím, že bude provozováno bez rezervního kola..tudíž je třeba nějaký lejstro z Nissanu...

2012-04-04 20:17:12

Pokud je auto homologováno s plnohodnotnou rezervou tak se musí užívat. Pokud ne, musíš mít povolení od výrobce. U nových aut se vesměs používají dojezdové sady (ta už taky být nemusí pokud máš zaplacenou asistenci). Už se to tu řešilo... Ono u těch starších aut (a třeba Škoda to i někde prohlašovala) je problém s tím, že se rezerva počítala do deformační zóny vzadu...

A můj názor je,že jezdit bez rezervy je blbost.Když prorazíš gumu o obrubník,je Ti opravná sada k hov.. .

2012-04-04 20:37:48

Stačí si vytisknout část pátou, vytáhnout to na pomáhat a chránit, říct, že MDCR doposud nevydalo seznam automobilů, kde je možný rezervu vyjmout, ale stanovisko automobilky je takový, že rezerva není nutná a hotovo. Prostředkem pro opravu pneumatiky je podle § 21 odst. 9 nejenom opravná sada s kompresorem, ale stačí sprej na opravu pneumatik. Taky doporučuju vytisknout... http://www.mdcr.cz/NR/rdo...75-7C43E2C73117/0/341.rtf

2012-04-04 20:42:22

A protože MDCR nevydalo žádný seznam,je nutné rezervu vozit..

2012-04-04 20:47:35

Tak to pochopitelně není, protože to MDCR neošetřilo, platí předpis nižší úrovně. A tady v tom stanovisku to jasně máš: http://www.mdcr.cz/NR/rdo...anoviskavyrobcupneu_6.xls

Ne nadarmo nám ve škole pořád říkaj, že lidi neumí pracovat s informacema

2012-04-04 20:58:31

No jo, jenomže ty informace jsou tak podaný, že i čtyři právníci mají rozdílný postoj k jednomu paragrafu a potom babo raď, navíc když se tím má řídit normální občan.

2012-04-04 21:01:41

Tak vidíš, teď máš dokonce informační převahu nad lidma který oblíkaj žlutý vesty i nad těma co jsou v těch domkách STK. A jestli chceš hledat dál, tak si najdi ten paragraf, ve kterým bude napsáno, že možnost vyjmutí rezervy se řídí stanoviskem automobilky. Na to už prdim

2012-04-04 21:05:45

Ale nevozit rezervu se týká aut vyrobených po novele vyhlášky o rezervě.To znamená po roce 2002.Ale to je fuk.Jak jsem psal,jen blázen jezdí bez rezervy. Tady je citace od odborníků.

Nissan

nové vozy

Nissan rezervní kolo do všech svých vozidel zatím dává. (Výjimkou je sportovní vůz 370Z, který je vybaven opravnou sadou a kompresorem). Řidič ovšem nemá povinnost rezervní kolo s sebou vozit, tzn. může ho odstranit a nahradit opravnou sadou + kompresorem.

Ale píše se tu jen o nových vozech.

A pro upřesnění je zde toto:

1. Rezervní pneumatiky (od 15. září 2009)

Motorová vozidla bez indikace defektu pneumatiky, která budou vybavena prostředkem pro bezdemontážní opravu pneumatik, nemusí být už nově vybavena rezervní pneumatikou. Osobních vozidel uvedených do provozu před 15. zářím 2009 se však tato možnost týká pouze tehdy, pokud s nevybavením vozidla rezervou souhlasí výrobce vozidla, popřípadě pokud jsou nová vozidla stejného typu uváděna na trh bez rezervních pneumatik.


Odpovědět

1  2