Fórum - Téma


rezavý výfuk


Fórum Note rezavý výfuk

Informace o modelu: Nissan Note


1  2

2009-04-15 09:27:49

Díky všem za ohlasy, velice mne těší! Mám ráda své věci v bezvadném stavu a hlavně mne práce kolem aut baví. Je to prostě hobby.

2009-04-15 09:38:17

Jestli můžu, tak jen taková málá příhoda z prvního leštění mého nového auta. Chtěl jsem mu dopřát, tak jsem na internetu sehnal vosk Korek pro nová auta se silikonem. Je určitě skvělý, ale díky němu jsem přišel o ochraný nástřik spodní části dveří, který se nacházel pod lištami. Z větší vzdálenosti nebyl ani vidět, z blízka to byly takové mikroskopické tečky, které tvořily jakýsi film, který byl cítit nehtem. Leštil jsem udávanou část auta a koukám, že hadýrka je úplně černá a spodek dveří je jak sklo No co už. Na zimu s tím budu muset něco udělat. Poradíte co? Díky

2009-04-15 12:02:39

Kvalitní vosk tu původní ochranu nahradí . Vytváří odolný film, který odpuzuje vodu a nečistoty. Pokud šla ta origo ochrana tak lehce odstranit, pravděpodobně za moc nestála. Na zimu používám více konzervačního vosku, který přidávám do směsi, jíž leštím a konzervuji lak auta, a toto vydrží v pohodě až do jara. Respektive vydrží to i mnohem déle, ale po zimě je vždy vhodné ochrannou vrstvu vosku obnovit.

2009-04-15 12:21:15

Stříkat výfuk oproti korozi je dle mého nanic. Každý výfuk, který jsem měnil, byl zrezlý ze vnitř. Z venku byl OK a ve vnitř byli přepážky v .....

2009-04-15 12:27:06

Ja ted skousel na brachovo aute prelestit haupnu Turtlem prelestil jsem pulku a zmenu jsem skoro zadnou nenasel asi je ten lak zachovalej mozna se o trosicku vic leskl ,ale spis jsem si to vsugeroval a pak jsem skusil druhou cast hapnu udelat dvouma ostatnima pripravkama co mam a taky zadna zmena. Ale pak jsem to polil vodou a ta krasne odtejkala jediny plus.

To kdyz jsme vzal mami starou slupku tempem tak oproti drive zarila asi to bude chtit neco s brusnim ucinkem ,ale jen lehce protoze na laku jsou i takovy jako rezavy tecky asi se drive u auta svarelo a udelalo to tohle a kdyz se to drbe tak to jde dolu ,ale tim turtlem jsem to nedal.

2009-04-16 11:30:05

Svobi: No právě proto si míchám svou směs na ošetřování laku, neboť mi zatím žádný výrobek sám o sobě nevyhovoval. Jinak brousit lak Tempem nebo brusnou pastou s hrubší pigmentací je docela risk, hlavně u zánovních laků, které jsou tenké .To že se to chvíli leskne je sice fajn, ale ochrana takového laku je nulová a broušením se jeho vrstva kriticky oslabuje až už časem není co leštit . Na metalízy je to naprosto nevhodné. Když se člověk stará o lak pravidelně a pečlivě, nikdy ho není třeba tak radikálně brousit, protože nezmatní.

Takto vypadá moje Primera po letošní zimě aniž bych ji před focením voskovala nebo leštila. Je jen umytá čistou vodou a vysušená švédskou utěrkou:

2009-04-16 11:32:48

Jo to nemyslim vzit tohle tempem .To jsem bral zaslou fiestu bez metalizy.

Spis myslim jak ma turlte teen na metalizu z lehkim brusnim to vzit treba jednou za rok ,ale ono to auto ma asi zachovalej lak tak to moc nepomuze jedine jsem myslel kvuli tim teckam ..

2009-04-16 11:36:28

Papír: My jsme museli měnit výfuk kvůli korozi zvenčí, prohnil před zadním tlumičem, rezly i spoje dílů výfuku a plášť tlumičů. U P11 se dokonce zvenčí rozpadal kryt kolem přední části výfuku, taky to bylo zvenčí. Takhle to je lepší, vydrží déle a navíc to i dobře vypadá a je celoročně chránené. Jen naleštěný klak karoserie mi nestačí, auto chci mít stoprocentní všude.

Svobi: Od Turtle mi nejvic vyhovuje na leštění Platinum, má v sobě jemné brusné částice, ale je poměrně šetrný k laku. Ten na metalické laky je nic moc a hodně práší při leštění, což mi vadí. Navíc při nerovnoměrném rozleštění může zanechávat šmouhy.

2009-04-16 15:39:14

Dorisko,muzes prosimte jeste napsat jak je veskutecnosti ten lak stary???rikala si mi to na Roznove ale nejak mi to vypadlo,ano tvoje auti vypadapo zime moc pekne,protoze s nim nejezdis.ja osobne mam CELE auto v laku stavajicim-az na malou oderku na zadnim a prednim narazniku a je stary 13 let

2009-04-16 21:15:07

LORRY: Lak na autě je starý cca 12 let, po dovozu z Francie a následné opravě se auto komplet celé lakovalo, některé díly však byly nově nalakovány po kolizi se srnou a to je tak 8let zpátky. K dnešnímu dni máme najeto téměř 310.000km. Po koupi auta byl lak i přes jeho předchozí obnovení dost zanedbaný a ani se moc nelesknul, bylo to "jiné" auto než dnes (viz fotky níže). Jinak není pravdou, že Primerka v zimě nejezdí, naopak s ní jezdíme pravidelně, aby motor i všechny části auta byly v kondici. V létě se samozřejmě jezdí víc, ale to je dáno taky údržbou silnic, která je u nás v zimě žalostná a mnohdy se nedá ani bezpečně vyjet kvůli výšce neodhrnutého a zledovatělého sněhu, který by nám strhnul nízko posazený spojler předního nárazníku. Holt nevýhoda venkova .

Jinak se mi na srazu moc líbilo Tvé autíčko, je poznat svědomitá a vzorná péče, které se jí z Tvé strany dostává. Většina těchto skvělých aut je už bohužel v žalostném stavu.

2009-04-16 21:40:17

mno ale pokud si pamatuji,tak jsem jak nekde cetl ze s ni v zime nejezdis,tak i na tom sraze si sama rikala ze pokud by nevyslo pocasi,tak byste ani nevyjizdeli-a to nejsem sam,kdo to slysel ,a jeste tvuj dodatek k memu laku,ze by se vice nalestit mno ale nic,tva primerka je pekna,o tom zadna

2009-04-16 22:01:14

LORRY: Ano, dvě zimy to auto skutečně nejezdilo z výše uvedených důvodů, ale ukázalo se, že to není dobré řešení takže se s ním vyjíždí pravidelně, pokud jsou k tomu podmínky a cesty bezpečně sjízdné. Na sraz jsme jeli jen na otočku, protože jsem odjížděla odpoledne na služební cestu, a podmínkou naší účasti bylo hezké počasí. Jednak není příjemné někde trávit čas, když leje, a taky k čemu by bylo přijet se zbabraným autem až po střechu? Na Karvinsku jsou cesty celoročně pokryté uhelným prachem, který když se namočí, udělá v mžiku na autě odpornou vrstvu černohnědé špíny. Krása auta však vynikne jen, když je čisté. Takže to jen k Tvé poznámce. A k tomu bílému laku - ano, šlo by ho udělat ještě hezčím a to i ty nastříkané spodky kolem prahů . Charlie by mohl vyprávět, on má skorem stejnou P10 taky v bílé barvě a tam jsme dokázali udělat parádní lesk, původně zmatnělý lak zářil jak nový. A to má na něm původní origo lak a mám pocit, že jeho P10 je ještě starší než naše.

2009-04-18 06:27:07

Sice jsme přešli od výfuku k laku, nicméně přidám jednu zajímavost. Na bílém laku našich firemních aut (Mercedes, VW, Škoda) se v zimě objevovaly malé rezavé tečky. Samozřejmě jsme se domnívali, že jde o korozi a auta přistavili k reklamaci. Bylo nám řečeno, že jde o nepatrné kousíčky kovu, které vznikají otěrem brzd, hlavně kamionů a spolu se solí hlavně na dálnicích ulpívaji na neošetřeném laku, kde korodují. Po přeleštění všech aut tečky zmizely a u mého auta, které jsem si ošetřil voskem se už neobjevovaly. Na ostatních autech se tečky po pár cestách Evropou objevily vždy znovu. Takže leštění a voskování karoserie má určitě svůj význam. Ale komu se do toho chce i na soukromém autě? Vždyť když se to má udělat pořádně, je to tak pracné.

2009-04-18 08:20:56

Pavle a zkus si naleštit kamion

2009-04-18 09:44:07

Kdysi nám dispečer říkával " Když nemá šofér co na práci, chodí s hadrem okolo auta a pucuje!" Teď rychlokvaška sedí v kabině a čumí na video. Ale v případě, který popisuji se samozřejmě jednalo o auta osobní a dodávky.

2009-04-18 19:59:57

Přesně jak píše Pavel53, voskování má smysl a to ne zrovna zanedbatelný. Ono nejde jen o estetickou stránku leštění, ale kvalitní vosk dokáže účinně chránit a zamezit právě usazování agresivních a obtížně odstranitelných látek a lak samotný nezvětrává. Úplně jiná práce je pak i kolem umývání laku. Kvalitně navoskovaný lak se umývá snadno i jen čistou vodou bez další agresivní chemie. Dělám to tak již léta.

I na podvozek používám ochranný vosk, který aplikuji rozprašovačem vždy před příchodem zimy. Zabere to pár minutek práce, ale chrání to mnoho měsíců.


Odpovědět

1  2