Fórum - Téma


rez na lemu blatniku


Fórum Technický koutek rez na lemu blatniku




2007-07-22 17:10:18

Ahoj všici , dotaz , řešil jste někdo začínajíci rez na lemu zadniho blatníku u kola? cca zacína se mi tam klubat par mini puchejru" tak je chci znicit hnedle na zacatku...:) jenze? delat celej blatnik je podle me nesmysl, a brousit do netknuteho laku okolo se mi taky nechce, tady je kazda rada draha, u stareho Facka jsem dal umele krasne lemy z NDR, A byl klid, jenze u tehle Japonske Krasky?????

2007-07-22 17:41:43

Já jsem u naši P10 před léty vyplnila vnitřky lemů neutrálním silikonovým tmelem. Viděla jsem, že to na skoro všech Primerikách tohoto typu rezne a tak jsem to udělala jako prevenci, protože naše byla (a stále je) bez koroze.Neutrální silikonový tmel má jednak velmi dobrou přilnavost, odpuzuje vodu a nepustí ke kovovým dílům vůbec nic, jakoby to hermeticky uzavřel. Podklad byl precizně vyčištěn a odmaštěn - to je moc důležité, aby tmel bezvadně přilnul a držel. Nanášela jsem ho ve dvou vrstvách. Zcela v pohodě to vzdoruje kamínkům a soli a chová se to stále, jakoby to bylo mastné. Po zimě to pro jistotu zkontroluji, ale drží to v pohodě. Auto má skoro 16 let, na tachometru hodně přes čtvrt milionu km a je zdravé, jakoby vyjelo včera z výrobní linky.

2007-07-24 21:01:49

Doris, tým vnitřky lemu myslíš ktorú časť. Lem je dosť rozsiahly pojem. Mohla by si mi na priloženom obrázku naznačiť časť lemu ktorú myslíš? Ďík .A ešte nemáš odkaz na ten silikonový tmel, poprípade o akú značku výrobku ide? Neviem ho na nete nájsť.

2007-07-25 11:47:48

Martin.sofi: Označila jsem to na těch přiložených fotkách zeleně, je to vnitřní část lemu, která není vidět. Vevnitř je prostor - oblouk nad celým kolem, který jsem po vyčištění, odmaštění a přebroušení ochranného nástřiku přetmelila silikonovým tmelem ve dvou vrstvách. Pro lepší adhezi a srovnání drobných hrbolků jsem pod silikonový tmel nanesla jemnou pružnou vrstvu ještě jednoho tmelu - Dinitrolu, který je po uzrání jako velice tvrdá guma a nikdy nesleze ani nepopraská. Nedá se bežně sehnat, používají ho profíci při karosařině a v lakovnách, odkud ho mám i já. Je to celkem drahá záležitost, ale vyplatí se. Na dalších fotkách jsou zadní lemy mé Primerky, kde jsou červeně označená místa ukazující směr, kam se nanášel tmel a zelenou zbytky přesahů silikonového tmelu na hranách lemů, kde to obyvkle trpí nejvíc od odletávajících kamínků. Tmel pokrývá celý vnitřek oblouků blatníků nad koly. Je bezbarvý, takže nenarušuje vzhled lemů ani v přesazích.

2007-07-25 14:05:07

Ďik, chystam sa totiž pripraviť dôkladne svoju Primeru na zimu, kým ešte nie je neskoro a získavam informacie o lakovani a ochrane proti korozii. Ja to mam na tych mistach otlučené od kamienkov ale nie je to ešte zhrdzavené, chystám sa to dať dokopy a chcem potom na to nechať nalepiť priesvitnú ochrannú autofoliu, myslim že je to celkom dobrá vec. Ešte by ma zaujímalo čo použiť na prahy a tie lemy z vonkajšej strany. Existuje nejaký vosk alebo niečo bezfarebné čo to ochráni? Až potom chcem na to nalepiť foliu keď to bude OK. Naznačil som ti červený ktoré miesta myslím.

2007-07-25 14:19:14

No neexistuje žádný lak, který by dokonale odolával kamínkům. U Mazdy 6 jsem hned po koupi oblepila lemy kol transparentní fólií Carshields, která kamínky odráží a nepoškodí ji. U Primerky jsem vyzkoušela lak s přidáním "změkčovacích" aditiv, pro jeho větší pružnost. Obojí je celkem účinné a má své + a -. Fólie je odolnější než ten lak, ale na hranách, kde jsou nerovnosti a narazí tam kámen se degraduje a objeví se pod ní vzduchová bublinka, což nevypadá na tmavém laku pěkně. Může se tam pak dostat vlhkost a nečistoty, což je nežádoucí. Kvůli opravy se musí strhnout celá a nalepit nová. Lak se dá opravit i lokálně a hlavně může "dýchat", což fólie neumí. Voskovat lak před nalepením fólie nedoporučuji, zhorší se adheze. Spíš by bylo lepší obnovit nástřik laku a srovnat ranky od kamínků, jinak to pod fólií bude vidět. Přebroušení brusnou pastou je taky možnost. Když jsem nanášela ten silikonový tmel na vnitřky lemů, nechala jsem je v přesahu i na přední lakovanou stranu - jen okraje, které nejvíc trpí. Odráží to kamínky stejně, jako ta fólie. Prahy u naší P10 neřeším, je na nich ochranná pryskyřice v dostatečné tloušťce a na metalickém pigmentu silná vrstva "pružného" laku. Dlouhé zástěrky je hodně chrání a nejsou nijak potlučené od kamínků. Na Tvé P11 bych to řešila tou fólií, ale je třeba mít dokonale hladký a nenarušený podklad, jinak se nedá pěkně nalepit.

2007-07-25 14:28:25

Ok fakt diky za rady, nejako sa už rozhodnem

2007-07-25 14:55:56

až odrbeš rez tak než natřeš základovkou tak plech ošetři přípravkem BOB 1 dělá vyloženě zázraky

2007-07-26 08:54:40

Ahojtě všichni , rez se mi udělal na venkovní straně, to znamená že každý zasah do laku bude vidět , jenže to musím udělat před zimou , než se rozleze dal, folie je dobrej nápad , tmel pomáha zevnitř z pod kola , tohle budu muset zbrousit zvenčí nad kolem...jenže??? kde chytnu stejný odstín laku ...kráska je 11let stará" ma na to nárok , tak se na ni nezlobím ani malinko....za tech par ´dubek.....znám Feldy zadní dvere po 4letech...des hruza

2007-07-26 08:56:16

A hoj Doris , ty puchejre jsou presne v tom 1cm ohybu nad kolem...to je ta spatna zprava..

2007-07-26 15:09:59

James7: A mohl bys to vyfotit a dát sem? Bylo by pak snadnější něco vymyslet. Rozhodně, pokud to zasahuje až na bok lemu, musí se dělat zástřik do dílu, aby to nebylo poznat, ovšem, je-li to jen na spodní části, je ještě šance to šikovně opravit i bez zástřiku a celkem levně. Ono čím dříve se okoroze odstraní, tím lépe. Nejlepší co znám je prevence, ale chce to holt věnovat tomu dostatek času a pozornosti, což není mnohdy snadné.

2007-07-26 18:41:24

Tak ja som sa do toho pustil. Kupil som všetko, čo treba: odhrdzovač BoB1, plnič ve spreji, nechal som si namiešať metalizu, bezfarebný lak v spreji a vodné šmirgle. Začal som to čistiť, a z malej hrdzavej "bodky" sa mi podarilo vyčistiť obrovské miesto, čiže som zbrusil aj časť laku ktorá bola OK. No nič začal som postupne vyhladzovať, tmeliť, striekať...a poviem Vám nabudúce to radšej zverím odborníkovy. Pretože fakt na to treba spustu času a hlavne ideálne podmienky. Ja som to robil na záhrade a každú chvíľu mi fukal vietor, sadali na lak čiastočky prachu....Jednoznačne na to treba garáž. Ďalšia vec, so sprejmi sa lakuje fakt ťažko, zle sa odhaduje množstvo laku. Ja som mal problém najmä s vyhladením a vytmelením podkladu (nepodarilo sa mi to podľa mojich predstáv) a taktiež s vrchnou vrstvou priesvitného laku bol dosť veĺký problém. Na jednom mieste sa mi to už lesklo na inom ešte nie. Taktiež prechody medzi vrstvami pôvodneho laku a noveho je problem urobiť dokonale. Takže odporúčam všetkým ktorý nemajú dostatočné podmienky na lakovanie a tiež skúsenosti, zveriť to radšej odborníkovy. Len material ma stál cez 1200Sk. Teraz to už asi nechám tak, nie je to až také hrozne ale po zime to dam radšej odborníkom.

2007-07-26 20:26:24

Martin.sofi: Chce to cvik a samozřejmě garáž - dělat to venku a ještě jak fouká vítr je docela adrenalínový zážitek. Mně třeba nedělá žádný problém stříkat ze spreje s dokonalým výsledkem, ale jak jsem psala, je to o cviku, vhodných podmínkách a taky záleží, jaké laky jsi použil. Ne všechny značky jsou dobré a třeba pro nejlepší výsledek si nechávám namíchat lak přímo v lakovně. V poslední řadě profíci v lakovnách to dokáži opravit, aby to vypadalo skvěle, ale nevidíš pod tím novým lakem, jak skvěle tu rez odstranili. Co mám tak vypozorované, moc se s tím neštvou. Kamarád měl opravené prahy na Almeře (ta část před zadními koly) a už mu to zase pěkně kvete - má to opravené necelé dva roky a to v profi lakovně, kde jsou poměrně drazí. Jinak mě překvapilo, že Ti na P11 už začínají reznout lemy, myslela jsem, že je to problém jen u většiny P10. Nám třeba P11 taky rezla, ale pod zadní SPZ, kde se zdržovala voda, a spodek přední kapoty , jak jsou ty ledvinkovité otvory a zahnutý konec plechu(tohle jsem viděla už i na dalších). Škoda, že antikorozní ochrana u některých japonských značek je stále nedostačující, třeba i ty nejstarší Octávie jsou úplně bez koroze karoserie. Holt, každé má něco......

2007-07-26 22:15:56

Jo VW ma lepšiu antikoroznu ochranu, to uznam. Ale ani moja P11 nie je na tom zle. Ja som totiž opravoval len na pravej strane spodok lemu a to kvôli tomu že bol nezvyčajne silno otrieskaný od kamienkov. Bolo to tam od výroby chránené ale ta folia sa zlupla. Hrdza tam ešte nebola, len taký jemný povrchový film. Tak som to chcel zaceliť pred tým ako to dám oblepiť novou foliou. Takže ja som neriešil vyslovene hrdzu len lak odlupnutý od kamienkov. Zle som sa vyjadril v predchadzajucom príspevku. Inak takéto veci musim tolerovať pretože moja Primera ma za sebou 10 rokov normalneho jazdenia, ja som treti majiteľ v poradí a má najeto cez 230000km. Z ďaleka to nie je auto ktoré by nebodaj v zime nejazdilo alebo bolo garážované. Jedno miesto už ale fakt hrdzavé mám, a to ako spomínaš (aj ja som to už videl aj na iných P11) ten spodek přední kapoty. Ale vôbec mi nevadí pretože to nie je vidno a v poho sa to da opraviť. Ja som zatiaľ s P11 proste spokojný, dobre sa mi s tym jazdí, menil by som jedine za P11C 2.0 103Kw vo výbave Elegance. Inak použíal som spreje Motip, a uznám že je to o cviku, robil som to prvykrát.

P.S: Otec ma W11 z roku 1998 tiež ju nikto nešetril a je absolutne bez koroze, nemá ani náznak, takže to fakt u P11 není s tou antikoroznou ochranou až tak zle. Zober si napríklad Vectry alebo Mondea z toho obdobia, všetky kvitnu jedna radosť, su na tom ešte horšie.

2007-07-27 12:02:17

Martin.sofi: Je to tak. Vectry a Mondea reznou dost, Oply jsou v tom prioritní... No my jsme s P10 jezdili hodně dlouho i v zimě a v nejhorších podmínkách v každodenním provozu a rez tam nebyla, až na výfuk, ale ten už měl po těch létech a kilometrech na to nárok. Těch posledních cca 5 let se víc šetří, to připouštím, ale jezdíme s ní i v zimě, pokud je odhrnutý sníh ( u nás na dědině to bývá problém a nízko posazený spojler předního nárazníku by se na ledových muldách zničil). Rozhodně pro motor a auto celkově není dobré, aby se na delší dobu odstavilo. Korozi jsem řešila před těmi pěti léty jednom na jednom místě a to na vnitřní hraně lemu LZ blatníku, kde byl osekaný lak až na kov. Koroze jen na povrchu šla snadno dolů a po zatření a ošetření zdravého kovu se už více neukázela. Je to hodně o péči a důmyslnosti v provedení antikorozní ochrany.

Pokud jsi lakoval sprejem poprve, tak se ani nedivím, skutečně to chce cvik a jak příjdeš na princip, je to poměrně snadné a třeba Tě to bude i bavit. Mě teda jo.

Jinak P11c se mi též líbí, kdysi jsme o ní uvažovali, 2.0i 103kW a stejná výbava, jak uvádíš, ale vyhrála to faceliftovaná Mazda 6 1.8i 88kW a volby nelitujeme.

2007-07-28 17:56:46

Vynikající zkušenosti mám s přípravkem ELASKON,který se používá na mazání lan.Je na bázi vosku s vynikající penetrační vlastností.To znamená,že tam,kde se v dutinách nedostanete s tryskou,tak on tam v letních dnech sám vyvzlíná.Vhodný je jen na dutiny,a právě na ty zadní lemy,i když už tam hlodá rez.Nejlépe je stříkat vhorkých dnech,to má nejlepší účinek.Měl jsem kdysi S 120,za 16 let v každodenním provozu byly prahy a lemy naprosto původní a v bez koroze.Jen co druhý rok střik Elaskonem


Odpovědět