Fórum - Téma


resonanční plnění


Fórum Tuning a úpravy resonanční plnění



1  2  3  4  5 ......... 6

2010-07-05 15:45:19

Proč pohádka.Podle mne by se mírný přetlak v sání dal dosáhnout.Větrák z pc je blbost,ale radiální ventilátory které se používají v klimatizacích dokáží vyvinout určitý přetlak a dávají dostatečné množství vzduchu.Navíc zařazením například dvou za sebe se přetlak sčítá.Otázkou je jak by se s tím vyrovnala řídicí jednotka.Teoreticky by měla poznat z údajů váhy vzduchu chudou směs a přidat paliva a tím navýšit výkon.Za pokus by to stálo.

2010-07-05 15:59:25

Je to blbost. Kdo tomu trosku rozumi, tak se jen smeje...

2010-07-05 16:04:04

Když tomu tak rozumíš tak neříkej blbost ale radši zdůvodni.

2010-07-05 16:07:04

Je jasné že takovýmto kvazi turbem se nezvedne výkon o 20k ale něco by to mohlo hodit.

2010-07-05 16:08:54

Proc bych mel neco vysvetlovat? Vysvetli mi ty, jak udelas vetrakem pretlak.

2010-07-05 17:17:38

Talmar, v prvé řadě si najdi, jaký podtlak vytvaří samotný válec/motor v sání. Když to zjistíš, pochopíš, že neexistuje žádný větráček, který by dokázal vytvářet takový proud/tlak vzduchu, aby tomuto podtlaku nějak výrazně pomohl, a ne ho naopak jen brzdil ... tedy najdeš, jmenuje se to turbo, či kompresor .. ne nadarmo tyhle "větráčky" točí x-desítek tisíc otáček za minutu, nehledě na to, že zde existuje přímá vazba jejich otáček a otáček motoru (plyny/řemen) ...

nápověda: Říká se, že auto za hodinu provozu spotřebuje tolik vzduchu, jako člověk za celý život.

2010-07-05 21:25:41

no turbo se točí naplno až cca 2000 ot. za sekundu.Tak to bude dost dobrý ventilátor aby to samé natlačil.

2010-07-05 21:27:19

pre uprestnenie je to 90-150 000 ot. za min.-1

tak nás to učili v škole

2010-07-05 21:31:34

radsi sebou voz poradnu flasku s rajskym plynem... a kdyz ti to nepomuze na vykonu jak by jsi chtel šňupnes si a mas vsecko pekne u zadni casti trenek...

patricius: co ten turbonátor?? to nevis ze to je kravina pro diodové krále?? je to restriktovní nemluve o otm ze to dela presne to co se nazime u turb eliminovat?? zpomaluje nastup "lagguje" a tlaci do zavrene klapky proto mame BOWy

2010-07-06 11:58:13

Rajský plyn by nebyla asi ta správná volba.Ale selským rozumem vzato motor si nasává určité množství vzduchu které je přesně dané otevřením vzducové klakpky.Největší množství vzduchu nasává při sešlápnutém plynu na podlahu a vysokých otáčkách motoru to je jasné.Pokud v tomto režimu ještě nějaký vzduch navíc dodáme tak záleží jak si s tím poradí řídicí jednotka.Pokud by uměla dodat více paliva tak nám zvedne výkon motoru.Prakticky bych to viděl asi tak.Do sání namontovat radiální ventilátor se spínačem.Tento spínač by spínal někde kolem 3/4 sešlápnutí plynového pedálu.To znamená že za běžného provozu by toto kvazi turbo nebylo aktivní,jen pokud by byl třeba větší výkon například při předjíždění se šlápne na podlahu,tak by turbo najelo.Kolik by to přidalo na výkonu je otázka.

2010-07-06 12:15:22

Kolik by pridalo? No asi tak -10PS, protoze to je prekazka v sani, ktera jeste vytvari vyrive proudeni. Cetl si, co sem psal? Asi ne. protoze by si tuto teorii dal nerozebiral. Protoze prave pri plne otevrene klapce motor vytvari takovy podtlka v sani, ktery zadny obycejny vetracek neni schopen nadale obohatit. spise se tim ten vetracek roztoci a muze vyrabet elektrinu, k tomu to treba dobry je

Vetracek s 20tis otackama je hezky, ale dejte ho do husiho krku a ten ve smeru proudeni zuzte a pomoci bernauliho rovnice si vypocitejte tlak ktery vyrobi .. ani z 10% nedosahnete podtlkau v sani...

Kdyby to bylo tak snadne, tak turbo neexistuje.

2010-07-06 12:17:41

chlape ty mě bavíš... zjednoduseně množství paliva dodávané jednotkou je zavisle na vzduchu to jsi rekl presne ale nejde o vzduch jako takový jde o kyslík. směs je dost citlivá věc nejen ze "žene" motor kupredu ale taky chladí motor (chuda smes podpalene ventily propalene pisty atd.) kdyby jsi do motoru tlacil cisty kyslik a daval uměrny mnozstvi benzinu tak se ti to roztrhne... nicmene zvyseni procenta kysliku ti dovoli pro stejnem dodanem objemu vetsi vybusnost a tedy i vetsi vykon proto sem zminoval NO2 nebo-li rajský plyn...

jen dodám ze i selský rozum potrebuje mit nejake zakladni povedomi o dane problematice.

a propó jeste jsi nerekl cim by jsi to svoje "kvazi-pseudo-turbo roztáčel"

2010-07-06 12:40:42

Normální turbína která se používá na ventilaci vozu umí dodat potřeřebné množství vzduchu i pro spalovací motor.Dokonce v některých autech jsou dvě turbíny na jedné hřídeli elektromotoru.Tyto by šlo výhodně zapojit do série čímž bychom dosáhli vyššího přetlaku.Odběr proudu se u těchto turbín pohybuje kolem 80-120W což není nic co by nezvládla elektroinstalace normálního vozu.

2010-07-06 12:47:22

Niekto tu písal že pozná niekho kto to tak má spravené na svojom aute (swift*?) .Tak nech sem pridá nejaké spec. info. ,prípadne nejaké foto a diagramy že ako to funguje.

Fizz. s tým turbonátorom na obrázku to bolo myslené ironicky.

2010-07-06 13:14:15

"Normální turbína která se používá na ventilaci vozu umí dodat potřeřebné množství vzduchu i pro spalovací motor." Tak tomuhle nejak nerozumim, resp o jake turbine hovoris? O savane? ta zadny vzduch spalovacimu motoru nedovava. O turbu? To se nepouziva na ventilaci ... Jek tvym "motoristickym sprezkam" nerozumim. Ujasni si nazvoslovi, at se muzem bavit.

Jo jinak zapojovat vetraky do "serie" tedy sendwitchove na sebe je blbost nejvyssiho kalibru... zkus si to s obyc vetrackama do pocitace, Po hodinovem provozu ti jeden umre (ten posledni), protoze vlivem vyssich otacek se spali vinuti .. vyzkouseno, kdyz sem delal vzducho proudnice v pocitaci... rozhodne to nezvysuje prutok vzduchu, kdyz uz tak se vetraky vrstvi po urcitem rozestupu, v miste, kde vzduch ztraci svou hybnost.

2010-07-06 13:37:19

Na ventilaci auta se nepoužívají větráky ale turbíny.Je to z toho důvodu že turbína dokáže vyvinout vyšší přetlak než ventilátor.Pokud zařadíme více turbín za sebe,do série přetlak těchto turbín se sčítá.Na tomto principu fungují turbogenerátory.V našem případě by stačily asi dvě turbíny napojit do sání,přes spínač který by spínal plynový pedál v určité poloze.Škoda že nemám po ruce žádnou ventilaci,jinak bych to vyzkoušel.

2010-07-06 15:57:22

Hleďme . Čech je opět chytřejší než vývojáři ve všech automobilkách a závodních teamech a vymyslel něco , co bude zaručeně fungovat . Je to kravina . Kdyby to bylo tak jednoduché a vlastně i levné , proč se to teda nepoužívá ?Ve ventilaci turbína možná je , ale ta se točí teda hooodně pomalu .

Pokud je to tak zázračné , nech to raději patentovat ...

2010-07-06 18:31:17

Že to bude zaručeně fungovat to nikdo netvrdí.Teoreticky by to fungovat mohlo a nějaký ten kw přidat.Jestli má někdo nějakou ventilaci ať se ozve,vyzkoušíme.Na otáčkách turbíny ani tak nezáleží.Záleží na konstrukci lopatek.Pokud se pustí ventilace naplno tak to dodává celkem velké množství vzduchu a je tam i slušný přetlak.

2010-07-06 19:00:00

Co jsi na tom, co bylo napsano nepochopil?

2010-07-06 19:53:50

Tady opravdu není co řešit . Ventilace nemá dostatečnou sílu na to , aby někde něco naplnila a natlakovala . Myslíš že turbo které je na milimetry přesně konstruované a docela drahé , bude překonáno kravinou jako je turbinka z ventilace? No tak to je hukot .

Docela by mě zajímalo co hulíš , chtěl bych to taky zkusit . To musí být dobrý vzorek


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6