Fórum - Téma


resonanční plnění


Fórum Tuning a úpravy resonanční plnění



1  2  3  4  5 ......... 6

2010-01-31 16:52:03

hodně se tu rozebíraj turba tak mě napadlo zeptat se jestli už někdo přemýšlel o tom zkusit postavit takové sání sou o tom celé knížky je jasný že kdo stim nemá zkušenosti moc nesvede ale bylo by to zajímavé mít sání které by dávllo třeba v 5000ot přetlak 0,5bar

2010-01-31 16:56:40

Přestaň hulit prosimtě

2010-01-31 17:34:44

rej to jde a bylo i přepínání pro nízký a vysoký otáčky dyžtak nehulim já to neni můj vejmysl

2010-01-31 17:40:05

hm to musi bejt dobra silenost takovy sani .

2010-01-31 17:48:00

mě to přijde geniální co se srát s turbem když můžu mit takhle vyladěný sání jasný bude to jen pro určitý otáčky a nebude sranda to takhlec vyladit ale bylo by to dost dobrý

2010-01-31 17:50:50

A jak chces udelat tlak u atmosfery? Tam mas snad podtlak v sani.

Nikde jsem to ani nevidel na hodne vykonnych atmosferach nebo zavodnich motorech, takze to podle me nema potencial.

2010-01-31 17:51:59

Zejo neni to nahodou pro motorky ?

2010-01-31 18:02:36

zavírá se SV vzduch pořád proudí setrvačností k ventilu a od něj se odrazí začne se pohybovat směrem ke konci sání kde se odrazí a proudí nazpět velký průměr a malá dýlka je výhodná pro vysoký otáčky a malej průměr velký dýlka pro vysoký no a v tom vzorci bude figurovat nejspíš rkychlost zvuku otáčky velikost válce a právě rozmery sání nejspíš

*velká dýlka malej průměr pro nízký

jo a jinak sem hodně viděl na závodních motorech jen krátký tlustý sání většinou tam nejsou filtry http://www.youtube.com/watch?v=y2iBbwocYZw

2010-01-31 18:14:51

Nema to smysl resit... nejaky takovy vyvoj bude stat strasne moc a jeste bez jisteho vysledku. Kdyby to bylo tak supr, jak rikas, tak to nekdo pouziva. Nehlede na to, ze to neni pro seriovy motor jako tady maji vsichni.

2010-01-31 19:27:14

Honza : Nebyl to náááhodou motor z formule? Dej si raději 2 turba a máš výsledek ..

2010-01-31 21:13:56

to mělo bejt jen na ukázku jak to asi vypadá viděl jsem ti i na Zetku

2010-02-01 14:45:15

Tohle si ale trosku pletes ne? To cos poslal jsou normalni ITB´s. Klapka na kazdy valec. Ale s timhle ti nevznika tlak.

2010-02-02 00:36:32

ten tlak tam moze byt len extremne kratky cas a na co ti bude tlakova vlna odrazeneho vzduchu od zavreteho sacieho ventilu? ty potrebujes ten tlak do otvoreneho sacieho ventilu, to co popisujes su len pulzy a nemaju prakticky nic spolocne s preplnanim a tymto smerom nic nevymyslis - dostanes sa v najlepsom pripade tam kde AEM, Injen... to neni cesta

2010-02-02 00:46:46

http://www.nahradnediely.sk/index.asp?co=193

2010-02-02 09:41:42

tomaid: clanok pekny, v podstate to plati co tam je, len pan co to pisal ma uz "trosku" starsie teoreticke aj prakticke skusenosti. To zrovnanie pulzneho naladenia sania ale nefunguje podla mna zdaleka zrovnatelne s nizkotlakym preplnanim. Aj ked co najvacsia plniaca ucinnost pri co najvacsom rozsahu otacok by mala byt cielom kazdeho konstruktera motora, preto rozne Tuningove a home made sania sice riesia "nieco" ale vysledok je sice zmena priebehu, v lepsom pripade zvysenie vykonu/krutaku v zelatelon pasme otacok ale vacsinou viac poskodia ako pomozu. Overene sania a od renomovanych vyrobcov pre konkretny typ motora zmysel urcity maju (nemyslim kity ako napr 57i od K@N co je podla mna zo strany K@N uplna drzost chciet tie prachy za taku hovadinu). ale tiez ten zmysel netreba precenovat. Inak neviem ako Consult ale napr VAG ma moznost sledovat percentualnu zmenu mnozstva nasateho vzduchu proti prednastavenej mape alebo aj exaktne mnozstvo v gramoch za sekundu a pre konkretne otacky- takze tam je jednoznacne preukazatelne aspon to ci konkretne sanie dopravi vacsie mnozstvo vzduchu do sania ako seria.

2010-07-01 08:17:08

Sice je to už staré téma, ale proč se nepodělit..

Resonanční plnění u atm. motorů je opravdu fakt. Počítá se s ním u každého atm. motoru už při jeho konstrukci. Pokaždé se počítá délka a průměry sání + dalších moře věcí k tomu aby právě toto "přeplňování" mělo nejvyšší vliv při max Mk. Nedocílí se tím ovšem přeplňování v barech (jako u přeplňovaných motorů), ale zlepší se tím plnění válce.

Jak již tady bylo řečeno, tak se rozpohybovaný sloupec vzduchu zaráží o ventil a posléze o konec sání a v momentě, kdy je frekvence otevírání SV stejná, jako rychlost pohybu sloupce vzduchu, je vyhráno :)

Z toho důvodu mají moderní motory proměnné délky a průměry sání,... aby docílily tohoto efektu nejen v oblasti max Mk, ale i v nižších otáčkách motoru.

Ovšem nejvíc jsem se divil nad grafy popisující objem vzduchu dopraveného do válce od 500ot/min do 6000ot/min u atm, nečasovaného a bez var sání je z 2.0 objemu motoru při 6000ot/min cca "1.6" z důvodů právě špatného plnění, jelikož se za tak krátký čas válec prostě dosyta nenaplní.. :(

Ve škole jsme se tímhle poměrně probírali,ale nikdy to nepočítali - jelikož je tam tolik proměnných a bez laboratorních zkoušek to ani spočítat nelze.

S profesorem (a můžu říct, že to byl PAN profesor) jsme se bavili o tom, jak tohle řeší třeba špičkové závodní týmy a bylo nám s pousmáním sděleno, že se tam taky jen "zkouší", a téměř nic nepočítá...

2010-07-01 20:49:51

kamos na suzuky swift si pravil taku srandu podla jedneho manualu neviem presne ako sa to vola a pri zoslapnuti na podlahu plynoveho pedalu tak mu elektronicky zopne vrtlky v sani.ono to vyzera ako hlupost ale je to citit

2010-07-01 21:15:12

Turbonator?

2010-07-01 21:16:09

2010-07-01 21:22:40

A má tam turbonátor a podobné zvěrstva :-D

Nemá náhodou třeba do serie zapojené 4 větráky z kompu ? Je to teda kvalitní kravina aby nějaký větráček vyvinul větší tlak . To by musel být hodně výkoný , utěsněný ..a kdyby tomu tak bylo , tak by zase zavazel proudícímu vzduchu při "normální" jízdě ...ale jako pohádka krásné


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6