Fórum - Téma


Reset řídící jednotky


Fórum Terrano Reset řídící jednotky

Informace o modelu: Nissan Terrano / Pathfinder


1  2

2012-02-27 15:48:55

Prosím o pomoc, nevíte náhodou někdo, jak se u Nissanu Terrano2 dá vyresetovat řídící jednotka? Díky moc za radu

2012-02-27 15:50:03

Odpojit baterku, nevím na jak dlouho, ale přes noc to určitě bude stačit.

2012-02-27 16:06:03

Pres noc jistota, ale myslim ze tak 10 minut by melo stacit.

2012-02-27 16:08:59

Já slyšela, že se musí spojit někde nějaký 2 drátky.... Tak nevím... Takže odpojit baterku teda stačí? Vyzkouším...

2012-02-27 16:15:47

Urcite, proste odpojit od napajeni.

2012-02-28 08:53:03

Vo vnutry v kabine je poistkova skrina, v ktorej je vystup na autodiagnostiku a tam treba prepojit s drotikom dva kontakty na 2-3 sekundy a riadiaca jednotka je vynulovana. Ale najprv pri prvom prepojeni prebehne autodiagnostika a po nej zasa treba prepojit kontakty a riadiaca jednotka sa vynuluje.

2012-02-28 13:01:51

Maros : to je sice hezký, ale který dva kontakny . Tohle sem jí moh napsat i já, jen nevím který dva...

2012-02-28 13:21:55

co se me tyce, tak si myslim ze tim smazes chyby ale reset ecu je pro me uvedeni ECU do stock hodnot...

2012-02-28 23:32:27

To jsem taky slyšela, ale nevím které dva to jsou. Je to přesně to co potřebuji, jen nevím, kde to zjistit....

2012-02-29 08:25:35

chod na forum,klikni na nissan terrano,vyjdu ti prispevky,na tretej strane budes mat rubriku "Problém s motorom" a tam si v jednom prispevku klikni na uvedeny link avyjde ti podrobný popis s fotkami,co mas urobit a ktore dva kontakty mas prepojit.

NO_HITS  
Laďa
2012-02-29 08:42:56

Ten odkaz nevalí !

2012-02-29 08:48:05

Mosata,tu máš všetko napísané..pozorne si to prečítaj

Rozsvítila se vám oranžová kontrolka CHECK na palubní desce a netušíte proč?Nemusíte okamžitě shánět servis - pokud chcete zjistit,co bylo příčinou rozsvícení,můžete si s trochou šikovnosti pomoci sami.Stejně jako řídící jednotka ABS některých verzí, o nichž jsem psal minule,dokáže prostřednictvím kontrolky informovat o nalezených závadách v okruhu pro řízení režimu běhu motoru také jeho řídící jednotka,zvaná ECU (Engine Control Unit).Tento režim se nazývá autodiagnostický nebo samodiagnostický a lze jej vyvolat naprosto jednoduše - pouhým propojením dvou pinů na diagnostickém konektoru,umístěném poblíž pojistkového panelu uvnitř kabiny.Spojují se piny,označované jako CHK a IGN - kouskem kabelu,kancelářskou sponkou,propojkou z drátu,prostě vodičem a to na dobu nejméně 2 vteřin (prostě počítejte do 5) při zapnutém zapalování (svítí kontrolky na přístrojové desce - motor ale nestartovat!).Příslušné piny jsou zobrazeny na obrázku - ať už máte konektor umístěný vodorovně nebo svisle,orientujte se podle zkoseného jednoho konce konektoru a piny CHK i IGN najdete spolehlivě.

Jakmile propojením pinů uvedete ECU do režimu autodiagnostiky,rozbliká se kontrolní žárovka CHECK se symbolem motoru - opět počítejte dlouhá (0,6) a krátká (0,3 vteřiny) blikání,kde dlouhé značí desítkovou řadu,krátké jednotky.To znamená,že např. 4 dlouhá a 2 krátká bliknutí značí kód chyby 42 a dle tabulky zjistíte,že ECU zjistila potíže se senzorem teploty paliva.Chybové kódy se vypisují v pořadí,v jakém si je ECU uložila do paměti a po vyčerpání celého seznamu se "vyblikávání" opakuje od začátku do doby,než autodiagnostický režim ukončíte.Pokud v paměti ECU žádné zjištěné závady nejsou,kontrolka blikne 5x dlouze a 5x krátce,což je kód 55 značící,že ECU nezjistila v řídícím systému žádné nedostatky a ten je plně funkční.

Autodiagnostický režim ECU ukončíte (a uložené kódy zároveň vymažete z paměti) stejně jednoduše,jako jste jej spustili - prostým opětovným propojením pinů CHK a IGN na minimálně 2 vteřiny při zapnutém zapalování.

Abyste mohli snadno identifikovat "vyblikanou" závadu,potřebujete ještě znát význam chybových kódů - tady jsou:

11 - Crank Angle Sensor/Camshaft Position Sensor (Snímač polohy vačkové hřídele)

12 - Mass Air Flow Sensor (Měřič hmotnosti nasávaného vzduchu neboli "váha vzduchu")

13 - Engine Coolant Temperature Sensor (Snímač teploty chladicí kapaliny)

14 - Vehicle Speed Sensor (Snímač rychlosti vozidla)

21 - Ignition Signal (Obvod signálu zapalování)

22 - Fuel Pump (Čerpadlo paliva)

23 - Idle Switch (Spínač zavřené polohy škrtící klapky))

24 - Throttle Valve Switch (Spínací ventil škrtící klapky)

25 - Idle Speed Control Valve (Řídící ventil vzduchu volnoběhu)

28 - Cooling Fan Circuit (Obvod ventilátoru chladiče)

31 - ECM (Řídící jednotka motoru - ECU)

32 - EGR Function (Ventil regulace výfukových plynů)

33 - Heated Oxygen Sensor (Vyhřívaný senzor kyslíku ve výfukových plynech neboli "Lambda sonda")

34 - Knock Senzor (Senzor detonačního spalování směsi neboli "Senzor klepání")

35 - Exhaust Gas Temperature Sensor (Snímač teploty výfukových plynů)

36 - EGR Control-Back Pressure Transducer (Klapka zpětného tlaku EGR ventilu)

37 - Knock Sensor (Senzor "klepání")

38 - Right hand bank Closed Loop (B2)

41 - Intake Air Temperature Sensor (Snímač teploty nasávaného vzduchu)

42 - Fuel Temperature Sensor (Snímač teploty paliva)

43 - Throttle Position Sensor (Snímač polohy škrtící klapky - potenciometr)

45 - Injector Leak (Netěsný vstřikovač)

47 - Crankshaft Position Sensor (Snímač polohy klikové hřídele)

51 - Injector Circuit (Obvod vstřikovacích trysek)

53 - Oxygen Sensor ("Lambda" sonda)

54 - A/T Control

55 - No Malfunction (Systém bez závad)

63 - No. 6 Cylinder Misfire (Válec č.6 nezapaluje - vynechává)

64 - No. 5 Cylinder Misfire ( - 5 - )

65 - No. 4 Cylinder Misfire 4

66 - No. 3 Cylinder Misfire 3

67 - No. 2 Cylinder Misfire 2

68 - No. 1 Cylinder Misfire 1

71 - Random Misfire (Náhodné vynechávání zapalování)

72 - TWC Function right hand bank (Třícestný katalyzátor)

73 - TWC Function right hand bank (Třícestný katalyzátor)

76 - Fuel Injection System Function right hand bank (Vstřikovací systém paliva)

77 - Rear Heated Oxygen Sensor Circuit (Obvod zadní vyhřívané "Lambdy")

82 - Crankshaft Position Sensor (Snímač polohy klikové hřídele)

84 - A/T Diagnosis Communication Line

85 - VTC Solenoid Valve Circuit (Obvod elektromagnetických ventilů variabilního časování ventilů)

86 - Fuel Injection System Function right hand bank (Vstřikovací systém paliva)

87 - Canister Control Solenoid Valve Circuit (Obvod elektromagnetického ventilu nádržky odpařených emisí)

91 - Front Heated Oxygen Sensor Heater Circuit right hand bank (Obvod přední vyhřívané "Lambdy")

94 - TCC Solenoid Valve (Elektromagnetický ventil aut.převodovky)

95 - Crankshaft Position Sensor (Snímač polohy klikové hřídele)

98 - Engine Coolant Temperature Sensor (Snímač teploty chladicí kapaliny)

101 - Front Heated Oxygen Sensor Heater Circuit right hand bank (Obvod přední vyhřívané "Lambdy")

103 - Park/Neutral Position Switch Circuit (Obvod parkovacího a neutrálového spínače - pro aut.převodovky)

105 - EGR and EGR Canister Control Solenoid Valve Circuit (Elektromagnetický ovládací ventil uvolňování odpařených emisí)

108 - Canister Purge Control Valve Circuit (Okruh ovládacího ventilu objemu odpařovaných emisí)

Dodatek: Jelikož zmíněné kódy platí pro různé modely Nissan,jsou zde uvedené i takové,které asi sotva spatříte (například vynechávání zapalování 6. válce).Kódy převzaté z internetových stránek ruského autoklubu Nissan Maxima a volně přeloženy (omluvte moji pasivní angličtinu,proto uvádím raději plné znění,případné upřesnění uvítám a opravím).Takže ať návod slouží a pomůže při ojedinělých problémech s našimi čtyřkolovými miláčky

2012-02-29 13:01:54

Toto plati na prečitanie a vymazanie chyb ak potrebuješ resetnut R.J. napriklad kvoli zablokovanemu imobilizeru tak treba odpojit baterku na minimalne 24 hodin

2012-02-29 17:48:30

Mas pravdu,sorry,mosata chcela resetnut R.J.

2012-10-10 13:02:04

Ahoj ,Mám TERRANO 3.0 TDI 141KW rv.2002 potřebuji se dostat do diagnostiky a nevím jaké dva konektory (piny) propojit jelikož tam mám pouze poziční čísla. 1-16. Dík za info .

2015-11-24 20:06:52

maros:

zdarec, potřeboval bych poradit se specifikací kódu 143. Budu vděčný za odpověď.

Dík

Marcel

2015-11-25 08:57:15

marcelk: Vypln si profil alebo napiš o ake auto sa jedna,typ, model,benzin,nafta?

2015-11-25 11:02:20

sjaro: 143 by mal byť NATS. Nebliká Ti kontrolka motora?

2015-11-25 23:22:58

je to Nissan terrano 3.0 Di ,113 KW. Nissan nejde nastartovat a po propojení pinu CHK a IGN jsem zjistil pět chybových kódů. Z toho jeden je 143 ! Co vím na 100 %, tak nejde nafta z čerpadla do trysek. Dík za radu.

Marcel

2015-11-25 23:40:11

marcelk: Ostatne kody maš?po 5-tich neuspešnych pokusoch o naštartovanie sa zablokuje immobilizer 143 je imobilizer


Odpovědět

1  2